Goede handcreme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_merel_

Re: Goede handcreme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:08

Stablehands van de paardendrogist! Niet vet, heeeeeerlijk cremmetje! Oh enne PCLE creme van Biodermal, duur cremmetje maar heerlijk!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:30

Ik heb die van Wolvet :)
Gemaakt uit het vet van de wol van de schaap, heeeeerlijk spul.
Ruikt lekker en trekt snel in.

Verder is die handcreme van Derlon ook heel fijn :j
Of die van Rituals, je hebt er echt heel veel :=

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:33

ambachtscreme is bij mij geel ?
maar inderdaad echt topspul. trekt snel in, je houd er geen "vette"handen aan over alleen goed soepel en zacht.

Dreamable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:40

Ik zweer bij de SOS handcreme van nivea. Zodra het wat kouder wordt krijg ik altijd veel last van schrale handen (en dat kon tot in zo'n mate zijn dat als ik mijn hand tot een vuist bal er zomaar wat kloofjes openbarsten en beginnen te bloeden!) Nu begon het onlangs weer met érg schrale handen, toen ben ik begonnen met de SOS van nivea. De bodylotion daarvan kende ik al en gebruikte ik vaak voor mijn handen omdat ik die daar ook erg fijn voor vond, dus toen ik ontdekte dat daar ook speciale handcreme voor was heb ik die gekocht. 's Avonds voor het slapengaan opgesmeerd, en 's ochtends waren mijn handen weer gewoon prettig. Nu na een tijdje elke avond bij het naar bed gaan die handcreme opgesmeerd te hebben zijn mijn handen gewoon zacht, ondanks de kou, dagelijks bezig zijn met paard en regelmatig handen wassen!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:44

Silviabol schreef:
ambachtscreme is bij mij geel ?
maar inderdaad echt topspul. trekt snel in, je houd er geen "vette"handen aan over alleen goed soepel en zacht.

Die vind ik ook heerlijk!! (je hebt hem nu ook in lavendel, maar die lucht vind ik niets :P )

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:15

Kentaro schreef:
Helemaal super werkt de Vaseline Intensive Rescue Verlichtende en herstellende balsem (soort van deo bus lijkt het :P )!!!
Heb zelf ook diabetes (dus ook 'rot' handen :D ) en zelfs een vriend met psoriasas heeft er super veel baat bij!!!
Dat is ook heel erg fijn spul inderdaad.

Xreneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:22

ik vind handcreme van nivea altijd wel lekker en fijn.
kan ook schelen als je in de winter je handen warm houd en handschoenen aan doet! anders worden ze ook vaan droog en pijnlijk.

lindaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:25

de blauw handcreme van krudvat eigenwmerk , tegen velletjes en kloofjes , ruikkt en werkt super!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 00:37

Als het echt guur weer is krijg ik uiteindelijk van die bloedende barstjes in mijn knokkels, erg vervelend. Tot vorig jaar had ik handcremes waar ik iedere dag mee smeerde om de schade te beperken maar begin vorig jaar heb ik een tube hennahandcreme bij de Body Shop gekocht en als ik daar 2 a 3 keer per week mee smeer blijven mijn handen heel en zacht! Het zit in een zilverkleurige tube met een groenig etiketje erop, en er bestaat ook bijvoorbeeld een bodybutter en een voetencreme van. Bij mij in de familie hebben we stevige aanleg voor voeteelt maar met die creme is dat zo goed als over. Dus de handcreme zou ik je zeker willen aanbevelen, gewoon eens van de tester in de winkel op je handen smeren, je merkt echt meteen direct verschil met andere cremes.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 09:46

Bij mij werkt de schapenwol handcreme van de Noordkroon erg goed. Is op Texel in de winkels te krijgen, of je dat bij jou in de winkels kunt krijgen weet ik niet. Je kunt t ook bestellen op www.noordkroon.nl . Tis een heerlijke creme die goed vet( 10% wolvet) is maar snel intrekt.

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 10:21

Vicks schijnt super goed te werken tegen extreem droge handen.
Ik kreeg die tip van een pedicure/manicure die vertelde dat soldaten dit vooral veel gebruikten voor hun voeten, omdat die nogal beschadigen en droog worden van hun werk.
Er zitten speciale stoffen in wat herstellend is en heel zacht maakt..
Ik heb het al een paar keer voor mijn handen gebruikt en het werkt wel echt, in ieder geval verbeterd het een heel stuk.

Je kunt ook als je na het incremen van je handen gaat slapen van die speciale katoenen handschoentjes gebruiken, dat scheelt ook..