Bitje met fluor in bij tandarts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:45

Ik heb dat echt nooit gehad. En mijn tanden zijn er niet slechter op geworden. Ik heb laatst een nieuwe tandarts gekregen (oude is stukje bij beetje zijn praktijk aan het overdragen) en het eerste wat hij zei toen hij de foto's van mijn tanden zag was "jee, wat heb jij een dik glazuur!"
Gelukkig maar, want mijn gebit goed verzorgen is niet echt een van mijn hobbies :o

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:47

Stravero schreef:
Seraphim schreef:
Ieeeeh dat was zo smerig! En je mocht niet slikken dus dan stond je daar charmant te kwijlen boven de spoelbak :Y)

Wij kregen gewoon zo'n plastic bakje onder onze kin geduwt en daar zaten we dan :)) te kwijlen .......

WillemYntJee schreef:
Oh gadver had k dit topic maar nooooit geopend!
Stond je daar met soms wel 3 man te kwijlen boven een bakje, iehl..

Gelukkig ben ik niet de enige die kwijlde tijdens de fluor-behandeling :Y)

suuzepuus

Re: Bitje met fluor in bij tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:48

Dat fluor happen zelf vond ik niet zo erg. De smaakjes ook niet. Maar wat ik echt heel erg vond was het wachten... in de wachtkamer!!! al kwijlend tussen de andere mensen..... dat was echt erg...

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:50

felinetibor schreef:
Ik heb dit nog nooit gehad, en ben toch echt nog onder de 18. Veel van mijn vriendin hadden dit inderdaad wel, maar mijn broer en ik hadden dit allebei niet. Dus ik denk niet dat het voor iedereen onder de 18 geldt. :D

Maar, het happen bij de ortho vond ik ook al ranzig en om van te kotsen. Dus ik denk dat het met fluor niet veel beter zal zijn.

Oke, dan zal het wel per tandarts verschillen. :j Wees maar blij dat je het niet gehad hebt dan!
Maar gipshappen bij de ortho is wel 10 keer erger, jeetje wat was dat vreselijk. Daar krijg ik pas de bibbers van.

suuzepuus schreef:
Dat fluor happen zelf vond ik niet zo erg. De smaakjes ook niet. Maar wat ik echt heel erg vond was het wachten... in de wachtkamer!!! al kwijlend tussen de andere mensen..... dat was echt erg...

Echt? :oo Wij mochten gewoon binnen blijven zitten.

daphne1997a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:54

bij die fluordingen bij de tandarts krijg ik lamme kaken :+ . Maar die vond ik nog niet zo vies als toen ik bij de ortho een gipshap moest nemen. Die poeder ruikt heel lekker :P . Maar als het gemaakt ik en gemengt en in je mond wordt gepropt dan is het heel vies maar het was wel roze :') .

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:54

ja echt.... en ik maar hopen dat er geen bekenden binnen kwamen of nog erger een schoolgenoot ofzo....
kan me niet heugen dat dat voorgekomen is maar krijg er nog nare gevoelens bij!!

Gips happen is idd veel erger. dat duwen ze echt achetrin je strot. bah bah bah

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:56

Ja he, ook met heel veel geweld drukken ze dat ding ering. Keihard aanduwen. :x

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:58

Oh bah zo blij dat ik ze uiteindelijk niet meer hoefde! Paar keer achter elkaar overgegeven met fluor en dan hoef je vanzelf niet meer :Y) Als ik er al aan denk word ik weer misselijk. Gipshappen was ook zo'n hel. Blij dat ik er vanaf ben!

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:59

Gelukkig mochten wij ook in de behandelkamer blijven.
moest er niet aan denken.

Ik nam ook altijd pepermunt, die vond ik nog het minst erg ;)

Er waren inderdaad keuzes, bitje in met fluor, aanbrengen met een spuit maar ook heb je fluor tandpasta's of fluor tabletjes.
Dit werd aangeraden en wordt dus gebruikt omdat tandartsen zeggen dat het goed is voor de sterkte van de tanden in monden met de leeftijd tot 16-18.
Het blijft altijd je eigen keuze, maar bij de meeste tandartsen in nederland is het een vast ritueel.

volgens mij is het laatst eens in opspraak geweest omdat fluor kankerverwekkend bleek te zijn.
Vandaar dat je niet mocht slikken met zo'n bitje vertelde iemand me laatst.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:59

hm bitjes heb ik nooit gehad ik kreeg altijd fluor tabletjes thuis en op de kleuterschool elke vrijdag voor het eten weet ik nog goed kregen we een klein bekertje , lees medicijnbekertje met fluor oplossing denk ik en daar moesten we dan mee spoelen en terug spugen ik slikte altijd kleine beetjes in

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:00

Ohja, ik was altijd hysterisch als ik moest fluorhappen! Ik vond het zo ontzettend vies, moest er altijd van kokhalzen etc.
Op een gegeven moment hoefde ik geen fluor meer te happen, maar de tandarts zei er wel bij, dat als ik een gaatje kreeg, dat ik het dan gelijk weer 3 jaar lang moest! Nou, ik heb nog nooit een gaatje gehad haha! Goede motivatie om goed te poetsen :P

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:01

Oh bah ja ik ken het nog, ik was blij dat ik er vanaf was. Ik had altijd de hele dag die vieze smaak in m,n mond.. Gelukkig werd het wel iets minder als ik na een uur weer mocht eten maar bah bah

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:03

franka75 schreef:
hm bitjes heb ik nooit gehad ik kreeg altijd fluor tabletjes thuis en op de kleuterschool elke vrijdag voor het eten weet ik nog goed kregen we een klein bekertje , lees medicijnbekertje met fluor oplossing denk ik en daar moesten we dan mee spoelen en terug spugen ik slikte altijd kleine beetjes in

Ohjaaa! Dan kwamen er moeders helpen op school en dat moest je inderdaad spoelen, samen met de hele klas een minuut lang ofzo en dan weer uitspugen :')

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:08

Jakkie bah :r :r natuurlijk mogen wij niet klagen het helpt mee voor het behoud van je tanden maar het is oh zo vies. nog 2 jaar en ik ben er vanaf!
Edit; ik heb altijd cola als smaak die is nog redelijk te doen. me broer had altijd peperemunt :r dat stonk zo :=
Laatst bijgewerkt door Dressagegirl op 10-11-10 23:11, in het totaal 3 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:10

Air schreef:
dutchy_ schreef:
Ik heb dat nooit gehad. Waar is dat goed voor dan?
Of heb ik zulke goede tanden?

Ik ken het dus ook niet :+

Oh... nou ik kreeg ook altijd fluor maar geen bitje of stukjes tussen mn tanden hoor :+

ik ken het ook niet... wel spoelen met fluor blegh!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:13

Aabah, ik krijg al de kotsneiging als ik er aan denk :r

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:21

Oooh, dat vond ik ook echt ranzig! Inderdaad, zit je daar met je kwijlbakkes! :P
Gelukkig mocht ik gewoon in 't kamertje blijven & hoefde ik niet in de wachtruimte :oo dat lijkt me erg beschamend!
Bah, ik voel het gewoon nu ik het erover heb! :P Ieuw.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:26

Haha gelukkig heb ik dat nooit hoeven doen maar heb het wel heel vaak gezien bij de schooltandarts, mijn halve klas aan die fluorbitjes :))

(ik ging thuis al naar mijn eigen tandarts dus ik hoefde niet :P )

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:28

Heeeeeer-lijk! Lekker fris en schoon gevoel met de kwijlklodders aan je kin. Heel het bakkie vol gekwijld mocht ie er weer uit en van die leuke flutkadootjes uitzoeken! Waar is de tijd van de fluor? Weg met de wortelkanaalbehandelingen en geef me maar weer zo'n lekker kwijlding :)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:45

Oh gatver ja, verschrikkelijk! Ik moest er altijd van kokhalzen. Totdat mijn tandarts kwam met pepermuntsmaak, dat ging wel goed op een of andere manier. Maar wat was ik blij toen ik er vanaf was zeg!

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 07:21

En ik ben tandartsassistente en moet dus dagelijks kindjes plagen door die bitjes in te doen.. ;) Ik hoor bij ons in de praktijk weinig kinderen die er echt zo'n hekel aan hebben.
Als ze echt kokhalsneigingen hebben doen wij altijd de bitjes om en om, bijv eerst boven en dan beneden.

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 07:37

Thnx voor dit topic, zit te ontbijten maar heb gelijk geen honger meer. :P
Dat spul was altijd zon ramp bij mij, kokhalzen!

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 07:41

_O-,
nou ik er in 1x aan denk..
Vriendinnetje was een keer mee naar de tandarts want die bleef bij mij slapen ofzo! Dus nou mee naar de tandarts mama moest de stoel in en ik kreeg een fluor! Maakt ze die klaar, vervolgens vraagt ze aan me vriendinnetje welke smaak wil je? Dus zei zegt cola! Ze dacht dat ze drinken kreeg! _O- kreeg ze ook zo'n fluor gebitje in terwijl ze niet eens bij ons hoord! _O- _O-

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 07:45

Ik heb het dat gelukkig vroeger nooit gehad. Toen slikte we gewoon fluortabletjes en die waren hartstikke lekker.
Volgens mij zat er ook vroeger nog fluor in het drinkwater ( dacht ik tenminste) . Mijn kinderen krijgen wel die gebitjes en vinden het vreselijk.
Mijn oudste is er nu vanaf want die is in december jarig en word dan 18.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 10:02

heeeeeeeeeeeeerlijk, vondt het écht niet erg.
Geef mij maar liever 2x achter elkaar fluor, dan dat ze met zon waterslang in je mond gaan spuiten, dát vindt ik nou vies. :+