Wie huilt er nog meer snel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xManon_

Re: Wie huilt er nog meer snel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:44

Die scène van Black Beauty dat zijn vriendinnetje op een kar langskomt ;(

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:45

Ik schiet nu al weer vol als ik aan al die dingen moet denken die jij benoemt Sky_As.. :')

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:46

Niet snel maar ik heb wel mijn momenten 1x in de zoveel tijd dat het me ineens allemaal te veel word, en dan probeer ik m'n masker te dragen wat me steeds iets minder goed af gaat

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:00

Ja, verschrikkelijk hè..

Ik kan ook om alles huilen. Laatst heb ik zelfs gehuild om de andrelon-reclame, waar ze zegt: "al dat gemekker, ik kom hier voor mijn rust!". ;( Daarnaast zijn bambi en oprah perfect jank-materiaal en kan ik in tranen uitbarsten als iets niet lukt, als iemand boos op me is of juist lief is (waterlanders bij: "Jij komt er wel, meisje").

Om van te janken! |(

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:03

geeske304 schreef:
Coot schreef:
Precies hetzelfde, kan om alles janken, of ik nou wil of niet.. Kan het niet wegstoppen..

hier ook! :=

Ik heb het ook :o

Alleen niet bij films ofzo, die laten me echt koud haha.
Meer als dingen me niet lukken, iemand boos op me is, of ik ergens onzeker over ben.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:21

Ik huil ook heel erg snel, maar niet zo gauw bij echt hele simpele dingen.
Films zoals dieren films waar dieren in dood gaan ja daar moet ik ook bij huilen,
bij komt een vrouw bij de doktor ja dan moet ik ook huilen.

maar meestal zijn het bij dingen die voor mij beledigend zijn,
aangesproken worden op werk niet worden begrepen op school, stress situaties
waarbij het allemaal wel mee valt maar wanneer ik echt in de stress schiet.
Allemaal dingen die heel erg mee vallen, maar de tranen staan me dan in de ogen,
het zijn eigenlijk hele kleine dingen die ik zo persoonlijk opvat en dan hou ik het gewoon niet...
Hoeft maar iets te gebeuren en ik kan al huilend op de fiets zitten.

Heel anders dan wat de meeste hebben denk ik zo, het is het gevoel alsof ik in mijn hart word gestoken
en dat mensen me niet begrijpen.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:27

heb het ook, ben ook wel perfectionistisch (en vind dit echt niet leuk :n )

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:30

Ik ben ook een jankerd. Maar niet om kleine dingen. En ik weet ook niet of ik het echt huilen wil noemen in sommige gevallen... Ik huil als ik verdrietig ben, ik huil van het lachen en ik huil van woede.

Als ik boos ben, stromen de tranen over mijn wangen. Veel mensen zien dat als zwakte, maar ik kan nog uitstekend uit mijn woorden komen en loop ook niet te snikken, het is puur traanvocht dat over m'n wangen loopt :') Heel vaag.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:33

ik ben ook een jankerd :o Ik jank b.v. lekker met mijn dochter van 5 mee om een kinderfilm :') En als mij of mijn gezin onrecht wordt aangedaan.

Verder kleur ik ook snel :o Incl met vlekken in mijn nek ;)

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:35

Hier ook een jankerd := Kan ook echt overal om huilen, om de kleinste dingen :=

En des te meer ik het probeer in te houden, des te harder ik dan moet huilen :P

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:36

_San87_ schreef:
Ik ben ook een jankerd. Maar niet om kleine dingen. En ik weet ook niet of ik het echt huilen wil noemen in sommige gevallen... Ik huil als ik verdrietig ben, ik huil van het lachen en ik huil van woede.

Als ik boos ben, stromen de tranen over mijn wangen. Veel mensen zien dat als zwakte, maar ik kan nog uitstekend uit mijn woorden komen en loop ook niet te snikken, het is puur traanvocht dat over m'n wangen loopt :') Heel vaag.

oh ja, dat herken ik heel erg!
En dan de reacties 'je hoeft er niet om te huilen hoor'...word je nog bozer, nog meer tranen... :')

Ik huil ook om mooie dingen, heb 'n keer met de tranen over m'n wangen bij een concert van lisa gerrard gezeten. gekkenhuis :)

Denk dat het alleen maar goed is als je 'makkelijk' huilt.
Ik schaam me er dan ook geen greintje voor :)

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:40

Oooh, lotgenoten!
Ik heb hier al m'n hele leven last van, en dan ook echt last.. aangezien niemand je begrijpt en boos wordt en zegt 'daar hoef je toch niet om te huilen'...
Bij mij komt het ook voort uit perfectionisme, ik stel veel te hoge eisen aan mezelf.

Heb nog niet heel het topic gelezen, ga ik nu even doen :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:41

vanLotje schreef:
_San87_ schreef:

oh ja, dat herken ik heel erg!
En dan de reacties 'je hoeft er niet om te huilen hoor'...word je nog bozer, nog meer tranen... :')

Precies 8-) Ik geef dan een enorme grom en loop lekker weg. Lekker kinderachtig, zoals het hoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:42

Ik huil ook relatief snel en vaak. En ik vind het jammer dat veel mensen daar zo negatief tegenaan kijken, of het zelfs veroordelen. Zelfs in dit topic, zo tussen de regels door lees ik dat jullie er eigenlijk 'last' van hebben. Ik baal van de huidige tendens waarin emoties een waardeoordeel krijgen en alleen emoties die als positief bestempeld worden mogen bestaan.
Ik ben nou eenmaal een gevoelsmens en ik raak met mezelf in de knoop als ik mijn emoties constant moet onderdrukken. Ik kan beter even 5 minuten huilen om iets, dan kan ik daarna weer verder ipv dat het blijft sluimeren. Of het nou tranen van geluk of van intense pijn zijn, ik kan ze er maar beter uithuilen. Het heeft me genoeg tijd gekost voor ik dat (weer) kon. Het lijkt misschien tegenstrijdig, maar ik ben een stuk gelukkiger sinds mijn emoties en tranen er gewoon mogen zijn.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:44

Ik huil juist helemaal niet snel ondanks dat ik extreem gevoelig ben. Ik stoor me ook altijd aan mensen die meteen in tranen uitbarsten. :o Kan daar heel slecht tegen.. Alleen tijdens m'n menstruatieperiode moet ik om alles en iedereen die ik zielig vind huilen. :+ Kan dan ook bijna geen tv kijken zonder het droog te houden.. := En dan juist naar van die jankdingen kijken natuurlijk.. :roll:

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:44

Ik huil heel snel.

Een zielige reclame, of als er iets zieligs gebeurd in een film of serie.

maar ook als dingen allemaal tegen zitten, kan ik om niet huilen. Of als iemand onterecht boos op mij word, of begint te schreeuwen begin in (hoe graag ik het ook wil tegenhouden) te huilen :o
Ik schaam me erg eigenlijk heel erg voor, omdat het dus wel eens is voorgekomen (ik werk achter de kassa in een supermarkt) dat ik op mijn werk moest huilen :o :o
Vooral als andere mensen die helemaal niet zo snel moeten huilen, die snappen dat niet.
Ook in discussies met wildvreemde, terwijl ik helemaal niet wil huilen gebeurd het toch.
Mijn oma moet trouwerns ook huilen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:45

Marloez schreef:
Ik huil juist helemaal niet snel ondanks dat ik extreem gevoelig ben. Ik stoor me ook altijd aan mensen die meteen in tranen uitbarsten. :o Kan daar heel slecht tegen.. Alleen tijdens m'n menstruatieperiode moet ik om alles en iedereen die ik zielig vind huilen. :+ Kan dan ook bijna geen tv kijken zonder het droog te houden.. := En dan juist naar van die jankdingen kijken natuurlijk.. :roll:

En dan veroordeel je mensen die wél huilen? Lekker krom he :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:46

Lekker da'k dus niet de enige ben. Ik heb 't water ook heel hoog staan en da's voor een vrouw van bijna 43 helemaal niet meer charmant of schattig ofzo.
Ik heb het idd ook als ik boos ben of vind dat ik onterecht behandeld wordt. Uit frustratie en boosheid dan, niet omdat ik mezelf zielig vind (hoewel ik mezelf natuurlijk ook best es heel zielig vind en dan ook heel makkelijk kan janken). Maar de tegenpartij ziet dat als zielig doen dus ik vind het erg vervelend. Ik kan bijv. in een functioneringsgesprek als ik vind dat dingen die gezegd worden onterecht zijn al natte ogen krijgen... Dat lijkt dan zwak en 'zielig doen' maar dat is het dus niet.
Maar stom genoeg kan ik in andere situaties waarin huilen best begrijpelijk en gerechtvaardigd is, weer heel nuchter blijven. Bij afscheid nemen bijv. heb ik nergens last van en hoef ik echt niet te huilen. Maar ook als ik rotnieuws krijg waar anderen bij zijn, dan kan ik me heel goed 'groot' houden en ga ik vaak pas huilen als ik alleen ben (toen ik bijv. in de auto te horen kreeg dat onze hond doodgereden was. Ik had een kennis bij me in de auto en pas nadat ik haar thuis afgezet had brak ik en moest ik door een waas van tranen naar huis rijden. Tot die tijd hoefde ik niet eens moeite te doen om het droog te houden. Dat lijkt dan weer heel 'kil' voor die ander...)
Maar vooral dat janken bij boosheid vind ik zelf erg vervelend omdat het meestal niet als zodanig herkend wordt door de tegenpartij en het een teken van zwakte lijkt.
Maar ik ben het wel met je eens RedPassion, eigenlijk zou je je er niet voor moeten hoeven schamen. Ik vind het ook voornamelijk rot omdat ik weet dat anderen het veroordelen... ik wil niet dat ze denken dat ik huil om sympathie te kweken ofzo.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:47

Ik ben blij dat ik dit topic lees haha :D
De laatste tijd is het ook erg bij mij, het is ook in vlagen.
Ik heb echt zin om bij alles te huilen, en ik voel me er ook zielig bij en al :')
Terwijl ik dit een maand geleden helemaal niet had.
Het ligt ook aan het weer bij mij. Als het regent kom ik minder buiten, en als ik even binnen zit voel ik me meteen al zo zielig :+
edit: Gelukkig worden de tranen beperkt tot binnenshuis. Moet er niet aan denken om even op school in tranen uit te barsten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:49

Francis schreef:
Maar ik ben het wel met je eens RedPassion, eigenlijk zou je je er niet voor moeten hoeven schamen. Ik vind het ook voornamelijk rot omdat ik weet dat anderen het veroordelen....

Dat herken ik wel. Ik zoek eeuwig naar de balans tussen mezelf kunnen zijn en een beetje meedeinen op wat maatschappelijk aanvaard is. Soms houd ik mijn tranen ook wel in hoor, simpelweg omdat ik nog meer in de knoop zal raken als ik ze wel laat zien. Maar ik vind het erg jammer dat dat zo werkt.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:51

Ik huil niet snel, maar als ik boos of bang ben wel :+ en op een of andere manier gebeurt dat altijd in de klas..
Op school zit ik in een klas met 20 jongens en 5 meisjes, en laatst was ik zo boos op 1 van die gasten. En toen begon die ook nog op me te schelden.. Ben in tranen afgedropen. Vind ik altijd wel een beetje vervelend, tegenover al die jongens :o
Of gister, klein brandje in de kelder op school. Hele school ontruimt, maar in januari is onze schuur afgebrand. Dus ik stond helemaal te bibberen en in tranen buiten want ik vond het echt doodeng. Gelukkig waren ze allemaal heel lief voor me :(:)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:53

_San87_ schreef:
Marloez schreef:

En dan veroordeel je mensen die wél huilen? Lekker krom he :D

Beetje wel he haha. :+ Tijdens m'n periode heb ik gewoon heel snel medelijden met andere mensen, vind iedereen net zo lief & zielig. :')

Terwijl als ik 'normaal' ben juist niet tegen 'dat gejank' kan. Ik kan niet tegen mensen die huilen om iets dat op hunzelf betrekking heeft. Zelfmedelijden dus. :P Misschien komt het omdat ik verschillende types in mijn klas heb gehad die steeds gingen huilen als ze een 7 kregen ipv een 9. :roll: Of omdat ze iets niet voor elkaar kregen tijdens gym. :+ Verder heb ik niet zo veel ervaring met mensen die snel huilen, maar op basis van mijn ervaringen tot nu toe heb ik deze mening gevormd, misschien verandert ie nog wel. :D

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:53

RedPassion schreef:
Ik huil ook relatief snel en vaak. En ik vind het jammer dat veel mensen daar zo negatief tegenaan kijken, of het zelfs veroordelen. Zelfs in dit topic, zo tussen de regels door lees ik dat jullie er eigenlijk 'last' van hebben. Ik baal van de huidige tendens waarin emoties een waardeoordeel krijgen en alleen emoties die als positief bestempeld worden mogen bestaan.
Ik ben nou eenmaal een gevoelsmens en ik raak met mezelf in de knoop als ik mijn emoties constant moet onderdrukken. Ik kan beter even 5 minuten huilen om iets, dan kan ik daarna weer verder ipv dat het blijft sluimeren. Of het nou tranen van geluk of van intense pijn zijn, ik kan ze er maar beter uithuilen. Het heeft me genoeg tijd gekost voor ik dat (weer) kon. Het lijkt misschien tegenstrijdig, maar ik ben een stuk gelukkiger sinds mijn emoties en tranen er gewoon mogen zijn.

Als ik bijvoorbeeld weer eens op mijn werk begin te huilen word ik zo boos en teleurgesteld op mijzelf, dat het alleen maar erger word. Ik ben ook elke keer dat ik daarheen ga zo bang dat het weer gebeurd.
maar een keer had ik dus gehuild en was helemaal van streek, en toen ging de baas met mij praten, en toen zij hij ineens; maar vind jij zelf niet dat je heftig reageerd?
HALLO weetje hoe een groot probleem dit is voor mij :o
Ik vind het ook niet leuk om te huilen en dan zo'n opmerking.

Maar nu heb ik bedacht dat ik gewoon iemand ben die zijn gevoels toont. Ook als ik verdrietig of boos/teleurgesteld ben.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:56

hebben jullie trouwens ook dat als je uit woede/frustratie huilt je stem dan zo lelijk overslaat? :o

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:56

Ik kan elk moment van de dag gaan huilen, zomaar om niks.
Echt vervelend, maar meestal kan ik het wel tegenhouden.