Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Daarnaast zijn bambi en oprah perfect jank-materiaal en kan ik in tranen uitbarsten als iets niet lukt, als iemand boos op me is of juist lief is (waterlanders bij: "Jij komt er wel, meisje").
Heel vaag.
Kan ook echt overal om huilen, om de kleinste dingen 
_San87_ schreef:Ik ben ook een jankerd. Maar niet om kleine dingen. En ik weet ook niet of ik het echt huilen wil noemen in sommige gevallen... Ik huil als ik verdrietig ben, ik huil van het lachen en ik huil van woede.
Als ik boos ben, stromen de tranen over mijn wangen. Veel mensen zien dat als zwakte, maar ik kan nog uitstekend uit mijn woorden komen en loop ook niet te snikken, het is puur traanvocht dat over m'n wangen looptHeel vaag.

vanLotje schreef:_San87_ schreef:Ik ben ook een jankerd. Maar niet om kleine dingen. En ik weet ook niet of ik het echt huilen wil noemen in sommige gevallen... Ik huil als ik verdrietig ben, ik huil van het lachen en ik huil van woede.
Als ik boos ben, stromen de tranen over mijn wangen. Veel mensen zien dat als zwakte, maar ik kan nog uitstekend uit mijn woorden komen en loop ook niet te snikken, het is puur traanvocht dat over m'n wangen looptHeel vaag.
oh ja, dat herken ik heel erg!
En dan de reacties 'je hoeft er niet om te huilen hoor'...word je nog bozer, nog meer tranen...![]()
Ik geef dan een enorme grom en loop lekker weg. Lekker kinderachtig, zoals het hoort.
Kan daar heel slecht tegen.. Alleen tijdens m'n menstruatieperiode moet ik om alles en iedereen die ik zielig vind huilen.
Kan dan ook bijna geen tv kijken zonder het droog te houden..
En dan juist naar van die jankdingen kijken natuurlijk..

Marloez schreef:Ik huil juist helemaal niet snel ondanks dat ik extreem gevoelig ben. Ik stoor me ook altijd aan mensen die meteen in tranen uitbarsten.Kan daar heel slecht tegen.. Alleen tijdens m'n menstruatieperiode moet ik om alles en iedereen die ik zielig vind huilen.

Francis schreef:Maar ik ben het wel met je eens RedPassion, eigenlijk zou je je er niet voor moeten hoeven schamen. Ik vind het ook voornamelijk rot omdat ik weet dat anderen het veroordelen....
en op een of andere manier gebeurt dat altijd in de klas..
_San87_ schreef:Marloez schreef:Ik huil juist helemaal niet snel ondanks dat ik extreem gevoelig ben. Ik stoor me ook altijd aan mensen die meteen in tranen uitbarsten.Kan daar heel slecht tegen.. Alleen tijdens m'n menstruatieperiode moet ik om alles en iedereen die ik zielig vind huilen.
En dan veroordeel je mensen die wél huilen? Lekker krom he
Tijdens m'n periode heb ik gewoon heel snel medelijden met andere mensen, vind iedereen net zo lief & zielig. 
Misschien komt het omdat ik verschillende types in mijn klas heb gehad die steeds gingen huilen als ze een 7 kregen ipv een 9.
Of omdat ze iets niet voor elkaar kregen tijdens gym.
Verder heb ik niet zo veel ervaring met mensen die snel huilen, maar op basis van mijn ervaringen tot nu toe heb ik deze mening gevormd, misschien verandert ie nog wel.

RedPassion schreef:Ik huil ook relatief snel en vaak. En ik vind het jammer dat veel mensen daar zo negatief tegenaan kijken, of het zelfs veroordelen. Zelfs in dit topic, zo tussen de regels door lees ik dat jullie er eigenlijk 'last' van hebben. Ik baal van de huidige tendens waarin emoties een waardeoordeel krijgen en alleen emoties die als positief bestempeld worden mogen bestaan.
Ik ben nou eenmaal een gevoelsmens en ik raak met mezelf in de knoop als ik mijn emoties constant moet onderdrukken. Ik kan beter even 5 minuten huilen om iets, dan kan ik daarna weer verder ipv dat het blijft sluimeren. Of het nou tranen van geluk of van intense pijn zijn, ik kan ze er maar beter uithuilen. Het heeft me genoeg tijd gekost voor ik dat (weer) kon. Het lijkt misschien tegenstrijdig, maar ik ben een stuk gelukkiger sinds mijn emoties en tranen er gewoon mogen zijn.