'Steken' in hoofd / af en toe in een keer misselijk/duizelig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:18

Nouja, het kan stress zijn, of emoties die je weg drukt. Dan zullen er qua medische onderzoeken niet veel uit komen.. Maar veel artsen en dokters houden wel rekening met deze mogelijkheid, en zullen je dan een aantal opties geven wat betreft psychische klachten. :)

Maar wel verstandig dat je naar de dokter gaat hiervoor hoor! Je weet nooit natuurlijk. Ik ben ook blij dat ik toendertijd op alles ben onderzocht, want ik ging alles dubbel zien en verlamde dan ineens waardoor ik in elkaar zakte. Bleken voorbodes van flauwvallen te zijn :P.

funnyhorses

Re: 'Steken' in hoofd / af en toe in een keer misselijk/duizelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:25

Ik heb het ook,denk zelf dat het een vorm van stress is.
Maar de laatste tijd heb ik ineens dat er effe een vlaag van tintelingen aan de zijkant van mn hoofd gaan,zoiets als je je "electrische knopje" van je eleboog stoot maar dan zonder die scherpe pijn,gewoon die tinteling die daarna komt zeg maar.En nu ook nog een trilling in mn ooglid,grr zo vervelend!

Herkend iemand dit?

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:26

Heb je al gevraagd of het niet een vorm van migraine kan zijn? Migraine treedt vaak op tijdens periodes van stress, drukte en weinig slaap.
Steken, misselijk, duizelig en wazig zien zijn toch wel de symptomen hiervan.

Zelf heb ik ook Pfeiffer gehad en naast de onwijze knallende koppijn, ijlende koorts en een dikke keel niets van bovenstaande gehad. Ook heb ik chronische bloedarmoede, zeker rond de maandelijkse feestweek en zelf met mijn zwangerschappen gevaarlijk laag gezeten, maar daarbij ook geen steken, of misselijkheid.

Vraag je HA gewoon om een bloedtest in het ziekenhuis, dan weet je binnen een aantal werkdagen of je wat onder de leden hebt.
Succes!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:46

Talonius schreef:
Heb je al gevraagd of het niet een vorm van migraine kan zijn? Migraine treedt vaak op tijdens periodes van stress, drukte en weinig slaap.
Steken, misselijk, duizelig en wazig zien zijn toch wel de symptomen hiervan.

Zelf heb ik ook Pfeiffer gehad en naast de onwijze knallende koppijn, ijlende koorts en een dikke keel niets van bovenstaande gehad. Ook heb ik chronische bloedarmoede, zeker rond de maandelijkse feestweek en zelf met mijn zwangerschappen gevaarlijk laag gezeten, maar daarbij ook geen steken, of misselijkheid.

Vraag je HA gewoon om een bloedtest in het ziekenhuis, dan weet je binnen een aantal werkdagen of je wat onder de leden hebt.
Succes!

Het was bij mij dan ook stress in combinatie met chronische Pfeiffer en hierdoor chronische vermoeidheid.
Niet een al te beste combi ;).

En dat jij niet ervaren hebt wat ik ervaren hebt betekent natuurlijk niet dat het ook niet kan he :).

Edit: Die voorbodes van het flauwvallen waren gewoon een teken dat ik heel erg moe was. Als ik nog vermoeider zou worden zou ik gewoon echt flauwvallen. ;)

eilleen333

Re: 'Steken' in hoofd / af en toe in een keer misselijk/duizelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:53

Hoe lang blijven die steken en de misselijkheid?

Ik heb dat zelf ook, dan zie ik eerst vlekjes, en na 15-30 minuten krijg ik dan ontzettende stekende hoofdpijn en gaan de vlekjes weg. Maar dat is mijn migraine. Die hoofdpijn houdt 2-20 uur aan (gelukkig is het tegenwoordig minder lang dan voorheen), en de misselijkheid ook zoiets.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:56

Ineens duizelig en misselijk herken ik wel ja.
Heb zelf waarschijnlijk een ijzer tekort, heb het dan ook meestal tijdens of net na mn menstruatie, als je meer bloed, en dus ijzer, verliest.
Daarom heb ik bijna altijd zoute drop bij me, helaas had ik het gister ook vlak voordat ik op de scooter zou stappen van vriendje vandaan,
zn moeder en hij vertrouwde t niet dus hij is met me mee gereden naar huis, 30 minuten. Gelukkig niks meer gebeurt, maar ik voelde me
daar toch ineens heel ziek.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:18

Loiz schreef:
Ineens duizelig en misselijk herken ik wel ja.
Heb zelf waarschijnlijk een ijzer tekort, heb het dan ook meestal tijdens of net na mn menstruatie, als je meer bloed, en dus ijzer, verliest.
Daarom heb ik bijna altijd zoute drop bij me, helaas had ik het gister ook vlak voordat ik op de scooter zou stappen van vriendje vandaan,
zn moeder en hij vertrouwde t niet dus hij is met me mee gereden naar huis, 30 minuten. Gelukkig niks meer gebeurt, maar ik voelde me
daar toch ineens heel ziek.

Ik heb dan 'echt' migraine, maar dat kan inderdaad heel vervelend zijn. Afgelopen weekend was ik bij vrienden in Maastricht. Toen ik zondag terug wilde rijden naar Zwolle kreeg ik dus migraine. Na een uurtje had ik alleen nog hoofdpijn, maar wel goed zicht. Toch vind ik het dan niet prettig om auto te rijden, je bent er met je hoofd dan gewoon niet helemaal bij. Gelukkig was ik met iemand die ook zijn rijbewijs heeft (ok, pas een paar weken, dus eigenlijk mocht hij niet in mijn moeders auto rijden, maar het leek me toch veiliger om hem te laten rijden dan zelf achter het stuur te kruipen).

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 14:35

Ik had dus vanmorgen een afspraak. Maar die was eigenlijk vanwege mijn eczeem. En het was best druk, dus vond ik het banketstaaf om de dokter op te houden met die vraag wat het nou eigenlijk kan zijn, dus nu weet ik nog niks :P. Ik denk dat het gewoon iets van stress oid is..