Amandelen verwijderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:37

[quote="En als je 1 keer overgeeft ga je echt niet dood hoor :P[/quote]

Ik heb zelf deze kotsangst (emetofobie) gehad, en geloof me, als je dit hebt ben je er zo verschrikkelijk bang voor, dat je ervan overtuigd bent dat de wereld vergaat als je moet kotsen, of een ander dat ziet doen ;) .

TS, misschien je angst aanpakken? I(k ben er ook overheen gekomen dus je kunt ervan af komen, of kijk eens op
http://www.stichtingemetofobie.nl/

amyz

Re: Amandelen verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:41

Mijn amandelen zijn er uit gegaan toen ik een jaar of 6 was. Kan me er niet bijster veel van herinneren, weet wel dat ik heeeeeeeeeeel veel waterijsjes mocht eten tegen de zwelling :D Moesten er bij mij uit omdat ze zo idioot groot waren dat ik nog nauwelijks kon eten... Maar voor zover ik weet is t bij mij allemaal heel netjes zonder drama of complicaties gegaan iig :)

Rooz19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:37

Hallo,

ik was 18 toen ze eruit gingen. Ik kan inderdaad niet zeggen dat het
niets is geweest maar heb er zeker nooit spijt van gehad!! Ik had wel 6x per jaar ontstoken amandelen en nu
heb ik nergens meer last van(ook veel minder snel keelpijn) mijn operatie was om 08.00 en in de middag
mocht ik weer naar huis. Als je wakker word is je keel heeel droog en 'moet' je een ijsje eten.

De eerste week is pijnlijk met eten, eet dan vooral pap en lauwe soep. Daarna weer rustig beginnen met brood.
k had na 3 weken geen pijn meer, maar kijk dan nog wel uit met scherpe dingen uit(bv gebakke ei met scherp randje vn t bakken)

heel veel succes. gr roos

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:41

Hoe kan je eigelijk weten of je ze nog heb?

Ik heb namelijk totaal geen idee of ik ze nog heb laat staan dat ik nooit last ervan heb gehad.

Volgens mij heb ik ze nog maar weet het niet zeker.
Laatst bijgewerkt door kensha op 11-11-10 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

xcynth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:41

Zonnebloem schreef:
[quote="En als je 1 keer overgeeft ga je echt niet dood hoor :P

Ik heb zelf deze kotsangst (emetofobie) gehad, en geloof me, als je dit hebt ben je er zo verschrikkelijk bang voor, dat je ervan overtuigd bent dat de wereld vergaat als je moet kotsen, of een ander dat ziet doen ;) .

TS, misschien je angst aanpakken? I(k ben er ook overheen gekomen dus je kunt ervan af komen, of kijk eens op
http://www.stichtingemetofobie.nl/[/quote]

Ik heb ook emetofobie..

OT: mijn neusamandelen moeten er misschien wel uit.. maar dat zal wel heel anders zijn ;P

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:46

Ik was 4 toen ze eruit gingen.

Weet er niet meer zo veel van behalve:
-De vrouw bij de wakker-word-kamer zei: NU! wakker worden anders krijg je geen stikker!
-Een ander kind langs mij, die familie bracht altijd een hele grote snoeptrommel mee en ik kreeg er niks van :P .
-In het ziekenhuis kreeg je softijs-en dat luste ik niet.
-Ik kreeg een cavia omdat ik zo flink was geweest.

Dus ja, hier heb je niet veel aan.

Ik hoefde trouwens niet over te geven had wel erg veel last van keelpijn.
Heb trouwens hier gelezen dat je amandelen aan kunnen groeien? Kun je ze zelf zien zitten?

amyz

Re: Amandelen verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:53

Noujaaaa... En ik al die jaren maar zeuren om een konijn en zelfs na die operatie niet gehad! :P

Ook wel is gehoord dat ze weer aan kunnen groeien... Heb er zelf iig geen last van (eet zat hihi) dus maak me er niet zo druk om :)