Positiefjes eten (of drinken)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kehdra

Re: Positiefjes eten (of drinken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:33

Winterdepressies kunnen heel heftig zijn. lichttherapie kan je er gigantisch mee helpen als je er gevoelig voor bent...

Ga een snaar je huisarts ;)

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:01

Meis, bel je HA! Hij of zij kan je helpen, hoe dan ook.
Het leven is niet rot, je gevoel nu wel. Werk het weg, dan komt dat mooie leven terug!

Kom op hea! :(:)

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:03

TS, hoe is 't nu met je?

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:05

misschien kan je een zonnesteen dragen?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:35

van dit soort ik-trek-het-niet-meer berichten krijg ik altijd het heen en weer. Is nl eerder gebeurd dat een bokker zich niet meer gemeld heeft en toen was het helemaal mis.
TS: Ben zo vrij geweest om even in je profiel te kijken om te zien of je na het laatste bericht in dit topic nog op Bokt geweest bent.
Gelukkig heb ik berichten van je gelezen met lachende smilies, die je geplaatst hebt na het bericht van gisteren in dit topic. En je hebt in ieder geval wat leuks gedaan.

Ik zou het persoonlijk wel fijn vinden om, na zo'n depressief bericht, ook weer een vermelding te zien dat het gelukkig weer even wat beter gaat. Setefurii vraag hoe het met je is, en anderen leven ook met je mee. Er zijn dus meer mensen bezorgd.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 22:46

Bedankt voor de lieve bezorgdheid!! :)
Echt lief..

Tsja ik kan ook nog wel lachen hoor :) Maar ik zit gewoon duidelijk niet lekker in me vel..
Ik heb alles voor de avonden afgezegd en ga eens flink aan mezelf werken.. Ben al een keer eerder depressief geweest en ik voel dat ik op het randje zit om er nog gewoon zelf uit te komen. Daar ga ik dan ook alles voor doen!

Morgen meld ik mij een dag ziek.. dan ga ik eerst eens flink bijslapen.. daarna wat dingetjes voor mijzelf doen.
Ook heb ik bedacht om even een eetschema te maken.. omdat ik vergeet te drinken en nergens trek in heb.. behalve chocola en dat soort dingen.. typisch :)

Sorry dat ik nog even niet gereageerd had..

Ik vind het allemaal heel moeilijk...
Heb het er af en toe met mijn vriend over.. die is wel heel lief.. maar ook heel druk met zijn eigen dingen..
We willen heel graag met zijn tweetjes even weg .. op vakantie ofzo.. maar ik zit vast aan de kerstvakantie en helaas is bijna alles al volgeboekt ;(

Zou me echt goed doen.. even tijd voor mezelf.. ontspannen.. en samen zijn..
Nu hebben we steeds alleen maar ruzie.. ook op school gaat het niet goed.. ik raak binnen de kortste keren in de stress en word ik agressief.. heel slecht ik weet het.. Ik vind mezelf spuuglelijk.. en naja.. ik kan zo nog wel even doorgaan..
Maar ik weet dat dat geen zin heeft.. dus schop onder mijn kont en er aan werken :)

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 22:47

Tips zijn nog steeds welkom ;(

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 23:29

Hmm.. Lastig om hierop te reageren. Het lijkt of je nogal van stemming wisselt steeds. Probeer voor jezelf eens een lijstje te maken met energiegevers (je vriendje bijv.!) en energievreters (vermoeidheid bijv.). Het helpt heel erg om je gedachten te ordenen. Daarna is het zaak de vreters om et zetten in gevers (bijv. bijslapen, ritme in je slaappatroon).

En denk erom, wel blijven reageren hier! Je maakte mij ook wel even bang, hoor..

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 11:35

sorry ik zal blijven reageren.. :)
Heb net even uitgeslapen en doe nu een sonja bakker dieetje.. niet om af te vallen.. maar zodat ik weer even een stabiel en evenwichtig eet patroon krijg..
Jouw idee djesseka vond ik ook een goede! denk dat ik dat ook ga doen :)
Had gisteravond alvast een lijstje opgesteld waar ik aan wil werken.. wat ik voor elkaar zou willen krijgen enzo.. en nu ga ik bedenken hoe ik dat ga doen :)
Vanmorgen deed ik mijn gordijnen open.. en... een zonnetje!!
Ik ga dus zo snel mogelijk naar buiten naar het bos met mijn hond :)

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 13:38

fresco1234 schreef:
misschien kan je een zonnesteen dragen?

Ik heb wel een ander soort steen tegen depressies en negativiteit.. maar hoe draag je dat bij je? Gewoon in je broek zak?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:44

Als je Sonja Bakker doet om een evenwichtig eetpatroon te krijgen, zou ik wel wat meer eten dan wat zij aanraadt. Anders ga je misschien toch afvallen. Door te weinig te eten (Sonja Bakker laat je niet heel veel eten), ga je je ook niet beter voelen.
Verder wel heel veel succes! Wandeling maken in het bos knap je vaak ook wel van op :j

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:33

Goed dat je Sonja Bakker doet! Maar wat vooral belangrijk is, is dat je geen massa inname van snelle suikers doet (zoals die overheerlijke chocolade). Want zo snel als je energie hebt door al die suikers, zo snel ben je weer suikervrij en lusteloos. Je kan misschien, in plaats van een 'officiële' vakantie te hebben(dus te boeken naar Oostenrijk, Duitsland, Amerika,...) Een citytrip maken naar enkele steden die je in de winter ook leuk lijken! Gewoon een hotelletje boeken, de boel gaan verkennen etc..

Overigens kan je misschien, voordat je gaat 'werken aan jezelf' proberen wat stabieler te worden. :j Geloof me, anders ga je werken aan jezelf, ben je niet 100% stabiel, heb je een mindere dag, en gooi je de handdoek in de ring. Oké zo gaat 't niet altijd, maar vaak wel.

Veel succes TS, hou je ons op de hoogte aub? :D

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 22:08

Inderdaad is het beter om eerst een beetje stabiel te worden voor ik teveel aan mij zelf ga werken :)

Merk ik maar gauw genoeg! Ik merk dat die woensdag voor mezelf me heel veel goeds heeft gedaan!
Er is echt een mega stuk down en kwaadheid weg. Helaas ben ik nu wel een beetje overemotioneel :P Moet echt bij alles huilen.. heel irritant..

Dit weekend was ik jarig.. dat heeft me ook goed gedaan! Bij de paardjes iedereen die me feliciteerde en mijn familie even om me heen :) En alle kadootjes werken ook goed :=

Net had ik alleen weer ruzie met mijn ouders over school.. Morgen ga ik even een leraar aanspreken voor een gesprek.. want hij vond dat ook nodig.. omdat ik dus steeds moet huilen bij het kleinste beetje kritiek op iets..
Dus goed.. het gaat nogal met gemengde gevoelens allemaal :) Maar wel de goede kant op!
Buiten zijn helpt me echt een hoop. Ook dat het nu niet zo extreem koud is helpt :)

Ik wil jullie nogmaals even bedanken voor alle motiverende berichtjes! :) echt heel erg fijn!