Bloedarmoede, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xJolijn

Re: Bloedarmoede, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 09:35

Mij heeft iemand een keer veteld dat je Pacannoten moet eten, geen idee of ht help, maar je kunt het proberen (nog lekker ook :D )!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 10:48

anonymous1 schreef:
Appelstroop op je brood en Roosvicee Ferro is echt goed. In roosvicee Ferro zit volgens mij iets van 200 % van je dagelijkse behoefte aan ijzer, lekker door je yoghurt of iets dergelijks.

Dit heeft dus echt totaal geen nut, zuivelproducten remmen de opname van ijzer, dus je kunt wel ijzer aan je yoghurt toevoegen maar het word dan toch niet opgenomen. Beter drink je de roosvicee Ferro gewoon op.

Heb zelf ook bloedarmoede gehad, en 2 jaar lang pillen geslikt waardoor mijn ijzer wel steeg maar echt hoog wordt het nooit heb ik het idee. Dus na 5 jaar lang vegetariër te zijn geweest toch maar weer begonnen aan vlees. De rest van mijn leven pillen zit ik ook niet op te wachten.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 10:59

Wieke86 schreef:
anonymous1 schreef:
Appelstroop op je brood en Roosvicee Ferro is echt goed. In roosvicee Ferro zit volgens mij iets van 200 % van je dagelijkse behoefte aan ijzer, lekker door je yoghurt of iets dergelijks.

Dit heeft dus echt totaal geen nut, zuivelproducten remmen de opname van ijzer, dus je kunt wel ijzer aan je yoghurt toevoegen maar het word dan toch niet opgenomen. Beter drink je de roosvicee Ferro gewoon op.

Heb zelf ook bloedarmoede gehad, en 2 jaar lang pillen geslikt waardoor mijn ijzer wel steeg maar echt hoog wordt het nooit heb ik het idee. Dus na 5 jaar lang vegetariër te zijn geweest toch maar weer begonnen aan vlees. De rest van mijn leven pillen zit ik ook niet op te wachten.

hmm ik heb het anderhalfjaar / 2 jaar geslikt maar t hielp niet..

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:01

Froexiie schreef:
Floortje88 schreef:
haha juist, mooi lijstje :j

meest ijzerrijke producten zijn toch vlees (hoe roder hoe beter geloof ik), nootje en spinazie. Ik merk echt verschil als ik s'avonds een half pakje nootjes op eet..

Maar jij bent voornamelijk moe? Ik word altijd heel duizelig, vooral als ik buk ofzo, dan krijg ik een klap in me gezicht, wordt het zwart..

Nou vooral tachycardie(versneld hartritme), als ik alleen de trap op loop blijft mijn hart 2 minuten bonzen alsof ik net een uur hardgelopen heb ofzo, dus sporten lukt ook niet. En moeheid sowieso..

@ susannex; hoe is het bij jou 'overgegaan' dan? Of heb je er nog steeds last van?

nou ik weet niet of ik het nog steeds heb.. er is later ook geconstateerd dat ik pheiffer had gehad maar daar kwamen ze later pas achter en daarna moest ik bloedarmoede test doen en toen moest ik dus die tabletten slikken maar het hielp niet dus moest k er mee stoppen en nu niks.. geen idee of ik het nog heb maar ben nog steeds heel erg moe / vaak ineens duizelig en hoofdpijn

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:03

Dan zou ik nog maar eens een prikbrief aanvragen bij de huisarts. Als je echt bloedarmoede hebt en het wordt steeds erger dan is het ook steeds moeilijker om erboven op te komen. (ik spreek uit ervaring)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:05

Phylos schreef:
Dan zou ik nog maar eens een prikbrief aanvragen bij de huisarts. Als je echt bloedarmoede hebt en het wordt steeds erger dan is het ook steeds moeilijker om erboven op te komen. (ik spreek uit ervaring)

bedoel je dat k verzin dat ik het heb gehad?
ik zat er niet ver onder ofsow maar omdat ik toch altijd moe was/ben maar nu komt dat vooral door prive redenen.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:10

He? volgensmij heb je me niet goed begrepen ;) Ik zeg nergens dat je het verzint. Ik bedoelde te zeggen dat wanneer je je nu regelmatig niet goed voelt het misschien verstandig is om de huisarts te vragen of je voor de zekerheid nog een keer bloed mag prikken om te controleren of je HB misschien weer aan het dalen is.
Als dit namelijk het geval zou zijn en je loopt daar nog een tijdje meer door wordt het steeds erger en later moeilijker om er weer bovenop te komen

_daf_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:13

Roosvicee ferro, roggebrood met appelstroop, Maar dan ook echt regelmatig, iedere dag en rond dezelfde tijd. Enneh spinazie!
Evt een kuur ijzerpillen idd.. bij mij hielp dat trouwens minder dan het bovengenoemde eten.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:15

Phylos schreef:
He? volgensmij heb je me niet goed begrepen ;) Ik zeg nergens dat je het verzint. Ik bedoelde te zeggen dat wanneer je je nu regelmatig niet goed voelt het misschien verstandig is om de huisarts te vragen of je voor de zekerheid nog een keer bloed mag prikken om te controleren of je HB misschien weer aan het dalen is.
Als dit namelijk het geval zou zijn en je loopt daar nog een tijdje meer door wordt het steeds erger en later moeilijker om er weer bovenop te komen

oh sorry ik begreep het verkeerd :o
naja we hebben er laatst ( vorige week, over mijn moeheid gehad.. en zij denkt dat het komt door prive redenen is ook zo hoor! en ze zei dat je soms nog moe kan zijn door die oude pheifer cellen ofzo... allemaal beetje onduidelijk.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:10

In paardenvlees zit meer ijzer dan in rundvlees. Hoe donkerder het vlees deste meer ijzer erin zit.