Haar van blond naar bruin?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

Re: Haar van blond naar bruin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:33

Ik ga helemaal mee met Frozenstar! Toen ik de foto's zag dacht ik van: "hoe oud is zij?" en toen keek ik in je profiel, bleek je 15jaar te zijn. Op die leeftijd dacht ik zelf nog niet aan make-up. Zo'n zonde dat je zo'n oranje laag op je gezicht plamuurt, want volgens mij ben je echt heel knap zonder al die troep.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:58

Ik denk dat een donkere kleur je echt veeel mooier gaat staan :j

Zo witblond neigt al snel naar ordinair ipv mooi (terwijl gewoon goudblond/"dirty" blonde best chique kan zijn). Ik denk dat als je je haar in een lichte kleur (Chestnut Brown bijv.) verft je een ontzettend netjes kleurtje krijgt :j
Ik zou het wel bij de kapper laten doen, dan weet je zeker dat de kans dat het mis gaat heel klein is, en áls het misgaat doet een (coulante) kapper het opnieuw voor je verven totdat het goed is.

En verder zou ik een heel stuk van je punten laten knippen, als je toch extensions krijgt zie je toch niet meer dat het een stuk korter is! Niet te lang wachten daarmee, je haar zal steeds verder splijten naar boven waardoor je dode punten steeds langer worden!

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:04

Ik zou je haar zeker wel bruin maken! Staat vast veel verzorgder en netter. Ik denk dat je er dan ook veel meer zal uitzien als meisjes van je leeftijd. Ik vind dit blonde haar een beetje ordinair en totaal niet bij je leeftijd passen. Maar goed, misschien ben ik gewoon een tutje!

naambordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:05

Hou wel in je achterhoofd dat je regelmatig naar de kapper moet om die bruine kleur mooi te houden.
Het zal vooral de eerste tijd snel vaal worden (ook als je bij de kapper laat doen)
En je uitgroei valt dan ook nog wel op, het wordt alleen peper/zout kleur.

En kijk uit dat je geen heimwee krijgt naar je blonde haar ;)

Hier spreekt een ervaringsdeskundige op gebied van bruin-blond-bruin-blond en weer terug :')
(nie altijd grappig geweest, maar ben weer blond :P )

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:21

.
Laatst bijgewerkt door Carmen op 04-11-10 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 13:29

Dankjewel allemaal, ik zal het ook zeker bij de kapper laten doen!
Pasgeleden heb ik al een heel stuk dode puntjes af laten knippen.
Was ook echt nodig, maar als ik het dan van blond naar bruin heb zal ik dat weer doen, dan ziet het er allemaal wat verzorgder uit.

naambordjes: Ik heb het al een keer van blond naar bruin gehad (door de kapper) toen werd het paars en nog allemaal kleuren. Toen wouden ze het niet meer goed doen en heb ik het bij een andere kapper weer zwart moeten verven.
Dat vond ik te donker, dus toen steeds highlights en nu weer blond!
Dat is wel verdeeld geweest in 3 jaar ongeveer.
Ik hoop ook niet dat ik heimwee krijg naar het blonde, maar ik wil gewoon mooi verzorgd en glanzend haar.

Verder Carmen: Ik snap niet wat die foto met dit topic te maken heeft, maar ik heb getemt. :)

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:32

Weet niet of het al gezegd is (geen fut om alle reacties te lezen :o ) Maar je zou ook een bruine kleurspoeling op je haar kunnen doen. Deze zijn niet slecht voor je haar maar eerder voedend. Ik heb dat toen ook altijd gebruikt toen ik bruin haar had en mijn haar was altijd zoooo onwijs zacht,glanzend en weet ik het allemaal! Die kleurspoeling wordt naar verloop van tijd weer lichter (door het wassen), zeker omdat jij errruuug blond bent, maar hij loopt nooit helemaal terug naar het blonde wat je nu bent, en als je dan als hij flink terug is gelopen er weer een kleurspoelig op zet, blijft hij steeds een stuk donkerder.

Denk dat het bruine haar je wel zal staan, maar net zoals Naambordjes hier ben ik ook erg ervaren met het bruin-blond-bruin-blond verven (nu ook weer blond) en zodra je eenmaal bruin bent zal het je heeeel lang gaan kosten voor je weer zo blond bent als nu, en het zal je haar er nog slechter op maken!

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 13:33

JLLN_ schreef:
Weet niet of het al gezegd is (geen fut om alle reacties te lezen :o ) Maar je zou ook een bruine kleurspoeling op je haar kunnen doen. Deze zijn niet slecht voor je haar maar eerder voedend. Ik heb dat toen ook altijd gebruikt toen ik bruin haar had en mijn haar was altijd zoooo onwijs zacht,glanzend en weet ik het allemaal! Die kleurspoeling wordt naar verloop van tijd weer lichter (door het wassen), zeker omdat jij errruuug blond bent, maar hij loopt nooit helemaal terug naar het blonde wat je nu bent, en als je dan als hij flink terug is gelopen er weer een kleurspoelig op zet, blijft hij steeds een stuk donkerder.

Denk dat het bruine haar je wel zal staan, maar net zoals Naambordjes hier ben ik ook erg ervaren met het bruin-blond-bruin-blond verven (nu ook weer blond) en zodra je eenmaal bruin bent zal het je heeeel lang gaan kosten voor je weer zo blond bent als nu, en het zal je haar er nog slechter op maken!

Dankjewel! Ik ga naar de kapper en vraag daar om advies, maar kleurspoeling heb ik ook aan gedacht.
Maar word het dan niet rood ofzo door het blond dat eronder zit?

Carmen schreef:
Bij deze foto ziet je haar er idd erg dun uit..

Ik heb dik haar. :=
Laatst bijgewerkt door Sarcasm op 04-11-10 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:33

Oh Carmen is denk ik niet zo aardig om dat zo neer te zetten.

TS gaf eerder zelf al aan dat ze met dat blonde haar anders word aangekeken, ik denk wel dat ik weet wat ze daarmee bedoeld (super blonde meiden worden vaak al snel als p*rno gezien) en ik denk niet dat TS zo gezien wil worden.

Die make-up speelt wel mee, ik zou het advies van de anderen een opvolgen en gewoon simpel alleen eyeliner en mascara en beetje blush op doen :)

Je kan wel gewoon witblond zijn zonder ordi of p*rno te worden, maar daarbij speelt je kapsel, make-up en kleding wel een rol bij.
Als je het goed uitbalanceert en goed kan combineren hoeft het helemaal niet ordi te zijn, ik ben ook witblond en heb werkelijk nog nooit zo'n reactie gehad.

Laatje wel een foto zien als je haar bruin is :)?
Misschien mooi om er natuurtinten make-up bij te doen (aardetinten en donkerbruine mascara).

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 13:36

_vivi_ schreef:
Oh Carmen is denk ik niet zo aardig om dat zo neer te zetten.

TS gaf eerder zelf al aan dat ze met dat blonde haar anders word aangekeken, ik denk wel dat ik weet wat ze daarmee bedoeld (super blonde meiden worden vaak al snel als p*rno gezien) en ik denk niet dat TS zo gezien wil worden.

Die make-up speelt wel mee, ik zou het advies van de anderen een opvolgen en gewoon simpel alleen eyeliner en mascara en beetje blush op doen :)

Je kan wel gewoon witblond zijn zonder ordi of p*rno te worden, maar daarbij speelt je kapsel, make-up en kleding wel een rol bij.
Als je het goed uitbalanceert en goed kan combineren hoeft het helemaal niet ordi te zijn, ik ben ook witblond en heb werkelijk nog nooit zo'n reactie gehad.

Laatje wel een foto zien als je haar bruin is :)?
Misschien mooi om er natuurtinten make-up bij te doen (aardetinten en donkerbruine mascara).

Klopt draag al minder make-up nu, licht er ook wel aan hoe ik op de foto sta natuurlijk.
Maar om die foto nou hier te gaan plaatsen met zo'n reactie vind ik een beetje raar.
En dan nog twee keer ook, maarja is getemt.

Bedankt voor je reactie, ik ben nu bijna 16 wil gaan werken enzo en wil dus niet meer aangekeken worden als p*rno ja.
En ook beoordelen jongens je heel anders en komen er andere jongens op je af.

Natuurlijk laat ik een foto zien! Maar als ik het doe, (hoogstwaarschijnlijk wel) duurt dat nog wel een paar weken.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:39

Ja is goed dat je even getemt hebt, want je kiest zelf welke foto's je wil laten zien en welke niet, en op bokt is het dacht ik ook niet toegestaan om zomaar andermans foto's te gebruiken zonder toestemming van die persoon.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:40

Maar je zet die foto toch zelf ook op het internet?

Sorry ik zal zelf ook even temmen.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:40

Ik denk ook wel dat bruin je veel natuurlijker zou staan dan de kleur die je nu hebt.

Maar even wat anders, is het wel slim om extensions te laten zetten als je zo'n last hebt van haaruitval?

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:42

wijs dat je het in ieder geval bij de kapper laat doen...

hier helaas ook een ervaringsdeskundige op het gebied van blond-donker-blond-donker....enz enz
vorig jaar voor het laats compleet blond geverd (na donker te zijn geweest) en sindsdien komt er alleen nog maar coupe soleil in
ben van mijn eigen middel/donker blond en zo zie je de uitgroei nauwelijks, verf het 1x in de 3 maanden en het is niet te overdreven blond....
met donker haar moest ik om de 3/4 weken verven ivm de blonde uitgroei dat was geen gezicht....

succes bij de kapper

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 13:42

_vivi_ schreef:
Ja is goed dat je even getemt hebt, want je kiest zelf welke foto's je wil laten zien en welke niet, en op bokt is het dacht ik ook niet toegestaan om zomaar andermans foto's te gebruiken zonder toestemming van die persoon.

Klopt en dus ook niet bewust te beledigen en echt leuk vind ik het niet.
Maar genoeg daarover.

Jou haar is echt een supermooie kleur (zag ik in je profiel) ik zit te twijfelen..
Of ik echt voor het donkerbruine ga over het donkerblond bruin achtige.
Ik vind dit meisje een hele mooie haarkleur hebben (de lingse).
Ik mag dit toch gewoon plaatsen ofniet? Want hyves is toch openbaar?

http://demy073.hyves.nl/album/24163077/ ... 82/0/-11O/

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 13:44

MonaLieske schreef:
Ik denk ook wel dat bruin je veel natuurlijker zou staan dan de kleur die je nu hebt.

Maar even wat anders, is het wel slim om extensions te laten zetten als je zo'n last hebt van haaruitval?

Het is niet zo supererg en de kapper zei dat het kon komen door het blonderen.
Dat je daar warschijnlijk meer haaruitval van kreeg.

Mijn verf is trouwens aangemaakt (bij de kapper) met 12 % en ik lees dat dat helemaal niet meer mag?
Je kan daar brandwonden van krijgen? :7

En Carmen:
Ik plaats hem zelf op internet ja, maar de reactie is niet echt leuk!
Dat kun je zelf wel begrijpen denk ik.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:47

Okee sorry, ik heb hem al weggehaald.

Maar jij zet nu ook iemands foto erop dus mag ik dat bij jou ook doen. :=

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:48

Ik vind die kleur wel erg rood, je moet goed kijken welke kleur wenkbrauwen je zelf hebt. Ik weet niet of je ze tekent maar ik vind ze behoorlijk donker, en juist weinig rood hebben.
Dus zou ik sneller gaan voor een bruin met weinig rode ondertonen (neig eerder naar gouden ondertoon, als je toch wat rood wil ga dan voor paarsige ondertoon).

Voor een vergelijking:
Bruin met gouden ondertoon:
http://94.100.121.162/983400001-9834500 ... DLu_4.jpeg

Bruin met paarse ondertoon (is direct ook een heel stuk donkerder):
http://94.100.120.77/1120700001-1120750 ... naP_1.jpeg

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 13:49

Carmen schreef:
Okee sorry, ik heb hem al weggehaald.

Maar jij zet nu ook iemands foto erop dus mag ik dat bij jou ook doen. :=

Die foto boeit me niks, voor de tweede keer.
Maar de reactie erbij, het is niet aardig en niet toegstaan iemand met opzet te beledigen.
Bedankt voor het weghalen.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:50

Misschien kan je eerst voor donkerblond/lichtbruin gaan en later een donkerdere laag eroverheen, dan word de donkere kleur denk ik ook mooier maar dat zal de kapper denk ik het beste weten.

Link van een site mag je volgens mij wel plaatsen en je gebruikt het voor positief doeleinde.
Ik plaats ook wel eens plaatjes als voorbeeld die ik van andere site haal, als je twijfelt moet je even de regels van bokt doorlezen of een Mod. vragen hoe het precies zit, foto's van mede bokkers gebruiken zonder toestemming mag volgens mij niet, maar plaatjes van andere sites mogen wel tenzij ze positief geplaatst worden (bij negatieve plaatsing worden ze weg gehaald en krijg je een waarschuwing).
Tenminste zo ongeveer zit het, ik weet het zelf ook niet helemaal precies.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 13:50

Focussed schreef:
Ik vind die kleur wel erg rood, je moet goed kijken welke kleur wenkbrauwen je zelf hebt. Ik weet niet of je ze tekent maar ik vind ze behoorlijk donker, en juist weinig rood hebben.
Dus zou ik sneller gaan voor een bruin met weinig rode ondertonen (neig eerder naar gouden ondertoon, als je toch wat rood wil ga dan voor paarsige ondertoon).

Voor een vergelijking:
Bruin met gouden ondertoon:
http://94.100.121.162/983400001-9834500 ... DLu_4.jpeg

Bruin met paarse ondertoon (is direct ook een heel stuk donkerder):
http://94.100.120.77/1120700001-1120750 ... naP_1.jpeg

Dankjewel! Ik vind bruin met paarse ondertoon het mooiste (bij jou)
Weet niet hoe het mij zal staan.
Inderdaad, rood is toch niet helemaal wat ik wil ik denk dat ik daar spijt van krijg.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 13:51

_vivi_ schreef:
Misschien kan je eerst voor donkerblond/lichtbruin gaan en later een donkerdere laag eroverheen, dan word de donkere kleur denk ik ook mooier maar dat zal de kapper denk ik het beste weten.

Link van een site mag je volgens mij wel plaatsen en je gebruikt het voor positief doeleinde.
Ik plaats ook wel eens plaatjes als voorbeeld die ik van andere site haal, als je twijfelt moet je even de regels van bokt doorlezen of een Mod. vragen hoe het precies zit, foto's van mede bokkers gebruiken zonder toestemming mag volgens mij niet, maar plaatjes van andere sites mogen wel tenzij ze positief geplaatst worden (bij negatieve plaatsing worden ze weg gehaald en krijg je een waarschuwing).
Tenminste zo ongeveer zit het, ik weet het zelf ook niet helemaal precies.

Oke bedankt! :D
Wat fijn, positieve reactie's.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:53

Je kan ook naar een pruiken winkel gaan als je het echt niet weet welke kleur bij je past, vraag of je een paar bruin tinten langs je gezicht mag houden en vraag aan de verkoopster welke kleur het ongeveer is, of maak een foto en neem die mee naar de kapper :D

Bij PAK verkopen ze meestal veel pruiken :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:53

Die paarse ondertoon komt ook het dichtst bij mijn natuurlijke kleur :))

Die gouden ondertoon komt van Spray Blonde. Ooit een keer mijn haar mee gemartelt, en een jaar later kwam die kleur er gewoon weer uit. Vandaar dat ik eroverheen heb geverfd met die paarse ondertoon. Maar sindsdien is mijn haar zo dood als een kanarie in de punten, dus laat het heel vaak weer eruit knippen.

Zo blond was ik trouwens van die Spray Blonde, mijn originele haarkleur is iets lichter dan het meisje naast me :')
http://94.100.118.106/308650001-3087000 ... _Qap3.jpeg

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:54

Sowieso is 12% echt teveel van het goede! High lights kun je al maken met 9%, dus laat staan als je je hele haar wil verven... Misschien kun je beginnen met een spoeling (6%) met een donkerder kleurtje? Wat voor tint wil je? En warme tint of natuurtint? Het zal je zeker staan hoor. Dat je haar nu uitvalt is niet gek. Ik heb het elk jaar om deze tijd, verven of niet verven. Het valt met bossen uit. Als de blaadjes van de bomen vallen, heb ik haaruitval ;) Maar ik krijg in de winter al jonge haartjes (van die korte pluisdingen...) en in de lente is mijn haar weer superdik. Dus daar zou ik me niet zo'n zorgen om maken hoor!