Ik mag niet aan de pil maar het doet zo'n pijn...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Re: Ik mag niet aan de pil maar het doet zo'n pijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:45

dan kan je beter nu aan de pil en dan met 16 stoppen en kijken of het beter is... ik wilde er ook compleet mee stoppen na een tijd maar toen kreeg ik een vaste vriend (met 19) dat was dan toch een wat minder geschikt idee haha

maar je moet jezelf niet nog 2 jaar die pijn aan doen voor jan met de korte achternaam...

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:49

Vervelende situatie... Ik ben ook vrij jong aan de pil gegaan omdat ik er ook zwaar ziek van werd.. Ook alleen maar op bed kunnen liggen met vreselijk buikkrampen. Was ook nog eens extreem jong toen ik voor de eerste keer ongesteld was geworden. Gelukkig vonden mijn ouders het geen probleem, hebben mij zelfs naar de HA gestuurd zodat ik er minder last van kreeg door aan de pil te gaan.

Je hebt ook lichte pillen, en er zitten inderdaad hormonen in. Vind ik persoonlijk ook een nadeel, maar daar kan je niks aan veranderen helaas. Al die pijnstillers zijn ook niet gezond die je nu maandelijks slikt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 22:51

Nee nee nee dame's. echt waar.. moeders valt niet over te halen en ik he hier al zoveel gesrekken over gehad incl/excl HA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:52

Lees het topic eens door wat ik je gegeven heb. Gaat linksom niet, dan maar rechtsom, helaas voor moeders.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:53

en waarom wil ze het niet?
wat zegt de HA?
heeft ze vroeger zelf veel pijn gehad?

laat haar dit anders eens lezen...

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:53

Ja gewoon zelf naar de huisarts gaan en aanvragen jammer voor je moeder.
Ik ben ook al vroeg aan de pil gegaan om dezelfde redenen als jou en wat een verlichting was dat!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:55

Ik menstrueer ook vanaf mij tiende en ben er altijds hondsberoerd van geweest. Van de dokter kreeg ik toen op recept Naproxen.

Dit is een pijnstiller welke inmiddels gewoon bij de apotheek verkrijgbaar is en zeer snel haar 'werk' gaat doen. Op mijn 12e ben ik overgegaan op mercilon, omdat er geen touw meer aan vast te knopen was en ik er echt ziek van was. Op mijn 16e ben ik verder gegaan op microgynon 30, waar ik overigens begin dit jaar mee gestopt ben. Ik ben momenteel pilloos en alle klachten zijn in vol ornaat weer aanwezig...........

Ik hoop voor je dat je ma iets ziet in de trend van pijnstilling

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 22:58

Asyaa schreef:
Lees het topic eens door wat ik je gegeven heb. Gaat linksom niet, dan maar rechtsom, helaas voor moeders.

ja dat heb ik gelezen ja.

maar ik kan toch niet zomaar gaan..."liegen" tegen mn moeder?

bovenstaande bokker: ik ben te jong. op mijn 16e mag het, HA heeft gezegd dat het wel verstandiger zou zijn. maar dat het niet altijd alleen de pijn weg neemt. daarbij ook veel hormonen.
ik heb de laatste vijf jaar enorm veel last gehad van flauwvallen. heeft te maken met deels epeleptie deels hyperfentilatie en deels hormonen. het zou niet toppie zijn er nog eens een lading hormonen bij te janken... toen was moeders helemaal zeker van dr zaak..

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:58

Giolli, ik heb dat ook gehad hoor met mijn moeder. Heb het toen maar op wilskracht en sanalgin het uitgehouden.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:00

Ik was 13 toen ik de pil kreeg. Al vrij snel nadat ik ongesteld werd, het was gelijk een ramp bij mij.

Dat is 180 graden omgekeerd na de pil.

Ik snap niet dat je moeder het niet wilt, als het een mogelijke verbetering is.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:04

Jammer dat je de pil niet eens mag proberen van je moeder (je kan er immers meteen weer mee stoppen als het niet bevalt of het gewenste effect heeft.
Voor mij was dit namelijk DE oplossing. Mijn menstruatie was dramatisch en bij mij gingen er een hele lading ibuprofens en werkelijk 1 pak maandverband per dag doorheen, en dat 9 dagen achter elkaar. Een paar dagen achter elkaar had ik zoveel pijn dat ik niets anders kon dan plat op de bank liggen.
De pil werkt voor mij perfect. Ik ben nog maar 4 dagen achtereen ongesteld waarvan ik 1 of hoogstens 2 dagen een beetje pijn heb, maar vaak zo weinig dat ik geen enkele pijnstilling nodig heb. Tsja, het zijn dan hormomen, maar al die ladingen pijnstillers waren ook niet echt aan te raden.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:05

ts wat ook wel enes wil helpen tegen die pijn is een warme kruik op je onderbuik leggen en dan gewoon ontspannen blijven liggen.
Dat werkt bij mij vaak wel.
Ik ben helaas allergisch voor de pil en kan hem dus niet slikken en heb dus ook maandelijks hevige pijnen.
Wat ook bij mij werkt is in een warm bad gaan liggen.
Met ene tampon in natuurlijk

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:06

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me jullie allebei kan voorstellen.

Als je nu op je 14e aan de pil gaat ga je vanaf je 24e een hoger risico lopen op bijwerkingen waar je ook niet gelukkig van wordt. En wat moet je dan voor anticonceptie? Want natuurlijk, de pil is oorspronkelijk zelfs ontwikkeld tegen menstruatieklachten, maar ze zijn wel heel erg handig als anticonceptie. Besef je nu ook goed dat je na een jaar of 10 anticonceptiegebruik een hoger risico gaat lopen op vervelende bijwerkingen.

Daarnaast ben je een knappe meid, dus dat een moeder zich zorgen maakt om het volwassen worden, kan je haar niet kwalijk nemen.
Natuurlijk zijn betuttelende moeders benauwend, maar aan de andere kant is het ook fijn dat ze zich zo om je bekommert.
En van haar kant is het lastig om haar dochter langzaam volwassen zien te worden. Als ouder kan het moeilijk zijn om je kind los te laten. En een overgang naar anticonceptie is dan echt een drempel.

Aan de andere kant zijn die pijnstillers die je nu gebruikt ook niet goed en met zoveel pijn rondlopen is ook niet prettig.

Ik denk dat het beste is dat je je probleem eerst voorlegt aan je huisarts. Dan samen met de h.a. kijken wat voor jou de beste optie zou zijn en daarna nog een keer naar de h.a. met je moeder waarin hij dan gaat uitleggen waarom de gekozen oplossing ook echt de beste oplossing is.
Laatst bijgewerkt door Myca op 02-11-10 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:07

He, wat vervelend! Denk idd ook dat sommige mensen niet helemaal in de gaten hebben hoeveel pijn je ervan kan hebben. En dat het elke maand weer terugkomt maakt het eigenlijk alleen nog maar erger!

Misschien is het een idee om eens te kijken naar iets anders dan de pil? Overleg eens met je HA over een Mirenaspiraal (al betwijfel ik of hij daar dan wel enthousiast van wordt, aangezien HA's vaak sowieso al een beetje terughoudend zijn bij vrouwen die nog geen kinderen hebben gehad, maar het valt natuurlijk te proberen) of een Nuvaring. Beiden werken meer 'ter plaatse', waardoor de hoeveelheid hormonen in je lichaam vele malen minder is. Het Mirenaspiraaltje is meestal niet prettig om te laten zetten (zeg maar gerust pijnlijk), maar je bent er dan wel gelijk voor 5 jaar vanaf.

Natuurlijk zijn hormonen niet echt goed voor je, maar dat is elke maand anderhalve week plat liggen van de buikpijn ook niet. Ik ben op mijn 12e aan de pil begonnen, ook door verschrikkelijke buikpijnen en heb hier echt nooit, nooit, nooit nadelige gevolgen van gehad. Wel werd ik van microgynon wat somber, maar die was met een 3 fasenpil gelijk over. Wanneer je toch nog over de pil kunt praten met je moeder, zou je het ook eens over de 3 fasen pil kunnen hebben. Deze heeft 3 fases van verschillende pillen met verschillende hormonen en bootst daardoor wat meer je natuurlijke cyclus na.

Ten slotte: Aleve Feminax is een vrij goede pijnstiller voor menstruatiepijn.... En heeel veel succes meid! :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:08

Ik ben sinds de pil niet meer gegroeid gek genoeg, alleen maar in de breedte :) Ben dus nog erg klein en door de hormonen heb ik veel moodswings. De pil is dus niet de beste oplossing :) Maar het is misschien handig dit evt met je HA te bespreken :) Ik loop nu zelfs nog krom van de pijn als ik mijn stopweek heb de eerste dagen, maar heb wel minder bloedverlies, dat wel :j Ik weet nog dat toen ik niet aan de pil was ik regelmatig doorlekte. Maar ik raad het iedereen af die net in de pubertijd zit. Door die extra hormonen kan je vreselijke moodswings krijgen, en er zijn meerdere mogelijkheden. Maar het kan natuurlijk persoonlijk zijn. Ga eens samen met je moeder naar de HA en bespreek álle opties :) dat is denk ik in jouw geval het beste (volgends mij mag de moeder tot 18 gewoon aanwezig zijn bij de HA toch? )

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:08

Heb je geen pillen tegen je pijn?

Een vriendin had het ook van me zo erg die pijn en die had er pillen voor gekregen! Weet alleen niet uit mn hoofd welke..

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:09

@ronne: ik gebruik nuvaring maar of dat nou zo aan te raden is bij iemand die nog maagd is vraag ik me af, dat ding is toch best wel groot... lijkt me wel iets om later op over te gaan! heb ik ook gedaan.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:12

Tja, ik ben om dezelfde reden aan de pil gegaan. Ik ben pas aan de pil gegaan toen ik 16 was en een vriend had. Echter bleef het bij mij net zo erg. Soms erger, soms minder. Met name in het begin had ik minder last. Nu na 2.5 jaar slikken ben ik enorm allergisch geworden en mag ik de pil niet meer slikken.

Het hoeft dus ook nog niet altijd te helpen.

Bij mij ben ik er wel gedeeltelijk overheen gegroeid, ik voel me nog steeds k.ut, maar wel wat draagelijker.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:12

Is misschien even oefenen, maar dat is hetzelfde met tampons... En het lijkt me beter dan niks.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:13

ik nam magnesiumpillen tijdens mijn menstruatie vroeger...(ik had er ook heel erg veel pijn aan)
ben pas aan de pil gegaan toen ik een vriendje kreeg en toen was ik 17.

bananen zijn een natuurlijke bron van magnesium. je kan misschien informeren naar meer middeltjes met magnesium.
wat ook helpt is een flink warm bad, een lekker warme kruik tegen je buik aanleggen, vooral geen spannende broeken dragen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:13

En toen ik zo allergisch werd en moest stoppen, ben ik 10-15kg. -is weer wat bij.. :+ -afgevallen in 1.5 maand. :+ BETERRRRRR!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:15

Chaos schreef:
En toen ik zo allergisch werd en moest stoppen, ben ik 10-15kg. -is weer wat bij.. :+ -afgevallen in 1.5 maand. :+ BETERRRRRR!

OHHHHH DAT IS PRECIES WAT IK MOET AFVALLEN :oo

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:16

Ja, ik viel er 15 af, in anderhalve maand. Ik was zó blij!!!!

Alleen ben ik nu wel weer iets aangekomen... *legt leeg pak koekjes weg...

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:21

Chaos schreef:

Jemig :oo
Ik ga eens ff denken hoeveel die pijn me waard is :')

DDlovesIona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:23

Ikzelf heb ook altijd heel veel last gehad van menstruatiepijn. Ik zat op de middelbare school toen het begon, was geloof ik 15 of zo. Was altijd een week uit de running, kon gewoon niet lopen van de pijn, met hulp naar de wc, anders viel ik flauw.
Voordat ik aan de pil ging, was ik twee keer op één dag flauwgevallen van de pijn. Gelijk met mijn moeder naar de HA en aan de pil gegaan.
Ben begonnen met microgynon 30, na een half jaar pil controle en daarna overgegaan op mycrogynon 50. De zwaarste pil die er te krijgen is. Nog steeds verga ik elke twee maanden van de buikpijn en sinds een half jaar ook onder in mijn rug.
Wat bij mij altijd goed helpt is met twee handen een soort vuist maken en dan heel hard op je buik drukken waar de pijn zit. Als het heel erg is, laat ik dit meestal door mijn vriend doen. Maar een broer of zus of een ouder helpt ook heel goed.

Ik heb dus een heel goed idee wat je doormaakt, ik zou toch echt proberen om met je moeder er over te praten wat je voelt. Hoe je je voelt en duidelijk uitleggen dat je graag aan de pil wilt om je menstruatie te verlichten en niet om andere redenen.