Griepspuit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Griepspuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:18

ik krijg ook altijd een uitnodiging,maar ga lang niet altijd..
2 jaar terug wel gehaald en ik was heel veel ziek.
daarbij schijnt ook dat ze niet eens precies weten welke griep er per jaar 'op komt',dus misschien wordt je wel net ziek van een andere griep.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:14

Eefske schreef:
Ok. Dankjewel. Ik zal wel even bellen met de HA.

laat je even weten wat eruit kwam :)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:17

Ja. Doe ik. Ik hoop dat ik het niet vergeet :)

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:18

haha ik heb er ook al 1 gehad van de hepetitis, de 2e over 1 week!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:21

Ik heb ook een oproep liggen ivm astma. Echter de eerste keer dat ik 'm ging halen lag ik 3 weken met longontsteking in bed :n sindsdien haal ik 'm niet meer.

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 00:04

Ik ga 'm morgen halen. Kreeg een oproep thuis met daarbij een folder met alle risicogroepen etc. maar ik heb geen idee onder welke van die groepen ik in godsnaam val :?
Zou het ermee te maken kunnen hebben dat ik veel antibiotica in korte tijd heb gehad vanwege een aanhoudende blaasontsteking die overging in een nierbekkenontsteking?
Ga 'm toch maar halen, heb het ontzettend druk dus ik hoop dat die prik me de winter door helpt zonder ziek te worden want dat kan ik echt niet gebruiken!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:22

Ik krijg ook standaard de griepprik :j
Heb (chronische) astma en val daarmee in de risicogroep.

Ik ga de prik wel halen, omdat ik van een 'normale' verkoudheid al twee weken ziek ben.
Mocht ik de griep krijgen, ben ik een week of drie/vier ziek, geen tijd voor :Y)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:45

Ik heb 'm net gehaald.. Voor het eerst. Ben benieuwd hoe ik er op ga reageren!

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:47

Ik haat prikken dus ga hem niet halen, ook voor de mexicaanse griep heb ik hem vorig jaar niet gehaald heb de mexicaanse griep wel gehad. .maarjaa.. gewone griep heb ik bijna nooit!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:49

ik heb 1 keer een oproep gehad (heb soort astma). maar toen ben ik niet geweest. daarna heb ik eigenlijk nooit meer een oproep gehad. ik heb trouwens ook nog nooit (ff afkloppen) griep gehad.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:51

Ik kom er ook voor in aanmerking vanwege astma, maar ik ga nooit.
Heb afgelopen jaar wel een keer griep gehad wat natuurlijk vervelend was, maar vraag me af of dat nou echt voorkomen kan worden door een griepprikje.
Paard krijgt hem overigens ook niet...

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:56

op het moment doe ik een opleiding voor drogisterij.
En hierbij gaat het ook over griep en inentingen.

Hier is mij geleerd dat de griepprik alleen helpt tegen het influenzavirus.
Andere soorten griep kun je dus wel krijgen, net zoals een verkoudheidsvirus.
Omdat griep steeds weer veranderd blijft je lichaam hier niet immuun voor en moet je dus elk jaar een nieuwe prik halen.
Het is het meest verstandig dit in oktober/november te doen.

Zijn er meerdere mensen die dit verteld is?

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:59

Zover ik weet klopt die informatie ja en daarom vind ik het zinloos om de griepprik te halen. (ook voor paarden zoals ik net al zei. :D)

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:01

weet iemand hoe het zit tussen griepprik en hepatitis B vaccinatie?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:02

Goed dat ik dit nog even lees!
Heb 'm sinds vorig jaar (in verband met mexicaanse griep werd ik opgeroepen omdat ik in 1998 nog een pufje heb gehad), maar moet morgen werken. Moet tussen drie en vier heen, wil wel graag, scheelde me vorig jaar een winter van kwakkelen.
Moet nog even kijken hoe ik dat ga doen....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:02

xxnienke94 schreef:
weet iemand hoe het zit tussen griepprik en hepatitis B vaccinatie?

Zijn twee verschillende dingen, wat wil je met Hep. B???

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:03

ik heb hem gisteren gehaald, en heb nergens last van.

geen pijn in de arm,niet ziekig.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:04

ik word op dit moment ingent tegen hepetitis ( heb er 1 van de 3 gehad, volgende week nummer 2)
het kan zijn dat het slechter werkt / niet werkt / dat het op elkaar reageerd/ dat je lichaam het niet aankan.
enz. maar weet dus niet of het kan

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:05

Oh, dat zou ik niet weten...

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:09

Ik heb gisteren de dokter gebeld omdat ik minder dan 2 weken terug m'n eerste hepatitis B prik heb gehad en met 3 weken nummer 2 moet. Maar het was geen probleem en ik mag vrijdag gewoon m'n griepprik komen halen :)

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:15

ja heb hem 2 weken gelden gekregen

gebruik hem al 33 jaar vanwege me suiker

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:36

Ik krijg de oproep ook vanwege astma.

In de griepprik zit een cocktailtje van ongeveer vijf verschillende influenza types, het griepvirus dus. Influenza verandert ontzettend snel van structuur, dus er word een schatting gemaakt van welke types er gaan komen en die komen in de griepprik.
Dat wil dus niet zeggen dat je dan geen griep meer kan krijgen, als je antistoffen hebt tegen type 1 tm 5 en jij treft type 6 word je alsnog ziek. Wel is het zo dat er een grote kans is dat type 6 heel veel lijkt op type 1 tm 5 waardoor je immuunsysteem toch effectiever kan werken na een griepprik dan zonder die prik.

Wat betreft de combinatie met hepatitis inenting, dit lijkt mij niet schadelijk. Je moet erop letten dat ze niet te dicht bij elkaar zitten.
Als je net een hepatitis prik hebt gehad is je immuunsysteem daar wel even druk mee in de weer. Knal je er diezelfde week dan ook nog een griepprik in dan is er kans dat je er toch even zieker van gaat worden. En andersom net zo, als je een immuunreactie hebt van de griepprik moet je niet meteen ook naar de hepatitis inenting gaan. Je mag ook niet met koorts zo'n inenting halen want de koorts duid op een reactie van je immuunsysteem. En de inenting is om zo snel mogelijk je immuunsysteem op gang te brengen, gaat dat vertraagd dan kun je er dus wel ziek van worden.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:04

Orchid schreef:
Ik krijg de oproep ook vanwege astma.

In de griepprik zit een cocktailtje van ongeveer vijf verschillende influenza types, het griepvirus dus. Influenza verandert ontzettend snel van structuur, dus er word een schatting gemaakt van welke types er gaan komen en die komen in de griepprik.
Dat wil dus niet zeggen dat je dan geen griep meer kan krijgen, als je antistoffen hebt tegen type 1 tm 5 en jij treft type 6 word je alsnog ziek. Wel is het zo dat er een grote kans is dat type 6 heel veel lijkt op type 1 tm 5 waardoor je immuunsysteem toch effectiever kan werken na een griepprik dan zonder die prik.

Wat betreft de combinatie met hepatitis inenting, dit lijkt mij niet schadelijk. Je moet erop letten dat ze niet te dicht bij elkaar zitten.
Als je net een hepatitis prik hebt gehad is je immuunsysteem daar wel even druk mee in de weer. Knal je er diezelfde week dan ook nog een griepprik in dan is er kans dat je er toch even zieker van gaat worden. En andersom net zo, als je een immuunreactie hebt van de griepprik moet je niet meteen ook naar de hepatitis inenting gaan. Je mag ook niet met koorts zo'n inenting halen want de koorts duid op een reactie van je immuunsysteem. En de inenting is om zo snel mogelijk je immuunsysteem op gang te brengen, gaat dat vertraagd dan kun je er dus wel ziek van worden.

ok dat word dan even plannen :)