De pil en roken???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Re: De pil en roken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:19

Het is over het algemeen toch wel behoorlijk bekend dat roken in combinatie met pilgebruik je kans op trombose toch behoorlijk laat toenemen hoor.
Ik val ook in de categorie verhoogde kans (migraine met aura's in combinatie met pilgebruik) en ga daarom dus echt niet roken :n drie dubbel zoveel kans :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:21

Focussed schreef:
Het is over het algemeen toch wel behoorlijk bekend dat roken in combinatie met pilgebruik je kans op trombose toch behoorlijk laat toenemen hoor.

Hoor het voor het eerst echt waar en waarom zit er dan geen stikker op? Zelfs niet op het pakje sigaretten dat toch wel vol met waarschuwingen staat?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:23

Tja die waarschuwingen staan erop om mensen af te schrikken niet te gaan roken. Er zit immers geen bijsluiter in je pakje om je te vertellen wat de gevaren zijn (eigenlijk belachelijk dat er nog zo'n leus op moet, lijkt me toch dat iedereen weet dat roken bijzonder slecht is).

In de bijsluiter staat behoorlijke goed omschreven wat de gevaren zijn van pilgebruik in combinatie met roken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:29

Het leven brengt risicos met zich mee, als er een poppetje dood neervalt omdat het de pil slikt in combinatie met een glaasje limonade, dan zijn de voor de wet verplicht dit te vermelden in de bijsluiter.

Ik weet nu weer waarom mijn oude huisarts nooit bijsluiters bij de medicijnen deed, heb hem dat toen eens gevraagd toen gaf hij aan dat het mensen alleen maar nodeloos angst aanjaagt, en angst weer ziek maakt.

*Steekt er weer eentje op*

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:31

Ik ben nergens bang voor hoor :D
Maar ik ga niet onnodig (groot) risico lopen, zeker niet voor iets waar ik het nut niet in van zie. (Roken is voor mij echt een van de meest nutteloze dingen die je kan doen, je kan nog beter een rolletje van een briefje van €20,- opsteken :') minder schadelijk ook en ben je even veel kwijt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:42

je zegt geen onnodig risico te durven lopen, ik wens je veel succes zoals ik al zei leven brengt nu eenmaal risico's met zich mee, ja zelfs ademen en nu je achter je PC zit.

Je goed recht, ik was ook wat angstiger en snel onder de indruk toen ik nog 'jong' was, nu vind ik het wel allemaal prima hoor, of zal ik je gaan vervelend met verhalen van familieleden die ruim 90 zijn geworden en al 80 jaar lang elke dag een pakje sigaretten wegstoomden :z Laten we dat maar niet doen die heb je vast wel vaker gehoord. :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:45

Het hele leven brengt inderdaad risico's met zich mee. Maar ik ga niet op vrijwillige basis onnodig (grote) risico's nemen.
Dat is een beetje hetzelfde als gaan bundgee jumpen en je krijgt te horen dat er een groot risico is dat de kabel niet vast zit :')
Nee dankje, dat doe ik ook niet vrijwillig :+ Loop al genoeg risico op andere dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:02

Neem aan dat je ook over straat loopt Focussed? Dat soort 'risico's neem je dan maar voor lief?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:07

Maar over straat lopen is niet onnodig. Ik loop over straat om van A naar B te komen. Ik heb een doel. Het is dus geen onnodig risico lopen, want je loopt risico om een bepaald doel te bewerkstelligen. Roken doe je niet met een doel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:11

Focussed schreef:
Roken doe je niet met een doel.

bekende uitspraak hoor van iemand die nooit gerookt heeft, imo geheel te verwaarlozen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:13

Maar mag ik dan het doel weten van roken? Je wilt een bepaalde kick, of misschien niet goed omschreven maar een bepaalde satisfaction, verzadiging van gevoelens. Maar je creeërt een behoefte door iets verslavends te nemen. Dus je creeërt een doel. Roken zelf heeft geen doel, je begon niet met roken omdat dit direct de verzadiging gaf waar je later naar op zoek ging.

Snap je mijn punt :P ?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:14

Chiqa schreef:
Focussed schreef:

bekende uitspraak hoor van iemand die nooit gerookt heeft, imo geheel te verwaarlozen.

Ik rook ook, heel veel zelfs..
Maar geef Focussed toch gelijk..
Wat is het doel, stress wergwerken, verveling?
Slecht doel al vind ik het zelf..

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:17

Chiqa schreef:
Focussed schreef:

Nu speel je toch op de man ipv op de bal? Wat maakt het uit of zij gerookt heeft of niet voor haar mening?
Ik rook ook en vind roken toch uiteindelijk behoorlijk nutteloos. Het is imo niet te vergelijken met lopen op straat of je buiten wagen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:17

Ik snap je punt althans uit het oogpunt van een niet roker, alleen uit het oogpunt van een roker?
Nee dan denk ik niet dat het enig zin heeft dat nut uit te leggen, en voel daar verder ook niet zoveel voor.

Roken ligt gevoelig, en heeft wel degelijk een functie, deze week is het rookverbod versoepelt, zal niet voor niets zijn als het geen enkele functie had gehad, dan zou de politiek dr geen enkele aandacht aan schenken.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:19

Chiqa schreef:
Ik snap je punt althans uit het oogpunt van een niet roker, alleen uit het oogpunt van een roker?
Nee dan denk ik niet dat het enig zin heeft dat nut uit te leggen, en voel daar verder ook niet zoveel voor.

Roken ligt gevoelig, en heeft wel degelijk een functie, deze week is het rookverbod versoepelt, zal niet voor niets zijn als het geen enkele functie had gehad, dan zou de politiek dr geen enkele aandacht aan schenken.

Roken brengt geld in het laatje, aan de andere kant cafe's kregen boete's ook weer geld.. Denk toch de ophef die er over is gemaakt door het volk, niet omdat het zo'n goed doel is..
Nee ik rook niet omdat ik dan denk ik ga nu roken want..
Nee ik steek soms zelf relatief onbewust een sigaret aan.
Of tegen de vervelening, stress.. Terwijl een half uur wandelen ook goed tegen stress is, en nog veel gezonder ook.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:20

Chiqa: Ik denk niet dat het uit maakt vanuit welk oogpunt je kijkt.
Roken is gewoon redelijk nutteloos. Misschien zal een roker zelf doelen van het roken verzinnen om het nog enigzins nuttig te laten voelen, maar roken heeft weinig nut.
Want waarom begon jij dan met roken?
(Misschien totaal offtopic maar vind dit best een interessante discussie :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:24

Focussed schreef:
Want waarom begon jij dan met roken?
(Misschien totaal offtopic maar vind dit best een interessante discussie :D )

Omdat ik het verschrikkelijk lekker vindt :D

Balou_k schreef:
Roken brengt geld in het laatje, aan de andere kant cafe's kregen boete's ook weer geld.. Denk toch de ophef die er over is gemaakt door het volk, niet omdat het zo'n goed doel is..

Zonder doel geen ophef ;)

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:58

Wat mijn dokter me vertelde (ookal rookte ik toen niet) is dat het niet
echt heel erg invloed heeft op de pil, teminste, ze heeft niet verteld dat
je er rare ziektes van kan krijgen?

Ja iets van dat de pil er mischien een beetje minder goed door kan werken
maar dat is met overmatig alcoholgebruik toch ook...

Nouja, mij maakt het niet uit, als ik zin heb in het weekend of doordeweeks
of wanneer dan ook om te roken, dan doe ik dat, en als ik in het weekend
wil drinken, dan doe ik dat ook. Of ik nou de pil slik of niet.
Volgensmij kan het echt niet zo heel veel kwaad hoor ?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:49

Ja hoor, je hebt een behoorlijk grote kans op trombose.

En trombose is dodelijk, als het propje los schiet en naar je hersenen gaat kun je er aan overlijden. Dus dat het niet zo veel kwaad kan is nogal naief gedacht ;)