clearblue zwangerschapsindicator

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: clearblue zwangerschapsindicator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 07:59

Celano, ja dat snap ik. Maar als je bijvoorbeeld een vroege eisprong hebt moet dat gewoon kunnen lijkt me. Stel dat zij 4 weken geleden haar menstruatie had, en al op CD 7 een eisprong gehad heeft (bijvoorbeeld) is ze dus nu 3 weken zwanger. + 2 is dat vijf...

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 08:52

Bij mij was de test knalpositief voordat ik eigenlijk ongesteld moest worden, en toen moeders voor moeders kwam was die test ook zo ontzettend donker dat ze zelfs zei dat ik verder moest zijn want ik had zoveel hcg. Ik mocht ook gelijk beginnen bij moeders voor moeders terweil dat normaal van 6 wkn zwangerschap is.

En ik was toch niet verder zwanger hoor, sommige maken nou eenmaal heel veel hcg aan.
Bij mijn dochtertje had ik een dikke week na de eisprong al een zeer duidelijke positieve test en het was echt pas een week na de eisprong.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 08:53

Dat kan ook, inderdaad.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 08:54

Ik dacht natuurlijk beide keren dat ik een tweeling zou krijgen :P

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 09:59

ja ik al toch af moeten wachten denk ik! (daar ben ik ook heel erg goed in ahum) Ik ben wel een paar dagen ongesteld geweest en de bloeding was iets minder als normaal maar bij mij scheelt het nog wel is de een en de andere keer.
moeilijk moeilijk. Ik wil ook niet zon vroege echo door de miskraam. Das misschien wel apart maar ik wacht liever nog ff

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 11:41

verder niemand ervaringen?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:17

Cin_penotti schreef:
verder niemand ervaringen?

je bent i.i.g. zwanger dus daar gaat het om, toch?? gefeliciteerd.
het kan inderdaad zijn dat die clear-blue er iets naast zit. hoor je wel vaker. maar als je het zeker wilt weten dan moet je een echo laten maken. wil je dit niet, dan zal je af moeten wachten. hoezo wil je eigenlijk geen echo laten maken?? dan heb je i.i.g. zekerheid. en ja, het kan mis gaan en dat is zwaar maar ook zonder echo kan het misgaan en dan is het in mijn ogen, net zo zwaar.

wat was de datum van de 1e dag van je laatste menstruatie?? dan kan je zo uitrekenen hoelang je nu dan zwanger bent.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:23

gefeliciteerd!
een zwangerschapstest is nooit 100% betrouwbaar dus daar zou ik ook niet van uit gaan..
en wat maakt het uit?je bent zwanger..je bent er blij mee..super toch?
gewoon even een afspraak maken bij de verloskundige voor over een week of 8..dan heb je geen hele vroege echo ;)
succes..veel plezier..geniet ervan.. :)

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 13:39

@ Tieme Ik heb die miskraam gehad en dat is vrij heftig geweest en wil gewoon iets verder zijn. Anders ga ik de dagen af zitten tellen en das echt een kwelling voor mezelf einde van deze maand ga ik bellen 29 september was de 1e dag van mijn laatste menstuatie

@ brennilea ja idd Ik ga einde van de maand bellen en dan ben ik 8 a 9 weken denk ik dan Ik zal moeten wachten denk ik!

Trouwens iedereen bedankt voor de felicitaties Hou iedereen op de hoogte

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:06

Cin_penotti schreef:
29 september was de 1e dag van mijn laatste menstuatie

dan zou je nu dus ongeveer 4 weken en 5 dagen zwanger zijn. waarschijnlijk heb je dus een vroege eisprong gehad of heb je veel zwangerschapshormonen. het is i.i.g. niet zo heel gek dat die test 5 weken aangeeft.

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 14:09

nee das waar Ik vind het allemaal zo lastig. Bij iedereen is het weer anders.
Ik denk dat ik aan het einde van de maand ga bellen voor n echo. Nu zie je toch nog niks.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:30

Met 5 weken zie je wel wat hoor, heb toen zelf ook een echo gehad. :)
Gefeliciteerd, trouwens!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:43

Ik ben bij de eerste 9 maanden lang om de twee tot vier weken aan het bloeden geweest dus dat kan. Ook mijn moeder werd nog een half jaar 'ongesteld' terwijl ze hartstikke zwanger was al compleet met dikke buik en al.
Maar verhoogd HCG kan natuurlijk ook prima.
Op een inwendige echo zien ze al wel of je zwanger bent hoor!

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 17:43

Ja dat wel maar veel kunnen ze nog niet zien bedoel ik. dan is het allemaal nog zo klein.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:45

Die tijdsindicatie is totaal niet betrouwbaar heb ik me laten vertellen. Het verschilt namelijk enorm van persoon tot persoon hoeveel zwangerschapshormoon je aanmaakt. Zeker als jouw hormoonhuishouding 'anders dan anders' is zou ik er niet teveel waarde aan hechten.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:43

Volgens mij kunnen ze v.a. een week of 6 zien of 't hartje klopt toch?
Lijkt het je niet fijner om voor die echo te gaan?
Het blijft spannend natuurlijk maar deze onzekerheid lijkt me ook slopend....

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 20:25

Ten eerste uiteraard gefeliciteerd met je zwangerschap!

Bij ons stond er ook 3+ weken :j
Na even rekenen was ik toen 4 weken en een paar dagen zwanger.
Ook ik heb door meerdere omstandigheden gewacht met een echo tot ik een week of 8 zwanger was. (1x vroeggeboorte en een aantal miskramen gehad) mocht ik het over doen zal ik wel eerder een echo laten maken.

Zoveel weken in onzekerheid zitten is ook niet leuk voor je stressgehalte :n

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 10:41

Dank je :) Op zich gaat t nog wel met t stress gehalte! Als het niet gaat ga ik gewoon eerder bellen voor n echo. Ben misschien een vreemde maar wacht liever ff af!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:01

heb je wel al negatief getest na je miskraam?
na een miskraam kun je nog maanden positief testen omdat het hcg hormoon nog niet uit je lijf is
wil verder geen nare boodschap brengen maar misschien toch ff echo laten maken.

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 11:04

nee dat niet maar ben al wel 4 keer ongesteld geweest daarna. en flink gebloed. Merk ook de lichamelijke veranderingen, moe, gevoelige borsten. En dit is de eerste maand dat ik niet ongesteld ben geworden dus dat lijkt me sterk.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:14

@Cin_penotti, het klinkt vaag maar wees blij, ik had het precies andersom teste 2 dagen voor ongi positief deed toen voor de grap de CB indicator deze gaf het juist aan, deed ff meer dan weekje daarna er nog een met indicator en toen gaf die nog steeds 1-2 aan, wat dus niet mogelijk was. Aangezien ik wel weet wanneer ei is en mijn cyclus altijd 26 dagen is. Naja uiteindelijk met 7 weken n echo was vruchtje maar 2.3mm ipv 1 cm wel met kloppend hartje, maar toen geloofde ik er al niet meer in, uiteindelijk vrige week woensdag in ziekenhuis met 8+4 echo laten maken (daar deden ze neit zo moeilijk aangezien ik 26 juli daar bevallen ben van ons overleden dochtertje met 19+6) en hart actie was gestopt.

Je maakt in elk geval voldoende HCG aan. En ik kan je wel begrijpen met je vroege echo hoor, ik liet het wel doen omdat het zo kort op ons dochtertje was en ik van binnen weer vaag gevoel kreeg. En dat vind ik het ergste ik weet het al..

Maarreh over een paar maanden open je een nieuw topic he?? over wat voor een prachtzoon of dochter je gekreen hebt :D

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:15

Isegrim schreef:
Die tijdsindicatie is totaal niet betrouwbaar heb ik me laten vertellen. Het verschilt namelijk enorm van persoon tot persoon hoeveel zwangerschapshormoon je aanmaakt. Zeker als jouw hormoonhuishouding 'anders dan anders' is zou ik er niet teveel waarde aan hechten.

Hier ga ik helemaal in mee. Het verschilt gewoon van persoon tot persoon.
Maar gefeliciteerd hoor!

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 12:35

Bon_Bon schreef:
@Cin_penotti, het klinkt vaag maar wees blij, ik had het precies andersom teste 2 dagen voor ongi positief deed toen voor de grap de CB indicator deze gaf het juist aan, deed ff meer dan weekje daarna er nog een met indicator en toen gaf die nog steeds 1-2 aan, wat dus niet mogelijk was. Aangezien ik wel weet wanneer ei is en mijn cyclus altijd 26 dagen is. Naja uiteindelijk met 7 weken n echo was vruchtje maar 2.3mm ipv 1 cm wel met kloppend hartje, maar toen geloofde ik er al niet meer in, uiteindelijk vrige week woensdag in ziekenhuis met 8+4 echo laten maken (daar deden ze neit zo moeilijk aangezien ik 26 juli daar bevallen ben van ons overleden dochtertje met 19+6) en hart actie was gestopt.

Je maakt in elk geval voldoende HCG aan. En ik kan je wel begrijpen met je vroege echo hoor, ik liet het wel doen omdat het zo kort op ons dochtertje was en ik van binnen weer vaag gevoel kreeg. En dat vind ik het ergste ik weet het al..

Maarreh over een paar maanden open je een nieuw topic he?? over wat voor een prachtzoon of dochter je gekreen hebt :D

Volgens mij heb k toen jou topic gelezen! Ik heb toen wel een traantje weg moeten pinken. 23 juni is het bij mij opgewekt met medicijnen wat echt verschrikkelijk was.
Ik had toen vanaf het begin al geen goed gevoel over mijn zwangerschap en had het idee dat er iets niet goed zat wat dus ook bleek te kloppen.

Maar jeetje eerst je kindje verliezen en daarna ook nog een miskraam. Dat lijkt me echt het ergste wat je kan overkomen. Durf je er nu toch nog wel aan te beginnen??

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:42

Je moet die indicator niet al te serieus nemen. Vaak klopt het toch niet helemaal (weet ik uit ervaring)
Ik zou wel alvast bellen voor een echo, want je bent nooit gelijk aan de beurt, als je over een paar weken pas belt omdat je er klaar voor bent, kan het zijn dat je nog een paar weken moet wachten! Dus bel maar voor een afspraak. En als je de echo hebt gehad weet je ook vrij precies hoe oud het is.

Veel geluk gewenst en van harte gefeliciteerd!

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 12:51

Oke! Ja ik ben nu een week of 5 a6 denk ik en ga aan het einde van de maand bellen. Als ik dan pas over 2 weken terecht kan vind het niet zo erg hoor!
Misschien klinkt het raar maar ik stel het een beetje uit. Ik ben zo bang dat het dan mis is. Misschien ben ik er over een poosje wel aantoe