Aft, moet weg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Re: Aft, moet weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 01:13

Met kamille thee spoelen en anders spoelen met bocosan (te halen bij de drogisterij)

hel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 08:14

Wat ze adviseerden in de apotheek, zelfs boven de door hun te verkrijgen middelen. Spoelen met hele sterke koude thee, werkt hier altijd perfect!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 08:17

Een aft weg krijgen lukt bijna niet. Voorkomen is beter.
Hier thuis hebben een een paar personen die altijd problemen hadden met de ene aft na de andere. Sinds we het advies opgevolgd hebben om alleen nog met Zendium te poetsen komen de aften bijna niet meer voor.

Daar heb je nu niet zoveel aan, want er zit al een aft, maar misschien is het wel een tip om de volgende aft te voorkomen!!

Sterkte met dat onding!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:24

Zendium moest ik ook altijd gebruiken, heeft nooit geholpen :n. En ik vond het nog vieze tandpasta ook

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 23:31

Nou, ik heb vanmiddag Corsodyl mondspoeling gehaald, en iets voor kleine kinderen als hun eerste tandjes doorkomen. Werkt super, iig nu een stuk minder pijn, waardoor het allemaal wat dragelijker wordt...

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 00:49

Pyralvex. Ik had als kind heeeeel veel last van aften (door medicatie) en ik kan echt zeggen: Superrrrspul! (alleen niet laten vallen, je krijgt dat spul NIET uit kleding en badkamer-tegels weet ik uit ervaring :+ ).
Laatst bijgewerkt door nikkigioa op 02-11-10 00:57, in het totaal 1 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 00:56

spoelen met jenever

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 01:23

ik heb vroeger heel vaak aften gehad. Ik kreeg van HA altijd een ranzig chemisch goedje. 1 keer aanbrengen, brand afschuwelijk maar de aft was daarna ook heel snel weg.

Mrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 02:01

ik gebruikt pyralvex werkt prima als ik ga slapen doe ik meestal grondig tanden poetsen en dan aanstippen
dan is het aaftje open(daar bedoel ik mee dat hij dan soort van schoon is) en dan pak het middeltje de wnd beter aan vind ik suc6 er mee

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 09:39

Mn dochtertje van 1 had het vorige week ook. Heb een week lang niet normaal kunnen slapen en ze wou ook niks eten.
Is helemaal niks voor zon kleintje.

Mond spoelen helpt goed, sinaasappelsap drinken, enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 09:59

Rabarbercompote eten. Daar zit hetzelfde spul in als in Pyralvex, maar dan milder. Dat helpt het herstelproces van wondjes in de mond.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:13

Vjestagirl schreef:
Tableten neem ik al, iedere dag een oplosbare in mijn water :).

Maar het is ondertussen al wel bewezen dat het niets te maken heeft met vitamine C inname :)

Indirect wel. Aften ontstaan door een zwakte in je weerstand/immuniteit. En o.a. door te weinig vit. C kun je zo'n zwakte oplopen. Hoeft natuurlijk niet persé dat dat de crux is bij jou. Te weinig slaap of stress kunnen ook factoren van invloed zijn.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:23

Focussed schreef:
Vjestagirl schreef:
Tableten neem ik al, iedere dag een oplosbare in mijn water :).

Maar het is ondertussen al wel bewezen dat het niets te maken heeft met vitamine C inname :)

Indirect wel. Aften ontstaan door een zwakte in je weerstand/immuniteit. En o.a. door te weinig vit. C kun je zo'n zwakte oplopen. Hoeft natuurlijk niet persé dat dat de crux is bij jou. Te weinig slaap of stress kunnen ook factoren van invloed zijn.

Huisarts vertelde mij dat aften niks te maken hebben met je weerstand. Aften is een virus wat in je bloed zit, en waar je niet meer vanaf komt.
Zelfde soort idee als het koortslip virus.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:25

Aften heb je of heb je niet. Ze kunnen opkomen door verminderde weerstand, stress, maar ook zomaar. Net zoiets als een koortslip inderdaad.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:34

RoosIris: Het heeft juist alles te maken met je weerstand. Het hele verhaal van het virus klopt, maar dit virus kan alleen grip krijgen op het moment dat jou weerstand laag is. Idem voor koortslip.

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:54

Mama_Rianne schreef:
Mn dochtertje van 1 had het vorige week ook. Heb een week lang niet normaal kunnen slapen en ze wou ook niks eten.
Is helemaal niks voor zon kleintje.

Mond spoelen helpt goed, sinaasappelsap drinken, enz.

dentinox werkt goed bij een kleintje, tip van mijn HA. bij mijn zoontje werkte het super!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:33

Poetsen met paradontax de oranje.
is heel vies de eerste keer, daarna niet meer. Smaakt erg zoutig, heb het nu ook.
had er dagelijks wel 3 in me mond.

Aften gel, bij etos te halen verzacht ook de pijn.

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:44

als je het zo vaak hebt, heb je dan niet een allergie ergens voor? daar krijg ik ze zelf altijd door...