Emetofobie vraag..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:45

Jockey_my schreef:
Kijk eens een fil/aflevering van jackass gegarandeerd dat je het daar in terug vind.

Hahaha dit was ook het eerste dat in mij opkwam. Kijk eens naar Jackass. ;)

kitag1rl

Re: Emetofobie vraag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:49

Pff aparte opdracht, is puur confrontatie..
Mijn zusje heeft deze fobie ook, erg heftig.. Mocht je iets willen weten, pb box staat altijd open..

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:53

Isegrim schreef:
Ik zou in elk geval niet naar Jackass 3D gaan als ik jou was. :D Maar als je daarnaar kunt kijken zonder problemen, heb je je fobie in elk geval overwonnen!

Ik kon er vroeger ook totaal niet tegen, gaat tegenwoordig een stuk beter. Al had ik niet zo'n trek in mijn Smarties tijdens Jackass 3D. :')

Als ik alleen al denk aan de voorgaande jack ass flims wordt ik misselijk verschrikkelijk. Ik heb ook Emetofobie alleen iik heb het zelfs zo erg dat ik alles doe om het binnen te houden (zeg maar). Ik geeft bijna nooit over ik vindt het echt eng ik durf ook niet naar kots o.i.d. te kijken... Dus ik vindt jack ass geen aanrader :n

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:00

LZP --> MW

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:01

Ik kan die filmpjes ook niet zien hoor :=
En nadat ik goed ziek ben geweest(2 dagen en 1 nacht letterlijk om de 20 min. overgeven zelfs de arts wist t niet meer!) ben ik ook sneller bang om over te geven, vooral als ik teveel heb gedronken ben ik er bang voor(werd voorheen nooit ziek van drank, dus hoe ik daar nu ineens bij kom :? )
maar als de hond of kat gaat kokhalzen doe ik al mee, laat staan een filmpje mét geluid, bah!! :r

Jackass kan ik dan wel weer tegen haha, alleen ff ogen/oren dicht als er iemand over zn nek gaat hihi!
maar bewust deze filmpjes moeten zoeken&kijken, nee bedankt!

kan je therapeut dan niet beter alvast wat filmpjes uitzoeken en jou die laten zien, ipv dat je zelf moet zoeken en dus evt hele erge filmpjes tegenkomt!

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 09:34

Goed dat je al wat filmpjes hebt kunnen bekijken!
Ik heb zelf geen last van deze fobie, maar lijkt me echt heel vervelend!

Ik ken een meisje, die heeft het ook en zij heeft ook nog nooit zelf overgegeven!

Bij welke stap ben je nou?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:32

Het is helemaal geen rare opdracht, dit heet confrontatietherapie en het is doorgaans erg effectief.

Weet je wat ook helpt? Een kind krijgen. :')

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:41

Pfieuw, ik wens je heel veel succes. Ik heb deze fobie ook en ik kan er op tv dus ook echt niet naar kijken. :o Bijna iedere film is het weer raak en kotst er iemand zonder waarschuwing. Erg fijn... :\ Ik hoop voor je dat jij er straks normaal naar kunt kijken zonder zelf misselijk te worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:49

Isegrim schreef:
Het is helemaal geen rare opdracht, dit heet confrontatietherapie en het is doorgaans erg effectief.

Alleen onder begleiding wordt dit aangeraden, anders kan het nog veel mee schade 'aanrichten'
En met de tweede pmerking ben ik het niet geheel eens :n dan krijg je weer hele andere problemen :+

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 15:10

Renee schreef:
Isegrim schreef:
Ik zou in elk geval niet naar Jackass 3D gaan als ik jou was. :D Maar als je daarnaar kunt kijken zonder problemen, heb je je fobie in elk geval overwonnen!

Ik kon er vroeger ook totaal niet tegen, gaat tegenwoordig een stuk beter. Al had ik niet zo'n trek in mijn Smarties tijdens Jackass 3D. :')

Als ik alleen al denk aan de voorgaande jack ass flims wordt ik misselijk verschrikkelijk. Ik heb ook Emetofobie alleen iik heb het zelfs zo erg dat ik alles doe om het binnen te houden (zeg maar). Ik geeft bijna nooit over ik vindt het echt eng ik durf ook niet naar kots o.i.d. te kijken... Dus ik vindt jack ass geen aanrader :n

wat doe jij allemaal dan om het binnen te houden?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 15:10

Isegrim schreef:

emetofobie is een reden voor mij om geen kinderen te nemen :n

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 15:11

Jockey_my schreef:
Goed dat je al wat filmpjes hebt kunnen bekijken!
Ik heb zelf geen last van deze fobie, maar lijkt me echt heel vervelend!

Ik ken een meisje, die heeft het ook en zij heeft ook nog nooit zelf overgegeven!

Bij welke stap ben je nou?

volgens mij ben ik nu bij stap 1... maar a.s donderdag gaan we stappenplan doornemen dacht ik. dus dan hoor ik het we

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:36

Knap hoor! Je doet dit onder begeleiding neem ik aan? Ik heb GELUKKIG al 8 jaar niet hoeven overgeven. Maar ben er ook ontzettend bang voor.. Buikpijn als ik op stap ga etc. -O-

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:49

Ik had 15-20 jaar niet overgegeven. Toen liet ik me steriliseren (Essure-methode) en was ik nadien verschrikkelijk misselijk. Toen heb ik uiteindelijk gekotst (was een enorme opluchting, voelde me zó naar!) en sindsdien heb ik een stuk minder last van kotsangst en kan ik ook een stuk beter tegen beelden ervan e.d.

"De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest"...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:52

Ik heb ook emetofobie, en mensen zeggen dan: als je eenmaal hebt overgegeven lucht het zoooo op!

Maar dat heb ik nog nooit gehad. Ik denk dan ook op zo'n moment dat het nooit meer overgaat. De twee keren overgeven die ik me kan herinneren waren ook beide keren heel naar - een keertje buikgriep of voedselvergiftiging, 2 dagen lang achter elkaar overgegeven en constant misselijk, en de tweede keer in het ziekenhuis na een operatie, ook dagenlang hondsberoerd geweest.

Dus in mijn ogen lucht overgeven helemaal niet op, het is een teken dat je nog dagenlang heel misselijk bent :(

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:55

Ik kan er ook absoluut niet tegen, maar hoe weten jullie zo zeker dat je de fobie hebt? :)
Vraag is dus uit interesse, hoef ook zo goed als nooit over te geven en als ik dan al echt ziek ben weet ik niet wat ik moet doen, begin ik onzin uit te kramen, te zweten,zitten,staan,weer zitten rond gaan lopen en me helemaal m'n kop gek maken :=

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:55

Heb gisteren Jackass 3D gezien, en aan die film moest ik bij dit topic meteen denken. Maar daar zie je niet puur mensen die overgeven, maar ook de redenen waarom ze het doen. Denk dat dat misschien nog te ver gaat?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:57

TS, ik heb de foto's even bekeken en tot welke categorie ben je gekomen? En zijn er ook mensen die cat 0 al naar vinden? :) (met die eieren en die pompoen)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:59

pff ik kon er vroeger ook echt niet tegen....zelf zo erg dat ik zelf ook moest kotsen.

Totdat ik in een discotheek ging werken, ik werkte in de garderobe, lastig uitleggen. Maar de garderobe zat een beetje tussen de dansvloer/bar en wc's in....

En tja....wekelijks waren mensen te laat om de trap op te rennen om de wc te halen en stonden dan zeer uitgebreid voor mijn neus te kosten.

Sindsdien kan ik er wel prima tegen :)

Ik moet ook wel, want ga bij rode kruis, en zal dan ook vele kotsende mensen mee maken.

Dus mijn advies: ga in een discotheek werken bij de wc's . Binnen no-time genezen!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:12

Marielle_93 schreef:
Ik kan er ook absoluut niet tegen, maar hoe weten jullie zo zeker dat je de fobie hebt? :)
Vraag is dus uit interesse, hoef ook zo goed als nooit over te geven en als ik dan al echt ziek ben weet ik niet wat ik moet doen, begin ik onzin uit te kramen, te zweten,zitten,staan,weer zitten rond gaan lopen en me helemaal m'n kop gek maken :=

Op de website van emetofobie staat een diagnose lijst. Ik herken echt heel veel dingen daarin.. Ik weet wel zeker dat ik de fobie heb, mar niet in de allerergste mate zeg maar. Ik heb maar een hele lichte smetvrees (maar niet met een kots gedachte er achter..) en ook geen eetstoornis en ik ben ook niet bang dat ik buikgriep krijg. Ik ben alleen bang om zelf te moeten over te geven of dat andere mensen dat doen. Daardoor durf ik niet in taxi's, eigenlijk niet naar de kermis, met buikpijn naar de discotheek etc.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 18:25

oeh vanavond ga ik ff reageren.. zie paar leuke reacties :) moet nu naar de zumba... dus reageer later!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:28

voor de mensen die jackass aanraden... ik heb geen emetofobie (hoewel ik overgeven wel erg vies vind en er alles aan doe om zelf niet te hoeven overgeven, maar ik ben niet panisch en bang voor zieke mensen en dat soort dingen) en ik kijk echt geen jackass... dat is gewoon walgelijk! niet alleen overgeef-gedeelten maar gewoon het hele gebeuren, bah bah bah!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:33

Marielle_93 schreef:

Ik krijg zware paniekaanvallen en wil liever dood dan dat ik nog langer misselijk ben. Ook vertoon ik vermijdingsgedrag.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 20:41

@ Arwen.. dit heb ik ook... Overgeven koppel ik ook aan paniek paniek paniek en heeeeel erg slecht voelen!!

@ Marielle_93 ik krijg echt paniekaanvallen als ik zelf ziek word/voel.. of als iemand het in mn buurt heeft.. (huis) dan word ik echt heeeel bang en begin ik te trillen heel erg, zweten, klappertanden, paniekerig.. en ikvermijd ook dingen.. in soms best extreme mate...

@ Anneert ook al weet ik de reden waarom.. k hoef het echt niet te zien! vind het zoo vies! al ben ik dan wel minder bang.. omdat het niet besmettelijk is.. (stel dat dit real life zou zijn) maar mij niet gezien bij zo'n film!

@ Corelli ik heb de foto's allemaal bekeken.. en de filmpjes tot en met 4.. verder durfde ik echt niet....

@ Arwen op je laatste bericht.. dat heb ik ook. voor mn gevoel ga ik 10x liever dood dan dat ik 1keer moet overgeven!!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:49

Naamloos1 schreef:
..

@ Anneert ook al weet ik de reden waarom.. k hoef het echt niet te zien! vind het zoo vies! al ben ik dan wel minder bang.. omdat het niet besmettelijk is.. (stel dat dit real life zou zijn) maar mij niet gezien bij zo'n film!

Dat snap ik goed, daarom vond ik het ook te ver gaan ;) Vond het bij de film ook vrij extreem. Hoorde uit de zaal ook al kokhals geluiden.
Heb de stukken waarbij ze allemaal moesten overgeven ook niet gekeken, het 'waarom' doet me niet zoveel, maar om er daarna naar te kijken, dat kan ik ook niet.

Ik kon er vroeger ook nooit tegen, als iemand ook maar zei dat ie zich niet lekker voelde, wilde ik zover mogelijk uit de buurt gaan.
Nu gaat het wat beter. Heb een keer in een overvolle bus gestaan met een meisje die altijd wagenziek werd. Zij had ook heel de bus onder gebraakt, en daarna moesten we nog een heel eind, dus toen stond ik lekker in de geur. Had zelfs wat op mijn broek.. bah.
Er zat ook een jongetje in een kinderwagen in de bus, en hij kreeg echt de volle laag. Letterlijk (niet alles gelukkig) over zijn hoofdje heen.