Hoelang zijn jullie bezig met je haren wassen/drogen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:09

Winddancer schreef:
Gooya schreef:
Maarre... de mensen die met nat haar naar bed gaan.... Als ik dat doe dan wil ik volgende dag echt niet in de spiegel kijken :D Dan zit het alle kanten op behalve de goede. Hoe doen jullie dat dan?

Dat zou ik ook wel eens willen weten!
Daarom doe ik dat ook nooit, want de dag erna ziet het er niet uit :D

wax en wat water ;)
wax doe ik in nat haar dan trekt het beter in ;)

Sheran

Re: Hoelang zijn jullie bezig met je haren wassen/drogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:08

Als ik er de avond van tevoren voor zorg dat mijn scheiding in ieder geval goed zit dan hoeft er alleen nog maar wat water in de volgende ochtend.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:18

_Tara_ schreef:
Waarom zou je je haar 2 keer wassen := Na 1 keer is 't echt wel schoon toch.

Nee hoor, ik heb vaak dat het na twee keer wassen echt een stuk schoner is. Voelt meteen een stuk fijner aan.
Ik was het alleen 1x als het echt helemaal niet vet was en ik het alleen was omdat het stinkt (naar paard of na gourmetten :P).
Maar als je je haar elke dag wast, is 2x wassen idd niet nodig, tenzij je haar super snel vet is.

_Tara_ schreef:
Fohnen doe ik soms wel en soms niet. Hangt ervanaf of ik nog weg moet of ik zin heb om 't te fohnen enz. Heb tamelijk dik haar tot bij m'n bh-bandje gok ik. Dus eer ik dat helemaal droog gefohnd heb...

Ik fohn het altijd gewoon 5 minuutjes. Dan is het idd nog lang niet droog, maar dan droogt het wel sneller aan de lucht op en heb je niet zo'n zeiknat hoofd. En ik wikkel ook altijd een handoek om m'n haar zodra ik klaar ben met wassen, dat scheelt ook.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:48

Ik herken het van toen ik ook haar tot op mijn heupen had. Ik kreeg het gewoon echt niet voor elkaar, zelfs niet als ik haastte, om me binnen 10 minuten te douchen. Douchen duurde bij mij dus echt 20 minuten tot 30 minuten. Fohnen duurde ook dik een half uur en dan was het inderdaad nog niet helemaal droog, maar dan had ik geen zin meer. Meestal waste ik mijn haar s'avonds, vlocht het in en de vlecht haalde ik er dan s'ochtends weer uit. Scheelt weer fohnen.

Nu heb ik haar tot aan de onderkant van mijn schouderbladen. Nu lukt het me wel om binnen 10 minuten gedouched te zijn. Fohnen doe ik niet aan, omdat mijn haar daar gigantisch van uitvalt.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 13:27

Ik ben er zo mee klaar, wassen duurt 1 minuut ofzo en drogen.. als ik het niet fohn is het binnen een uur wel droog ongeveer. Maar als ik weg moet dan fohn ik het altijd.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:49

Wassen gewoon onder de douche, 1 keer, dus een paar minuutjes ;). En daarna in een handdoek laten drogen, of het fohnen (10 minuten, hooguit).

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:39

Bij mij duurt het ook niet zo lang. Ik heb half lang haar en het is niet heel dik. Wassen duurt een paar minuutjes en het is ook zo droog, ook meestal binnen een uur wel. :)
Als ik het föhn, is het binnen 5-10 minuten wel droog.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:00

Knoffer schreef:
_Tara_ schreef:
Waarom zou je je haar 2 keer wassen := Na 1 keer is 't echt wel schoon toch.

Nee hoor, ik heb vaak dat het na twee keer wassen echt een stuk schoner is. Voelt meteen een stuk fijner aan.
Ik was het alleen 1x als het echt helemaal niet vet was en ik het alleen was omdat het stinkt (naar paard of na gourmetten :P).
Maar als je je haar elke dag wast, is 2x wassen idd niet nodig, tenzij je haar super snel vet is.

_Tara_ schreef:
Fohnen doe ik soms wel en soms niet. Hangt ervanaf of ik nog weg moet of ik zin heb om 't te fohnen enz. Heb tamelijk dik haar tot bij m'n bh-bandje gok ik. Dus eer ik dat helemaal droog gefohnd heb...

Ik fohn het altijd gewoon 5 minuutjes. Dan is het idd nog lang niet droog, maar dan droogt het wel sneller aan de lucht op en heb je niet zo'n zeiknat hoofd. En ik wikkel ook altijd een handoek om m'n haar zodra ik klaar ben met wassen, dat scheelt ook.

Een handdoek doe ik inderdaad ook altijd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:06

5 minuten. Ik doe er shampoo in, spoel het uit en laat het opdrogen. Mijn haar is ook enorm dik en best lang dus het blijft ook soms echt de hele dag nat, naja, jammer dan. Ik doe het vaak ook op een knotje of staart. Föhnen of zo doe ik echt bijna nooit meer en doe ik het wel ben ik zo met 10 minuutjes wel klaar denk ik

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:23

Weet niet hoe lang ik er over doe om mijn haar te wassen, maar ik douche altijd zo'n 15 minuten, en dan was ik mijn haar, gezicht en rest van mijn lichaam, soms ook nog scheren, dus reken maar uit.
Na het wassen gaat het gelijk in de handdoek en doe hou ik op tot ik geheel aangekleed ben (soms in 10 minuten, soms wel een half uur).
Dan doe ik mijn haar borstelen dat de knopen eruit zijn. Dan doe ik er een olie in om mijn slagen/krullen weer terug te kneden en dan laat ik het aan de lucht drogen.
Mijn kapper zegt dat ik het beter niet kan fohnen want dan zakken de slagen weg of ontploft het steil, dus vandaar deze olie en het luchtdrogen. Als ik weg moet dan gaat het net zo makkelijk in een knot en gaat het later op de dag los.

Soms was ik mijn haar trouwens ook twee keer, dan voelt het niet fijn na een keer wassen dus gaat er een tweede beurt in die wat langer blijft zitten voor ik het uitspoel. Cremespoeling gebruik ik niet, wel af en toe een herstellend masker.