Is dit nog normaal?(Woede-aanvallen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pebbs

Re: Is dit nog normaal?(Woede-aanvallen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 10:33

Volgens mij heb je ook een soort ''ziekte'' ( tis geen ziekte maar weet ff geen ander woord ervoor ) dat je niet tegen veranderingen kan.
Als ik het goed begrijp kan je daar niet tegen, dat maak ik op uit je verhaal. Jij hebt precies in je hoofd hoe je dingen plant of waar je gaat zitten in de klas en als dat dan anders word dan raak je in paniek.
Ik zou hulp gaan zoeken om dat beter onder controle te krijgen en je woede te beheersen. Succes!

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 10:35

Pebbs, als je autisme bedoelt dan heb je er een totaal verkeerd beeld van.. Ziekte??

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 10:36

Nee tis geen autisme wat ik bedoel, het heet anders maar kan even niet op het juiste woord komen

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 10:41

Change_ schreef:
Pebbs, als je autisme bedoelt dan heb je er een totaal verkeerd beeld van.. Ziekte??

Autisme, dat weet ik wel wat dat is. Mijn neefje en nichtje zijn allebei autistisch.. Het zit wel bij ons in de familie maar ik denk niet dat het dat is. :)

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 10:45

Zoals ik eerder heb gezegd denk ik gewoon dat die woede er gewoon uit komt als het allemaal te veel word.

Zelf heb ik ook tijden alles opgekropt en als er dan wat kleins gebeurde kon ik helemaal door flippen.. Toen ik ging praten over me gevoel wat me dwars zat EN me woede op het moment dat er iets dwars zat uitsprak. En dan neem ik even als voorbeeld(!) dat een vriendin een vervelende opmerking maakt, nu zeg ik dus meteen dat ik dat niet fijn vind. Dan blijf je er ook niet mee rond lopen en word het probleem ook niet groter omdat je er verder niets meer achter gaat zoeken of steeds maar bozer werd. (Wat ik dus wel heel erg deed)

Ik DENK dat veel praten en het meteen te zeggen wanneer je iets niet fijn vind. Je al een heel eind bent.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 10:48

Change_ schreef:
Zoals ik eerder heb gezegd denk ik gewoon dat die woede er gewoon uit komt als het allemaal te veel word.

Zelf heb ik ook tijden alles opgekropt en als er dan wat kleins gebeurde kon ik helemaal door flippen.. Toen ik ging praten over me gevoel wat me dwars zat EN me woede op het moment dat er iets dwars zat uitsprak. En dan neem ik even als voor beeld dat een vriendin een vervelende opmerking maakt, nu zeg ik dus meteen dat ik dat niet fijn vind. Dan blijf je er ook niet mee rond lopen en word het probleem ook niet groter omdat je er verder niets meer achter gaat zoeken of steeds maar bozer werd. (Wat ik dus wel heel erg deed)

Ik DENK dat veel praten en meteen te zeggen als er iets niet zint dat je dan al een heel eind bent.

Dat probeer ik ook zo veel mogelijk. Laatst maakte een vriendin een rotopmerking en die zinde me niet. Zij draaide af bij haar thuis en ik heb haar gewoon een smsje gestuurd van: (naam) die opmerking die je net maakte was niet echt leuk..
En toen kreeg ik een sorry :) Dus dat probeer ik wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:51

Als ik jou zo hoor denk ik ook aan een meer aan autisme verwante stoornis als aan Adhd.
mijn dochter is een rasechte adhd'r.Maar ik moet eerlijk zeggen dat ze eerder een zonnig kind is.Eigenlijk heeft ze nog nooit een woedeaanval gehad.Natuurlijk vind ze me wel eens stom en is ze het niet met me eens.
Maar drift aanvallen niet echt
Mischiens herken je hier meer in? http://users.telenet.be/kiddies/autisme.htm

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:09

Pebbs, bedoeld waarschijnlijk "hoog gevoeligheid" is geen ziekte heeft ook niet met autisme te maken. Je bent overgevoelig voor spanningen, veranderingen ed.

Je bent blijven zitten en misschien zijn er andere dingen voorgevallen die relatief klein lijken maar veel kleine dingen geven ook spanning, je bent op weg om volwassen te worden, kortom je zit in een latige levensfase. Ik vindt je niet vreemd en ik weet ook zeker dat het vanzelf over gaat.

Persoonlijk denk ik dat het een beetje bij je leeftijd hoort, en het feit dat je gewoon een sterke eigen mening / wil hebt. (je ouders / broer ook en dat botst)

De tip om te zeggen "nu ben ik te boos om te reageren, ik kom er zo op terug' en dan even weglopen en afkoelen werkt goed. Praat met je ouders leerkracht wanneer je rustig bent, leg ze uit dat je zo eigenlijk niet bent maar soms reageerd vanuit je gevoel zonder na te denken. Het is al heel wat dat je je ervan bewust bent dat je reacties "over de top" zijn. Je ouders zullen hier echt een periode begrip voor moeten opbrengen (leuk wordt het nooit, maar ze moeten weten dat je het niet doet om hun opzettelijk te kwetsen)

Praat met je vriend over je gevoel, je hebt iemand nodig om je gevoel te bespreken, iemand die naar je luisterd, en je niet veroordeeld.

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:13

Dat bedoelde ik idd, bedankt Fiona!

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:29

TS ik wil je aanraden een te googlen op hooggevoeligheid (HSP) met name je post dat je kunt flippen als je om 2 uur een afspraak hebt en het wordt dan half 3. Het is geen ziekte, het geeft je mischien wat houvast om aan je ouders onder woorden te brengen wat je voelt.

Mijn 2 zoontjes hebben dit, en er is heel goed mee om te gaan als je naaste omgeving begrijpt wat je voelt. (mijn ouudste zoon is 9 en brulde ook allerlei woorden dwars door de klas, hij heeft de 1e 5 jaar van de basisschool meer bij de directie gezeten als in de klas bij wijze van spreken. na 3 jaar heeft een lerares mij erop gewezen, en nu gaat het heel goed)

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:34

Ik had het ook wel eens toen ik thuis woonde, mijn broertje vroeger ook.
Nu heb ik daar geen last meer van.

Bij mijn broertje werkte van die druppels erg goed, volgensmij thee tray? ofzoiets?
(In een flesje, van die groene druppels).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:49

Jockey_my schreef:
Ik had het ook wel eens toen ik thuis woonde, mijn broertje vroeger ook.
Nu heb ik daar geen last meer van.

Bij mijn broertje werkte van die druppels erg goed, volgensmij thee tray? ofzoiets?
(In een flesje, van die groene druppels).

Ik denk dat je bach bloesems bedoelt de resque druppels.Dat zou wel eens kunnen helpen.