Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Evony schreef:nou over dat 2 dagen later is het over, heb nu al meer medicijnen voor zo'n infectie gehad dan alles van de rest van mijn leven bij elkaar maar toch zit ik er nog mee
Emytje schreef:Ik heb ondertussen zo vaak schimmel daaro gehad, dat ik daar niet meer voor naar de HA ga. Er word toch steeds miconazolcreme voorgeschreven dat je gewoon bij de Etos kunt halen en daarvoor ga ik echt niet mijn onderbroek uitdoen. Je moet dan natuurlijk wel zeker weten dat je schimmel hebt. Maar als je het 1 keertje hebt gehad herken je het uit duizenden.
Zwitsal schreef:Evony schreef:nou over dat 2 dagen later is het over, heb nu al meer medicijnen voor zo'n infectie gehad dan alles van de rest van mijn leven bij elkaar maar toch zit ik er nog mee
ja soms gaat het inderdaad niet zo snel over nee..
maar in principe is een schimmelinfectie makkelijk te behandelen.
enne, ik kan je de hand schudden.. geen schimmelinfectie hier maar dus een huidaandoening..
ik ga over een week naar de gyn. hopen dat hij/zij een oplossing weet (stiekem hoop ik dat de gyn met een andere, niet chronische, diagnose komt. ik word niet echt vrolijk bij het vooruitzich hier nog de rest van mn leven mee rond te moeten lopen)
HBVisser schreef:Ja en nee.
Als je onveilig seksueel contact hebt gehad kan het ook een SOA zijn.
Een huisarts kan pas met totale zekerheid zeggen dat het om een schimmel gaat wanneer ze een uitstrijkje maken en dit op de kweek zetten.
Ik heb het in Singapore gehad en verwachtte gewoon snel even een zalfje en capsules om in te brengen.
Maar ze hebben wel een uitstrijkje gemaakt en bloedgeprikt. Toen ik vroeg waarom, kreeg ik het antwoord dat ze anders niet uit konden sluiten dat het om iets anders ging.
Klachten downunder kunnen wel op schimmel lijken maar dit niet zijn.
Ik ben wel meerdere keren voor schimmel naar de huisarts geweest hoor, maar na een aantal keren hoefde ik alleen nog te zeggen wat ik voelde en hoppa daar was de miconazolcreme. Mijn huisarts (verschillende overigens) heeft nog nooit een uitstrijkje gedaan voor schimmel.
Emytje schreef:Ik heb ondertussen zo vaak schimmel daaro gehad, dat ik daar niet meer voor naar de HA ga. Er word toch steeds miconazolcreme voorgeschreven dat je gewoon bij de Etos kunt halen en daarvoor ga ik echt niet mijn onderbroek uitdoen. Je moet dan natuurlijk wel zeker weten dat je schimmel hebt. Maar als je het 1 keertje hebt gehad herken je het uit duizenden.
maar dat is al minder erg dan naar de dokter gaan en het laten zien.
en nu hopelijk ook, want wat is het toch vervelend! _Emma_ schreef:Iedereen heeft het hier over naar de dokter gaan, maar hier hoeft dat helemaal niet?
Ik hoef alleen de assistente te bellen, uit te leggen wat er aan de hand is en dan stuurt ze een recept naar de apotheek en kan ik het 's middags ophalen. Het enige genante is dus het uitleggenmaar dat is al minder erg dan naar de dokter gaan en het laten zien.
Op het moment heb ik het ook, maar dat komt doordat ik een antibioticakuur volg, schijnt dat dit dan een veelvoorkomend gevolg is.. dus nu hier weer een kuur voor volgen van 3 dagen.
Vevina: dat verschilt denk ik per huisarts of assistente, of apotheek. De eerste keer dat ik het had, had ik ook 1 capsule en een creme gehad (recept uitgeschreven door huisarts) en nu 3 capsules zonder creme (recept uitgeschreven door assistente). De eerste keer was ik er heel snel van af met die ene capsule hooren nu hopelijk ook, want wat is het toch vervelend!
Zwitsal schreef:evony: ik heb er nu denk ik ongeveer 2 jaar last van. heb altijd vol gehouden dat het mn eigen schuld was dat het niet over ging. als ik maar genoeg discipline zou tonen (en dus niet zou krabben tijdens die helse jeuk) dan ging het vanzelf wel over. het is inderdaad 2 keer even weg geweest (2 maanden per keer ofzo). maarja vervolgens deed ik weer iets doms waardoor het weer terug kwam (snachts op vakantie illegaal in het zwembad springen terwijl er net daarvoor een paar jerrycans chloor in waren gegooid.. gevolg: enorme irritatie natuurlijk en toen was ik weer terug bij af. vriendinnetje van mn broertje had er ook last van maarja, bij mij vlamde die huidaandoening toen gelijk weer op).
uiteindelijk door mn vriend naar de HA gestuurd want die werd gek van mn gezeur/gemiep over de jeuk en de pijn.
en nu dus uiteindelijk een afspraak bij de gyn.
moet wel zeggen: nu ik er een creme tegen heb en dus eindelijk geen jeuk meer heb (meestal dan.. t is niet helemaal onder controle) snap ik niet hoe ik het zolang vol heb kunnen houden voor ik naar de huisarts ging.
Ik begrijp wat je bedoelt hoor. Ik raad ook niemand aan om via de assistente een recept te vragen, als je niet zeker weet dat het om een schimmelinfectie gaat. Maar zoals nu in mijn geval weet ik het wel echt zeker, gewoon omdat ik het al eerder heb gehad (en hier toen wel naar heb laten kijken) en het een bekend gevolg is van antibiotica.vevina schreef:Hoelang duurt het ongeveer voordat je er vanaf bent? de jeuk is al wel iets minder geworden maar het jeukt nog steeds behoorlijk.