gecomliceerde enkelbreuk normaal 10 dgn wachten op OK

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:19

oeh kan me voorstellen dat dat niet fijn is.... :o
maar je zei dat je borstvoeding gaf... dus je hebt ook nog een kleintje? dat zal ook wel vervelend zijn dat je dan niks kan :o

ja hier ook een banketstaaf lancering van mijn 4 jarige :( ik kwam nog netjes op mijn voeten terecht ook :o
heb deze enkel 4 jaar geleden ook al eens gebroken, maar dat was maar een simpele breuk :o maar mijn arts denkt dat ik straks lang niet alles meer kan ;( ik zou wel heel graag weer op mijn niveau terug komen :o maar dat is nog maar de vraag :o

Quinn

Re: gecomliceerde enkelbreuk normaal 10 dgn wachten op OK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:26

Ik had in december 2009 mijn sleutelbeen op 3 platsen gebroken. Ik moest ook met spoed geopereerd worden. Spoed was 23 dagen! 4 verschillende data gehad en 2 verschillende artesen. Niemand wilde het doen dus ik moest wachten tot een andere arts terug was met vakantie. 12-12-09 ongeluk gehad. 5-1-10 geopereerd. Fijn al die feestdagen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:32

Heeft inderdaad met de zwelling te maken. Heb mijn enkel ook gebroken gehad en bij mij zaten ze te twijfelen tussen operatie of alleen gips moest toen ook na een dag of 8 terug komen voor herbeoordeling. De arts zei op de ehbo toen tegen mij met zoveel zwelling heb je na d eoperatie meer kans op dystrofie.
En snap dat je eht vervelend vindt dat je naar de anaesthesist toe moet maar vooral omdat je ook nog borstvoeding geef wil zo iemand je goed beoordelen en onderzoeken wat wel en niet kan qua pijnbestrijding tijdens en na de Ok.

Groetjes Genja

ulrieke
Woonplaats: een klein dorpje vlak aan de Maas in 't Brabandse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 18:37

Volgens mij kunnen we elkaars handen wel schudden Biertapje. Zelfde enkel ook al eens gebroken. Maar das wel een jaar of 14 geleden. Toen ging er een paard op liggen en deze keer ook een landing op beide benen met een heel wat mindere afloop.

Enne inderdaad ik heb een zoontje van 6 maanden, maar ook nog twee dochtertjes van 3 en 4 jaar dus allemaal niet erg handig nu. Gelukkig wel geweldige ouders!!!! <3

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:42

oeh dan kunnen we idd elkaar de hand schudden :) ook een mooie landing dus op je benen :o
de vorige keer bij mij was idd ook met een paard...

paarden ook :D

jeetje, nou gelukkig kunnen je ouders te hulp schieten :j 3 kinderen heb je je handen ook wel vol aan :)

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:45

ik kan me voorstellen dat je het liefst telefonisch bespreekt met de anaesthesist. ik vond het een gesprek van niks. ik mocht niet onder narcose ivm mijn diabetes... maar voor de rest werd er weinig besproken :o

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:49

Ik had een anesthesist die mijn medicijnen die ik gebruik niet kende. Hij had als regel als ik het niet ken dan zal het wel geen probleem zijn. Ik was zo slim om zelf maar 1,5 week voor de operatie te stoppen met mijn medicijnen. Achteraf had ik minimaal 2 weken van te voren moeten stoppen. Gelukkig is het wel goed gegaan.

@ biertabje hopelijk geneest je enkel zo dusdanig dat je wel weer op paard mag/kan.
@ulrieke fijn dat je ouders kunnen helpen. Dat is wel hard nodig met 3 kleintjes

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:00

Je paarden zien er iig tevreden uit, die doen het prima.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:11

ulrieke schreef:
Heeft iemand ervaring met een gecompliceerde enkelbreuk en dat het normaal is deze pas na 10 dagen operatief te ficksen. Mijn idee zelf is dat dit wel een iets te lange tijd is. Zou graag wat meningen/ ervaringen van mensen willen hebben.

Mijn vader is destijds pas na 15 dagen de OK in gegaan maar dat kwam ook door de zwelling.
Ze durfde t niet aan en waren bang t niet dicht te krijgen en een grote open wond zaten ze ook niet te wachten...

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:13

wow 15 dagen :o die arts die de afspraak maakte was bang dat het na 14 dagen alweer aan elkaar begn te groeien :o

ulrieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 19:16

Dank je Lielle. Fijn dat je dit even meld. Op bezoek naar de kleine Vleut en de gepensioneerde Rock gaan zal nog een poosje duren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:18

als er zwelling is kan er niet geopereerd worden ;)
@biertapje: je kunt beter hebben dat het al een stukje aan elkaar is gegroeid dan dat je een gezwollen enkel opensnijdt. Patiënt is toch verdoofd, dan breken ze het wel weer. Maar als je een gezwollen enkel opensnijdt heb je kans dat je hem niet meer dichtkrijgt of dat de wond niet heelt. Ben je verder van huis.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:18

Bij mijn vader stond zijn voet er ook naast.
Was een mis stap op een besneeuwd pad in Zwisterland.
In Sion is t twee keer gezet eenmaal op de dag dat t gebeurde en de tweede keer twee dagen later net voor vertrek naar NL.
Hij is ligend vervoerd dus in de ambu naar Geneva en vanaf Amsterdam met de Ambu naar woonplaats.
Toen op een kamertje alleen gezet vanwege mischien MRSA en toen een week naar huis gestuurd en toen¨pas de OK.
Negen maanden later de pinnen ed verwijdert want lijf kon er niet tegen.
Nu drie bijna vier jaar na dato nog steeds kreupel en hij gaat voor een second gebeuren.
Na wandelen kan hij er slecht op staan enzo maar tis geen piepert dus je hoort m niet.
Voet is nog steeds snel gezwollen al dan niet altijd dik en rooiig.

De eerste rede van niet gelijk OK was eerst MRSA testen en daarna was t de angst van de arts om de wond niet dicht te krijgen aangezien hij op twee plaatsen open zou gaan.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:58

ja idd, dat zeiden ze bij mij, helemaal met mijn diabetes waren ze wat benauwd met infecties enz.

kido: heftig zeg!! klinkt zowat als distrofie wat je vader heeft?!
deed dat rechtzetten ook zo'n pijn bij hem? ik vond het een drama, stonden ze met 3 man aan mijn enkel te sjorren... daarna hebben ze pas foto's gemaakt.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:05

Mijn vader hebben ze onder narcose gebracht t ging niet terug zeg maar...
Hij is boven gevallen en t duurde vanwege sneeuwval een dik uur voor ze er waren en weer een dik uur voor ze beneden in t ZH waren.
Daarna foto s ed dus t duurde ff voor ze t terug zetten begreep ik.
Enkel stond ook niet naar binnen bij hem maar naar buiten.
Beide keren is t uiteindelijke onder een roesje/narcose gedaan t ging gewoon niet.
Hijzelf wil dat niet horen van die dystrofie ik ben benieuwd de sec opinie kan pas begin volgend jaar iets met lange wacht tijden.

Zelf de wond heeft aardig lang geduurt voor t dicht ging.
1 tip hou je enkel zo hoog mogelijk dus echt boven heup hoe rot ook dit zal echt schelen!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:15

ja dat kan ik de TS ook aanraden :j pootje goed hoog! ik lag in het ziekenhuis in zo'n apparaat met mijn been.

ulrieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 10:29

En Biertapje ben je vandaag dan eindelijk verlost van je gips?

Goh Kido dat ziet er allemaal niet zo best uit voor je vader. Hopelijk komt het op den duur toch weer een heel eind of zelfs weer helemaal goed. Iemand kan wel erg hard voor z'n eigen zijn maar dat is niet altijd goed om zo trots te zijn is mijn ervaring uit het verleden.

Inderdaad lig ik alweer enkele dagen goed met m'n pootje omhoog. ;(

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:57

sterkte!!! lig je in de huiskamer oid? ik heb hier een ziekenhuisbed staan in de kamer :P ik zit anders 2 hoog, dat is echt niet te doen :o lukt het je wel om naar de wc te gaan enz?

ik moet einde middag pas heen... ben zo benieuwd wat ze gaan zeggen!

ulrieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 16:19

Lig idd in de huiskamer. Tja een steek doet wonderen :D

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:57

kan ik me voorstellen, ik heb ook 2 weken geleefd op een steek en een catheter

nou mijn gips is eraf :o
echt heel raar gevoel...
heb ook de foto's, maar ze doen het op de een of andere manier niet :o
ze was nog niet echt positief, maar moest nu maar naar de fysio... over 6 weken terug komen. hier nog wel wat gewone foto's van hoe het er uit ziet. in het echt is mijn enkel, maar vooral scheenbeen erg blauw en paars :o

vanavond is het tijd om er een scheerapparaat er overheen te halen :)
http://www.upload12.nl/output/1288108549.jpg
http://www.upload12.nl/output/1288108579.jpg
http://www.upload12.nl/output/1288108602.jpg
http://www.upload12.nl/output/1288108623.jpg
http://www.upload12.nl/output/1288108640.jpg

ulrieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 18:51

Jeeeeh wat een ritssluitingen hebben ze erin gemaakt zeg. En je gehele onderbeen ziet er niet bepaald charmant uit :(:) Gelukkig ben je wel het gips kwijt enne scheren, voetbad en fysio doet ook wonderen. Waarom was de chirurg nog niet erg positief over het hele gebeuren?

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:03

omdat er toch wel heel veel kapot was, ze liet op de foto zien waar een deel was waar ze het bot hebben verwijderd. en was enorme bot ontkalking. naja het kwam er gewoon op neer dat het een hele bijzondere gebeurtenis is geweest met mijn enkel :o ze had nog nooit zoiets gezien. de pen die overdwars zit kon ook nog breken, maar ze hoopte dat ie het een jaar vol zou houden en dan alles eruit. maar aangezien de buitenkant zo verbrijzeld is zou het niet pijnvrij blijven zei ze :o
maar ik wilde de foto's wel even zien van voor de operatie, en nu... maar stomme cd doet het niet :)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:30

ik heb ook foto's van mijn schouder. Het schijnt dat je een programmaatje ervoor moet downloaden maar weet niet meer welke. Misschien even op google zoeken. Ik dacht eerst dat er bij mij ook niks op stond.

Op zich vind ik de wonden er wel mooi uit zien. Genezen mooi en het lijkt zo op de foto ook mooi gehecht. Daar zul je straks weinig meer van zien.Nu de zwelling er nog af maar dat gaat waarschijnlijk wel gebeuren nu je het een beetje kan gaan bewegen. Blauwe plekken duren helaas heel lang. Ik was na 10 weken pas van alle blauwe plekken af.
Hopelijk gaat de binnenkant ook goed genezen..

Luckymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:33

Tallie1979 schreef:
Heeft de chirurg aangegeven wat de reden is voor het wachten?

Ik heb destijds een breuk van de enkel opgelopen en ben direct geopereerd met een ruggeprik. Ik was zo snel in het ziekenhuis ( dankzij gele tadutadu auto :') ) dat er nog geen zwelling was..

Denk dat het bij TS al te gezwollen is?

Sterkte ermee!! :(:) Echt geen pretje!! :(:)

Ja, dit was bij mij ook zo. Ik kon kiezen, of direct opereren in Duitsland , of eerst terug naar Nederland en dan opereren nadat de zwelling weer afgenomen was.

Ik heb toen gekozen om direct te opereren, wat achteraf fijn was, want de zwelling heeft er nog wéken gezeten...

Sterkte met je been!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 04:32