Dit verschilt heel erg per vrouw. De bevallingen die ik heb meegemaakt heeft nog niemand overgegeven..*klop even af* ik vind het ook maar niks.. Vooral het geluid
(Ben kraamverzorgster, assisteer ook bij thuisbevallingen
) Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) 

phormicola schreef:Je hebt een lotgenoot, ook ik heb een kotsfobieHet is het enige dat me ervan weerhoud om NU zwanger te raken
Als je net als ik een beetje getraint bent, dan zie je al minuten van te voren of iemand gaat overgeven of niet. Als je merkt dat het eraan komt, ga je gewoon even op de gang staan
heel raar.ArlandoO schreef:Bij verschillende "fases" van de bevalling is het mogelijk dat de vrouw gaat overgeven.. (fases van ontsluiting)
Dit verschilt heel erg per vrouw. De bevallingen die ik heb meegemaakt heeft nog niemand overgegeven..*klop even af* ik vind het ook maar niks.. Vooral het geluid![]()
(Ben kraamverzorgster, assisteer ook bij thuisbevallingen)
phormicola schreef:Je hebt een lotgenoot, ook ik heb een kotsfobieHet is het enige dat me ervan weerhoud om NU zwanger te raken
Als je net als ik een beetje getraint bent, dan zie je al minuten van te voren of iemand gaat overgeven of niet. Als je merkt dat het eraan komt, ga je gewoon even op de gang staan

en ik ben nu weer zwanger en ben ook alleen maar aan het overgeven. gelukkig nu veel minder ivm de medicijnen en alles en natuurlijk dat het steeds beter wordt, maar dat weerhield mij niet
Naamloos1 schreef:Vraagje..
Mn beste vriendin gaat bevallen 1 van deze dagen.. En ze heeft gevraagd of ik er bij wou zijn.. (Wat ik uiteraard als een eer zie)
Alleen hoe groot is de kans dat je moet overgeven tijdens de bevalling? ik heb namelijk een fobie hiervoor
dus ben me een beetje aan het voorbereiden hierop.....
Jup, bij 8 cm ontsluiting ga ik heerlijk over mijn nek... Ik kan er ook niets aan doen.
Ik ben bij mijn vriendin haar bevaling geweest en die kotste ook eens even flink de boel onder. Zelf kan ik er ook niet tegen van een ander dus doe dan even een stapje achteruit of ik kokhals even mee...
Auks schreef:@ topicstarter: ik zou gewoon gaan kijken en mocht ze wel overgeven (wat meestal niet gebeurd) kan je je altijd nog omdraaien. Een bevalling is een mooi iets, al kan het een zware bevalling zijn, het is een wonder dat er een kindje geboren wordt. Een mooie kans om dit zo mee te maken!
Zelf de geluiden die met overgeven gepaard gaan kan ik niet over dus denk dat het omdraaien dan ook geen optie is.
maar die kwamen gelukkig ook niet 
) en tijdens de bevalling kotste vriendin 1 over de dikke buik van de bevallende vriendin 
Cayenne schreef:Een vriendin van mij was bij de bevalling van een andere vriendin van ons (snap je hem nog?) en tijdens de bevalling kotste vriendin 1 over de dikke buik van de bevallende vriendin
Nu kunnen ze er wel om lachen, maar toen was het niet grappig
Ik val bijna van de bank af van het lachen!
Ik zit hier te hikken op de bank!
Ik heb het dus naderhand wel in geuren en kleuren mogen meebeleven. Cayenne schreef:Ik was het niet gelukkig![]()
![]()
Het mooie is dat manlief van de bevallende vriendin het ook nog eens op video heeft opgenomen ivm het nageslachtIk heb het dus naderhand wel in geuren en kleuren mogen meebeleven.

roogt tranen*