Bevallen en overgeven..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 16:32

Bij verschillende "fases" van de bevalling is het mogelijk dat de vrouw gaat overgeven.. (fases van ontsluiting)
Dit verschilt heel erg per vrouw. De bevallingen die ik heb meegemaakt heeft nog niemand overgegeven..*klop even af* ik vind het ook maar niks.. Vooral het geluid :x
(Ben kraamverzorgster, assisteer ook bij thuisbevallingen ;) )

Urielle

Re: Bevallen en overgeven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:04

Ik heb bij mijn eerste moeten projectielbraken :o
Had tegelijk ook diarree, dus was niet leuk om te moeten kiezen wat ik op ging (laten) ruimen naderhand hahaha.

Bij de tweede alleen diarree, maar ben daar ook van in 30 minuten bevallen en net als Ylana, in mijn eentje in de badkamer van het ziekenhuis, bij het toilet :+

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:15

Ik heb de eerste uren (na het aansluiten van het infuus) niets anders gedaan dan overgeven. Heel lastig aangezien je het al druk genoeg hebt met het opvangen van de weeen. Ik was het overigens na de bevalling alweer vergeten, totdat iemand volgens mij hier op bokt daar wat over schreef dat ik dacht, ohja ik heb ook niets anders gedaan :D

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 08:01

Ik ben erbij geweest toen mijn moeder ging bevallen van mijn zusje en toen mijn beste vriendin ging bevallen van haar zoontje.

Beide niks geks gedaan niet overgegeven of niks. Maar ik ben bij het hoofdeinde gaan staan, dan zie je ook niks ja een baby zie je eruit komen maar verder niks.

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 08:17

phormicola schreef:
Je hebt een lotgenoot, ook ik heb een kotsfobie :P Het is het enige dat me ervan weerhoud om NU zwanger te raken :))

Als je net als ik een beetje getraint bent, dan zie je al minuten van te voren of iemand gaat overgeven of niet. Als je merkt dat het eraan komt, ga je gewoon even op de gang staan :)

Mocht je wel zwanger worden en zijn medicijnen tegen zwangerschapsmisselijkheid. Al helpen die bij de een beter dan bij de andere

Ik ben 9 mnd misselijk geweest en heb ook overgegeven tijdens de bevalling. maar toen mijn dochter er uit was, was de misselijkheid gelijk over ;-) heel raar.

@ topicstarter: ik zou gewoon gaan kijken en mocht ze wel overgeven (wat meestal niet gebeurd) kan je je altijd nog omdraaien. Een bevalling is een mooi iets, al kan het een zware bevalling zijn, het is een wonder dat er een kindje geboren wordt. Een mooie kans om dit zo mee te maken!

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 08:23

ArlandoO schreef:
Bij verschillende "fases" van de bevalling is het mogelijk dat de vrouw gaat overgeven.. (fases van ontsluiting)
Dit verschilt heel erg per vrouw. De bevallingen die ik heb meegemaakt heeft nog niemand overgegeven..*klop even af* ik vind het ook maar niks.. Vooral het geluid :x
(Ben kraamverzorgster, assisteer ook bij thuisbevallingen ;) )

Inderdaad is het bij bepaalde fases van de ontsluiting. Als iemand overgeeft dan is het vaak bij 4 cm of 8 cm. In mijn ervaring gebeurt het vaker dat vrouwen niet overgeven dan dat ze wel overgeven. Je kunt dit van te voren alleen niet voorspellen natuurlijk.

En verloskundige vind ik persoonlijk het allerleukste en -mooiste vak van de hele wereld. Maar het is niet voor iedereen weggelegd nee.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 10:11

phormicola schreef:
Je hebt een lotgenoot, ook ik heb een kotsfobie :P Het is het enige dat me ervan weerhoud om NU zwanger te raken :))

Als je net als ik een beetje getraint bent, dan zie je al minuten van te voren of iemand gaat overgeven of niet. Als je merkt dat het eraan komt, ga je gewoon even op de gang staan :)

aah een mede lot genootje! fijn he ;)
ik ben nu sinds vorige week ervoor therapie... hoop dat het daarna (stukken) beter gaat!

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:25

tijdens mijn bevalling heb ik wel moeten overgeven :P en ik ben nu weer zwanger en ben ook alleen maar aan het overgeven. gelukkig nu veel minder ivm de medicijnen en alles en natuurlijk dat het steeds beter wordt, maar dat weerhield mij niet :D

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:29

Naamloos1 schreef:
Vraagje..

Mn beste vriendin gaat bevallen 1 van deze dagen.. En ze heeft gevraagd of ik er bij wou zijn.. (Wat ik uiteraard als een eer zie :) )
Alleen hoe groot is de kans dat je moet overgeven tijdens de bevalling? ik heb namelijk een fobie hiervoor :oo

dus ben me een beetje aan het voorbereiden hierop.....

ik heb het niet hoeven doen, maar was er wel panisch voor, dus had een emmer naast mijn bed als voorzorg

van alle mensen die ik heb gesproken over de bevalling is er slechts 1, die 1x heeft moeten overgeven..

als je het niet trekt door overgeven loop je toch even weg ;-)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:35

Hoi! Hier een kotsertje tijdens de bevallingen! :') Jup, bij 8 cm ontsluiting ga ik heerlijk over mijn nek... Ik kan er ook niets aan doen. :) Ik ben bij mijn vriendin haar bevaling geweest en die kotste ook eens even flink de boel onder. Zelf kan ik er ook niet tegen van een ander dus doe dan even een stapje achteruit of ik kokhals even mee... :')

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:37

Auks schreef:
@ topicstarter: ik zou gewoon gaan kijken en mocht ze wel overgeven (wat meestal niet gebeurd) kan je je altijd nog omdraaien. Een bevalling is een mooi iets, al kan het een zware bevalling zijn, het is een wonder dat er een kindje geboren wordt. Een mooie kans om dit zo mee te maken!

Hier ook een lotgenoot met deze fobie :o Zelf de geluiden die met overgeven gepaard gaan kan ik niet over dus denk dat het omdraaien dan ook geen optie is.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:40

Ik was alleen misselijk, maar ik raak overal wel misselijk door.
Bevalling was zo gepiept, zonder vreemde bijproducten :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:44

TS, wat houdt die therapie in? Moet je dan foto's kijken? :=

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:46

ik was banger voor andere uitwerpselen := maar die kwamen gelukkig ook niet

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:50

phormicola schreef:
TS, wat houdt die therapie in? Moet je dan foto's kijken? :=

Gadver :r
Maar ben ook wel benieuwd wat dat inhoud?

Ik heb bij mijn bevalling ook niet over gegeven, had er ook nog nooit van gehoord eerlijk gezegt.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:52

Getver... Ik ben nu 17 weken zwanger heb al 12 weken aan kots weken achter de rug. En nu hoor ik ook nog ranzige dingen over bevallen!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:53

Nee, nog nooit over gehoord? Ze zeggen dat je lichaam dan ruimte maakt en alles eruit wordt gegooid. :j

Nou blokje, succes! :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:54

Een vriendin van mij was bij de bevalling van een andere vriendin van ons (snap je hem nog? := ) en tijdens de bevalling kotste vriendin 1 over de dikke buik van de bevallende vriendin :')
Nu kunnen ze er wel om lachen, maar toen was het niet grappig :=

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:54

Ik ben blij dat ik het niet hoef aan te zien. (me arme man :P )

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:57

Cayenne schreef:
Een vriendin van mij was bij de bevalling van een andere vriendin van ons (snap je hem nog? := ) en tijdens de bevalling kotste vriendin 1 over de dikke buik van de bevallende vriendin :')
Nu kunnen ze er wel om lachen, maar toen was het niet grappig :=

_O- _O- _O- Ik val bijna van de bank af van het lachen! _O- _O- _O-

Mijn dochter vraagt aan me wat er is! :') Ik zit hier te hikken op de bank! _O- _O- _O-

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:58

Er komen allemaal druppels uit je ogen zegt mijn dochter! _O-

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:59

Ik zal mijn moeder eens vragen! :D

heeft 5 kinderen dus...! :D

Cayanne@ _O- ik val van mijn stoel _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:00

Ik was het niet gelukkig :o :D
Het mooie is dat manlief van de bevallende vriendin het ook nog eens op video heeft opgenomen ivm het nageslacht :') Ik heb het dus naderhand wel in geuren en kleuren mogen meebeleven.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:02

In de periode dat ik stage liep op de verloskamers in het ziekenhuis heb ik nog nooit mee gemaakt dat iemand over moest geven tijdens het bevallen. En ik heb heel wat bevallingen gezien :P

Maar goed dat wil niks zeggen als ik bovenstaande reacties lees :P

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:02

Cayenne schreef:
Ik was het niet gelukkig :o :D
Het mooie is dat manlief van de bevallende vriendin het ook nog eens op video heeft opgenomen ivm het nageslacht :') Ik heb het dus naderhand wel in geuren en kleuren mogen meebeleven.

Dat wilde ik dus al vragen! _O-
Ik zie het helemaal voor me en heb geen video nodig! :')

Zo, ik heb weer gelachen voor vandaag!

*Droogt tranen* :')