suiker verslaving-> afkicken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:23

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:29

Oke dit is herkenbaar, moet nog beginnen maar ben een enorme zoetenkauw! Vooral snoep, schuimpjes enz...
Ik drink nooit frisdrank, red-bull en gebruik geen suiker ergens in (thee ofzo). Dit kost mij geen enkele moeite. Maar ik wil nog meer afbouwen.

Sammyy

Re: suiker verslaving-> afkicken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:37

Ik weet dat ik suikerverslaafd ben, maar krijg het (nog) steeds niet voor elkaar om te stoppen. Ik vind het ook echt niet lekker, om suikerloos te eten of te drinken, ik hoop dat ik iig snel zo ver ga komen, zal me heel veel kilootjes schelen ben ik bang ;(

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 22:14

Ik ben ook een zoete kauw maar ineens heb ik het gewoon gedaan en ik merk zoveel voordelen.
Ik kan veel makkelijker inslapen en wordt snachts niet meer wakker, heb meer gedulde met de kinderen en ik voel me energieker dan ooit!
gewoon doen als is het maar 3 dagen dan merk je of het wat is.
Zelf drink ik nu koffie zonder suiker echt dat had ik nooit gedacht ik griezelde alleen al van de gedachte aan koffie zonder suiker.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:15

in principe snoep ik niet veel qua suiker [als het er is wel cake/chips], maar ik drink ontzettend veel cola [light]. en ik ben bang dat als ik daarmee stop de kilo's eraf vliegen. maarja zodra ik een paar uur geen cola heb gehad heb ik er best een grote drang naar, bij andere mensen thuis heb ik er geen moeite mee maar thuis dus des te meer. ik kan me dan gewoon niet inhouden omdat ik me een soort van leeg voel van binnen, en ander drinken kan gewoonweg 'niet tippen' aan cola, hoe raar dat ook mag klinken... dus ik zie echt geen oplossing.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:28

Ik weet ook vrijwel zeker wel dat ik verslaafd ben aan suiker, maar heb nog niet echt de moed om écht af te kicken. Wel ben ik nu behoorlijk aan het minderen, want de conflicten met mijn weegschaal lopen steeds hoger op :+

Wat een interessant bericht trouwens van die Crystal Clear, want ik vermijd dus ook Aspartaam omdat ik er gewoon misselijk en naar van wordt, maar een heleboel waters-met-smaakje kan ik daardoor dus ook niet drinken. Benieuwd of ik die dan wél verdraag. :)

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 12:39

Gisteren pannekoeken gegeten met de kinderen, ik heb er 2 op met suiker was wel erg lekker :)
kon moeilijk in slaap komen savonds dat wel helaas.