Reanimatiecursus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Reanimatiecursus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:27

Ja dat klopt dat was ik. Ja ik ga erover nadenken of ik direct de herhaling ga doen, of toch niet. Beslis het wel op het moment dat ik de brief krijg. Zal de mensen dan idd wel uitleggen wat mijn situatie was. want ik geloof dat er een hele boel bovenkomt als ik met zo'n pop bezig moet.

Ja ik heb ook echt diep respect voor ambulancemensen... zij kunnen hier echt heel goed mee omgaan. worden ze voor getraint.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:31

Charaz schreef:
Ivm met mijn werk heb ik nu 3x een reanimatiecursus gehad, heb er zeker wat van opgestoken en hoop van harte dat ik het nooit nodig zal hebben, maar mocht het nodig zijn weet ik nu wel wat te doen.

Hier hetzelfde. Ik werk in de zorg en ben BHV'er.
Vond de cursus erg nuttig en heb er absoluut veel van geleerd. Hoop het nooit nodig te hebben en weet niet of ik juist kan handelen in geval van reanimatie. Maar ik weet iig wat ik moet doen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:33

Ik heb nu een beetje zitten kijken voor prijzen van zo'n cursus, maar dat is algauw zo'n 300€ :oo Dat vind ik wel erg veel, als je elk jaar ook nog op herhaling zou moeten. Is voor mij meer dan een maand salaris.
Hebben jullie het zelf betaald of is er een regeling met jullie werkgever getroffen?

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:36

Op school hebben wij gratis zo'n cursus gehad, dat was dan een hele korte van een uur of 2, 3. Ik heb er zeker wel wat van geleerd, hoe ik moet reanimeren uiteraard :) . Ik heb het gelukkig nog nooit nodig gehad. Mijn certificaat is officieel verlopen, maar ook een herhalingscursus is prijzig en ik weet heus nog wel hoe het moet := . En als er iemand dood ligt te gaan (sorry, dat klinkt wel heel rot maar het is wel zo := ) ga ik niet zeuren dat ik geen certificaat heb ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:37

Plien91 schreef:
Ik heb nu een beetje zitten kijken voor prijzen van zo'n cursus, maar dat is algauw zo'n 300€ :oo Dat vind ik wel erg veel, als je elk jaar ook nog op herhaling zou moeten. Is voor mij meer dan een maand salaris.
Hebben jullie het zelf betaald of is er een regeling met jullie werkgever getroffen?

Zat in mijn opleiding.

En de herhalingscursus is geen 300 euro, maar volgens mij maar 50 of in die richting.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:39

Mijn werkgever betaald de reanimatiecursus (ik ben doktersassistente).

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:41

ik hem ook m'n AED cursus gehad. heb er ook een certificaat voor. werk in de zorg en vind dat toch wel erg belangrijk.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:45

Op mijn werk zochten ze BHV-ers (bedrijfs hulpverleners). Toen ben ik de Oranje Kruis EHBO cursus gaan volgen 4 dagen lang.
Het geeft mij een goed gevoel, want je leert echt wel dingen die je in de praktijk kunnen helpen als iemand echt bijv gereanimeerd moet worden, een ongeluk heeft gehad etc.
Je bent natuurlijk niet ineens verpleegkundige.. en je moet wel eigenlijk jaarlijks op een (dag) herhaling maar hoe spannend ook.. ik denk best dat ik basis eerste hulp kan verlenen als er nog niemand is die dat beter kan.
Ik zou het iedereen kunnen aanraden en ik ben dus zeker geen held met dit soort dingen.
Dacht ik voor de cursus nog panisch te worden als ik echt iets zou moeten doen, nu denk ik dat dat niet gebeurt omdat ik weet hoe ik moet handelen.

Oh ja: via de hartstichting kun je redelijk goedkoop een cursus volgen. Ik geloof dat de mensen die daar opleiden vrijwilligers zijn en je alleen meebetaald aan materiaal en zaalhuur.

Edit 2: Mijn baas betaalt dit soort cursussen omdat ik ook BHV-er ben nu en met een pieper oproepbaar ben als ik aan het werk ben.
Laatst bijgewerkt door amsterdam_30 op 22-10-10 10:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:46

Plien91 schreef:

Baas betaalt.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:51

Ik moest voor school een 2 daagse cursus doen. Ik vond het echt super interessant en het was ook nog best wel moeilijk!
Ik ben blij dat ik dat moest van school want het is echt enorm leerzaam en een echte aanrader.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:09

Puur een reanimatie/AED cursus is echt geen 300 euro :n
De laatste die ik privé heb gevolgd was 40 euro geloof ik en wat veel mensen niet weten, maar wel handig is...
Heel veel zorgverzekeringen vergoeden EHBO en reanimatiecursussen!! (Univé sowieso)
Dus kijk eens goed naar wat je verzekeraar aanbied, dan hoef je het om het geld zeker niet te laten.

En buiten de cursussen die ik privé volg, pik ik op het werk ook nog wel het eea aan trainingen mee als het lukt.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:12

Ik moet voor mijn werk ook een EHBO diploma hebben :)
Inmiddels heb ik deze al 2 jaar, en ook 2 jaar reanimatie en AED :)
En heb helaas ook al 2x zelf moeten reanimeren op het werk...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:14

Mijn baas betaalt de mijne. In ruil daarvoor heb ik een week per maand portofoondienst. Die draag ik dan altijd bij me. Zo kan de bewaking ons oproepen als er een BHV-er nodig is.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:14

Ik wil het heel graag, maar heb het geld niet... EHBO cursus kwam sowieso al neer op iets van €300 en mijn zorgverzekeraar vergoedt het niet..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:46

Ik ben te lui om de herhalingen te volgen, omdat ik al zo vaak bijgeschoold wordt op het werk. Mijn officiële EHBO-diploma is dus al jaren verlopen :+

Laatste weken een aantal maal zelf gemasseerd, regelmatig leiding gegeven bij reanimaties, maar zelf masseren is toch wel anders. Behoorlijk zwaar ook :o