Welke opticien?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:34

ik kom al jaern bij de hans anders en word daar altijd super goed geholpen
vorige keer kreeg ik zelfs eerlijke mening bij het uitzoeken naar een nieuwe bril (2 weken terug)
ook moesdten mijn ogen weer gemeten worden en daar is ruim de tijd voor uitgetrokken en ook dat ging prima
mijn ogen waren een stukje minder geworden dus nieuwe sterkte glazen een week laten bril opgerhaald en deze is prima afgesteld
ik ben echt dik tevreden over de hans anders
mijn moeder komt daar al vanaf kleins af aan en is ook zeer tevreden
en ook niet onbelangrijk ze zijn betaalbaar
heb mijn eerste bril á 350 euro gekocht bij een ander en daar was ik dus niet te spreken over
nadat ik voor de 3de keer terug kwam om mijn bril weel strakker te laten maken vroegen ze zich af ik die bril wel daar had gekocht :(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 14:43

WillemYntJee schreef:
Dat zeg ik...Gewoon bij een duurdere zaak nog is laten meten.
Die denken niet alleen maar aan verkopen, verkopen, verkopen, want die krijgen hun centjes toch wel binnen.
Dus niet naar de volgende opticien op de hoek, maar een goed aangeschreven zaak.

Misschien had je mijn post iets beter moeten lezen ;)

Maar jij hebt de OP niet gelezen, ik heb het nergens gehad over kosten... Ik heb het gehad over kwaliteit... Omdat er zoveel ongediplomeerde oogmetingen worden uitgevoerd. Daarom wil ik graag naar een gediplomeerde opticien, en wil ik geen klachten achteraf zoals Lenaa_tje in dit topic omschrijft...

Pinacolada schreef:
Ik zit echt bij een goede zaak in Franeker, maar dat zal wel te ver voor je zijn denk ik..al heeft ie ook klanten uit Noord Holland enzo.

Ja, Franeker is helaas echt te ver weg...

Heino schreef:
Toevallig deze week twee brillen bij de Specsavers gekocht. Was erg tevreden over de oogmeting (zeer uitgebreid) en de brillen zelf. Ik zocht voor mijn werk namelijk een bril van titanium en Specsavers kon me precies vertellen waar welk onderdeeltje van de bril van gemaakt was. Toen ik bij de Hans Anders vroeg of ze toevallig wist van welk materiaal een bril was keek ze me dom aan en zei dat ze de brillen in kartonnen dozen aangeleverd krijgen en geen idee heeft waar ze van gemaakt zijn :+ Mijn vorige bril komt wel van de Hans Anders en als je geen bijzondere wensen hebt wordt je daar prima geholpen vind ik :)

Hmmm, vaag hoor dat ze dat bij HA niet weten zeg.... :\

Mootje schreef:
Voor een deskundige meting ga je naar een OMC en niet naar een opticien: http://www.omcnoord.nl/

Die site komt me ongelooflijk bekend voor! Is ook niet ver weg voor ons. :)

Sterre schreef:
Mootje schreef:
Voor een deskundige meting ga je naar een OMC en niet naar een opticien: http://www.omcnoord.nl/

Ik weet niet hoe het in Ned. is, maar hier vind ik de "echte" opticien deskundiger meten dan een oogarts :) .

Maar een oogarts is volgens mij ook iets anders dan een opticien ;) Zoals je op de site van OMC kunt zien worden oogmetingen verricht door gediplomeerde opticiens.

Lizzle schreef:
Zoek een opticienzaak en vraag specifiek om een gediplomeerd optometrist.

Ze kunnen overal wel zeggen dat ze gediplomeerd zijn, weten wij veel... Wij krijgen de diploma's niet te zien...... ;)

Evelli schreef:
Mijn opticien heeft bakken vol monturen achter staan. Ze hebben dus véél meer als dat er in de winkel op de rekken hangt :)

Ik raad dus ook een onafhankelijke opticien aan. Vraag in je omgeving eens rond naar welke de brldragende gaan en hoe hun ervaringen zijn.
Ik raad of om naar een grote keten te gaan a la Pearl, hans anders en specsavers.

Helaas hebben we weinig brildragers in de omgeving... ;( Tenminste, niet dat ik zo kan bedenken...

Rinske

Re: Welke opticien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:47

Ik ga altijd naar Cools in Vlijmen, echt een topzaak. Ik kom er al vanaf dat ik klein ben. 1 keer een uitstapje gemaakt naar Hans Anders in mijn studententijd, maar ooooh, wat heb ik daar spijt van gehad! Gelukkig nu weer fijn bij mijn vertrouwde opticien met zeer veel verstand van zaken EN mooie brillen :D .

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:28

fieldman, echt zeker weten, in nederland miss niet heel bekend maar over europa gezien de grootste beste en bekendste, moet je even op de site kijken waar ze in de buurt zijn ;)

Ben er echt super tevreden over, geschoold personeel, net personeel, je krijgt een smsje of belletje (naar keuze) als je lenzen/bril er is, je krijgt naar 4 weken een brief of alles naar wens is en of je miss nog voor hercontrole wilt komen.

Ik heb bij specksavers gezeten pearl en hans anders, vond het allemaal bagger, slechte kwaliteit lenzen, lenzen kwijt raken, chaotisch, geen mooi assortiment brillen etc etc..

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:09

Evelli schreef:
Mijn opticien heeft bakken vol monturen achter staan. Ze hebben dus véél meer als dat er in de winkel op de rekken hangt :)

Ik raad dus ook een onafhankelijke opticien aan. Vraag in je omgeving eens rond naar welke de brldragende gaan en hoe hun ervaringen zijn.
Ik raad of om naar een grote keten te gaan a la Pearl, hans anders en specsavers.

Hier ga ik in mee. Ik heb slechte ervaring met Specsavers, ik kreeg snel het gevoel dat er niet naar mijn klachten werd geluisterd (geïrriteerde ogen van de lenzen) en dit werd afgedaan met 'Ach, dat hoort erbij in het begin'. Later vertelden ze mij (toen ik er wéér was vanwege geïrriteerde ogen) dat ik gewoon geen lenzen kon verdragen. Ze wezen mij op het rek met brillen, maar daar had ik dus weinig zin in. Eerst maar eens kijken wat iemand van mijn ogen zegt die wat beter naar me luistert.

Dus ik stapte een kleine opticien in het dorp binnen. Test hier, test daar, met als resultaat dat ik gewoon gezonde ogen heb maar met een bijzondere bolling. Zo'n standaardset lenzen pas ik inderdaad niet, maar mijn nieuwe opticien heeft uiteindelijk een goed passende lens gevonden. <3 (Helemaal blij, want een bril staat me niet.)

Wat ook erg belangrijk was, was dat er 0.75 aan sterkteverschil is gemeten. Niet echt nauwkeurig dus. ;)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:06

dejavu: een bril staat je vast wel mits je maar de juiste kiest
ik vind dat gevroet met lenzen dus niet goed voor je ogen
zie het aan mijn zus die heeft ook jaren lenzen gehad en van de oogarts moet ze nu een bril omdat lenzen voor haar verboden terein zijn
geworden omdat haar ogen daardoor beschadigt zijn

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:10

Mijn ouders, broers en ik zitten allemaal bij dezelfde opticien in het dorp.. Ik ben is naar de Hans Anders geweest en daar zeiden ze dat ik nog geen lenzen nodig had. Ik had al een bril voor ver weg, maar wilde graag lenzen omdat ik ook scooter ging rijden enzo en dat vond ik dan makkelijker. Een dag later ging ik weer naar mijn eigen opticien en die begreep niet dat ik scooter reed zonder mijn bril op :P
Mijn broer is overgestapt naar de Pearl, maar daar waren de lenzen van heel slechte kwaliteit ?? Dus die is ook weer terug naar "onze" opticien :P

Ik krijg elke 6 maanden een mailtje om mijn ogen te laten controleren. Natuurlijk op sterkte, maar ook of ze er nog goed en gezond uitzien :) En dat vind ik wel heel fijn!
Ik ga dus liever voor de kleinre en misschien wat duurdere opticien

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 11:56

Citaat:
Hier ga ik in mee. Ik heb slechte ervaring met Specsavers, ik kreeg snel het gevoel dat er niet naar mijn klachten werd geluisterd (geïrriteerde ogen van de lenzen) en dit werd afgedaan met 'Ach, dat hoort erbij in het begin'. Later vertelden ze mij (toen ik er wéér was vanwege geïrriteerde ogen) dat ik gewoon geen lenzen kon verdragen. Ze wezen mij op het rek met brillen, maar daar had ik dus weinig zin in. Eerst maar eens kijken wat iemand van mijn ogen zegt die wat beter naar me luistert.

Dus ik stapte een kleine opticien in het dorp binnen. Test hier, test daar, met als resultaat dat ik gewoon gezonde ogen heb maar met een bijzondere bolling. Zo'n standaardset lenzen pas ik inderdaad niet, maar mijn nieuwe opticien heeft uiteindelijk een goed passende lens gevonden. <3 (Helemaal blij, want een bril staat me niet.)

Wat ook erg belangrijk was, was dat er 0.75 aan sterkteverschil is gemeten. Niet echt nauwkeurig dus. ;)

Ha, hier precies hetzelfde. Alleen vertelde de Pearl mij dat ik blind zou worden als ik lenzen zou blijven dragen, inclusief plaatjes (!). Dus kies hier maar een mooie bril uit meisje.
Ik ben over mijn toeren naar een Optometrist gegaan, hij vertelde mij dat mijn ogen steiler zijn dan de standaard lenzen die ze overal goedkoop aanmeten, vandaar oogontsteking e.d. Nu gaat het prima.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 13:29

DDDMakkink schreef:
dejavu: een bril staat je vast wel mits je maar de juiste kiest
ik vind dat gevroet met lenzen dus niet goed voor je ogen
zie het aan mijn zus die heeft ook jaren lenzen gehad en van de oogarts moet ze nu een bril omdat lenzen voor haar verboden terein zijn
geworden omdat haar ogen daardoor beschadigt zijn

Ik heb juist gelezen dat lenzen beter zijn voor je ogen? (als het gaat om beter zien etc.)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:45

Ik heb zelf bij 3 verschillende zaken een bril gehad:
- Booij in Ter Apel
- Pearle Stadskanaal
- Frey in Vlagtwedde.

Alle drie was ik tevreden over. Ik denk dat het ook gewoon uitproberen is, wat voor de 1 oke is vind de ander vreselijk. En daar komt bij; als je een landelijk bedrijf hebt. Pearle bijvoorbeeld, ik ben in Stadskanaal geweest daar word je super geholpen. Dat kan in Groningen misschien heel anders zijn. Dus ligt er ook aan wat voor personeel in de zaak werkt!

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:46

Ik zou sowieso op zoek gaan naar een (erkende) gediplomeerde opticien of optometrist. Een opleiding voor opticien duurt gemiddels 3 tot 4 jaar, bij HA of ketens in dat segment krijgen veel 'opticiens' een cursus van een week of 6! Mijn zusje leert voor opticien en ikzelf werk voor bedrijf wat zeer hoogwaardige brillenglazen en oogmetingsapparatuur voor optiekbedrijven en oogartsen produceert B-) , mening is dus gebaseerd op ervaring... ;)

Helaas gaat er zo vaak iets fout wat achteraf moelijk te herstellen is en wellicht blijvende schade heeft aangericht. Wees zuinig op je ogen en laat je niet alleen door de prijs verleiden... Vraag desnoods via de huisarts een verwijzing naar een optometrist!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:35

Ikzelf zit bij de Briluniek en die heeft vestigingen in Meppel en Hoogeveen. Ben er zelf heel tevreden over, gratis oogmeting, goeie service. Nadeel voor mij is dat ik zelf in Groningen woon en voor me lenzen (ben overgestapt van bril naar lenzen, ook heel goed geregeld daar) moet ik dus wel af en toe weer naar Meppel. Maar ik heb het er voor over want ik vind dat ze goeie kwaliteit leveren. Je betaald misschien wel wat meer dan bij de grotere zaken maar ik heb inderdaad ook het idee dat de wat kleinere particuliere zaken wat beter zijn. Al verschilt dat natuurlijk ook wel.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:27

Ben zelf ook naar verschillende opticiens geweest. Maar wat ik je kan aanraden is om gewoon naar een goeie zaak te gaan en niet naar bijv. een pearl, hans anders of het huis. Ik heb jaren lang een bril gehad met verkeerde sterkte. Keek er beroerd door heen waardoor ik hem nooit op had. Bij verschillende brillenzaken de bril en mijn ogen op laten meten en het klopte allemaal prima. Tot ik een keer naar een echt goeie opticien ben gegaan, namelijk Boddeus in Franeker en de sterkte bleek helemaal niet te kloppen! Dus maar wéér een nieuwe bril. Ben echt blij dat ik doorgezet heb en daar een bril heb aan laten meten want ik zie nu eindelijk goed! Echt zo blij ben ik! Hierna ben ik trouwens nog terug gegaan naar de winkel waar ik toen kort geleden een nieuwe bril had gekocht. Hij ging de bril opmeten kwa sterkte en zei dat hij precies het zelfde was als die ik bij hem had gekocht 8)7 ik heb er bij gestaan toen hij meete en er kwam idd het zelfde meetresultaat uit het apparaat rollen van beide brillen. Dus ga naar een goeie zaak!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 22:26

Ik lees nog best vaak dat metingen niet kloppen. Maar daar ben je toch zelf bij? Jij geeft toch aan of een bepaald plaatje scherper of onscherper wordt???

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 09:10

Is Groningen te doen voor je? Woldringh is erg goed, net als Greving&Greving. In de Oosterstraat zit ook nog een goede opticien, maar weet niet meer hoe die heet. Voor lenzen ga ik nu naar oculenti in het UMCG (bij poli oogheelkunde), daar hebben ze geen brillen, maar mijn bril heb ik bij Groeneveld vandaan, dat is ook een wat grotere keten, maar ze zijn er voor zover ik kan overzien wel kundig en ze hadden dezelfde sterkte gemeten bij mij als bij oculenti.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 09:26

Heino schreef:
Ik lees nog best vaak dat metingen niet kloppen. Maar daar ben je toch zelf bij? Jij geeft toch aan of een bepaald plaatje scherper of onscherper wordt???

Ik denk niet dat je dat zelf door hebt... Vaak heeft slecht zien niet te maken met scherp/onscherp zicht....

Kayla schreef:
Is Groningen te doen voor je? Woldringh is erg goed, net als Greving&Greving. In de Oosterstraat zit ook nog een goede opticien, maar weet niet meer hoe die heet. Voor lenzen ga ik nu naar oculenti in het UMCG (bij poli oogheelkunde), daar hebben ze geen brillen, maar mijn bril heb ik bij Groeneveld vandaan, dat is ook een wat grotere keten, maar ze zijn er voor zover ik kan overzien wel kundig en ze hadden dezelfde sterkte gemeten bij mij als bij oculenti.

Woldringh ken ik inderdaad, evenals Greving en Greving...
M'n moeder gaat overigens nu ook naar Eye Wish toe, hebben gisteren een afspraak gemaakt. Daar is m'n vader ook ontzettend grondig onderzocht en ze trekken er een uur voor uit, in plaats van de tien minuten vorige week bij Pearle..