iemand ervaring met blaasontsteking NA AB kuur bij kind??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonvw

Re: iemand ervaring met blaasontsteking NA AB kuur bij kind??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:06

Slechte drinkers zijn vervelend zeker als ze niet lekker/ziek zijn.
Cranberrycapsules is een goede!1
Heeft ze er gauw last van omdat ze weinig drinkt is een aanrader om dagelijks ter preventie cranb. caps. te nemen. Doe ik al jaren en gaat uitstekend.

Daaintegen is het natuurlijk niet gewoon als een kind zovaak last heeft! Daar zou ik toch meer van willen weten zeker als dit al van jongs afaan speelt! Het plasbuis verhaal wat eerder genoemd is kan bv een oorzaak zijn!

Ik zeg altijd maar als je als moeder zijnde onrust heb twijfel niet en neem het zekere voor het onzekere. Laatst ook een periode met mijn zoon van vijf aan het dokteren geweest ok geen medewerking van doktoren. Toch om verwijsbriefjes gevraagd. Door mijn eigen inzet en ongerustheid zit het jochie weer goed in zijn vel en was het in zijn geval een simpele oplossing een bril. Terwijl de klachten zodanig waren dat ik dacht o oh dit zit goed fout!

Beterschap voor je dochter!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 22:14

stom van mij maar toen ik terug kwam van de HA vanmiddag heb ik haar direct een capsule gegeven, ze dronk toen appelsap.
Van mijn man hoor ik later vanuit zijn werk, dat het kind nog niet gegeten had daarvoor, ze kreeg het niet weg.
Nu vanavond moest ze van mij een beschuit tenminste voor de helft opeten.
Dit deed ze liggend, als ze gaat zitten word ze weer misselijk.
Toen met wat slokjes fristi de capsule er in en snel weer liggen.....nu ging het beter, ze heeft niet meer gespuugt.
Daarna is ze lekker naar bed gegaan, ik heb haar niet meer gehoord....maar jeetje......wat ziet ze er slecht uit

Morgenvroeg halen we even een knijptoetje, daar zit meer zuivel in.
als die voor de helft op is krijgt ze haar medicijn weer, als dat goed blijft gaan zijn we weer helemaal blij.

een dag of 2/3 moet ik haar urine weer brengen om na te laten kijken, dan zal ik het gelijk er over hebben om haar verder te laten onderzoeken.

het is alweer ruim een jaar geleden sinds de laatste blaasontsteking, daarom maakte ik me nu ook zorgen omdat het zo snel al weer terug was.

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:19

Mocht ze echt niet lekker blijven zou ik toch Ha weer raadv plegen. Het feit dat je zegt dat ze er echt niet lekker uitziet?!

Ik kan je gezicht niet zien maar krijg het gevoel dat je je meer dan ongerust voelt.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:49

Hoe gaat het nu met haar?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 12:05

ze is de nacht goed doorgekomen, heeft niet veel geslapen maar is verder wel rustig geweest.
Gaat nu beter met de medicatie, we hebben yoghurt drank en knijpkwarkjes gehaald.
Ze heeft er net de 2de pil van vandaag mee ingenomen.
Ze heeft nog steeds koorts 39,8 voelt zich misselijk maar spuugt niet meer.
Ze ziet er wel weer wat beter uit gelukkig, ligt een beetje op de bank, denkentje op....dekentje af, koud washandje op haar gezicht en kilo`s fruit voor haar neus :(:)
Paracetamol 500 zetpilletjes gehaald, voelt ze zich ietsje beter van maar zeker nog lang niet helemaal goed.
Op deze manier komt ze de kuur wel door, ze heeft het toch echt nodig om op te knappen helaas.
We hebben haar favoriete lekkere dingen in huis gehaald in de hoop dat ze nog iets gaat eten, allerlei soorten drinken in de hoop dat er iets bij zit wat haar nu smaakt.

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:45

Haha had net pbtje gestuurd maar heb hier al antwoord! Klinkt stukken beter in ieder geval dat er hard gewerkt wordt door haar lijfje om weer beter te worden. Lijkt aan te slaan! Fijn!
Wat kan een mens zich ongerust maken hé?!

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:00

Is ze al wel eens verder onderzocht waarom ze blaasontsteking heeft. (aangezien je schrijft dat ze het wel eens vaker heeft gehad)
Ik heb hier ook jaren last van gehad, en de oorzaak was nooit te vinden. Ze probeerde mij en mijn moeder zelfs aan te praten dat het met de hygiene te maken had, en dat ik daar beter op moest letten.. Achteraf bleek (na 3 x nierbekontsteking er aan over gehouden te hebben. wat nog 10 x erger is dan een blaasontsteking) dat het te maken had met mijn obstipaties waardoor de ontlasting te lang in de darmen blijft zitten en die bacterien doordringen naar mijn blaas. Nu heb ik daarvoor een onderhoudskuur AB al een jaar lang en standaart laxeermiddel dagelijks, en geen last meer gehad van blaasontstekingen.
Ik hoop dat ze zich snel beter voelt, maar wellicht toch maar eens verder onderzoeken waarom ze die blaasontstekingen heeft (als dat niet al gebeurd is)
Beterschap voor haar!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 20:34

ja dat klopt ook wel inderdaad.
De week voor de eerste blaasontsteking had ze inderdaad een soort verstopping en kreeg ze laxeermiddel.
Volgens de HA was het dan niet zo heel erg raar dat ze het daarna aan haar blaas kreeg.
Maar voor een verstopping vond ik dat er niet bar veel uit kwam.....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 07:25

Hoe gaat het nu met haar?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 11:05

De koorts is onder controle en ze is weer aanspreekbaar.
De kuur slaat aan......ik ben blij <3
Ze is zeker nog niet fit maar er is duidelijk verbetering.........gelukkig maar.

Ze heeft een beetje gegeten, komt weer helemaal goed :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 21:54

inmiddels is ze weer aardig opgeknapt.
De koorts blijft nu weg en langzaam aan word er iets meer gegeten en gedronken.
Morgen weer lekker in de gewone kleertjes!!

Ik geef haar nu wel Dagravit kids extra voor het imuumsysteem.
En na de kuur krijgt ze Orthiflor junior, dat is een probioticum.
Leek me wel handig na 2,5 week bijna niet eten en minimaal drinken.

2 Dagen na haar kuur breng ik haar urine nog eens weg om te zien of het nu echt wel goed is.
Dan heb ik het er gelijk even over om haar na te laten kijken.
Zeker nu er bij een van haar nichtjes uit is gekomen dat zij zweertjes in haar darmen heeft waar ze nooit meer van af komt.

Heel erg bedankt voor het mee denken allemaal <3