Anorexia , Boulimia etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anneert

Re: Anorexia , Boulimia etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 09:50

Ik denk dat mensen die zeggen dat ze het willen hebben, niet door hebben wat het precies inhoudt. Vind het wel erg triest, want voor iemand die het heeft gehad kan het erg kwetsend over komen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 09:52

Ik vind dat er wel heel snel wordt geroepen dat je een eetstoornis hebt. Als je veel met eten of niet eten bezig bent heb je meteen een eetstoornis.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 09:54

Volgens wie? De artsen of de persoon zelf?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 09:55

Broccoli schreef:
Volgens wie? De artsen of de persoon zelf?

Van andere mensen. Vooral hier op bokt bedoel ik.
Artsen weet ik niet, geen ervaring mee. :)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 09:56

Ja klopt. En dat is jammer, want een eetstoornis ontwikkel je niet zomaar.

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:17

Ik ben het wel met je eens ts.
Want als je Anorexia hebt weet je dat zelf niet, en wil je dat natuurlijk ook niet tegen iemand zeggen.
Want als je ouders het dan zouden zeggen zou jij zeggen echt niet dat heb ik niet ?

Termiste .. uit ervaring weet ik dat !

Niet dat ik het zelf heb gehad maar een vriendin van mij wel.

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:07

ponyta schreef:
Ik ben het wel met je eens ts.
Want als je Anorexia hebt weet je dat zelf niet, en wil je dat natuurlijk ook niet tegen iemand zeggen.
Want als je ouders het dan zouden zeggen zou jij zeggen echt niet dat heb ik niet ?

Ik denk dat je het nu over de begin fase van anorexia hebt.. Want ik heb bijvoorbeeld anorexia en dat weet ik zelf ook. Mensen die ik ken met anorexia weten het zelf ook! Het is misschien moeilijk om te accepteren maar om er van te genezen moet je zelf wel weten dat je het hebt. Doe je dat niet is het moeilijk om het te overleven om het ff grof te zeggen.

In de beginfase is het wel zo, dan ontken je het en ziet de buitenwereld meer hoe dwangmatig je bezig bent met eten dan je zelf ziet.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:08

Misschien handig als je even terugleest en dan leest wat daar al over geschreven is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:09

Pentax schreef:
Je hebt pas een es als een dokter je diagnosticeerd volgens het dsm handboek, daarvoor kun je het wel denken maar dan hoeft het nog niet zo te zijn.
En met pubers is het zo dat het waarschijnlijk een gat invult waar het gevoel van eigenwaarde hoort te zitten, is het geen anorexia dan is het wel snijden, is het dat niet dan is er wel wat anders waar er aandacht mee gezocht wordt. (mits ze het niet daadwerkelijk hebben).

Nouja pardon, waar slaat dit op? Echt niet elke puber die snijdt wilt er aandacht mee krijgen hoor.. Snap ook niet waarom snijden er bij gehaald wordt in een eetstoornis topic?

Ik vind trouwens ook dat mensen te snel zeggen van 'oh nee straks krijg je anorexia' als een meisje een paar kilo af wilt vallen. Bijna elk meisje zegt op een gegeven moment wel dat ze wat af wilt vallen. En bij de meeste gaat dat gewoon weer over.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:15

Ik kom nooit meer op JH, maar ik kan me de ophef voorstellen.

Toch vind ik, dat wanneer iemand zo'n topic opent, dat je geen reactie kan plaatsen als; Klopt dit wel?
Diegene heeft dan misschien geen eetstoornis of dergelijke, daar zul je op bokt nooit achter komen door naar een beeldschermpje te kijken. ;) Maar toch kan het opgevat worden als een roep naar aandacht, hier kunnen veel redenen achter zitten. Op bokt heb je de keuze; of je geeft de aandacht die (misschien) gevraagd wordt, of je klikt weg. De TS'ers hebben geen baat bij reacties als; Klopt dit wel? Spreek je wel de waarheid?... Misschien wel bij aandacht, het idee dat er toch nog mensen zijn die om hun geven, ongeacht of de situatie wel echt de realiteit is. :)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:18

Ja, maar toch vind ik dat ze dat dan op een andere manier moeten doen. Je spot toch ook niet met kanker o.i.d?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:32

Mowoah, ik ben het eigenlijk gewoon echt niet met je eens. Als het waar is, vind ik het prima en een eerste stap naar genezing. Alleen je gaat toch niet om iets roepen dat je "hebt" wat helemaal niet waar is? Je gaat toch ook niet zeggen "ik heb kanker" of weet ik wat?? Waarom dan met een eetstoornis wel?

Overigens vind ik het ook een rare link om te leggen wanneer iemand wil afvallen, dat die dan moet op letten dat die geen eetstoornis krijgt. Er zijn mensen die niet dik zijn, maar wel graag een paar kilo er af willen. Die krijgen toch echt niet zomaar in eens een eetstoornis.

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:37

Elin_ schreef:
Hallo bokkers!
Wat mij opvalt is dat heel veel (jonge) kinderen zo snel concluderen dat ze bijv. ES (eetstoornis) hebben.
Komt veel voor bij Jeugdhonk.
En vaak klopt de helft van het verhaal niet en word er gewoon overdreven.
Vaak is het al van : Ik val af en vind het goed en ik heb nu anorexia ofseu (als kinderen al dun zijn)
dus mijn vraag waarom eigenlijk?

Waarom wil in hemelsnaam een puber (meestal) dat zeggen voor alleen maar die aandacht?!
Daar irriteer ik me zo aan := In die toppics van meid komop eet nou! etc en dan wil ik zo reactie geven van klopt het wel en vervolgens krijg je HEUL bokt over je heen :=

Ik weet datje niet zomaar mag concluderen , integendeel! je doet dan meer slecht dan goed ,maar zo ongeloofwaardig verhaal en een verhaal waarvan de schreeuw : ''Ik wil aandacht!'' er helemaal uit komt... komop.. :+

Wat denken jullie hierover??

doel je een nu op een speciaal topic?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 16:44

geeske304 schreef:
Elin_ schreef:
Hallo bokkers!
Wat mij opvalt is dat heel veel (jonge) kinderen zo snel concluderen dat ze bijv. ES (eetstoornis) hebben.
Komt veel voor bij Jeugdhonk.
En vaak klopt de helft van het verhaal niet en word er gewoon overdreven.
Vaak is het al van : Ik val af en vind het goed en ik heb nu anorexia ofseu (als kinderen al dun zijn)
dus mijn vraag waarom eigenlijk?

Waarom wil in hemelsnaam een puber (meestal) dat zeggen voor alleen maar die aandacht?!
Daar irriteer ik me zo aan := In die toppics van meid komop eet nou! etc en dan wil ik zo reactie geven van klopt het wel en vervolgens krijg je HEUL bokt over je heen :=

Ik weet datje niet zomaar mag concluderen , integendeel! je doet dan meer slecht dan goed ,maar zo ongeloofwaardig verhaal en een verhaal waarvan de schreeuw : ''Ik wil aandacht!'' er helemaal uit komt... komop.. :+

Wat denken jullie hierover??

doel je een nu op een speciaal topic?

Nee ;) Ik doel nergens op maar zie het steeds vaker voorkomen ;)

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:45

ooh okee! ik denk dat het ook gewoon de pubertijd is..
iedereen voelt zich anders als anderen, en de 1 heeft dat op een andere manier als een ander..

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 16:50

Maar alsnog.. Om dan te spotten met zoiets...
..

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:52

ja! dat is wel zo!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:01

Ik heb al jaren de eetstoornis anorexia en ik kom er voor uit. Ik heb hier vorige jaar een topic geopend omdat ik werd opgenomen. Jaren loop ik al bij de kliniek en het is niet makkelijk. Want de aandacht daar is niet prettig, daar zou ik het dus niet voor doen.

Ik heb het heel lang niet gezegd en ik geloofde het ook niet in het begin. Maar op den duur ben ik er voor uit gekomen. En daar ben ik blij om. Want ik hoef niet meer zo op mijn tenen te lopen. Hoef niet meer te liegen.

Ik vind het ook erg als er gespot mee word ( maakt niet uit wat voor eetstoornis ) Het is als je er in zit niet makkelijk.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 21:31

@Aaaashaaa ik heb jou verhaal gelezen + gevolgt en dat is iets HEEL anders dan de teksten waar ik over zeg : Dit is nep ;)
Vind je echt super dapper!
Heb alles gevolgt!

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 21:45

Dit is even heel moeilijk voor mij, maar denk wel dat het goed is als ik even mijn verhaal doe.

Ik zit op dit momend in een strijd tegen mijn eetprobleem.
Begin april ben ik begonnen met afvallen, helaas is dit zonder dat ik het in eerste instantie door had helemaal fout gegaan.
In eerste instantie was het gewoon om mijn eten letten, maar ik ging al gauw op Kcal letten en zelf mijn eten wegen
zodat ik wist hoeveel Kcal ik binnen kreeg.
Al gouw bestond mijn dag uit bepalen wel of niet eten.
ik ging maaltijden overslaan en ben laxpillen gaan gebruiken en gaan braken na het eten.
Ik viel in hele korte tijd onzettend veel af, hier was ik erg blij mee maar ik was ook onzettend trots op mijzelf.
Ik had eindelijk iets gevonden waar ik goed in was, Ik was goed in afvallen.

Wat veel mensen denken is dat het bij een eetprobleem(eetstoornis) meiden en ook jongens zijn die op een extreme manier willen afvallen.
Maar eigelijk is het een ander probleem die zich uit in het eten of eigelijk niet eten.
Of veel eten en het daarna weer uitspugen.
Bij iedereen verschilt dit probleem.
Omdat ik zelf met regelmaat erg onzeker ben over mijzelf en het idee had dat ik nergens goed in ben.
Ben ik doorgeslagen in het afvallen.

Op dit momend gaat het goed, eind augustus ben ik door mijn moeder naar de huisarts gestuurt.
En de diagnose eetstornis NAO gekregen.
Nu heb ik hulp om van mijn eetgestorde gedrag af te komen, en leren om mijzelf te accepteren.
Ik heb nu een eetlijst gekregen bij de dietiste, hier kan ik mij redelijk aan houden.
Ik blijf nu goed op gewicht en val niet meer af.
Maar het blijft voor mij erg moeilijk om goed te eten.

Ik ben niet erg diep ingegaan in mijn verhaal omdat ik dit erg moeilijk vind.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 22:28

Vind het dapper dat je dit in dit toppic neergezet hebt!
Maar ik doel meer op de toppiics van voornamelijk jonge pubers met±

Ik eet weinig , wil graag afvallen en ik heb anorexia etc .Of ik val af en heb anorexia hoe kan ik er tegen gaan ?

Allemaal die toppics waaruit blijkt : ''IK KOM AANDACHT TE KORT!!!'' :z en daar doel ik op ;)

En dat ik dat soort mensen zeer onrespectvol vind tegenover bijv. jij die hard ertegen vecht. Aangezien het niet alleen lichamelijk uitputting is maar ook Geestelijk erg moeilijk te overwinnen is.

STerkte!

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:34

Ik heb lang an gehad, heb jaren gevochten, (lang verhaal) en ben er wel uit gekomen! Het is heel erg zwaar... Niks om grapjes over te maken, of om luchtig over te praten. :( De mensen die dat doen, snappen er niks van. Kunnen ze ook niets aan doen. Maar als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan niets, denk ik dan. ;) Maar het kan dus wel goed komen, even voor de mensen die ermee knokken. Het is niet zomaar weg, je moet er echt voor vechten, en dat is zwaar. Maar je krijgt er zoveel voor terug, als je het achter je kunt laten! In moeilijke momenten kan ik nog wel ''an-gedachtes'' hebben, maar ik doe er niks meer mee. Ik weet dat het uiteindelijk niets helpt. Ja, heel even, maar op de lange termijn vernietigd het je... Iedereen die het er moeilijk mee heeft, geef niet op om te vechten voor je leven! Het is het waard!

@_Kirsten_: Knap dat je het hier durft te vertellen. Goed dat je nog wel hulp hebt. Het zal moeilijk en zwaar zijn, en echt niet zomaar weg zijn, maar blijf vechten! Heel veel sterkte!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:02

Kan me (gelukkig) bij je aansluiten, Charlie. Heb het soms nog wel moeilijk, maar leven met een eetstoornis is nog veel moeilijker.

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:21

Ben blij dat er meer zijn die dit (met mij) kunnen zeggen! ;)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:23

mariska32 schreef:
heb jij enig idee hoevaak iemand die dun is het vingertje anorexia toegewezen krijgt?
ik moest het meerdere keren per dag aan horen,zovaak dat je het zelf nog ging geloven ook.
zeg.....eet jij wel genoeg?...... :(

je zou er een eetstoornis van krijgen.....alleen al van het gezeik!

Klopt helemaal.. Helaas..