Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ponyta schreef:Ik ben het wel met je eens ts.
Want als je Anorexia hebt weet je dat zelf niet, en wil je dat natuurlijk ook niet tegen iemand zeggen.
Want als je ouders het dan zouden zeggen zou jij zeggen echt niet dat heb ik niet ?
Pentax schreef:Je hebt pas een es als een dokter je diagnosticeerd volgens het dsm handboek, daarvoor kun je het wel denken maar dan hoeft het nog niet zo te zijn.
En met pubers is het zo dat het waarschijnlijk een gat invult waar het gevoel van eigenwaarde hoort te zitten, is het geen anorexia dan is het wel snijden, is het dat niet dan is er wel wat anders waar er aandacht mee gezocht wordt. (mits ze het niet daadwerkelijk hebben).
Maar toch kan het opgevat worden als een roep naar aandacht, hier kunnen veel redenen achter zitten. Op bokt heb je de keuze; of je geeft de aandacht die (misschien) gevraagd wordt, of je klikt weg. De TS'ers hebben geen baat bij reacties als; Klopt dit wel? Spreek je wel de waarheid?... Misschien wel bij aandacht, het idee dat er toch nog mensen zijn die om hun geven, ongeacht of de situatie wel echt de realiteit is.

Elin_ schreef:Hallo bokkers!
Wat mij opvalt is dat heel veel (jonge) kinderen zo snel concluderen dat ze bijv. ES (eetstoornis) hebben.
Komt veel voor bij Jeugdhonk.
En vaak klopt de helft van het verhaal niet en word er gewoon overdreven.
Vaak is het al van : Ik val af en vind het goed en ik heb nu anorexia ofseu (als kinderen al dun zijn)
dus mijn vraag waarom eigenlijk?
Waarom wil in hemelsnaam een puber (meestal) dat zeggen voor alleen maar die aandacht?!
Daar irriteer ik me zo aanIn die toppics van meid komop eet nou! etc en dan wil ik zo reactie geven van klopt het wel en vervolgens krijg je HEUL bokt over je heen
![]()
Ik weet datje niet zomaar mag concluderen , integendeel! je doet dan meer slecht dan goed ,maar zo ongeloofwaardig verhaal en een verhaal waarvan de schreeuw : ''Ik wil aandacht!'' er helemaal uit komt... komop..![]()
Wat denken jullie hierover??

geeske304 schreef:Elin_ schreef:Hallo bokkers!
Wat mij opvalt is dat heel veel (jonge) kinderen zo snel concluderen dat ze bijv. ES (eetstoornis) hebben.
Komt veel voor bij Jeugdhonk.
En vaak klopt de helft van het verhaal niet en word er gewoon overdreven.
Vaak is het al van : Ik val af en vind het goed en ik heb nu anorexia ofseu (als kinderen al dun zijn)
dus mijn vraag waarom eigenlijk?
Waarom wil in hemelsnaam een puber (meestal) dat zeggen voor alleen maar die aandacht?!
Daar irriteer ik me zo aanIn die toppics van meid komop eet nou! etc en dan wil ik zo reactie geven van klopt het wel en vervolgens krijg je HEUL bokt over je heen
![]()
Ik weet datje niet zomaar mag concluderen , integendeel! je doet dan meer slecht dan goed ,maar zo ongeloofwaardig verhaal en een verhaal waarvan de schreeuw : ''Ik wil aandacht!'' er helemaal uit komt... komop..![]()
Wat denken jullie hierover??
doel je een nu op een speciaal topic?
Ik doel nergens op maar zie het steeds vaker voorkomen

en daar doel ik op
De mensen die dat doen, snappen er niks van. Kunnen ze ook niets aan doen. Maar als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan niets, denk ik dan.
Maar het kan dus wel goed komen, even voor de mensen die ermee knokken. Het is niet zomaar weg, je moet er echt voor vechten, en dat is zwaar. Maar je krijgt er zoveel voor terug, als je het achter je kunt laten! In moeilijke momenten kan ik nog wel ''an-gedachtes'' hebben, maar ik doe er niks meer mee. Ik weet dat het uiteindelijk niets helpt. Ja, heel even, maar op de lange termijn vernietigd het je... Iedereen die het er moeilijk mee heeft, geef niet op om te vechten voor je leven! Het is het waard!
mariska32 schreef:heb jij enig idee hoevaak iemand die dun is het vingertje anorexia toegewezen krijgt?
ik moest het meerdere keren per dag aan horen,zovaak dat je het zelf nog ging geloven ook.
zeg.....eet jij wel genoeg?......![]()
je zou er een eetstoornis van krijgen.....alleen al van het gezeik!