Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
loveshadow schreef:Ah dat is fijn, dat je meteen mag doneren. In Groningen moest ik eerst een paar buisjes geven voor ik 'echt' mocht
NatasjaS schreef:Ik ben heel blij met zoveel donoren. Ik zelf krijg namelijk eiwitten toegediend wat gehaald wordt uit het plasma. Daardoor ben ik al een aantal jaar niet meer ziek. Een gedeelte van mijn eiwit ontbreekt zodat mijn weerstand zeer laag is. Door dit eiwit elke 2 maanden via een infuus toe te dienen blijft het mooi op peil.
VDB schreef:Wat is voor jou de reden dat je bloeddonor wil worden Urielle?

_Charlotte schreef:Ik geef ook bloed, maar ben overgestapt naar het geven van plasma! Is niet heel anders, het kost je alleen wat meer tijd. En je krijgt weer bloed terug, waardoor je minder snel flauwtjes bent na het geven.

Urielle schreef:VDB schreef:Wat is voor jou de reden dat je bloeddonor wil worden Urielle?
Dat kwam eigenlijk door een Bokttopic
Het ging over orgaandonatie maar daar ben ik wegens levensbeschouwelijke overtuiging niet 'voor', maar op deze manier kan ik wel wat betekenen voor andere mensen. Ik had er zelf nog nooit aan gedacht.
). Hoop dat dat de volgende keer niet meer is, want vond dat erg onhandig.
) wizewo schreef:Urielle schreef:Nee, maar ik bedoelde meer het technische aspect.
Je mag vier keer per jaar bloed doneren en dertig keer plasma en vierentwintig keer bloedplaatjes.
Kun je dan bijv. ook zeggen: in januari doneer ik bloed, in maart plasma,..
Ja hoor dat kan. Geen enkel probleem.
wizewo schreef:Urielle schreef:Nee, maar ik bedoelde meer het technische aspect.
Je mag vier keer per jaar bloed doneren en dertig keer plasma en vierentwintig keer bloedplaatjes.
Kun je dan bijv. ook zeggen: in januari doneer ik bloed, in maart plasma,..
Ja hoor dat kan. Geen enkel probleem.
Gracia schreef:ja vrouwen mogen idd maar 3x per jaar geven, en als je een bloedgroep hebt die iedereen heeft word je maar twee keer per jaar opgeroepen.
Ik heb onlangs voor het eerst bloed gegeven, vond het doodeng (die dikke naald) maar had zo'n voldaan gevoel toen het klaar was!!
.
. Het is net zo simpel zoals als een tube bloed afnemen alleen zit je er wat langer (maar het kan schelen dat ik natuurlijk wel wat gewend ben beroepshalve).
.
. Maar hij gaat altijd moedig weer mee
.