Last van gespannen nek-/rug- en schouderspieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 08:01

Klopt bij acupunctuur worden ze ook gebruikt, en het werkt heel goed en snel.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 08:01

Smeerseltjes, zalfjes en houding gaan op korte termijn werken, maar als de oorzaak van de last in stress zit, zal je dat toch wel moeten aanpakken. Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan. Als ik (onbewust) stress heb, zal dat er ook altijd lichamelijk uit komen (last van schouderspieren... klinkt herkenbaar! Pijn in kaakspieren... klinkt herkenbaar!).
Ga eens op zoek wat voor jou helpt om te stress uit je lijf te krijgen. Dat hoeft niet per sé iets "ontspannend" zijn (dat werkt bij mij omgekeerd), maar evengoed een zware inspanning waarbij je even alle gedachten uit je hoofd kan zetten. Ikzelf moet zwaar sporten. Lichtjes wandelen/fietsen/dansen/fitness doet me niets goed, ik moet mezelf tot een uiterste kunnen drijven. Spinning, Tai bo, kickboksen, hardlopen,...

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 09:13

Ik heb ook precies daar last van! Mijn hele rug, schouder en nekspieren zaten muurvast. Was ervoor gemasseerd, dat was echt ontzettend pijnlijk, maar toen ging het ook maar eventjes goed en nu heb ik weer heel veel pijn. En ook koppijn door me gespannen nekspieren. Echt super irritant. De dokter zegt dat ik er alleen maar vanaf kan komen door veel rust, terwijl ik geen rust kan nemen met mijn leven op dit moment. De oefeningen die ik krijg van de fysio helpen ook niet echt meer.

Cemlys

Re: Last van gespannen nek-/rug- en schouderspieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 11:11

Ik heb even een dagje vrij dus eventjes heel kort uitrusten :). Heb hier veel handige tips zien voorbij komen.
Het is iets beter, iets minder zeurderig, maar nog niet over.

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:30

Wel eens bij iemand die aan mensendieck doet geweest?
Dat helpt, super. :) Bij fysiotherapie kijken ze maar naar één ding. Bij mensendieck naar je hele lijf.
Ik heb er in ieder geval erg veel baat bij.

Sterkte!

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:32

Ik zit nu bij mensendieck, al 8 weken. Voor me rug helpt het maar me schouder en nek nog niet. Was vandaag wel weer gemasseerd.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:58

Misschien oorzaak van het probleem proberen aan te pakken? Je geeft zelf aan veel last stress etc. te hebben. Neem tijd voor je zelf en zoek dingen waarbij je je kunt ontspannen (sporten, sauna of weet ik wat)
Verder, als je bij manueeltherapeut bent geweest zal die je toch ongetwijlfeld oefeningen hebben gegeven om te doen om de boel ook los te houden wat ie bij je los maakt?
Ontspanningstherapie is ook een goed idee denk ik.

Succes.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:14

marleen_usar schreef:
Vacuem (of hoe schrijft je dat) gebruiken,die zet je op je rug en schouders en zuigen dus vast.Is heel pijnlijk maar na 20 minuten voel je dat alle spanning er uit is.Ik gebruik ze in mijn praktijk op internet zijn ze wel ergens te vinden.

Hoe kan ik dit op google omschrijven, hoe heet het echt? Zou dit graag willen kopen. Heb zo'n idee dat dit wel werkt als ik het zo hoor.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 07:54

Je moet bij google kijken o.a bij acupunktuur spullen,bv groothandel.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 08:11

Laatst bijgewerkt door Cemlys op 21-10-10 08:16, in het totaal 1 keer bewerkt

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:12

ik slaap met sjaal en die warmte verlicht

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:23

Gister bij de fysio geweest. Net onder mijn schouderbladen zat het behoorlijk van. Aan de rechterkant is er ook het een en ander los gemaakt. Morgenochtend mag ik weer.