Slecht slapen en in slaap komen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 18:27

Bedankt voor alle reacties, ik ga eens kijken wat ik kan gaan proberen. :)

@Juangi Dat film idee ken ik, maar dat werkt bij mij juist tegenstrijdig. Dan denk ik teveel na en blijf ik wakker.

@nikita73: Ik lust geen melk dus dat wordt hem niet. :P

@pubelia: Ik heb wel een tv op mijn slaapkamer ja, al jaren eigenlijk. Maar goed, dit probleem heb ik al vanaf baby zijnde eigenlijk en toen had ik nog geen eigen tv, dus daar zal het niet helemaal aan liggen. Wel heb ik een goed matras etc., dat ligt heerlijk. Douchen voor het slapen maakt geen verschil naar mijn mening.

kaatje89

Re: Slecht slapen en in slaap komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:30

Ik lees ook even mee.. Heb het bij vlagen dat ik weken lang niet in slaap kan komen, nachten wakker lig en noem maar op..

Ik heb al heel veel geprobeerd en had nu eenmalig slaaptabletten van m'n HA meegekregen, vannacht 1 gehad, nou heb alleen maar wakker gelegen, werkte dus echt averechts bij mij..

Ik zit er iig nu wel een beetje doorheen.. Hebben jullie dat niet? Dat je niet meer normaal kunt functioneren? (Nu is het bij mij nogal dubbel, heb namelijk ook CVS..)

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:33

Iemand die wat van mijn slaap wil hebben? Ik lig de laatste weken juist te veel te slapen... is ook niet meer leuk om altijd te willen slapen!!

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:35

Ik kan ook heel slecht in slaap komen, dus neem een half uur of een uur van te voren een beker warme melk met een zakje vanille suiker.
Dat werkt echt, bij mij dan :D

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:36

Char_elle schreef:
Iemand die wat van mijn slaap wil hebben? Ik lig de laatste weken juist te veel te slapen... is ook niet meer leuk om altijd te willen slapen!!

Dat heb ik dus ook met periode's gehad. Toen ik enorm veel last van m'n CVS had sliep ik gerust van half 8 's avonds tot de volgende dag half 3 's middags... (moest m'n moeder me nog wakker maken)..

Dat is dus mijn andere uiterste.. Maar slaap liever veel als dat ik helemaal niet kan slapen terwijl ik wel kapot ben :(

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:37

Ja kan me inderdaad voorstellen dat je liever snel slaapt dan langzaam. Ik hoef maar te gaan liggen en ben weg. Maar mama moet me in het weekend altijd wakker maken omdat ik anders heel de dag blijf liggen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:39

Wat voor mij super goed helpt is Reiki!!
Heb het vorige week ook bij m'n nicht geprobeerd die erg slecht slaapt door haar zwangerschap en ze heeft super geslapen!! :D

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:44

Ik lees ook mee, hier namelijk het zelfde probleem.
Ik heb het ookal vanaf baby zijnde.

Opbegeven moment zagen me nachten er zo uit dat ik om, 10 uur in bed lag en om 4 uur 's nachts nog niet sliep. Na een tijdje was ik zo oververmoeid dat ik van ons mam naar de dokter moest. Dus Melatoline tabletten van de huisarts gekregen, hielp niet. Kreeg ik weer ander spul ook homeopatisch spul, maar het hielp nog niet.

Nu heb ik gewoon geaccepteerd dat ik slecht slaap. Als ik geluk heb dan slaap ik elke avond hooguit 6 uur, en anders minder. Sommige dagen ook helemaal niet, helaas. Huisarts die heeft vanalles geprobeerd, maar wilt me niet aan de slaappillen doen, omdat je daar heel snel verslaafd aan raakt.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 19:07

Ik kan in principe normaal functioneren, maar krijg wel rond de namiddag meestal een dip(je). Zolang ik maar bezig kan blijven is meestal alles goed, maar zodra ik dan ga zitten bijvoorbeeld als ik pauze heb op mijn werk, dan zak ik helemaal in.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:28

Yannicke schreef:
Ik kan in principe normaal functioneren, maar krijg wel rond de namiddag meestal een dip(je). Zolang ik maar bezig kan blijven is meestal alles goed, maar zodra ik dan ga zitten bijvoorbeeld als ik pauze heb op mijn werk, dan zak ik helemaal in.

Dat heb ik dus ook... En vervolgens ben ik 's avonds weer gewoon compleet hyperactief.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:32

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:37

Ik ken het probleem, heb er ook al jaren last van! Heb verschillende keren slaapmedicatie geprobeerd, maar niets kan me in slaap krijgen of ik slaap laten blijven!

In de winter krijg ik dan ook vaak last van 'dipjes' overdag, dat ik mezelf met moeite wakker kan houden. Het enige waardoor ik 'moe' word, is een slaap tekort 'maken'. Dus, vroeg opstaan en heel erg laat naar bed, volgende ochtend weer vroeg opstaan en laat naar bed. Als ik dit een paar dagen vol hou merk ik dat ik sneller in slaap begin te vallen.

Ik kan me op het moment eigenlijk niet herinneren wanneer ik voor de laatste keer een hele nacht (van zeven tot acht uur) door geslapen heb.. :=

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:39

Ik heb hier ook last van... De ene keer val ik als een blok in slaap en de andere keer (meestal dus) val ik pas rond 1 á 2 uur in slaap.. Thee werkt niet, melk werkt niet, melatoline werkt niet..

Kortom; heel frustrerend & ik lees mee voor de gouden tip!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:53

pubelia schreef:
Tussen een half uur en 3 kwartier wakker te hebben gelegen ga je uit bed, ga je beneden een warme mok melk drinken, eventjes een rondje door huis lopen. Of mits mogelijk zelfs een stukje met de hond gaan lopen. Dit wel volhouden.

Ik vraag me af waarom dat is, (je hoort het namelijk vaker) waarom moet je je bed uit als je niet kunt slapen?

s_loves_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 12:02

ik slaap zelf altijd wel goed maar ik heb miss toch nog wel een tip.
ik ga namelijk altijd voordat ik ga slapen een half uurtje lezen ofzo in een leuk boek daarvan word ik altijd heel slaperig merk zelf dat als iik dat niet doe ik een stuk moeilijker in slaap kom tenzij ik heel moe ben.
vindt zelf dat als je je bed uitkomt juist weer helemaal wakker wordt en ook van douchen dan lukt het (mij in iedergeval) niet meer om in slaap te komen

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 12:05

Misschien kun je inderdaad bij de huisarts testen of je lichaam wel genoeg melatomine aanmaakt? Zo niet hebben ze er handige pilletjes voor. Of miss is het iets anders wat de huisarts kan ontdekken?

Succes iig!