Dochter (bijna 6) wil oorbellen: te jong? En waar (Utrecht)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:45

Ik weet wel een goed adres. Van Zijp in winkelcentrum Overvecht. Zij erg lief voor de kinderen.

Sammyy

Jij vind 6 jaar te jong? Dan vind jij mij wel heel extreem denk ik :+

Mijn dochtertje heeft haar oorbelletjes met 5 maanden gekregen :)
Reden: Nu blijft ze er vanaf, gaat ze er niet aan plukken, ze is niet anders gewend :)

DeadxStar

vanLotje schreef:
als ze ze echt zo graag wil, en je erbij verteld dat het echt wel even zeer kan doen, zie ik niet waarom niet.

Wat ik schokkend vind is dat sommige ouders de oren van kids laten piercen die nog niet eens kunnen praten, dus er duidelijk niet zelf voor hebben gekozen.

*edit*
zoals blokje's ouders dus, ik snap dat echt niet :)
no offence, trouwens.

Waarom niet, ik was ook een week of 8.. :)
Als het kind het er later niet mee eens is, dan haal je ze er toch gewoon uit? :P
Het staat juist super lief bij de kleintjes.
En zoals ik al zei, meisjes vinden het juist leuk meestal.

Sani

Ik zou het als kado voor het behalen van het A diploma aan haar geven, die gaatjes in haar oren.
Kreeg ze zelf toen ik ook rond de 6-7 jaar was.

Zo zit er toch nog een betekenis aan en is het niet zomaar gegeven/gekregen...

Chubby

Michelle_ schreef:
ik was een week of 4-5 , doen het nogsteeds prima,
lekker doen dus!

Ik vind dat persoonlijk wel heel jong. Je kunt als baby toch je hoofdje nog niet optillen en dan zo'n prikding in je oortje en het velletje erachter :=

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 12:46

Talonius: AU!!! Nee, eerst beginnen we mooi met knopjes en ander plat klein spul! (als we het doen... :o )

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:46

Ik heb dan wel geen kinderen, maar ik vind het persoonlijk erg jong. Als ze ergens achter blijven hangen o.i.d. loopt ze straks met een uitgescheurde oorlel wat nooit meer hersteld. En vooral in de paarden. Een pony hoeft maar met zijn hoofdstel langs haar gezicht te gaan. Mijn vader had mij daar ook altijd voor gewaarschuwd, en ik mocht zelfs geen ringen tot mijn 10e jaar. Ik heb zelfs iemand ontmoet die in haar kindertijd verder moest met een gescheurde oorlel.
Ik zie misschien eerder leeuwen en beren, en een ongeluk zit in een klein hoekje. Het verschilt natuurlijk per persoon. Er zijn zat kleine meiden die vanaf hun 3e jaar met oorbellen lopen.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:46

ik was 6 of 7, maar je mag er gewoon mee zwemmen hoor volgens mij... en goed ontsmetten de eerste 6 weken, daarna mag ze ook andere oorbellen in. wel even nakijken of ze wel goed tegen die oorbelletjes kan want vaak kan er dan zwelling oid komen, omdat ze misschien niet tegen het materiaal kan :)

verder niet teveel zorgen maken en gewoon doen :j

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:47

hoi ik heb mijn gaatjes gekregen op mijn eerste communie ik was dus niet veel jonger/ouder dan je dochter
herinner mij nog goed dat ik elke dag ze goed heb verzorgd en rondgedraait heb (moest van de juwelier) heb ik allemaal netjes gedaan nooit problemen mee gehad

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:47

Ik kreeg de mijne met 7 jaar, wilde ze toen ook graag en vind dit zelf ook wel een mooie leeftijd waarop je redelijk bewust kan kiezen voor gaatjes. Bij mij zijn ze wel één voor één geschoten, 2 tegelijk is dan wel iets beter denk ik, dan is het in één keer voorbij. Ik heb ook altijd op zwemles gezeten en toen ook ermee gezwommen.

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:48

Ik was 14 toen ik oorbellen liet schieten, ook omdat ik toen zelf pas oorbellen wilde.
Als zij zelf aangeeft dat ze graag oorbellen wil dan zou ik het gewoon doen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:48

samantha21 schreef:
Jij vind 6 jaar te jong? Dan vind jij mij wel heel extreem denk ik :+

Mijn dochtertje heeft haar oorbelletjes met 5 maanden gekregen :)
Reden: Nu blijft ze er vanaf, gaat ze er niet aan plukken, ze is niet anders gewend :)

Ik vind onder de 6 ook te jong, van mijn man mogen ze het pas vanaf 12 jaar... dus mijn kinderen moeten nog even wachten.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:49

mijn dochter heeft ze met 3 jaar gekregen niet te jong vind ik zelf.
en waar blijf je nou achter hangen met je oor?
is mij nog nooit gebeurd dus

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:49

Wow wat is iedereen jong hier die oorbellen heeft gekregen!
Vroeger had niemand op die leeftijd oorbellen bij mij in de klas. Ik mocht ze ook pas toen ik 10 jaar was, en dat vond mijn moeder eigenlijk al jong. 10 jaar vind ik wel een hele mooie leeftijd, 6 jaar vind ik echt te jong maar dat is mijn mening..

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 12:49

moos24 schreef:
Ik heb dan wel geen kinderen, maar ik vind het persoonlijk erg jong. Als ze ergens achter blijven hangen o.i.d. loopt ze straks met een uitgescheurde oorlel wat nooit meer hersteld. En vooral in de paarden. Een pony hoeft maar met zijn hoofdstel langs haar gezicht te gaan. Mijn vader had mij daar ook altijd voor gewaarschuwd, en ik mocht zelfs geen ringen tot mijn 10e jaar. Ik heb zelfs iemand ontmoet die in haar kindertijd verder moest met een gescheurde oorlel.
Ik zie misschien eerder leeuwen en beren, en een ongeluk zit in een klein hoekje. Het verschilt natuurlijk per persoon. Er zijn zat kleine meiden die vanaf hun 3e jaar met oorbellen lopen.

Hmmm maar zou dat ook gebeuren met van die kleine knopjes in de oren? Ze zou van mij de eerste jaren echt geen grote hangers en ringen mogen! En op stal heeft ze haar cap op zodra ze in de buurt van ons paard staat...

Het grappige is dat ik echt had verwacht dat mijn man er voorlopig nog tegen zou zijn en ook pas bij 10 jaar ofzo erover na had willen denken. Maar ik blijk dus conservatiever te zijn dan hij :+

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:51

Ik was een kleine baby.
Heb nooit ergens last van gehad :s

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:52

Ik heb mijn gaatjes destijds ook gekregen voor een zwemdiploma, ik denk mijn B-diploma. Dat diploma heb ik gehaald toen ik 5 was.

Ik was een fanatiek buitenspeelkind, turnde... en had nooit last van die oorbellen. Alleen hangers deed ik uit, maar die had ik in het begin helemaal niet. Dat waren allemaal kleine stekertjes.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:53

Dat risico lijkt me met knopjes wel heel erg klein hoor!
En wb. hangers, die mocht ik ook pas in toen ik naar de brugklas ging en sowieso nooit naar de paarden.
Mijn moeder heeft me er altijd stiekem vanaf gepraat, want die vind die grote hangers zelf helemaal niet mooi :')

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:53

6 vind ik kunnen... maar een baby.. waarom doe je haar dat in godsnaam aan.. laat haar lekker zelf een eigen stijl en smaak ontwikkelen.. pff..

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:54

Kleine knopjes kunnen echt geen kwaad, minder kans dat je ergens achter blijft hangen( is mij in 18 jaar nooit overkomen)

Die grote lellen zou ik niet doen, vind die zelf ook erg vervelend.

unamie

Mijn dochter was 3 jaar
Oh wat was ze trots
Mijn kleindochter kreeg ze meteen na de geboorte :=

Aieshja

Ik kreeg ze als baby, is een stukje cultuur.

En als een kind ouder wordt kunnen ze er gewoon weer uit...

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:56

Ik was 4 toen ik oorbelletjes kreeg, en 14 toen ik mijn tweede paar gaatjes kreeg...
Ik was ook een echt buitenspeelkind, reed al vroeg paard, zwom heel graag en deed vanalles waarvan je zou verwachten dat mijn oorbelletje misschien in de weg zouden zitten, maar dat was niet zo... Had inderdaad wel altijd kleine stekertjes en ringetjes tot ik een jaar of 12 ofzo was... Toen werden het langzaamaan grotere ringen/hangertjes.

Ik vind 6 een leuke leeftijd en ik zie er totaal geen probleem in.

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:57

hoi,
Gewoon doen, mijn dochter was ook 6 jaar, kreeg ze van oma kado, alleen zou ik haar wel zeggen , dat ze misschien eerst van die zweer oorbellen krijgt,
en dat het inschieten soms een beetje pijn kan doen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:58

Ik lees al dat het dus heel verschillend is. Ik vind kleine kinderen met oorbellen echt vreselijk ordinair (en babies al helemaal!). Maar dat zal dus per persoon verschillen. Ik vind na de basisschool een mooie leeftijd voor gaatjes.