Ben aldoor zo moe! Lang leve de winter...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:21

Mijn ervaring is dat hoe meer je je bezig houd de hele dag met dat je zo moe bent, hoe erger het word.

Ik werk 6 dagen per week.
gemiddeld rond de 70 uur per week. En daarna doe ik mijn paard.
Ik heb dit jaar 2 dagen vrij gehad en meer gaan er op de verplichte vrije dagen na ook niet komen.

Ik ben ook moe, ik denk ook weleens, ik ben er zat van.
Ik wil graag meer vrije tijd. Maar dat is nu eenmaal even niet anders.

Hoe meer ik er over na denk en mee bezig ben hoe meer ik in die neerwaardse spiraal kom. Dan word ik steeds moeier, steeds minder zin ergens in.

Ik heb nu zoiets van ik doe het gewoon. En zolang ik er niet over zeur houd ik het eigenlijk ook prima vol.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 13:21

_Tara_ schreef:
Echt heel erg moe is 't inderdaad niet echt. Meer een soort lusteloosheid, geen fut om iets te doen.

Het is geen moe-heid zoals iemand met de ziekte van Pfeiffer heeft. Daar kan je aan zien dat ze dood en doodop zijn. Het is inderdaad een vorm van lusteloosheid, maar wanneer je gaat liggen, slaap je ook zomaar...
Je bent zeg maar wel moe, maar niet helemaal gebroken.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:25

Kan het niet zo zijn dat je te weinig uren op een dag actief bent? Ik werk zeer onregelmatig (35u) en rijd minstens 2 x per dag paard, en dan is de dag ook al om. Ik ga bijna nooit eerder dan 11 uur op bed. En.. Ik ben zo fit als het maar kan ;)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:26

Misschien is de een er gevoelliger voor dan de ander? :)
Ik heb net mijn dag hier omschreven, en ik kan nu ook gewoon in slaap vallen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 13:27

__Nathalie__ schreef:
Mijn ervaring is dat hoe meer je je bezig houd de hele dag met dat je zo moe bent, hoe erger het word.

Ik werk 6 dagen per week.
gemiddeld rond de 70 uur per week. En daarna doe ik mijn paard.
Ik heb dit jaar 2 dagen vrij gehad en meer gaan er op de verplichte vrije dagen na ook niet komen.

Ik ben ook moe, ik denk ook weleens, ik ben er zat van.
Ik wil graag meer vrije tijd. Maar dat is nu eenmaal even niet anders.

Hoe meer ik er over na denk en mee bezig ben hoe meer ik in die neerwaardse spiraal kom. Dan word ik steeds moeier, steeds minder zin ergens in.

Ik heb nu zoiets van ik doe het gewoon. En zolang ik er niet over zeur houd ik het eigenlijk ook prima vol.

Maar is dat niet meer een sleur? Je neemt veel te weinig vrij, wat ook snel voorkomt als eigen ondernemer (wat ik uit je profiel begrijp), in dat geval zou ik me kunnen voorstellen dat ik het hardstikke zat zou worden, en het als een sleur zou gaan zien.
Echter zie ik mijn leven niet als een sleur, ik heb een hardstikke leuk leven, ik kan doen en laten wat ik wil, heb weinig verplichtingen, wil veel doen. Maar het lukt me niet door de moeheid.
In de zomer voel ik me altijd heerlijk.

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:28

Ik heb hier ook last van. Ik heb verschillende collegetijden maar ben meestal om 8 uur wel uit bed, ook al moet ik om 12 uur pas beginnen. Als ik wakker word, voelen mijn benen alweer loodzwaar aan, terwijl ik nog niet eens uit bed ben geweest. ik slaap rond 10 uur meestal, dus heb wel 10 uur slaap per nacht. Na school rij ik 4x in de week paard, half uur heen fietsen en half uur terug.

Ik dacht zelf dat het met ijzertekort te maken had, ben ook naar dokter geweest, bloedonderzoek gedaan maar alles was goed. Ik ben toen wel begonnen met die ijzerpilletjes van Floradix. Dit helpt wel goed, alleen je moet elke keer voor een maaltijd een half uur van te voren 1 innemen, 3x per dag. Daar kan ik mij haast nooit aanhouden.

Moet zeggen dat ik trouwens er in de zomer ook last van heb, maar vooral wanneer het nog donker is s'ochtends. Zit nu te denken aan een Wake Up Light, maar of dat helpt :? ?
Oh en weinig suikers eten helpt ook haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 13:29

berdien85 schreef:
Kan het niet zo zijn dat je te weinig uren op een dag actief bent? Ik werk zeer onregelmatig (35u) en rijd minstens 2 x per dag paard, en dan is de dag ook al om. Ik ga bijna nooit eerder dan 11 uur op bed. En.. Ik ben zo fit als het maar kan ;)

Op de vorige pagina staat mijn weekindeling globaal, ik denk dat ik actief genoeg ben.

Inderdaad wat Rienn zegt, de een heeft het en de ander heeft het niet.

Kiwipitje

Re: Ben aldoor zo moe! Lang leve de winter...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:31

Die ijzerpilletjes van Floradix waar haal je die.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:33

Ik zou niet zomaar ijzerpilletjes gaan slikken zonder dat je dit met een dokter hebt overlegd. Anders krijg je ijzerstapeling in je lever en dat wil je echt niet hebben.

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:35

Floradix bestaat alleen maar uit kruiden, en is daarom niet schadelijk. De dokter heeft mij zelf de tip gegeven om dit te gebruiken. Het is trouwens ook vloeibaar, maar wel heel smerig. Die pilletjes zijn iets minder vies.

Je kan het gewoon bij de drogist halen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:39

Maar er zit ijzer in zie ik op internet. Dus als je dan uit je eten toch al genoeg ijzer krijgt en dan nog de ijzer uit die kruiden, dan krijg je toch ijzerstapeling lijkt mij. Ik zou er dus toch echt even mee oppassen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:40

Als je om half 11 naar bed gaat en om 9 uur de wekker zet, vraag ik me af of je niet veel te veel slaapt. Je zegt dat je vroeg inslaapt, van 11 tot 9 is 10 uur slaap, Gemiddeld heeft een mens 8 uur nodig, je zou een tijdje kunnen proberen om wat langer op te blijven en bewust minder te slapen. Van teveel slaap kun je ook moe worden, even een random linkje opgezocht vanwaar je misschien verder kunt gaan zoekeN: http://www.healthylives.nl/nieuws/ontsp ... pproblemen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:41

Janine1990 schreef:
[
ik heb een hardstikke leuk leven, ik kan doen en laten wat ik wil, heb weinig verplichtingen, wil veel doen. Maar het lukt me niet door de moeheid.
In de zomer voel ik me altijd heerlijk.

Hier heb je het eigenlijk al, het lukt je niet door de moe heid. Juist dan moet je wat ondernemen daar gaat je moe heid van over.
Als je alleen maar denkt dat doe ik niet want daar ben ik te moe voor dan blijft dat zo.

Zelfde is als iemand die te moe is om te gaan sporten, na het sporten barst die persoon van de energie, waar die eigenlijk eerst het sporten niet kon opbrengen.

Bij de pakken neer gaan zitten werkt alleen maar tegen.

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:42

_Tara_ schreef:
Maar er zit ijzer in zie ik op internet. Dus als je dan uit je eten toch al genoeg ijzer krijgt en dan nog de ijzer uit die kruiden, dan krijg je toch ijzerstapeling lijkt mij. Ik zou er dus toch echt even mee oppassen.

Klinkt idd ook logisch. Ik heb het uiteraard wel gebruikt op aanraden van de dokter. Loop er al een paar jaar mee dus moest dit maar eens gaan proberen. Ook denk ik niet dat je het tijden moet blijven gebruiken. Volgens mij is 1 pakje genoeg voor 1 maand.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:42

Eline, dat heb ik inderdaad vaker gehoord dat je van te veel slaap ook heel moe kunt worden.
Ik zelf probeer tussen de 7 en 8 uur te slapen. In de zomer heb ik dan ook nergens last van alleen wanneer de winter komt word ik heel erg moe.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:44

@ Nathalie: Maar wat dan als je na 't sporten nog meer moe bent dan ervoor?

@ _Marleen: Op aanraden van een dokter is prima, maar ik zou 't echt niet zomaar gaan nemen.

@ Eline: Moe worden van te veel slaap, heb ik ook wel eens van gehoord inderdaad. Ik slaap denk ik zo rond de 7/8 uur per nacht. Dus dat kan 't bij mij al niet zijn.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:46

Dan is het niet meer geestelijke moeheid maar moet je gewoon naar de dokter gaan en onderzoek laten doen.

Geestelijke moeheid kun je alleen maar verhelpen door actief te worden.
Niet te veel denken aan ik ben zo moe ik heb er geen zin in. Gewoon dingen ondernemen en doen.

Ik moet mezelf soms ook de auto in slepen smorgens naar mn werk. Maar zodra ik weer actief bezig ben heb ik er geen last meer van.
Op het moment dat ik savonds terug rij ben ik weer moe, dan ga ik op mn paard zitten en krijg ik weer energie.

Van niks doen word je alleen maar moeier.
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 13-10-10 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 13:47

Eline schreef:
Als je om half 11 naar bed gaat en om 9 uur de wekker zet, vraag ik me af of je niet veel te veel slaapt. Je zegt dat je vroeg inslaapt, van 11 tot 9 is 10 uur slaap, Gemiddeld heeft een mens 8 uur nodig, je zou een tijdje kunnen proberen om wat langer op te blijven en bewust minder te slapen. Van teveel slaap kun je ook moe worden, even een random linkje opgezocht vanwaar je misschien verder kunt gaan zoekeN: http://www.healthylives.nl/nieuws/ontsp ... pproblemen

Maar slaapproblemen heb ik dan weer niet, dat is waar het artikel om gaat. Ik word 's nachts niet wakker, ja als ik naar de wc moet, mar dan slaap ik ook meteen weer in. Ik heb geen moeite met in slaap komen, evenals met wakker worden. Ik voel me ook goed als ik uit bed kom, ben in principe fit, tenzij ik de avond er voor iets te intensief heb gespind/paardgereden.

Het artikel klopt wel, als ik op zondag om half 11 meteen ga slapen en de volgende ochtend om negen uur er uit ga, voel ik me minder goed dan wanneer ik eerst nog een uur tv kijk bij wijze van.

En afgelopen nacht kon ik niet goed in slaap komen omdat ik me druk lag te maken om onbelangrijke dingen (of de wekker wel zou gaan en dat ik iemand nog een mail moet sturen), en dat resulteerde in een beetje minder slaap dan gepland. Voel me fit, maar heb erg vermoeide ogen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:56

En ik word dus wel 's nachts een aantal keer wakker. Niet elke nacht en ook niet elke keer even veel. Ik word de laatste tijd wakker en dan zit ik onder de spinnen, is natuurlijk niet zo.
In de zomer heb ik dit ook, alleen ben ik dan niet moe. Tenminste, ik merk wel dat mijn nacht onderbroken is geweest, heb er alleen geen last van.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:09

Ik word in het najaar ook ineens moe, dan ga ik het altijd opeens merken dat de klok een uur vooruit is gegaan, als zometeen de klok weer op de gewone tijd staat dan ben ik ineens veel fitter dan daarvoor. Nu ook 'smorgens echt moeite met opstaan. Heeft toch met licht en lengte van de dag ook te maken denk ik. Zag dat 30 oktober klok weer terug gaat. Heerlijk!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 14:11

fargo schreef:
Ik word in het najaar ook ineens moe, dan ga ik het altijd opeens merken dat de klok een uur vooruit is gegaan, als zometeen de klok weer op de gewone tijd staat dan ben ik ineens veel fitter dan daarvoor. Nu ook 'smorgens echt moeite met opstaan. Heeft toch met licht en lengte van de dag ook te maken denk ik. Zag dat 30 oktober klok weer terug gaat. Heerlijk!

Maar dat is maar van korte duur eigenlijk, merk je het ook weer dat het later ligt wordt als de dagen nog korter worden? Na de 30e dan he ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:12

Ik heb trouwens ook dat ik vaak hoofdpijn heb, echt zo'n drukkend/kloppend gevoel bij m'n voorhoofd. Merk wel dat dat vooral op drukke dagen is of als ik mezelf druk maak om iets zeg maar. Iemand die dat ook herkent? Wil er eigenlijk al een hele tijd mee naar de dokter maar voel me dan zo'n zeur...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:14

Ik heb hoofdpijn nadat ik erge stress heb gehad of een erg drukke dag. Ben hiermee nooit naar de dokter geweest, maar waarschijnlijk is dat van jou spanningshoofdpijn.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:15

_Tara_ schreef:
Ik heb trouwens ook dat ik vaak hoofdpijn heb, echt zo'n drukkend/kloppend gevoel bij m'n voorhoofd. Merk wel dat dat vooral op drukke dagen is of als ik mezelf druk maak om iets zeg maar. Iemand die dat ook herkent? Wil er eigenlijk al een hele tijd mee naar de dokter maar voel me dan zo'n zeur...

Ik ben nu een weekje van de hoofdpijn af, maar heb daarvoor 7 weken lang dag in dag uit hoofdpijn gehad. Ben een stapje terug gaan doen en het gaat weer iets beter. Wil ook naar de dokter, maar ben niet zo'n dokterloper...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 14:19

_Tara_ schreef:

Nee, dat herken ik dan weer niet.
Ik heb (AFKLOPPEN) eigenlijk nooit hoofdpijn, of ik moet al extreem/over de top veel alcohol hebben gedronken.

Herken het idee van een zeur zijn dan weer wel :') Die indruk gaf m'n dokter de laatste keer in ieder geval wel. :')

Edit: Hoofdpijn kan ook komen door verkeerde houding, een spier die niet goed zit, of zelfs door slechter wordende ogen... :j