Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Tara_ schreef:Echt heel erg moe is 't inderdaad niet echt. Meer een soort lusteloosheid, geen fut om iets te doen.
__Nathalie__ schreef:Mijn ervaring is dat hoe meer je je bezig houd de hele dag met dat je zo moe bent, hoe erger het word.
Ik werk 6 dagen per week.
gemiddeld rond de 70 uur per week. En daarna doe ik mijn paard.
Ik heb dit jaar 2 dagen vrij gehad en meer gaan er op de verplichte vrije dagen na ook niet komen.
Ik ben ook moe, ik denk ook weleens, ik ben er zat van.
Ik wil graag meer vrije tijd. Maar dat is nu eenmaal even niet anders.
Hoe meer ik er over na denk en mee bezig ben hoe meer ik in die neerwaardse spiraal kom. Dan word ik steeds moeier, steeds minder zin ergens in.
Ik heb nu zoiets van ik doe het gewoon. En zolang ik er niet over zeur houd ik het eigenlijk ook prima vol.
?berdien85 schreef:Kan het niet zo zijn dat je te weinig uren op een dag actief bent? Ik werk zeer onregelmatig (35u) en rijd minstens 2 x per dag paard, en dan is de dag ook al om. Ik ga bijna nooit eerder dan 11 uur op bed. En.. Ik ben zo fit als het maar kan
Janine1990 schreef:[
ik heb een hardstikke leuk leven, ik kan doen en laten wat ik wil, heb weinig verplichtingen, wil veel doen. Maar het lukt me niet door de moeheid.
In de zomer voel ik me altijd heerlijk.
_Tara_ schreef:Maar er zit ijzer in zie ik op internet. Dus als je dan uit je eten toch al genoeg ijzer krijgt en dan nog de ijzer uit die kruiden, dan krijg je toch ijzerstapeling lijkt mij. Ik zou er dus toch echt even mee oppassen.
Eline schreef:Als je om half 11 naar bed gaat en om 9 uur de wekker zet, vraag ik me af of je niet veel te veel slaapt. Je zegt dat je vroeg inslaapt, van 11 tot 9 is 10 uur slaap, Gemiddeld heeft een mens 8 uur nodig, je zou een tijdje kunnen proberen om wat langer op te blijven en bewust minder te slapen. Van teveel slaap kun je ook moe worden, even een random linkje opgezocht vanwaar je misschien verder kunt gaan zoekeN: http://www.healthylives.nl/nieuws/ontsp ... pproblemen
fargo schreef:Ik word in het najaar ook ineens moe, dan ga ik het altijd opeens merken dat de klok een uur vooruit is gegaan, als zometeen de klok weer op de gewone tijd staat dan ben ik ineens veel fitter dan daarvoor. Nu ook 'smorgens echt moeite met opstaan. Heeft toch met licht en lengte van de dag ook te maken denk ik. Zag dat 30 oktober klok weer terug gaat. Heerlijk!
_Tara_ schreef:Ik heb trouwens ook dat ik vaak hoofdpijn heb, echt zo'n drukkend/kloppend gevoel bij m'n voorhoofd. Merk wel dat dat vooral op drukke dagen is of als ik mezelf druk maak om iets zeg maar. Iemand die dat ook herkent? Wil er eigenlijk al een hele tijd mee naar de dokter maar voel me dan zo'n zeur...
_Tara_ schreef:Ik heb trouwens ook dat ik vaak hoofdpijn heb, echt zo'n drukkend/kloppend gevoel bij m'n voorhoofd. Merk wel dat dat vooral op drukke dagen is of als ik mezelf druk maak om iets zeg maar. Iemand die dat ook herkent? Wil er eigenlijk al een hele tijd mee naar de dokter maar voel me dan zo'n zeur...
Die indruk gaf m'n dokter de laatste keer in ieder geval wel.