terug uit egypte....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 16:09

antje_vip schreef:
Zijn er ook mensen die NIET ziek zijn geworden van een reisje Egypte? :D

Ik ben nog nooit zó ziek geweest als in Egypte, vreselijk, ik dacht zo ongeveer dat ik dood ging. Maar verder was het er best leuk hoor. :D
Ik weet niet waar ik ziek van ben geweest, van het eten of van de overgangen steeds van warm (buiten) naar koud (bus met airco). Misschien wel een combinatie van beide.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 16:10

Bananen :)

Letsdunit

Re: terug uit egypte....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 16:15

Cola werkt vaak wel goed, ben ook wel eens ziek als ik uit Egypte terug kom.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:11

nou ts na 4 maanden darmklachten kan ik je adviseren
- beschuit
- droog wit brood
- bouillon voor het zout
- kippensoep
- bananen
- cola
- yakult even gezonde dingetjes voor je darmen

En misschien toch de HA raadplagen

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:12

antje_vip schreef:
Zijn er ook mensen die NIET ziek zijn geworden van een reisje Egypte? :D

Wij zijn 2 keer in Egypte geweest en beide keren niet ziek geworden. We aten en dronken ook eigenlijk alleen in het hotel, een enkele keer met een excursie wel buiten het hotel.
Blijkbaar geluk gehad als ik het zo lees!

Heb verder geen nieuwe tips, maar wil de TS en haar vriend in ieder geval beterschap wensen!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 20:59

ilsemarie: 5wc's!! haha doe je goed !!

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 08:08

Ik ben ook twee keer in Egypte geweest (ga er nooit meer heen maar dat heeft niks met het eten te maken ;-)) en beide keren nergens last van gehad :D
Net als Flappie aten wij niet "buiten de deur", alleen in hotel en op excursies....

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 08:53

wij hebben 2x buiten het hotel gegeten. zijn we naar cafe del mar gegaan, dat is een restaurant van een zweedse vrouw.
eten was daar juist heel goed en als ik zo bedenk wanneer we daar zijn geweest en wanneer we last kregen, kan het niet aan het restaurant hebben gelegen.

ik moest er vannacht 2x uit, ga zo toch maar eens de ha raadplegen:(

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 09:11

Ik heb destijds geen last gehad na thuiskomst. Wel daar, iedere keer na het avondeten buikpijn, maar dat was binnen het uur weer weg. Ik sprak daar mensen op de luchthaven en iedereen die ik sprak was een volle 1 of 2 weken ziek geweest. Men vertelde daar dat de meesten ziek werden na een Nijlcruise, en niet zo zeer als men alleen in een hotel verbleef. Ik was daar om te duiken, dus verbleef in een hotel. ;)
Ben een keer teruggekomen uit Fuerteventura en heb daar voor vertrek een broodje hotdog in het hotel gegeten, die ik niet echt lekker vond. Thuis bleek dat ik voedselvergiftiging had. Zo zie je maar, het kan je altijd en overal overkomen.
TS, beterschap!

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:43

Wij gaan ook naar Egypte dus ik hoop echt dat ik niet hetzelfde probleem als jullie ga hebben... :')

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:45

Mijn moeder komt vrijdag terug van de Nijlcruise. Ben benieuwd na het horen van alle verhalen hier.

Tot nu toe is er niks aan d ehand maar ze hebben zich ook goed ingelezen en passen op met wat ze eten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:48

Ik werd in Egypte zelf helemaal niet ziek, maar toen ik 3 dagen thuis was. (maar bij mij was het denk van gezond eten daar de hele dag naar 3 dagen vette zooi hier in NL )

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:20

LADPR schreef:
Mijn moeder komt vrijdag terug van de Nijlcruise. Ben benieuwd na het horen van alle verhalen hier.

Tot nu toe is er niks aan d ehand maar ze hebben zich ook goed ingelezen en passen op met wat ze eten.

Hadden wij ook gedaan, heeft helemaal niets uitgemaakt. Het was een fantastische vakantie, dus het ziek zijn nam ik maar voor lief.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:22

Nou ja dan heeft ze in ieder geval een fijne vakantie gehad, haha

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:22

Ben nu 4 keer in egypte geweest en daarvan 1 keer ziek geweest, niet zo gek want ik had aan de taxi chauffeur gevraagt ons naar een eqyptisch restaurantje te brengen. We belanden in een sloppenwijk in een tentje waar de kakkerlakken rondliepen maar ik heb nog nooit zo lekker vis gegeten als daar, tja en dan neem je die buikkramp maar voor lief.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:32

Mijn broertje was 1 keer in egypte zelf ziek geweest... Het schijnt dus zo te zijn dat de Nederlandse medicijnen niet veel helpen als je het daar opgelopen hebt. Bij hem hielpen ze ook niet, maar we zijn toen aan de overkant van de weg even de apotheek ingelopen en die hebben ons toen medicijnen gegeven die echt super werkten.

Zo haalden we daar ter plekke ook altijd de pillen tegen zeediepte. Die werkten ook stukken beter (en ik wordt met de zwaarste Nederlandse pillen echt supermisselijk)

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:36

Als dat zo lang duurt is het niet goed en kan gevaarlijk worden ivm tekort aan vocht.
Ik zou zo snel mogelijk naar de huisarts gaan!
Die remmers zouden echt snel moeten helpen.. dus je hebt meer hulp nodig.
Vervelend zeg! Heel veel beterschap!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:41

Heb in Egypte nergens last van gehad (en ook verder niemand die ik ken die daar is geweest). Net als Bravura wel op het modernere spaanse Fuertaventura. Bijna de hele week doodziek geweest. Ach het kan je altijd overkomen, zeker als je naar een niet westers land gaat.

Bij mij was het overigens meer een soort griep wat ik daar het opgepikt ofzo, geen voedselvergiftiging iig.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 08:13

Hier ook ziek terug gekomen uit Egypte, Hurghada.
Ik zat in een 4 of 5 sterrenhotel maar het eten was altijd lauw...ik weet niet of dat overal zo is. En geen kraanwater drinken. Ook niet met tandenpoetsen, gewoon flesjes halen.
Al krijg ik geld toe, ik ga er nooit meer naartoe. Vond het zowiezo niet veel aan. De mensen waren onbeleefd en de hygiëne overal in Egypte meestal ver te zoeken. De zee konden we niet in ivm de kwallen. Wij zijn toen ook naar de pyramides enzo geweest. Was mooi om te zien maar ook daar erg onvriendelijke mensen die erg opdringerig waren.
Maar dat is misschien voor iedereen anders.

Maar vooral water blijven drinken en naar de HA gaan.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:32

Mytens schreef:
De mensen waren onbeleefd. Ook daar erg onvriendelijke mensen die erg opdringerig waren.

Ik vind het een geweldig land, zeker om daar te duiken, te snorkelen en oude ruïnes te bezichtigen met al die verhalen die er bij horen, maar het is wel vervelend volk daar in die hotels. :j In het hotel waar wij destijds, jaren geleden zaten, kwamen de schoonmakers (alleen maar mannen) heel brutaal je kamer op om doodleuk te vragen of je een baby had en om even te melden dat je wel bij hen mocht komen slapen. Zelfs deels per jaar bij hen wonen werd aangeboden.
Een gids die we in de woestijn hadden vond dat ik wel 14 kamelen waard was en wilde die wel aan mijn vader geven. :+ De malloot!
Een bediende in ons hotel pakte bij het bedienen een NL vrouw bij haar borsten, toen ze met haar dochtertje wat te drinken had besteld! Kennelijk zijn de vrouwen uit europa daar vogelvrij verklaard; we hebben nog net geen stempel op ons voorhoofd.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:35

Ik heb dat heel anders ervaren. Ook dit jaar in Tunesië kregen we allemaal waarschuwingen dat de mensen zo vervelend zouden zijn. Ik ben toch echt hoogblond en jong, maar op idd wat kamelen en haremruilgrappen na (waar ik nog het hardste om moest lachen) hebben ik nergens last van gehad.
Ja, obers die andere tafels opeens laten barsten omdat ik eerst geholpen moest worden, en bloemen die schaamteloos van andere tafels werden gepakt omdat die bij ons moesten staan (was er zelfs met mijn vriend, die het overigens ook wel geinig vond) en als ik een colaatje bestelde kreeg ik er 2. De enige opmerking die ik gehoord heb van het hotelpersoneel is: sjoe ar es bjoetiefoel es te zunsjain.
Vond het weer eens wat anders dan wat ik meestal hoor wanneer ik hier thuis de hoek om fiets langs een groot bouwproject in uitvoer: Heej blondie, TIETTEEE!!! :S
Blijkbaar kijk ik heel erg zelfverzekerd uit mijn ogen en durven ze niet ofzo :P. Op de markt vroeg ook een verwarde koopman aan ons wie van ons nou eigenlijk de baas was, want nu wist ie niet met wie hij nou moest gaan onderhandelen. Ook heb ik een mannetje van de excursie rennend de grens over gekregen omdat ik en nog een nederlandse dame goed lieten merken dat we er niet van gediend waren dat onze bussen terug naar het hotel (vanaf de jordanese grens, waar we een dagje heen waren) zo lang op zich lieten wachten. Zo'n dominant type ben ik toch ook weer niet dacht ik zelf :P...

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:06

Ik ben ook in Egypte geweest, gelukkig nergens last van gehad. Voordat we erheen gingen moesten we wel een vaccinatie halen bij de GGD & ons werden de diarreezakjes van Egypte aangeraden, en we moesten opletten dat we geen water uit de kraan dronken of ijsklonten in ons drinken hadden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:14

wij zijn ook met onze kinderen in egypte geweest,Sinbad aquahotel.En niemand is ziek geweest en we hebben een geweldige vakantie gehad.Tandepoetsen deden we met flessenwater dat werd ook door de hostess aangeraden.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:16

Dat hadden wij inderdaad ook. Wij zijn in Hurghada geweest, het beach albatros hotel. In de zomer van 2011 gaan we naar Sharm el sheik! :)