_Anouck schreef:Focussed schreef:Ja, wiet en hasj zijn verslavend
Zeer verslavend zelfs, maar de meesten weten dat niet en doen het af als iets ongevaarlijks.
Mijn overbuurman en tevens vader van een vriendin is arts bij het AMC en heeft laatst nog een heel artikel geschreven over het gevaar van wiet/hasj bij jongeren.
Je kunt er een hoop narigheid aan overhouden zoals schizofrenie en psychoses waar je ook moeilijk vanaf komt.
Schizofrenie en psychoses treden meestal alleen op wanneer die persoon daar gevoelig voor is. Of je er gevoelig voor bent, weet je natuurlijk niet. Dus ja je neemt wel een risico als je wiet/hasj rookt. Ben je er absoluut niet gevoelig voor dan zal de kans super klein zijn dat je een psychose krijgt. Ben je er gevoelig voor dan kan het heel goed zijn dat de psychose daarmee naar boven komt of het heel veel erger wordt.
Nee hoor, laatst een heel onderzoek gelezen waarin duidelijk werd dat de kans op een psychose of schizofrenie na het gebruik van wiet/hasj écht behoorlijk groot was. Ook al heb je helemaal geen gevoeligheid ervoor.
Áls je al gevoelig bent er voor moet je het helemaal niet doen idd, dan is het echt spelen met vuur.

niet heel ernstig maar best geinig. ik had ook niet een hele! ik denk 1/3
Heb het zelf ook gelezen ...