Ogen laseren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Re: Ogen laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:58

Qua laseren ken ik de ins en outs niet, qua implantlenzen wel :j

Ik weet niet of je daar ook interesse in hebt?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:00

ik ben ongeveer 4 a 5 jaar terug gelaserd. Ben nog steeds elke dag blij dat ik het heb gedaan.

Overigens, ik was €1500 euro kwijt voor 2 ogen, €4000 is echt heel duur. Ik ben destijds gaan googlen en er is een site waarbij mensen vertellen hoe hun ervaringen bij bepaalde klinieken zijn. Er zijn ook overzichten per provincie etc.
Ik zou zeggen ga shoppen en kijk hoe je behandeld wordt en wat jezelf prettig vindt.

Overigens toen ik gelaserd werd waren er twee soorten behandelingen, bij de ene maken ze een flapje en daaronder wordt je gelaserd, hierbij heb je weinig napijn, maar deze methode is minder geschikt als je bij de politie wil gaan.
Bij de andere maken ze een soort schaafwondje, hier heb je wel een paar dagen last van, maar deze raden ze juist wel weer aan als je fysieke beroepen wil gaan uitvoeren.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:01

Ik heb een aantal jaar geleden mijn ogen laten krassen in Belgie.
In Nederland doet men dit niet.

Ik had -6 en nu is dat gewoon 0 en kan nooit meer slechter worden en hoef nooit meer lenzen of een bril :D

Ik wilde eerst ook mijn ogen laten laseren maar helaas zou bij mij het resultaat niet optimaal zijn (waarschijnlijk van -6 naar -2), ivm bolvorm van mijn oog.
Met krassen was dit wel haalbaar, dit is een kleine oogoperatie wat zo goed als niets voorstelt en vele malen goedkoper is dan laseren. Mss is dat iets voor je?

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 10:04

cile205 Heb je een website daarover?

Bij mij is dus de methode aangeraden dat de bovenste laag wordt weggehaald (dus niet met het flapje) schijnt wel pijnlijkste manier te zijn, maar wel minder kans op risico's. Daarna krijg je een soort lens erover heen voor bescherming en die mag er na een paar dagen uit.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:05

Misschien is dit een handig forumv oor je vlaatje?

Veel verhalen om te lezen en eventueel kun je daar ook aan mensen die ervaring hebben vragen stellen (zowel voor laseren als voor implantlenzen:
http://www.ooglasertrefpunt.nl/forum/index.php

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:17

Er is helaas geen website van. De oogarts die dat bij mij heeft gedaan zit in Turnhout, net over de grens. (weet niet of dit te ver voor je is??je zult af en toe dan terug moeten voor controle;-) ) en de operatie wordt uitgevoerd in het ziekenhuis in Turnhout. Ene week wordt je ene oog gedaan de week erop het andere.

Ik ben er ontzettend blij mee nog steeds. Er is niets beter dan goed kunnen zien, alsof er een wereld voor je open gaat vond ik altijd.. :D

Wel je kun eens googlen op "krasjes zetten of kraskes zetten" dan vind je af en toe wat meer info en ervaringen van mensen die het ook hebben laten doen. Maar echt een site vind ik niet...

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:21

Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat het alleen met - ogen kan. Niet met + sterkte.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:26

volgens mij is dat krassen hetzelfde als de methode die vlaatjee en ik hebben aangeraden, tegen mij beschreven ze het als het maken van een schaafwond.

Ik kreeg idd een paar dagen lenzen in en heel veel druppelen (elk kwartier). De pijn was na twee dagen vrijwel weg en na drie dagen gingen de lenzen uit en had ik nergens meer last van.

Wel een goede zonnebril kopen, want je bent wel erg gevoelig voor het licht.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:36

@ingvdh: weet niet of het het zelfde is. weet dat krassen iig niet in NL uitgevoerd kan en mag worden.

Bij mij met het krassen hebben ze in ieder oog 8 sneetjes gemaakt met een mesje. (klinkt eng maar valt mee en is pijnloos en in 10 min. klaar) Des te dieper ze met het mesje sneetjes zetten deste hoger je kwa sterkte in de plus gaat.

Het is dus precies werk. Alles wordt uiteraard deskundig "uitgemeten".

Gertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:38

Ik heb in mei mijn ogen laten laseren bij EyeScan. Was idd niet de goedkoopste (ook ongeveer 4000 euro), maar dat wil ik niet voor mijn ogen, ik wil kwaliteit! Ik wil niet zeggen dat andere klinieken slecht zijn.
Bij EyeScan kunnen ze hoge sterkten en cilinders ook wegnemen. Reststerkte bijwerken tot max 0.5 is volgens mij gratis bij deze kliniek. Ik heb een vooronderzoek gehad bij twee klinieken, oa EyeScan. Bij EyeScan kostte een vooronderzoek 135 euro en dat kunnen ze je alles vertellen; of het mogelijk is en wat het kost enz. Zo'n vooronderzoek kan veel vragen beantwoorden. Blind worden is zo goed als uitgesloten. Wat mij betreft was het de investering waard. Voor meer vragen PB even. Meer info ook op websites van de klinieken en informatie-aanvraag via telefoon of brochure is gratis :D

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:38

Heb mijn ogen begin dit jaar laten laseren in Boxtel en ben er super tevreden over. Zoals al gezegd: er gaat een wereld voor je open! :D

Wilde al jaren mijn ogen laten laseren, maar durfde het niet om de bekende risico's. Het zijn toch je ogen!
Is een heel verhaal, maar uiteindelijk durfde ik het en heb er geen seconde spijt van gehad. Het is het geld dubbel en dwars waard geweest.

Behandeling duurde hooguit 15 minuten, alles wat ze gingen doen werd perfect uitgelegd (had ik ook om gevraagd), aardige chirurg ook. Geen pijn gehad tijdens of na de behandeling, ik vond de ingreep zelfs een prachtige ervaring :o

Vraag ook even na bij je verzekering of je wat terugkrijgt. Ik kreeg dat namelijk wel, dat regelde de kliniek zelfs.

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 10:56

Gertje schreef:
Ik heb in mei mijn ogen laten laseren bij EyeScan. Was idd niet de goedkoopste (ook ongeveer 4000 euro), maar dat wil ik niet voor mijn ogen, ik wil kwaliteit! Ik wil niet zeggen dat andere klinieken slecht zijn.
Bij EyeScan kunnen ze hoge sterkten en cilinders ook wegnemen. Reststerkte bijwerken tot max 0.5 is volgens mij gratis bij deze kliniek. Ik heb een vooronderzoek gehad bij twee klinieken, oa EyeScan. Bij EyeScan kostte een vooronderzoek 135 euro en dat kunnen ze je alles vertellen; of het mogelijk is en wat het kost enz. Zo'n vooronderzoek kan veel vragen beantwoorden. Blind worden is zo goed als uitgesloten. Wat mij betreft was het de investering waard. Voor meer vragen PB even. Meer info ook op websites van de klinieken en informatie-aanvraag via telefoon of brochure is gratis :D

Mijn opticien werkt indd samen met Eyescan! Dan heb jij dezelfde methode gedaan die mij ook werd aangeraden. Heb al een quickscan (als je het zo schrijft) laten doen, en dan zou de volgende stap indd de fullscan zijn (vooronderzoek).
Ben blij dat jij tevreden bent over deze kliniek. Ik denk dan ook, kan wel alle klinieken af gaan zoeken naar de goedkoopste, maar het zijn wel me ogen en die moeten GOED behandeld worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:58

vlaatjee schreef:
En ik ben wel verzekerd van een baan bij de politie als ik door alle testen kom, aangezien je eerst moet solliciteren bij een korps. Mocht je er doorheen komen, ga je meteen aan het werk bij dat korps. Dus ik weet niet waar iedereen de wijsheid vandaan haalt dat ik nergens aan de bak kan komen?

Ken er een aantal die de testen gehaald hebben en toch niet konden gaan werken, want ze hadden op dat moment toch niemand nodig 8)7
Kom volgende keer maar weer langs, maar doe dan je testen ook eventjes over..

Maar goed, als je het bedrag sowieso wel over hebt op dit moment, politie of niet (testen halen is trouwens ook makkelijker gezegd dan gedaan) moet je het natuurlijk zeker niet laten. Niks fijner als opstaan en gelijk scherp zien :D

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 16:29

Heel vreemd zeg.. Hopelijk gebeurd mij dat niet! Maar die testen moet ik ook nog maar zien te halen ja, dus ja, ik moet er wel echt heel goed over nadenken.