Gebroken schouder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Gebroken schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:30

Mijn moeder heeft op diezelfde plek eens haar arm gebroken. Een hele tijd met veel pijn in een mitella en op een gegeven moment mocht ze weer oefeningen doen. Nog steeds kan ze haar linker arm verder omhoog strekken dan haar rechterarm, maar verder is ze wel goed hersteld binnen redelijke tijd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:35

Je kan ook diclofenac zetpillen vragen als je last hebt van je maag. En als dicolfenac niet helpt dan een paracetamol tegelijkertijd innemen met de diclofenac. Dan helpt het vaak beter tegen de pijn. (dit kreeg ik op advies van de HA).

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:40

Ik heb op dezelfde plek 2 breuken gehad, helaas opgelopen op vakantie.
Ze wouden me daar eigenlijk opereren maar gaven me een blauwe mutella die je arm aan je lichaam vast maakt.
Kwa medicijnen kreeg ik van die zakjes met poeder wat je moet mengen met water.
Na 6 weken kreeg ik z'n schuim mutella die alleen om je pols ging en moest ik elkedag naar voren hangen zodat mijn pols helemaal leunde op die mutella en dan rondjes draaien.
Nu heb ik er nog afentoe last van, bv als het weer gaat veranderen.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:47

JoycexLynn12 schreef:
Afbeelding

zoals de dokter het tekende zit het dus net onder die schouderkop.
mooi voorbeeld dit!

Lielle : volgens de doktoren was de breuk mooi gebroken.

bij mij is dus de bovenste bobbel in 4 stukken gebroken :7
een goede maagbeschermer is nexium die heb ik er ook bij.
ook krijg ik tramadol(zusje van morfine)

ben zo benieuwd naar de foto's woensdag

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 16:37

Lielle : als ik de foto's van jou bekijk zit jou breuk veel lager! en ik denk ook veel erger.
Ik heb zelf mijn foto's niet gezien maar zou dat wel graag willen, is dit op te vragen? Dit ook voor school.

Ik merk dat de pillen na 4 uur uitwerken, net even op bed gelegen en nu doet het weer zo'n zeer.
Mijn schouder zit behoorlijk scheef en arm is mega dik.

Wat zeggen jullie? Een second opinion in een ander ziekenhuis vragen of tot volgende week dinsdag wachten en nieuwe foto's afwachten.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:25

Ik zou het even afwachten. Het is een verse breuk en dus die pijn is logisch en verklaarbaar. Wel heel vervelend natuurlijk!!!

Aan dit schema heb je misschien iets:
8:00 - 1000 mg pcm en diclofenac + maagbeschermer
14.00 - 1000 mg pcm + diclofenac.
18.00 - 1000 mg pcm
22.00 - 1000 mg pcm + diclofenac

Dit zijn medicatie tijden die we in het ziekenhuis ook hanteren. Hou vaste tijden aan. Van paracetamol moet je een spiegel op bouwen. Je zult dan zien dat het in de loop van de dagen beter gaat met de pijn. En dan bedoel ik dat je niet het gevoel hebt dat de paracetamol na 4 uur uitgewerkt is.

Dat je schouder scheef is komt doordat je je spieren door de pijn nu anders belast denk ik. Ik zie nu ook als ik voor de spiegel sta dat me ene schouder hoger staat dan mn andere schouder.

En neem genoeg je rust. Ga idd af en toe op bed liggen. Want zon breuk is echt super vermoeiend. Ook omdat je alles met 1 arm moet doen!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 17:29

Hartstikke bedankt voor je bericht, ik ga dat schema voorlopig aanhouden.

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:29

Ik heb het een 7 jaar geleden gehad.

Ik heb zo'n 6 weken met een sling moeten lopen Heb dit niet zo netjes gedaan, want het was in de zomervakantie en ik was elke dag bij de paarden, dus zo'n sling was dna erg onhandig!

Ik had 's nachts het meeste pijn, maar dit werd wel elke dag iets minder!

Gelukkig is m'n breuk goed geheeld, anders moest hij opnieuw gebroken worden (A)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:43

Ik heb ongeveer 5 jaar geleden mijn arm op precies dezelfde plek gebroken als jij. Paard bokte en ik viel voorover, op mijn rechterschouder op de grond. Door de klap was het bot van mijn bovenarm naast die schouderkop geschoten. Ik mist echt meteen dat het helemaal fout zat, heb echt gegild van de pijn. Ze dachten eerst dat mijn schouder uit de kom was, doordat er dus een soort bot uitstak onder de huid, dus ze hebben me naar de huisarts gebracht..

Vanuit daar meteen naar het ziekenhuis want die man zag ook wel dat dit niet goed was. :P Daar snel geopereerd, heb 3 pennen in mijn schouder gekregen. Daarna ongeveer 6 weken een mitella moeten dragen, gipsen is natuurlijk geen optie op die plek.

Na 8 weken werden de pinnen verwijderd en heb ik nog een paar maanden fysiotherapie gehad. Behalve een heel mooi litteken heb ik er niks aan over gehouden maar het is wel een van de vervelendste breuken die je kan hebben volgens mij...

Veel sterkte!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 19:47

Over het algemeen word bijna iedereen geopereerd.

We gaan morgen met onze verzekering bellen, pff het is wat.. we kunnen maar beter gaan dammen! :+

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:59

En iedereen vraagt natuurlijk wat je gedaan hebt. Dus je kunt 1000 keer gaan vertellen dat je van je paard af gevallen bent :')

De jongens waren zeeeer geïnteresseerd dit weekend toen ik uit ging :P

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 20:05

Op hyves sta ik nu 2 dagen gesprek van de dag :+ 44 reacties haha.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 08:38

erger weet ik niet Joyce, de chirurg vond het ook nog wel een rechte breuk iig. Ik mocht kiezen of ik geopereerd wilde worden, ben toch erg blij dat ik dat heb gedaan. Sterkte ermee!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 09:20

Pff, wat een nacht.. tegen 1 uur sliep ik pas en toen ik om 4 uu wakker werd zat die sling weer gedraaid :(

Opzich valt de pijn nu mee maar dat zou kunnen komen door die medicijnen, evengoed laat ik het rusten.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:56

Wie denkt dat een schouder niet te gipsen valt... Heeft het mis:

http://img217.imageshack.us/img217/1315 ... 053gu2.jpg

Zo heb ik er 3 maanden bij gelopen ( :+ ) , 3 jaar geleden. (En ja, mijn hele arm en romp zat in het gips. := )

In ieder geval, ik weet hoe rot schouder breuken zijn. Ik heb mijn schouder gigantisch verbrijzeld gehad, ongeveer alles wat stuk kon zijn was stuk. Ik ben 2 keer geopereerd om het redelijk goed te krijgen met flink wat ijzerwerk. Ik zal je verdere details maar besparen, hihi.

Doe in ieder geval goed rustig aan, houdt je aan de voorgeschreven rust. Heel veel beterschap!!! :(:)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 21:32

Ik zat net *dom* te kijken wat ik kon en gek genoeg begint de pijn ;echt af te zakken, het zijn echt die momenten.
Vanmiddags was ik erg beroerd, koorts en pijn en nu heb ik de neiging die mitella af te doen (doe ik niet hoor)

Het zou kunnen komen omdat ik voornamelijk last had van mn spieren en dat die pijn afzakt?

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:37

Je houdt je spieren ook vanzelf erg gespannen in het begin. En dat kan idd ook behoorlijk pijn doen. Denk dat je mitella het nu meer gaat overnemen icm je pijnmedicatie. Fijn dat je ff wat minder pijn hebt!
Mijn brace is vandaag binnen gekomen en heb stiekem paardgereden (ook al wordt ik nu gestraft door pijn :P )

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 21:41

Bepaalde bewegingen doen pijn, ben er nu wel achter waar de breuk zit :+

Nog 6 nachtjes en ik mag weer voor foto's, ik ben erg benieuwd of het een operatie word of niet, ik heb geen idee hoé het gebroken is.

Aaaah wat erg, nog paardrijden ook! :P ik heb me lynnie al 3 dagen niet gezien :(

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:17

fijn dat het al beter gaat met je pijn, de eerste dagen zijn het ergste...
Als de pijnstillers hun werk gaan doen.
Ik merkte ook wel verschil na mijn operatie, toen voelde het gelijk ja hoe zal ik het zeggen, steviger,
morgen weer foto's maken, ben zo benieuwd.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 09:18

We hebben net de verzekering gebeld, dinsdag a.s sowieso foto's maken en hun gaan kijken of een second opinion nodig is.

Klinkt raar maar liever een operatie en sneller genezen dan minder pijn en nog lang in zo'n sling.

Vannacht trouwens heel veel pijn gehad, ik slaap ook gewoon niet.. tjee wat is dit balen zeg |(

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:45

de eerste weken zijn echt zwaar k*t, ik was het alweer vergeten maar als ik die eerste berichten na mijn val terug lees, komt het weer allemaal boven.
Fijn dat de verzekering meedenkt, hopelijk lukt het tot dinsdag.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 13:24

nou, ik heb dus geen schouder meer lijkt wel.. bh bandje zakt constant af en er zit een gekke 'bult' wat lijkt op verschoven bot.

ik heb ook weer meer pijn.. we gaan morgen het ziekenhuis bellen omdat we het niet vertrouwen.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:28

O dat klinkt niet zo mooi, ik zou vandaag al even bellen.

kan je anders niet even bij je huisarts langs, dan kan hij evt gelijk contacten met een zkh om vandaag nog foto's te maken

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 13:33

Mijn ouders zijn een dagje naar de efteling en volgens mij is het toch geen spreekuur meer?

Ik heb gevoeld en aan de andere kant zit die 'bult' niet..

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:46

Ja maar jij bent al bekend met je schouder in het ziekenhuis. Zou poli chirurgie dan ff bellen. Of straks de huisartsenpost. Anders zit je weer de hele nacht met meer pijn! En je kon toch eventueel andere pijnstilling krijgen. Misschien daar ook even naar vragen? :)