kleinvosje schreef:Ik ben vorig jaar in de laatste week van november, 11 maanden geleden dus ongeveer, snoeihard van mijn paard geknald nadat ze schrok. Viel bovenop een plank van de bak met mijn onderarm. Die was binnen 5 minuten twee keer zo dik en helemaal blauw. Kreeg gips tot mijn oksel, om de arm rust te geven, er was niets gebroken. Na een week terug voor controle, en in die week werd mijn hand een zgn. klauwhand, als een vogelpootje zeg maar. Erg dik, blauw en zo pijnlijk, dat ernaar wijzen al niet mocht van mij. De arts schrok zich rot, een uur later lag ik op de ok, acuut CTS. De arts wilde eerste vanaf mijn handpalm tot mijn elleboog openleggen, maar heeft ie toch niet gedaan. Achteraf had dat toch wel gemoeten...
Ik heb wel heel veel napijn gehad, maar dat valt waarschijnlijk te wijten aan het acute van het geval. Ik heb een milde posttraumatisch stress syndroom aan mijn pink overgehouden aan het hele gebeuren, en de spieren en pezen van mijn armen zijn niet meer op hetzelfde niveau als ervoor. Ik geef ook niemand meer een hand omdat de meeste mensen toch wel flink knijpen.
Bedoel je geen compartimentsynroom?