pff en dan lig je ineens in het ziekenhuis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 23:14

Renske_ schreef:
Wow heftig! t zal je maar gebeuren
Hoop dat je snel duidelijkheid hebt wat er aan de hand is.

Ook ik heb een jaar lang aangemodderd met enorme buikpijn, tot aan dubbelklappen van de pijn, flauwvallen, moeilijk ademhalen enz aan toe
Meerdere keren onderzocht op blindedarm ontsteking en maag is onderzocht(geïrriteerd vanwege teveel maagzuur aanmaken en lange tijd veel antibiotica terwijl achteraf bleek dat ik pfeiffer had)
Ik blijk dus ontstekingen in mijn dikke darm te hebben(in mn familie zit ziekte van Crohn dus meer darmproblemen) en ik krijg heftigere ontstekingen bij bepaald eten
Beetje wat Jeszica hierboven beschrijft.

Heb inmiddels oa Duspatal die ik 2x per dag slik en dan is er eigenlijk niets aan de hand, maar omdat ik niet van het pillen slikken ben gebruik ik het soms een tijd niet of maar 1 om de dag ofzo en dan heb ik af en toe een beetje last.

Ik heb echt een jaar lopen tobben, met pijn net onder mn maag en pijn linksonder mn navel, echt van die hele felle gemene steken die het zwart voor je ogen laten worden en je niet meer weet hoe te staan/liggen laat staan lopen... weet dus hoe frustrerend het is als je niet weet waar die hele heftige pijn vandaan komt waar ook níets tegen helpt en alle onderzoeken niets uitwijzen.
Die onduidelijkheid is echt zo verrot, net zoals de pijn natuurlijk!
Sterkte!!

Ik heb dus ook Crohn of Colitis, maar bij mij gaat het nu redelijk goed! Had inderdaad ook veel buikpijn en vermoeidheid

Nadia
Oppermuts

Re: pff en dan lig je ineens in het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:56

LZP --> MW

Lindava1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:26

Jeetje meid, wat een ellende!
Ik hoop voor je dat ze snel vinden wat je zoveel pijn bezorgd..!
Klinkt bij mij als een blindedarm ontsteking.. maar dat is het dus niet..
Beterschap! En hoop dat je je een beetje vermaak daar in het zh ;)

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:32

Hoe is het nu met je?

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:35

Jeetje wat een ellende!
Hopelijk vinden ze in het zkh snel wat je mankeerd.
Hoe gaat het nu met je?

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:41

Hopelijk vinden ze snel de oorzaak en ben je snel weer beter!

Beterschap!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:59

Gelukkig gaat het nu wat beter met je! Wel balen dat ze nog steeds niks meer weten, of hebben kunnen vinden.
Beterschap in elk geval :+:

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 12:24

Even een kleine update.

Sinds afgelopen vrijdag ben ik weer uit het ziekenhuis. Ze weten ondertussen nog steeds niet wat ik heb. Over 2 week moet ik weer terug naar het ziekenhuis. Ze hebben nog wat dingen op de kweek staan. Ik hoop dat er daar nog iets uit komt. Het enige wat ze momenteel denken is dat ik een infectie heb die ze niet kunnen vinden.

Logeer momenteel bij kennissen, omdat ik nog te zwak ben om weer naar mijn eigen huis te gaan (woon op mijzelf) en omdat ik ook nog steeds niet pijnvrij ben. We zullen dus de komende tijd wel zien hoe het verder gaat :)

Bedankt voor alle berichten ! En zo gauw er meer bekend is zal ik dat hier ook plaatsen :)

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:31

nou sterkte, hopelijk valt het allemaal mee!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:36

Allereerst heel veel sterkte toegewenst!!

Het is natuurlijk niet het eerste waar je aan denkt, maar hebben ze je hart gecontroleerd??? Bij vrouwen is het een van de eerste verschijnselen (heel erge pijn in de maag) van een hartinfarct!!! Ik heb haast hetzelfde gehad, nu bijna 4 jaar terug, en ben daarna 2x gedoterd........ :P (en leeftijd zegt ook echt niet alles, ik was 33..)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:42

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 10:29

Kentaro schreef:
Allereerst heel veel sterkte toegewenst!!

Het is natuurlijk niet het eerste waar je aan denkt, maar hebben ze je hart gecontroleerd??? Bij vrouwen is het een van de eerste verschijnselen (heel erge pijn in de maag) van een hartinfarct!!! Ik heb haast hetzelfde gehad, nu bijna 4 jaar terug, en ben daarna 2x gedoterd........ :P (en leeftijd zegt ook echt niet alles, ik was 33..)

Ja, ze hebben een hartfilmpje gemaakt. Ik heb daar eigenlijk niks over weer gehoord. Dus ga er vanuit dat dat goed was :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:45

Mag toch hopen dat ze het anders wel gezegd zouden hebben (en je hadden gehouden!) :D
Bij mij kwam het uit het bloed naar boven (je schijnt dan een bepaald stofje in je bloed te hebben) en toen ze een echo maakte, was daar een stolsel in te zien....

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:36

mijn vader had echt koliek aanvallen... konden ze ook niks vinden, uiteindelijk bleek het een kwaadaardige tumor te zijn (heel zeldzaam) hij is daarna geopereerd(alles goed verlopen hoor :j )

helaas had hij ook tumoren in zijn alvleesklier en milt
deze xzijn verwijderd... hij is gelukkig nooit ziek geweest :)
heeft nog steeds wel eens een koliek aanval, maar zezeggen dat het komt van de verklevingen door de operaties

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:46

gaat het alweer ietsjes beter??
En al iets meer bekend??

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 16:16

Elke dag gaat het wel een beetje beter :) Ben nog wel ontzettend moe elke keer. Gister avond kreeg ik er wel weer behoorlijk last van toen ik even een klein rondje met de hond aan het lopen was. Kwam daarna ook wat slecht ik slaap door de pijn, maar toen ik vanmorgen wakker werd was het al weer een heel stuk beter :)

Er is verder nog niks bekend.

1 november moet ik nog een keer bloedprikken.
3 november heb ik een afspraak met de arts die naar de buik kijkt.
4 november heb ik een afspraak met de dermatoloog (voor de uitslag van de weggesneden huid).
Het kan wezen dat ik deze afspraak nog moet gaan verzetten, maar dat ligt een beetje aan de andere afspraak die dag. (of die verzet kan worden. Daar ben ik nog mee bezig.)

Ik denk niet dat ik voor die tijd nog wat te horen krijg qua uitslagen. Hoop wel dat tegen die tijd de uitslag volledig verdwenen is en ik geen pijn meer heb. (en zelfs alweer een beetje aan het werk ben :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:22

Jeeetje wat naar, kan veel zijn! Maar ontwijs rot dat je niet weet wat het is.
Toen ik met galblaasontsteking in het ziekenhuis lag (wat overigens ook niet uit mijn bloed kwam oid) vertelde de verpleegster dat ze ook half jaar had aan lopen modderen met koliekaanvallen, maar dat ze zulke kleine galstenen had dat ze niet op de echo te zien waren. Geen idee hoe ze daar toen achter waren gekomen, maar ze zei wel dat ze er lang last van had gehad.

Paar weken na mijn galblaasoperatie werd ik weer opgenomen met nog 10x ergere kolieken, en dat was dus niet mijn galblaas, want die was er niet meer. Ze zijn er nooit achter gekomen wat dat geweest is, en dat is echt onwijs frustrerend! Ik ben ook echt nog zolang bang geweest dat ik er weer last van zou krijgen. Hoop voor je dat ze er bij jou wel snel achterkomen TS en dat je er ook niet al teveel last van hebt :(:)

iris_oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:59

Klinkt heel vervelend!
Ik ben drie jaar geleden ongeveer opgenomen met dezelfde klachten. Bij mij was het een maag/darm infectie.
Dit hebben ze opgelost door pijnstillers en heel, heel veel rust.
Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt en dat het niks ernstigs is!
Sterkte!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:07

Jemig!! Duurt wel lang zeg, tot november!? Weet niet hoe jouw contact met je huisarts is?! Anders zou ik toch weer eens daar langs gaan en vragen of die niet iets sneller wat voor je kan regelen?! Is toch wel een beetje raar dat ze je maar zo laten gaan?!

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 22:03

de afspraken kunnen niet eerder, omdat er nog dingen op de kweek staan. Het duurt 2 week voor dat daar de uitslag van bekend is.

Waar ik inderdaad eigenlijk gewoon bang voor ben nu is dat ik opnieuw zoveel pijn krijg. Maar ga gewoon hopen dat dat niet weer gebeurt :+ .

Wat mij hier wel opvalt is dat veel mensen met het probleem zitten, dat de artsen het gewoon in eerste instantie niet kunnen vinden!

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:06

Ik had hetzelfde als jou en dat bleek toch ( na 3verschillende ziekenhuizen) blindedarmontsteking te zijn. Ik liep al 3 weken rond met helse pijnen voordat er wat aan gedaan kon worden. Echo, bloed etc wezen bij mij ook helemaal niets uit.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 07:37

Talsha schreef:
de afspraken kunnen niet eerder, omdat er nog dingen op de kweek staan. Het duurt 2 week voor dat daar de uitslag van bekend is.

Waar ik inderdaad eigenlijk gewoon bang voor ben nu is dat ik opnieuw zoveel pijn krijg. Maar ga gewoon hopen dat dat niet weer gebeurt :+ .

Wat mij hier wel opvalt is dat veel mensen met het probleem zitten, dat de artsen het gewoon in eerste instantie niet kunnen vinden!

Dat vind ik wel eens zo moeilijk!! Had het er ooit eens met een collega over. Zijn vrouw bleef problemen houden na haar bevalling. Konden het maar niet vinden. Toen zei die collega (we zitten in de verwarmingsketels) 'Een ketel kun je tot op het laatste schroefje uit elkaar halen om het te vinden, maar dat is natuurlijk met een mens niet zo!' Vond dat op zich wel iets om over na te denken, maar wat me dan wel weer frustreerd is dat ik diverse mensen ken die er hier maar niet uitkwamen, toen naar het buitenland zijn gegaan (Belgie en Duitsland), daar zo terecht konden, helemaal doorgelicht werden en MET een diagnose naar huis kwamen }:0
Dan denk ik bij m'n eigen 'Waarom daar wel????? '

De dochter van vrienden van ons, verging echt van de pijn!!!!! 's Avonds naar de eerste hulp post. Wat onderzoekjes, naar huis gestuurd met 'Neem maar een paar paracetamols'...... Ze gilde het echt uit van de pijn!!!! Weer terug naar het ziekenhuis en gezegd dat ze niet zouden gaan, voordat ze er iets aan deden!! Wat bleek nu..... Dat kind had een tumor om haar eierstok, met een doorsnede van een VOETBAL........... (is toch niet iets waar je 'even' omheen kijkt :P )

Dat je op bepaalde uitslagen moet wachten, is natuurlijk begrijpelijk, maar blijf het waardeloos vinden dat ze niet ook verder kijken!?

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 08:04

Dat vind ik inderdaad wel een mooie uitspraak.

Ik heb me inderdaad ook wel eens verwonderd over de ziekenhuizen in Duitsland (België heb ik geen ervaring mee) in vergelijking met Nederland. Persoonlijk vind ik vaak dat de zorg daar beter is dan hier in Nederland.

Jeetje! Daar kunnen ze toch niet zomaar overheen kijken? Ongelovelijk eigenlijk dat ze haar dan maar met een paar paracetamol naar huis wouden sturen!

Ja weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet vinden. Ik denk dat ze niet verder kijken, omdat ze nu vermoeden dat het een infectie is die ze niet kunnen vinden. Het is ook niet zo dat ze tot nu toe geen onderzoek gedaan hebben. En het is natuurlijk ook nog eens zo dat ik niet meer die hele erge pijn (kramp) aanvallen heb. Het gaat ook elke dag wel een beetje beter, maar niet zo snel als dat je bijvoorbeeld na een zware griep hersteld. Maar zoals eergister avond (dat ik er weer zoveel last van heb), op zulke momenten vraag ik me wel echt af of het maar een infectie is.

Maar goed ik wacht de komende dagen nog wel even af en als het alleen maar verder verbeterd hoop ik gewoon dat het gewoon echt een infectie was (is).

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 08:14

Wel super dat het in het ieder geval een beetje beter gaat!!
Van de ene kant hoop je natuurlijk dat ze niets vinden, maar aan de andere kant als ze wel iets vinden is er tenminste wel iets om te behandelen :P

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 14:56

We zijn ondertussen weer een paar dagen verder. En er is weer een klacht bijgekomen. Helaas heb ik vanaf afgelopen zaterdag al bloed bij de ontlasting zitten. Hier ben ik net mee naar de huisarts geweest en die heeft geconstateerd dat ik geen scheurtjes en aambeien heb. Wat het wel is weet ik weer eens niet. Wel moet ik dit 3 november aangeven als ik weer naar de maag, lever, darm arts moet.... Ik blijf dus nog lekker even aanmodderen met mijn lichaam....