Dieet-moe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 12:48

Menino : ben ook erg benieuwd hoe je zoveel afgevallen bent. Echt heel knap!

Ik heb volgende week een afspraak met een dietiste. In eerste instantie voor mijn chronische darmklachten, maar waarschijnlijk komt dat ook voort uit mijn eetpatroon (onregelmatig omdat ik me de ene dat volprop en de volgende mezelf weer uithonger..). Hopelijk kan zij me helpen met een gezond patroon te vinden.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:05

Veel afvallen is in principe niet zo moeilijk, het eraf houden wel :+ Ik kan daar over meepraten (35 kilo en al twee jaar stabiel, voor het eerst in m'n leven)

Hilli

Re: Dieet-moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:27

Misschien is het dan ook belangrijk om je af te vragen wat er aan de basis van het volproppen/uithongeren (je eigen woorden) ligt. Waarom ga je toch weer alle kasten af op zoek naar iets te eten? Kun je die prikkel in iets anders omzetten?

Hartstikke leuk zo'n diëtiste: die gaat je precies vertellen wat je al weet, namelijk regelmatiger eten en afgepaste hoeveelheden. Zelf zul je er dus ook écht wat aan moeten doen.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:55

Het is hartstikke moeilijk, ook ik kan meepraten.

Mijn moeder is 40 kg afgevallen, maar nog altijd stevig, maar ze valt niet meer af. Ze loopt nog wel bij de dietiste, maar kan niks meer eten.
Ze zegt altijd ; 'Ik heb levenslang' :P Of haar gewoonte aan te passen natuurlijk.

Ik heb ook veel dieeten gebruikt, en sinds een maand ben ik weer behoorlijk wat kwijt. Echter om een slechte reden, omdat ik weinig eet, (stress ofzo), dus kans als ik me beter voel, dat het er zo weer aanzit.
Ben in 4 weken 8 kg kwijt. Best veel dus.

Succes!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:57

Ah jammer dat er niets meer afkan bij je ma :(:)
Ik heb een gezond BMI (23,4), maar nu ik met Atkins bezig ben val ik echt nog wel wat af. Ik ben 1 cm kwijt van m'n taille. Ik reken niet meer in kg, dat boeit me niet meer nu ik een normaal gewicht heb. Ik let nog wel op de cm :j

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:16

Die darmklachten zullen vast wel voortkomen uit je eetpatroon.
Shakes lijken mij helemaal geen oplossing.
Ik viel 17 kg af met best veel eten. Ik mocht zo'n 6 boterhammen per dag, 250 gr. aardappels en groente net zoveel als ik wilde. Verder nog 2 stuks fruit (liever geen banaan) en tot 100 gr. vlees of 150 gr. vis.
Dit was wel afgestemd op mijn energie niveau wat gemeten is en heel hoog was. Ik mocht zelfs 1 glas wijn in het weekend (alcohol zet enorm aan) of 6 dropjes op een dag. Die dropjes dat deed ik niet, want bij mij moet een zak drop dezelfde dag nog leeg. Ik ben namelijk ontzettend bang dat ze bederven :+ :D
Het is ook beter om suiker achterwege te laten. Eenmaal afgekickt ervan neemt de behoefte aan suiker ook snel af.

Inmiddels ben ik wel weer te zwaar, maar ik heb me al enige tijd niet meer aan dit goede voedingspatroon gehouden. Ik post even mee in de dieet topics nou om mezelf ook weer te inspireren.
Verder laat ik me hierdoor inspireren.