Pijn linksonder buik.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

take_one

Re: Pijn linksonder buik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:03

Heb ook vaak linksonder pijn in m'n buik. ik heb een beetje een spastische darm van alle spanning. :=

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 17:18

take_one schreef:
Heb ook vaak linksonder pijn in m'n buik. ik heb een beetje een spastische darm van alle spanning. :=

Een spastische darm heb je toch of altijd of nooit? En dat ie opspeelt als je gespannen bent?

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:55

roxxxiejjj schreef:
Veerle90 schreef:
Ik zou inderdaad ook even urinemonster af gaan geven morgen vroeg! Heb ook een keertje bloed in mijn urine gehad dat ik het inderdaad ook niet zag..

Maar wat me opvalt, niet beledigend bedoelt ofzo, is dat je alle mogelijke oplossingen meteen afwijst alsof je er ' verstand' van hebt.. Maar goed kan aan mij en aan het tijdstip liggen..

Dit is zeker niet zo hoor, ;) maar sommige dingen lijken mij niet te kunnen, omdat ik als ik google die klachten die daarbij horen niet heb. ;)

Uhm, heb je er al is over nagedacht, dat ieder mens anders is dus dat symptomen ook nog wel is kunnen verschillen per persoon?
En uh, google is niet overal goed voor...
Dus je kunt wel alles uit gaan sluiten, maar al die mensen hier proberen je alleen maar goede adviezen te geven.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:26

een spastische darm kan door van alles opspelen als je dat syndroom hebt, meestal met een speciaal dieet en een gebalanceerde levensstijl met beweging en gezonde voeding gaat het vaak beter of goed, mn moeder heeft SDS en je wil niet weten wat die allemaal moet laten staan en dan nog vaak buikpijn heeft...

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 12:36

Ben vanmorgen naar de HA geweest, heeft het een en ander betast en geluistert in mijn buik. Doorgestuurd voor bloedprikken in het ziekenhuis. Er is niets schrikbarends, wel een lichte verhoging, en morgen gaat ze het herbeoordelen. Dus zij weet het ook niet.. Hoow lastig weer :(

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:58

Vernon schreef:
Misschien zeg ik nu wel iets raars, maar in mijn familie komt het voor dat de blindedarm aan de linker kant zat. :o Mijn oma bijvoorbeeld (en meerdere) had erge last aan de linkerkant, ze konden niet vinden wat het was, want ja, je blindedarm zit aan je rechterkant is bekend. Totdat ze haar aan de linkerkant openmaakte en daar haar blindedarm vonden. Dus misschien is dit ook bij jou het geval? :+

Verder heb ik geen idee wat je kan hebben. Maar hoort die vele hoofdpijn wel bij mogelijke blindedarmontsteking? Verder geen idee!

Veel beterschap in ieder geval! :(:)

ik heb idd ook wel eens gehoord van mensen die hun blindedarm aan de linkerkant hebben zitten. Dus misschien zou je serieus last van je blinde darm kunnen hebben.

ik zou zeggen, laat de HA het even onderzoeken, maar dat heb je al gedaan. meer weet ik ook niet, sorry

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:29

Als ze niks vinden zal het hoogstwaarschijnlijk toch wel je darm zijn..

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 15:31

take_one schreef:
Als ze niks vinden zal het hoogstwaarschijnlijk toch wel je darm zijn..

Hoe bedoel je die?

Ik heb zelf ook heel sterk dit idee namelijk, waarom weet ik niet precies.. :o

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:33

Ja denk niet dat ze dat in je bloed zien he. ;)
Misschien is je darm gewoon even prikkelbaar..

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 15:37

take_one schreef:
Ja denk niet dat ze dat in je bloed zien he. ;)
Misschien is je darm gewoon even prikkelbaar..

De dokter vertelde mij dat ze met het bloedonderzoek ontstekingen zou moeten zien. En waardes zijn wel iets verhoogd maar niet dramatisch. (Snap het zelf niet helemaal, want verhoogd lijkt mij aanwezig zijn? Misschien iemand die me dat uit kan leggen? :o )

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:42

Verhoogd kan van alles zijn.
Bij veel jongeren zijn bijv. bepaalde waardes bijna 'standaard' verhoogd zonder dat ze daadwerkelijk iets onder de leden hebben.

Dit zijn meestal de AST's.
Normaal hoort je AST waarde rond de 0 te liggen, maar zolang het <200 is is het wel verhoogd, maar niet alarmerend. Omdat dit dus vaker voorkomt (een verhoging zonder directe oorzaak).

Mijn AST was bijv. 580 en toen had ik ook daadwerkelijk iets :+

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:43

Prikkelbaar heeft toch niks met ontstekingen te maken?
Als je iets verkeerd eet.. en je hebt buikpijn.. heb je meteen een ontsteking volgens jou? :P

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 15:46

take_one schreef:
Prikkelbaar heeft toch niks met ontstekingen te maken?
Als je iets verkeerd eet.. en je hebt buikpijn.. heb je meteen een ontsteking volgens jou? :P

Nee dat zeg ik niet, maar de dokter heeft op ontstekingen getest. Dus weet niets behalve dat het geen ontsteking is. Het kan verder alles wezen daar niet van ;) .

wil er wel zsm weer vanaf O:)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 15:47

Focussed schreef:
Verhoogd kan van alles zijn.
Bij veel jongeren zijn bijv. bepaalde waardes bijna 'standaard' verhoogd zonder dat ze daadwerkelijk iets onder de leden hebben.

Dit zijn meestal de AST's.
Normaal hoort je AST waarde rond de 0 te liggen, maar zolang het <200 is is het wel verhoogd, maar niet alarmerend. Omdat dit dus vaker voorkomt (een verhoging zonder directe oorzaak).

Mijn AST was bijv. 580 en toen had ik ook daadwerkelijk iets :+

Wat geven de AST waardes aan? en tussen 0 en 200 ligt toch nog best een groot verschil?(sorry ben nieuwsgierig :o )

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:48

Denk dat je je niet zo druk moet maken.. als je echt dood ging van de pijn.. dan zat je niet hier op bokt. :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:50

AST waardes is je streptokkenwaardes.

Streptokokken zijn bacteriën die nogal ehm, van alle markten thuis zijn. Van een simpel verkoudheidje tot een dodelijke infectie aan je hersenen of hartklep, alles kunnen ze :+

Bij mij hoorden ze bij m'n Pfeiffer.

Blijkbaar is het dus normaal dat die waardes dus tot 200 gaan. Daarboven heb je een serieuze infectie.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:51

Het kan van alles zijn. Heb je ook neiging om krom te lopen om zo de pijn te verminderen?
Bij mijn moeder begon de pijn van de blinde darm overigens ook links en daarna doorgetrokken naar rechts, dus het kan wel degelijk. Ik zou als ik jou was vandaag even bezoekje langs HA brengen, al is het alleen maar om jezelf gerust te stellen.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:55

roxxxiejjj schreef:
LiSSy schreef:
bloed in je urine kan je vaak met het blote oog niet zien, wordt aangetoont met een sticktest.

je nieren liggen net boven je heupen, zeg maar bij die deukjes in je rug. zijn ongeveer een vuist groot.

Ik heb altijd het bloed in mijn urine kunnen zien, kleine rode stipjes waren het.

Kan daar het probleem liggen als ik op die plek helemaal geen last heb? Het is echt meer aan de zijkant en niet richting midden.
Ja ik heb dat ook wel eens gehad, had toen ook meer pijn in mijn zij dan in het midden. Zou het in ieder geval voor de zekerheid even testen!
Heb overigens ook vaak blaasontsteking gehad, maar daar zag ik ook echt niet altijd bloed in..

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 16:00

ijssnuiver schreef:
Het kan van alles zijn. Heb je ook neiging om krom te lopen om zo de pijn te verminderen?
Bij mijn moeder begon de pijn van de blinde darm overigens ook links en daarna doorgetrokken naar rechts, dus het kan wel degelijk. Ik zou als ik jou was vandaag even bezoekje langs HA brengen, al is het alleen maar om jezelf gerust te stellen.

Ik loop amper, alleen kleine stukjes, en als ik van te voren weet dat ik moet gaan lopen neem ik flink wat aspirines in, krom lopen doe ik een klein beetje maar. Valt niet echt heel erg op, omdat ik nooit recht loop. HA ben ik al geweest, en die dacht mijn dikke darm, morgen heb ik nog een onderzoek. Dus ben benieuwd wat ze aan de hand daarvan zegt.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 16:02

heidiLOVER schreef:
roxxxiejjj schreef:
Ik heb altijd het bloed in mijn urine kunnen zien, kleine rode stipjes waren het.

Kan daar het probleem liggen als ik op die plek helemaal geen last heb? Het is echt meer aan de zijkant en niet richting midden.
Ja ik heb dat ook wel eens gehad, had toen ook meer pijn in mijn zij dan in het midden. Zou het in ieder geval voor de zekerheid even testen!
Heb overigens ook vaak blaasontsteking gehad, maar daar zag ik ook echt niet altijd bloed in..

Ga morgen alle genoemde dingen even doornemen met mijn dokter. Iig bedankt allemaal, en mochten er nog meer dingen komen voeg ik deze uiteraard aan mijn lijstje toe! :D

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:19

roxxxiejjj schreef:
ijssnuiver schreef:

Ik loop amper, alleen kleine stukjes, en als ik van te voren weet dat ik moet gaan lopen neem ik flink wat aspirines in, krom lopen doe ik een klein beetje maar. Valt niet echt heel erg op, omdat ik nooit recht loop. HA ben ik al geweest, en die dacht mijn dikke darm, morgen heb ik nog een onderzoek. Dus ben benieuwd wat ze aan de hand daarvan zegt.

ben benieuwd dan wat eruit komt :j .

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 16:54

Zal jullie in dit topic ook over op de hoogte houden ;)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:26

Succes in ieder geval bij de dokter morgen! :)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 15:18

Hallo, even een kleine update.

Moest vanmiddag terug voor onderzoeken. Heb een echo gehad, ze heeft met zo'n dingetje(ben even de naam kwijt :o ) naar mijn buik geluistert, en gevoelt met haar handen. (Wat vrij pijnlijk was. ;( ) Zij vermoed een soort spasme in mijn dikke darm, en lichte beginnende ontsteking. Heb nu zakjes met vezels(?) meegehad, mocht nog kiezen lemon of orange smaak, en capsules. Dit moet ik 2 weken gebruiken. Als het niet binnen 1 week over is moet ik meteen terug, en als het slechter wordt ook. En anders gewoon 2 weken dat gebruiken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:26

hmmm, die diagnose hadden ze bij mij in eerste instantie ook gesteld. pijn werd echter alleen maar erger, toen moest ik dus urine brengen.
hou het iig goed in de gaten!