stekende pijn op borst en benauwd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:41

Relien schreef:
probeer iets met veel suiker te eten... als je licht in je hoofd ben kan je bloeddruk idd te laag zijn maar ook je bloedsuiker

maar van beiden wordt je niet benauwd van :D
als je verstandig bent,bel je gewoon even de hap,dan heb je zekerheid. al die adviezen hier:aardig bedoeld maar helaas zit er geen arts in het topic :D
Laatst bijgewerkt door kissmeB op 08-10-10 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 20:42

Nou ik heb wel eens een hyperventilatie aanval gehad toen ik 19 was, maar dat was toen heel anders.... toen had ik ook een hartslag van 210.. of komt dat in verschillende mate voor?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:44

wel het artikel gevonden maar nog geen percentage
voor de geïnteresseerden zoek maar op Situs inversus

http://nl.wikipedia.org/wiki/Situs_inversus

ts ik zou niet de bloeddruk metingen van je schoon zus afwachten
ook de hap in je persoonlijk helpdesk !!

heb je het lezen al geprobeerd ???
klinkt stom maar probeer het eens
en echt hard op

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:46

Ik zou gewoon bellen hoor, want dan kun je toch wat gerustgesteld worden of misschien voor de zekerheid, en wat meerdere al zeggen ze zitten er niet voor niks.
Je kan beter voor "niks" bellen dan dat je zo te laat bent en er toch echt wat met je hart aan de hand is.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:46

ja dat lichte gevoel in je vingers kan wel duiden op een lichte hyperventilatie.. maar ik zei eerder ook al gewoon bellen kan geen kwaad..

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:49

owh... is gewoon stress. heb het ook toevallig op dit moment :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:50

Dit klinkt als Angina Pectoris.
Veel mensen denken dan aan een hartinfarct,omdat het veel dezelfde verschijnselen heeft.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:55

Even misschien klinkt dit heel raar

Zit het vast aan je ademhaling? Soms wil het werken om je arm aan de kant waar het zo'n zeer doet eens goed boven je hoofd te houden en misschien wel over je hoofd heen naar de andere kant te buigen (rek oefeningen) omdat er gewoon een paar zenuwen / spiertjes zitten te etteren.

En geloof me...alleen van het idee dat je een hartinfarct hebt en dat je iets engs hebt kan je pols stijgen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:57

gohya schreef:
Veel mensen denken dan aan een hartinfarct,omdat het veel dezelfde verschijnselen heeft.

Nounounou, ik denk dat het allemaal reuze meevalt hoor.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:58

phormicola schreef:
gohya schreef:

Nounounou, ik denk dat het allemaal reuze meevalt hoor.

Angina Pectoris valt ook mee,dat is niet ernstig ofso hoor.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 20:59

Ik ga even een ontspannen douchje nemen, en kijken of het wat afzakt.
Wellicht dat ik onbewust toch een beetje aan het hyperventileren ben...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:00

Angina pectoris is vrij ernstig (niet genoeg bloed toevoer naar de hartspier). Ik denk dat dit even gewoon een vervelendheidje is, heb ik zelf ook vaak genoeg :)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:04

Pascal schreef:
Ik ga even een ontspannen douchje nemen, en kijken of het wat afzakt.
Wellicht dat ik onbewust toch een beetje aan het hyperventileren ben...

Lijkt me heel verstandig gezien de medische termen die nu op bokt verschijnen. :(:)
Red Bull gedronken he?
Stop jij daar eens mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:10

gohya schreef:

Bizar dat je dit kan vaststellen vanachter de pc. Ik zou dit soort uitspraken toch liever aan een arts overlaten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:11

Je kunt inderdaad altijd de hap even bellen voor advies!!

Maar misschien een hele rare vraag :P Is je stoelgang wel goed??
Ik ben bekend met hartproblemen. In het begin denk je bij van alles 'o jee' In principe geeft hartklachten voornamelijk een drukkend gevoel op de borst. Of er een band wordt aangetrokken of dat er een olifant op je borst staat.
Dit hoeft dus niet specifiek aan een kant te zijn!!!
Ik had een tijd na m'n infarct ook een stekende pijn (nou ja, pijn is wel weer een groot woord...). Nu had ik een bepaald vochtafdrijvende pil en dit had als veelvoorkomende bijwerking -> verstopping. En toen ik er over nadacht, was het inderdaad wel even geleden dat ik naar het toilet was geweest :P
Na deze 'diagnose' was ik toch wel heel erg gerustgesteld en ging het al een stuk beter en nadat ik met die pil mocht stoppen was het helemaal over (de verstoppingen en daarmee de pijn dus..)
Veel vaker voorkomende klachten m.b.t. het hart bij vrouwen zijn o.a. ook echt heel erge buikpijn!
Bij zowel mannen als vrouwen kiespijn, soort van erge spierpijn naar de boven armen (BEIDEN) en naar de schouderbladen.

Mocht het hyperventilatie zijn, zou het veel beter moeten worden wanneer je een paar keer de trap op en neer gaat! Klinkt heel onlogisch als je het benauwd hebt, maar je hebt bij hyperventilatie een teveel aan zuurstof en niet tekort!

In het ieder geval sterkte ermee!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:45

Anique_Vaandrig schreef:
gohya schreef:

Bizar dat je dit kan vaststellen vanachter de pc. Ik zou dit soort uitspraken toch liever aan een arts overlaten.

Sorry,maar ik stel dit niet vast.
Ik zeg:het klinkt als angina pectoris.
Mijn H.A. heeft altijd gezegd dat dit een onschuldig iets is.

BiBiQ

Re: stekende pijn op borst en benauwd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:50

Ik zou toch even de HAP bellen.
Of gaat het nu al wel beter? Ik hoop het wel!

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:54

Ik zou voor de zekerheid bellen, al is het voor niks..
Je kan je beter laten informeren, zo heb ik zelf hartkloppingen.
Pijn op de borst, benauwdheid, kloppingen door je hele lichaam. Bij mij komt er dan nog bij te kijken dat ik een zwaar verlaagd ritme heb en onregelmatig.
Van hartkloppingen word je niet bepaald blij, het hoeft niet perse ernstig zijn maar de kansen op falen zijn natuurlijk groter.
Bij mij ontstaan hartkloppingen na een te zware arbeid zoals sprintjes rennen of iets dergelijks of ik krijg hartkloppingen door stress.

Laat je goed informeren want je hart is erg belangrijk.
Hopen dat het natuurlijk vals alarm is!

Anoniem

Re: stekende pijn op borst en benauwd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 07:49

Wat ik heb gehoord is dat (veel) hartklachten niet gevoeld worden als pijn, maar als een soort druk op de borst. Alsof een olifant erop loopt te springen, zeg maar.

Maar goed, ik ben niet zo van dokteren achter de laptop. Als je het niet vertrouwt, dan moet je even een HA zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 10:18

precies, als je stoelgang niet goed is....
Kan het ook ' gewoon ' je slokdarm zijn, mijn mams heeft laatst nog een hele dag aan de hartbewaking gelegen, terwijl ze wsl gewoon slokdarmkrampen had... Verschil is moeilijk te maken, zelfs door artsen kennelijk. Het zou ook je hart kunnen zijn natuurlijk, of je longen. Dus als je je echt zorgen maakt echt bellen met de HAP ! Maar denk dat je niet meteen van het ergste uit hoeft te gaan (tenzij je er zelf echt een naar gevoel bij hebt..)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 10:22

Hoe is het nu TS? Heb je toch nog gebeld?
Enne je hoeft niet neer te vallen hoor, ik ben eens een keer heengeweest voor een suffe blaasontstking, maar ha geen zin om op vrijgagavond tot maandag te wachten omdat ik die buikpijn zat was.
Maar je hartslag, die van mij is rond de 112 en ik slik pillen om hem naar beneden te krijgen. Omdat ie af en toe nog sneller gaat, krijgen mijn hersens te weinig zuurstof en daar word je duizelig en warrig van. En ik krijg dr mega koppijn van. :(
Maar hoop voor jou dat je je wat beter voelt.

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 10:28

En al gebeld?

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 10:28

Drink je vaak redbull of andere energydrank? Heb je dat gisteren ook gedronken voor dat nare gevoel? zo ja, hoeveel?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 10:30

ik ben na de douche gaan slapen, de druk op mijn borst is weg maar heb nog wel last van benauwdheid.

Denk dat er dus weer een goede luchtwegen infectie aankomt, ik heb in juni nog een longontsteking gehad.
Ben nog al gevoelig met de luchtwegen, ik wacht nog even af en anders ga ik maandag naar mijn eigen HA.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 10:34

fliam schreef:
Drink je vaak redbull of andere energydrank? Heb je dat gisteren ook gedronken voor dat nare gevoel? zo ja, hoeveel?