pijnbestrijding na keeloperatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:21

Het is wel noodzakelijk bij mij denk ik...

Bij elke verkoudheid krijg ik op het moment ontstekingen in m'n voorhoofdsholte, m'n oren en m'n keel (dit wisselt elkaar heerlijk af).

Op het moment dat ik bij de KNO arts kwam zei ik dat ik oorpijn had (ik was toen net niet meer verkouden, had een antibioticakuur achter de rug) maar mijn trommelvliezen waren gewoon netjes.

Mijn neusholte was ook helemaal netjes, hoewel ik vaak last heb van verstopte neuzen etc. Hij veegde zelfs de diagnose van de allergoloog min of meer van tafel.

Ik kan niet normaal door mijn mond ademen, daar raak ik heel benauwd van. Maar als ik maar één neusgat tot mijn beschikking heb stik ik bijna.

Hij heeft zo'n buisje door m'n neus in m'n keel laten gaan om m'n amandelen te bekijken en die waren heel onrustig. Vooral mijn rechter, wat waarschijnlijk ook mijn oorpijn verklaarde.

Het schijnt ook zo te kunnen zijn dat doordat mijn amandelen vaak opgezet zijn ik zoveel moeite heb met ademen.

Dus tja... het is eigenlijk wel tijd...

OFF_LINE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 14:26

nou Rock, dat klinkt niet best! bah wat een narigheid, dan hoop ik dat jij door de ingreep jezelf wel beter gaat voelen!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:35

Kan je niet gewoon gezellig morfinepleisters regelen?
Ik zou het ziekenhuis op zijn kop zetten als ze me hier mee lieten zitten. :+

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:49

Bij viel het allemaal reuze mee. Deed wel pijn, maar niet zo erg als de vele keelontstekingen die ik daarvoor heb gehad. Heb je niet van die poeder pijnstillers toevallig?Die heb ik wel eens van de tandarts gehad, die hielpen wel aardig. Overigens, je schrijft dat je anticonceptie en antibiotica gebruikt. De ab remmen wel de werking van de pil (als je die gebrukt tenminste)

Sterkte!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:53

Ik had er ook niet zo veel last van, 1e dag na de operatie een beetje misselijk.. Was op donderdag geopereerd en zat op zaterdag alweer aan een biefstukje :+ Volgende dag was het alleen wel iets gaan bloeden toen.. Ben uiteindelijk een week later weer naar school gegaan, en ook gelijk weer gaan paardrijden.

Iris82

Re: pijnbestrijding na keeloperatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:56

Scheelt echt enorm veel hoe groot de wonden zijn, of je veel gebloed hebt. Ik heb gewoon voor mijn gevoel een liter bloed uitgekotst. :=

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:03

ik heb ooit mijn lip helemaal aan gort gehad aan de binnenkant, niets hielp, behalve kamillethee (gewoon ah huismerk of zo). dat hield het dragelijk. misschien heb je daar iets aan?

tornado14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:13

Ik heb de operatie ook ondergaan.
En daarbij hebben ze tegelijk ook mijn neus onder handen genomen ( vergroeid bot enz, en de holte toegangen ruimer gemaakt) Van me neus weinig last gehad omdat de pijn van mij keel zwaar overheersten.
De eerste 4 a 5 dagen heb ik echt op ijs water en ijsjes geleefd.
Daarna ben ik van alles in de blender gaan doen , Aardappelpuree met speciebonen enz om het vervolgens in de koelkast te zetten en een uurtje later op te eten , echt vreselijk gooooorrrrr !!!
Maar zodra je weer gaat eten , begin je je ook redelijk snel weer beter te voelen.

Ik ben super blij dat ik ben geopereerd , want ik ben nu al 2 jaar lang niet meer ziek !!!

Sterkte ermee :(:)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:15

Diclofenac is naar mijn weten niet bloedverdunnend. Het versterkt alleen de werking van bloedverdunnende middelen.

Verder koude vloeistoffen en ijsjes. Niet prettig, maar dit gaat de zwelling van het weefsel tegen.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:16

Mijn wonden waren wel vrij groot! Had namelijk ook nog aan twee kanten een abces zitten..
Maar ik was de pijn ook wel gewend na de 20e keer keelontsteking..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:26

Ik heb een keer zo'n erge keelontsteking gehad dat mijn huisarts foto's wilde maken omdat ze er goed uit zouden zien in een vakblad >;)

Ik had gele pusvellen aan m'n knalrode toncillen hangen := Ging dus een beetje verder dan de gebruikelijke witte puntjes :')

Dat deed echt enorm veel pijn... slikken was huilen, heb toen gegorgeld met zout water (zal ik nu maar niet doen _O- ) en een paar dagen niet gepraat :x

Als het zoiets is... zie ik er niet naar uit, maar overleef het dan wel.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 13:32

bij mij zijn mijn amandelen toen ik 18 was verwijderd (maakt dat nu 3 jaar geleden) en ik heb de eerste week ook op soep, water, vla en waterijsjes geleefd.

Vonden mn darmen ook niet zo leuk, maar kon echt niks vasts wegkrijgen... Ik ben heel erg blij dat ik het toen gedaan heb, heb daarna geen keelonsteking meer gehad, waar het eerst zeker 6 tot 10 keer per jaar was!

Ik zou niet meer pijnstilling nemen. Je schrijft dat ijswater drinken hell is.. dat was het bij mij ook, maar het verdoofd wel tijdelijk! ik zou het toch proberen en zsm brood onzder korsten ed te eten..d aar knap je heel snel van op

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:56

@ Rock: dat heb ik ook gehad. Ze wilden me al opnemen in het ziekenhuis omdat ik niet eens meer kon drinken zo dicht zat mijn keel. Ik was een wrak. De amandel operatie was daarmee vergeleken echt een eitje. En ik heb daarna nooit meer last gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:00

Okee Pico, dat geeft me weer een beetje hoop :=

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:09

Ik heb in mei precies het zelfde mee gemaakt, had ook een abces in mijn keel en de keelamandelen moesten worden verwijderd.
Het was echt vreselijk, ik kon ook amper eten, en drinken.
Gewoon goed je paracetamollen nemen, en voor de rest wel proberen goed koud te drinken etc. na 13 dagen was de pijn bij mij al bijna weg ;)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:13

Misschien kan je lekker koud fruit proberen ? meloen, komkommer ..

OFF_LINE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 20:30

hey allemaal, ben een poosje even non actief bokker geweest.
inmiddels kan ik weer redelijk eten en ben ik gelukkig voor de medemens ook weer wat liever O:)
alles wat gekruid, scherp, koolzuurhoudend, heel zoet, melk en fruit lukt nog niet.
maar ooohh wat ben ik blij dat ik weer redelijk kan eten :j
het heeft voor mij 11 dagen geduurd.
iedereen wat nog moet:

succes en sterkte +:)+