Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 08:21

Marathon in New York :z .... Loop ik met mijn elvenvleugeltjes en toverstaf! *D

Gaat het een beetje Jaan? :(:) Is ie blauw? Hoop dat je er niet te lang last van hebt...
Welkom Hannah en ? uit vorig topic! :wave:

Ik vandaag niet met de Buuf lopen, krijg van mijn moeder nieuwe laarzen voor mijn verjaardag en dan is het niet handig als ik daarvoor ga hardlopen... :n Heb al van die dikke kuiten, en na het hardlopen zijn ze helemaal huge! Dan gaan we daarna maar lopen...

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 08:28

Nieuw topic!

Lekker bezig Jaan was vast niet fijn nee..

Ik ga morgen weer lopen. NY is wel heel cool maar marathon :o

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 08:53

Ik meld mehier even. Ik gebruik het programma MiCoach van Adidas op mijn telefoon (gratis) en dat werkt echt super :D. Je moet er wel GPS voor hebben. Ik ben pas begonnen, maar door ziekte 2 weken niet gelopen en ga straks weer voor de eerste keer :D.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:03

HannahFrouk schreef:
Ik zie jullie topic weleens voorbij komen maar ja, toen liep ik nog niet hard (vroeger wel). Nu ben ik inmiddels weer begonnen met lopen ... dus ik dacht, zal ik ook aan jullie topic meedoen?

Jaan ken ik al! Haaai Jaan! :wave:

:# FROUKJEEEEE!!!!!! :# Helleu!!! :wave; Geweldig je weer te spreken! :j

Koelen gister heeft geholpen, geloof ik; knie is niet dikker/blauwer geworden! Straks ff proberen paard te rijden; heb morgen rondrit van 20-25km, dus ja.... :=

Goedemorgen trouwens!

Winged

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:44

Ik kom ook weer een poging doen tot volgen :j

Zondag de 4 mijl, spannend! Ik heb besloten dat ik ondertussen gewoon voor de finish ga. Volgend jaar ga ik weer echt wedstrijden lopen. Nu er gewoon weer lekker inkomen en zien hoe het gaat. :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:21

Zo, training 8 van de 10K zit er ook op. Tempo wel iets aangepast, had m'n zoontje meegenomen van bijna 4 en die fietste zich een slag in de rondte op z'n fietsje. Heeft zo'n fietsje met hele kleine wielen, maar al wel zonder zijwieltjes :D

Daarna lekker gedoucht en zo samen een broodje eten.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:23

:wave: Terwijl ik aan het bijlezen ben wordt hier de kleding voor aanstaande zondag gebracht *\o/* Mooie korte broek zonder reclame dus die kan ik ook lekker gewoon aan doen :j

Ik benm gisteren niet meer geweest, wel weer een heel stuk gewandeld :j Ik ben vandaag wat eerder vrij dus dan ga ik even een kort rondje voor het eten :j

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 12:31

Lekker Sakkia! Ik ga gewoon in m'n eigen kleding lopen.
Ik heb wel een rood shirt gekregen van de 4Mijl maar dat is gewoon van katoen en te groot. Leuk als aandenken maar ik loop lekker in m'n hardloopshirt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:38

Ja dat shirt heb ik ook gekregen die ligt in de verpakking in de kast om ooit eens pyama te dragen denk ik :D

Zo heb ik ook nog een hele lekkere trui met capuchon, staat heel groot de naam van een project op en op de voorkant de namen van ons bedrijf en de partner met wie we het hebben gedaan :j Leuk en een heerlijke trui voor op de bank of voor de zaterdag :+

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:43

Ik ga dadelijk wel in een dikke trui hardlopen hoor :P. Heb een beetje keelontsteking gehad en ziek geweest dus dan maar ff te warm. Ga ook maar een half uurtje dus moet lukken.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:07

Gelukkig Jaan, ben benieuwd hoe het paardrijden is gegaan. Ik ben ook wel eens keihard gevallen en had een flinke bloeduitstorting, heb ik goed last van gehad, paardrijbroek schuurt, randje van mijn laars precies op de plek, spijkerbroek schuurt, auwauw! :(

@Sakkah, heerlijk voelt dat he?! Nieuwe kleding, ben benieuwd naar jullie finishfoto's. :D

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:10

Hallo allemaal.
Deze week een hele goede week gehad, 3x wezen lopen :D
Ik loop nog niet zo heel lang, 3.5 km en dat gaat me de ene keer veel beter af als de andere keer.
Maandag ging het wat moeizaam, woensdag voelde ik me zooo goed dat ik dacht ik loop nog even 1km erbij, en vandaag hing me tong weer op mn knieen :o :(
Ik heb even opgenomen met een stopwatch hoelang ik erover doe, 23 minuten over 3.5 km..

Als ik jullie verhalen lees dan hoop ik toch ook wel dat ik snel wat meer km's kan maken.
Trainen jullie allemaal via een bepaald schema o.i.d?
Ik doe het meer voor het afvallen, in vorm komen :P maar zou het erg leuk vinden als er wel vooruitgang in komt..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:16

Ik loop schema's met MiCoach. Deze ga ik zo lopen;

Afbeelding

Dit is om te trainen 5 kilometer te lopen vanaf weinig conditie :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:21

arlando, door een schema te volgen, bouw je sneller op. De meeste schema's zijn zo opgebouwd dat je 1x per week een duurloop doet en 2x per week een interval en juist door die interval trainingen wordt je sterk.

Er zijn diverse schema's te downloaden, bij de een moet je zelf je tijd bijhouden, bij de ander wordt dat gedaan doordat je met een mp3 speler loopt.

Schema's zijn te vinden op myasics.com of runinfo.nl maar er zijn nog veel meer sites.

Voor mp3 heb je bijvoorbeeld Start to Run of Dutchrunners. De laatste is gratis te downloaden via http://www.dutchrunners.nl/vgz (als dat nog bestaat)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:19

Jaan81 schreef:
HannahFrouk schreef:
Ik zie jullie topic weleens voorbij komen maar ja, toen liep ik nog niet hard (vroeger wel). Nu ben ik inmiddels weer begonnen met lopen ... dus ik dacht, zal ik ook aan jullie topic meedoen?

Jaan ken ik al! Haaai Jaan! :wave:

:# FROUKJEEEEE!!!!!! :# Helleu!!! :wave; Geweldig je weer te spreken! :j

Koelen gister heeft geholpen, geloof ik; knie is niet dikker/blauwer geworden! Straks ff proberen paard te rijden; heb morgen rondrit van 20-25km, dus ja.... :=

Goedemorgen trouwens!

Haaaiii Jaan ;-).

Wat heb je nu met je knie? Knie=auw?

Zal me nog even kort voorstellen:

Froukje, ex Belgenbezitter (vandaar Jaan/Froukje), vroeger heel veel hardgelopen, ook kwart triathlonnetjes gedaan (met weerzin tegen het fietsen). Langste was halve marathon en 2x de minimarathon in apeldoorn gelopen. Nu inmiddels 45 jaar oud en kom wat moeilijker in conditie haha. Ik loop nog niet zo veel per week, dat kunnen mijn enkels en knieen nog niet helemaal aan. Ik schat dat ik zo 2x per week 4-5 km loop (is niet veel he :o ). De hond gaat gezellig mee en wedstrijden lopen we ook nog niet, maar leuk vind ik het nu wel weer, nu ik weer een heel klein beetje adem kan houden.

Laatste keer in het bos gelopen, een vet uur en alles uit de kast gehaald, terwijl mijn bijrijdstertje heerlijk op een rustig paardje naast me reed. Zo gezellig! Dan houd ik het wel vol!!! Ik vind dat het leukste, naast een paard hardlopen (en dan een beetje kleppen). Maar het heeft dagen geduurd voor ik die kilometers niet meer voelde in m'n benen, dat viel wel tegen!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:25

Wel stoer Froukje dat je weer lekker gaat lopen! :j

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:47

Met Fleur (da's mn trekpaardmerrie van 17,5jaar oud, mijn Grote Liefde ) naast de fiets naar strand vertrokken.
Begon in het bos al heel fijn; staken ineens (tegen de middag!) 3 hertjes over, echt op hun dooie gemakje, heb ze dus goed kunnen bekijken. Leuk! :))
In de duinen wilde ze eerst de overgang weer niet over. (doen we dus niet meer he, stilstaan om vant uitzicht te genieten, alleen nog op de terugweg!) Maar even later niets aan de hand. Idem voor t water in gaan, maar na 3x "KOm oooop"ging ze al mee. Tot mn kuiten meegelopen en toen erop gesprongen. Helaas bleef mn Croc achter int water dus moest er weer af, Croc pakken en wéér erop.... :=
Zo dieper en dieper, tot ze tot dr buuk int water liep. Heerlijk is dat! Fleurtje liep ook te proesten, dus vond t ook nice!
Waren we zo aan het dobberen, zie ik ineens op 5m van ons af iets bruins de zee uitkomen: een zeehond!!! :# Echt nog nooit van zó dichtbij gezien zeg! Echt zo schattig, die grote ogen en neusgaten! Keek ons/Fleur ook echt zo aan en verdween toen weer onder water. Maar kwam tot 3x toe weer terug......WAUW!!!! :# Ben er nog steeds helemaal :):) van joh!
Nog galopje gedaan erop en ernaast, we zijn door mensen uitgebreid op de foto gezet. Dacht, zal je krijgen, zet jullie er ook op := :
Afbeelding
En natuurlijk ook nog een fotootje van mijn grote lieverd, hier waren we net t water uit, zoals je kunt zien.
Afbeelding

Mijn dag kan niet meer stuk! Wat een energie krijg je van zo'n tochtje zeg!!! :+: <3

Dus nog wel gelopen: sprintjes over strand, met mn knollie galopperend naast me = Mag ook wel als training gerekend worden, toch?

Knie hield t eurig. Voel m bij iedere pas, maar da's echt de dikke, blauwe plek en meer niet (volgens mij :o )

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:59

Zag pas ook een zeehond.
Moest wachten bij de zeelandbrug keek naar het water zag een zeehond super lief.

Trouwens coole trekpaard
Ben zelf helemaal gek van trekpaarden doe ook mee aan stroa op een trekpaard :D

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 17:21

Goh, ben helemaal jaloers, Jaan, waar jij woont. Het moet toch fantastisch zijn om zo langs het strand te kunnen rijden? (én hardlopen!)

@ Fanneke, ik ben helemaal niet zo benieuwd naar mijn finishfoto... :D Nouja, aan de andere kant een finishfoto wil wél zeggen dat ik over de finishlijn heen gekomen ben :D

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 17:24

Talsha schreef:
Mirkim hoe is het eigenlijk met je knieën? :)

Lief dat je het vraagt Talsha! Opzich gaat het heel erg goed :j Ik heb hele lichte pijntjes, maar volgens mijn ex-fysio (jaja, ik ben gestopt, zijn behandeling beviel me niet helemaal... ) moet ik ook leren door de kleine pijntjes heen te lopen en de doelen klein te houden. Hij was aanvankelijk wat angstig dat ik de 4Mijl niet eens zou kunnen redden en vroeg zich ook af of hardlopen nou wel een sport voor mij was. Nou, de 4Mijl is dus zondag en ik ben er klaar voor. Of ik hele grote afstanden ooit zou kunnen rennen is de vraag,, maar zo'n kilometertje of 6 is prima te doen :j
Gewoon goed opletten en luisteren naar mijn lichaam dus!! :)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 17:29

Wat gaaf Jaan!!!

Welkom Froukje, komt vast goed...

Hoop dat ik morgen nog kan lopen, haha dagje helpen op stal was heerlijk zwaar. Heb zo'n 20 keer heen en weer gelopen naar de paddocks en zo'n 45 stallen opgestrooid, daarna nog 2 paarden gereden, dus ik dénk dat ik in ieder geval goed verbrand heb vandaag... Haha....

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:49

Gaaaaf zo op het strand :D
Ik ga morgen weer lopen :D Been is hersteld dus weer aan de bak :)

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:25

@jaan: moooooi paard ;)
@ Mirkim: super dat je de finish gehaald hebt!

Dankzij de tip via PB heb ik vandaag zonder kniepijn mijn rondje gelopen!!!
Ben zo blij met de tip, begon door de pijn echt op te zien om te gaan maar nu ben ik weer gemotiveerd voor 10 :D

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:49

Hey een nieuw topic!

Gisteren nog een kort rondje gelopen en morgen ga ik een langere duurloop doen. Eigenlijk had ik dus gisteren een interval moeten doen maar ja, zo ongezellig als je samen met een ander loopt.

Veel succes zondag voor de 4 mijl gangers, volgens mij wordt het dit weekend mooi weer!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 22:14

@Mirkim, zo is het maar net! :j
@Jaan, wat klinkt jouw tochtje heerlijk! :j Je hebt een pracht van een paard! <3

Zo lesje 16 Start to Run zit erop met Evy, wat ging het lekker! *\o/* Ging wel wat laat op pad 21 uur, moest eerst shoppen met mijn moeder. Heb supermooie (helaas wat prijzige) laarzen gekocht! :D Bij Xenos een supergave dekenkist op de kop getikt.
Daarna mijn nieuwe rondje van 5km gelopen, kwam perfect uit! :) Het is trouwens nog best warm buiten.