Dunne mensen ook beledigd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:08

NatasjavE schreef:
Ariebombarie schreef:
dat van die punt taart die je weigert en dan de vraag of je op dieet bent, die vraag krijgt denk ik elke vrouw die een taartpunt weigert :+

Nou ik ben toch vaak de enige waar het aan gevraagd wordt.

En het gaat net effe anders he... Gut..geen taart???? Je bent toch niet op dieet???

dan zeg je toch gewoon: nee in tegenstelling tot jou moet ik me daar geen zorgen om maken, ik heb er gewoon geen zin in.
:+

NatasjavE

Re: Dunne mensen ook beledigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:11

Bewust iemand beledigen daar doe ik in principe niet aan...of het moet me echt te gortig worden...

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:12

Ik drink altijd water, thuis en ook als ik ergens anders ben. Is ook lekker makkelijk komt zo uit de kraan. Maar dat vinden mensen ook heel raar! Vaak voelen ze zich haast beledigd dat ik geen fris hoef maar gewoon water, of ze denken idd dat ik op dieet ben.. maar nee ik doe gewoon gezond en water is ook wel zo makkelijk.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:12

Josien62 schreef:
Jibbel schreef:
Herkenbaar..en als je dan uit eten gaat met mensen en je eet dan toevallig niet zoveel, denken ze dat je anorexia hebt. Of als je aan het eind van de avond even naar het toilet gaat, wordt je ook meteen raar aangekeken. Heel vervelend en idd soms ook kwetsend.

ja of er word taart genomen en jij hebt gewoon even geen trek daar in en dan zeggen gelijk van 'bang om dik te worden'

Hier hetzelfde
En dan een zus hebben met anorexia die er altijd heel normaal & gezond uitziet, is best lastig.
Vaak ook wordt r dan door buitenstaanders gdacht dat het niet de zus is met anorexia maar jij zelf
Maar sinds ik 10 kilo aan ben gekomen(pfeiffer, niets doen en veel redbull drinken en de 25 jaar voorbij zijn dan ineens begin je wél aan te komen!) en een normaal figuur heb is het niet zo erg meer, als kind&tiener met flink wat ondergewicht was het wel soms erg lastig...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:14

Josien62 schreef:
Jibbel schreef:
Herkenbaar..en als je dan uit eten gaat met mensen en je eet dan toevallig niet zoveel, denken ze dat je anorexia hebt. Of als je aan het eind van de avond even naar het toilet gaat, wordt je ook meteen raar aangekeken. Heel vervelend en idd soms ook kwetsend.

ja of er word taart genomen en jij hebt gewoon even geen trek daar in en dan zeggen gelijk van 'bang om dik te worden'

Of: "Kom op. Jij kan het hebben!"

Kyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:16

Nou die vraag heb ik nou nog nooit gehad hoor.

Ben zelf ook niet een van de diksten om t zomaar te zeggen.

Eet als een dijkwerker, sommige mensen zitten dan echt met volle verbazing te kijken wat ik naar binnen stouw.

Vind er eigenlijk ook geen nadelen aanzitten, behalve dan dat t n drama is om een goed passende broek te vinden.
Gelukkig heb ik nu mn vaste winkels waar altijd wel een broek te vinden is, en met trainingsbroeken heb ik me al erbij neergelegd dat die kwa lengte goed zijn maar kwa breedte van boven toch eigenlijk wel een pietsie te wijd zijn

Idd krijg je wel eens een opmerking over t dun zijn, maar meestal zijn dat grapjes en ik ga er gewoon op in.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:16

Ik heb 1 mazzel...ik heb wel een flinke bos hout voor de deur...die had ik al vrij snel :+ :Y)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:17

je moet er gewoon een lachertje van maken, tenminste dat zou ik doen :Y)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:17

Heel herkenbaar. Ik ben ook onwijs dun/smal/ielig (hoe wil je het noemen?) en krijg ook heel veel reacties als ik iets als taart oid weiger. "Goh meid, toe nou, straks val je nog om, zoveel heb jij al niet!" of idd de "Ben je bang om dik te worden?". Ik vind het opzich niet zo storend, waar ik me wel aan stoor is dat men soms denkt (vaak na 1 blik) dat ik anorexia heb. (Wat ik dus niet heb, voor de duidelijkheid :) ) Aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat menig persoon aan anorexia denkt als ze mijn gewicht/postuur en lengte bij elkaar optellen. :')

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:20

Toevallig zeg dit topic.
Ik ben ook erg dun.. Volgens mensen heb ik al boulimia en anorexia gehad. ;)
Ik zit op een nieuwe school en een meisje zei:
Woow jij bent echt niet normaal dun.
Ik zo, ik zeg toch ook niet tegen iemand dat ie dik is?
Ja maar dat is een belediging.
Nou dit vind ik ook een belediging
Ja maar iedereen wilt dun zijn
Ik droom er van om aan te komen, heb ik al vaak zat gehoord dat ik te dun ben dus je hoeft het niet nog een keer te zeggen, en daarbij eet ik nog meer als mijn vader...
Toen was ze uitgezeikt. :D

Word er zo moe van..

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:22

LindyH schreef:
Josien62 schreef:

Of: "Kom op. Jij kan het hebben!"

Ook herkenbaar.. Ik ben helemaal geen zoetekouw en ik eet liever een lekkere salade dan een stuk taart.. Ben ook nog eens allergisch voor chocola. :+

Annnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:23

ik herken het wel een beetje ja.
misschien een totaal ander verhaal maar gewoon om aan te geven dat ik ook het gevoel heb dat je eerder beledigt wordt.
Zelf ben ik nou echt niet dun ofzo, maar ook niet dik.
Alleen ik let wel op wat ik eet, en de rest van mn famillie > vader, moeder etc eigenlijk niet echt. Die kunnen dan bijvoorbeeld tijdens de vakantie 's middags een hamburgertje eten en 's avonds weer iets ongezonds. Of in een gewone week 4 keer achter elkaar ongezond eten. Maar ik vind het gewoon niet fijn om dan zo ongezond te eten. Begrijp me niet verkeerd hoor want ik vind een pizza heerlijk als maaltijd, maar ik hoef niet de hele tijd achter elkaar allemaal ongezonden dingen te gaan eten. Dan ben ik wel weer toe aan een beetje groente of iets. En dat snappen ze dan niet. Mn vader die had een tijdje terug zelfs allemaal grapjes over gemaakt dat ik een over ander eetprobleem zou hebben, het waren dan wel grapjes maar ben toen wel echt uit mn plaat gegaan toen.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:26

Tegen de opmerking 'beter dun dan dik' kan ik echt niet tegen. :o
Ik ben 1.70 en red de 45 kg niet... En nee mijn kleding staat niet altijd beter. :n Als ik mooie kleren zie bij iemand en ik pas het zelf, is het allemaal te groot en slobbert het overal. Als ik met mijn ouders op visite ga wordt er meteen chips enzo aangeboden: 'Jij kan het toch wel hebben!' Ook dit heb ik al vaak gehoord: 'Jij mag ook wel aankomen, zeg!' 'Wat heb jij dunne benen... :\ '
Of als je naast iemand loopt: 'Ik lijk echt superdik naast jou!'
Elk meisje in mijn klas in de kleedkamer te zeggen dat ze te dik zijn, maar nee ik mag niets zeggen want ik ben zo dun. :roll:
Te dun en te dik, allebei net zo vervelend imo

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:40

Ik denk inderdaad ook dat het allebei vervelend is. Mijn gewicht schommelde nogal door de jaren heen, dus heb beide kanten meegemaakt. Ben 170 en heb 40 kilo gewogen, maar ook 83... :oo

Vind het persoonlijk niet erg als mensen een opmerking over mijn gewicht maken, zolang ik me er prettig bij voel is het niet mijn probleem dat hun er blijkbaar mee zitten. Kan me er niet druk om maken en voel me al helemaal niet beledigd.

Wel werd ik een beetje horendol van de mensen die me eten aan bleven bieden toen ik zo dun was. Werkte in een restaurant en elke keer dat ik de keuken binnenkwam was er wel iets 'over', haha!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:43

Tsja, dat is met lengte ook zo.
"Zo, jij bent lang!" mag wel, maar je zal zelden iemand horen zeggen "Zo, jij bent klein!"

Iedereen moet zich gewoon met hun eigen zaken bemoeien. :Y)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:46

Ik ben zelf dik en altijd al geweest. Denk niet dat het uitmaakt wat het ergste is. Ik kreeg als kind al blikken op verjaardagen als ik een chipje nam geloof me voor een kind is dat echt vreselijk.

Ik heb ook een vriendin gehad die redelijk dun was maar die gewoon van lekker eten hield etc en ik weet dat er soms aan haar gevraagd werd of ze anorexia had en dat ze dat heel erg vond.

dus ........ zoals ik al zei denk niet dat het een erger is dan het andere.

Laat mensen lekker kletsen joh (da's makkelijk gezegd ik weet het)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:47

Dik of dun, niemand vindt het fijn, en iedereen wilt normaal zijn.
Maar ik denk dat er naar beide kanten opmerkingen worden gemaakt, ook ik heb meerdere keren 'dikke' nar mijn hoofd gegooit gekregen, terwijl ik niet ongelooflijk dik ben. Ik denk ook eerder bij dikkere mensen 'wow die is dik' dan bij dunne mensen dat ze dun zijn :')
Dikkere mensen worden toch sneller expres gekwetst, terwijl dunne mensen dus schijnbaar niet expres worden gekwetst.
Als mensen je eten aanbieden... tja misschien irritant, maar het wordt toch goed bedoelt? Als het mensen zijn die je regelmatig ziet, zeg dan dat je misschien wel niet zo'n grote eter bent.
En over het algemeen is dun het 'schoonheidsideaal', dat zegt men in ieder geval.
Oké, mannen vallen blijkbaar op vlees, maar er zijn ook genoeg mannen die op dun vallen ;) Iedereen heeft een andere smaak,
en om eerlijk te zijn, vind ik de OP een beetje gezeik, omdat je met uiterlijk altijd problemen hebt, of je nu dik of dun bent, bruin of blond bent etc.

Citaat:
Tsja, dat is met lengte ook zo.
"Zo, jij bent lang!" mag wel, maar je zal zelden iemand horen zeggen "Zo, jij bent klein!"

Iedereen moet zich gewoon met hun eigen zaken bemoeien.

Lang wordt dan meestal ook als mooi gezien ;) Lange vrouwen worden vaak als aantrekkelijk ervaren.
Laatst bijgewerkt door Jennifuur op 06-10-10 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:47

Nouuuu juist als je iets steviger bent gaan mensen er vaak vanuit dat je vast wel aan het lijnen bent, omdat de meeste mensen met overgewicht daar mee bezig zijn!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:49

Saskiaatje schreef:
"Zo, jij bent klein!"

Dat roepen ze juist altijd naar mijn zus :Y) :')

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:50

asjemenou schreef:
Noem de voordelen van dun zijn dan maar eens op maikebeuaty. :)

Niet meer hoefen twijfelen of je niet te dik bent voor dat topje of of je wel een rokje aankan tot net boven je knieen.
Gewoon in de spiegel kunnen kijken en kunnen denken ik zie er goed uit inplaats van een vette walvis zien.
Nergens te zwaar voor zijn.
Geen opmerkingen over dat je op dieet moet.

Ik heb maat 34 gehad en nu heb ik maat 40.
Geef mij maat 34.
Ik hoor liever dat ik slank ben dan dat ik dik ben eerlijk gezegt.
En er is nu veel minder kleding wat ik kan dragen geen shorts geen rokjes die tot boven mijn knieen komen, geen sexy lingerie, geen bikinie of badpak ofwel nooit meer zwemmen.
Nee ik was veel gelukkiger toen ik maat 34 had toen kon ik teminste naar het zwembad zonder miselijk te worden van mijn eigen lichaam.

Maarja ik denk dat je het bijde moet hebben meegemaakt om te weten wat jij het fijnste vindt.

overgens ben ik 1,74 en ik heb 47 kilo gewogen en nu weeg ik 83
Laatst bijgewerkt door Moontje1991 op 06-10-10 15:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:51

Flux schreef:
Saskiaatje schreef:
"Zo, jij bent klein!"

Dat roepen ze juist altijd naar mijn zus :Y) :')

}:0

Ik hoor het hier in ieder geval nooit. :')
En "Jeetje wat ben jij groot" is ook niet leuk om te horen hoor.
Joh echt? Ik? Lang?

Juuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:52

ik meld me ook hier!
Ik ben niet heel dun ofzo, maar gewoon wel echt heel slank. mijn ribben zijn niet te zien, en ik heb ook gewoon een 'kont'. hahaha, daar krijg ik heel vaak reacties op! ik eet vrij veel ( :o ), en ik krijg ook vaak van die opmerkingen van: Jezus, hoe blijf je zo dun, kots je alles uit ofzo? dat vind ik gewoon stom. Ik leef gezond ( niet dat zij dat niet doen, maar om het even te verduidelijken), drink liters water per dag, omdat ik het gewoon heel lekker vind! rij 5x in de week paard, daarnaast eet ik ook veel fruit, is dat zo raar?
Er wordt ook vaak een verwijt gemaakt, dat ik niet mag 'zeuren'. Alsof ik omdat ik slank ben niet het recht heb om onzeker of niet zo blij met mijn lijf te zijn, wat een onzin! hebben jullie dat ook wel eens?

@Moontje1991
jij zei: En er is nu veel minder kleding wat ik kan dragen geen shorts geen rokjes die tot boven mijn knieen komen, geen sexy lingerie, geen bikinie of badpak ofwel nooit meer zwemmen.
Maar kijk, ik kan óók niet zoveel aan, en ook geen sexy lingerie, en god, wat moet ik lang zoeken voor een mooie goedpassende bikini, of rokje. Veel dingen zijn te groot voor mij, en door mijn niet fantastische vormen, lijk ik soms wel plat, en daar heb ik echt een ongeloofelijke hekel aan :+ .
Laatst bijgewerkt door Juuul op 06-10-10 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:55

bij mij zeggen ze dat ook..

ooh wat ben je dun, lijkt net alsof je anorexia hebt..
dan denk ik egt ja... :\
als ik in de pauze niet zo zin heb in een koeke ofzo, als ze die aan bieden,
zeggen ze nu weet ik waarom je zo dun bent!

als ze dat zeggen, vindt ik nogal een beledeging.... -O-

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:55

@ Juul :maar bij jou zie je in ieder geval geen vetrollen overal meeswingen op je beweging als je een stukje rent in bikini?

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:56

Tis inderdaad erg vervelend.
Als ik in de pauze naar de wc ga, dan vragen ze als ik terugkom vaak of het er wel allemaal uit wilde :/

Of als ik (wéér eens) rijstwafels & water bij me heb; of ik dat dan ook uit moet kotsen..
Tis geen van beide leuk, te dun/te dik, men vind altijd wel een manier je te stangen.