Altijd bang om zwanger te zijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:33

De klachten die jij omschrijft klinken eigenlijk als een eisprong. Als je half september ongeveer ongesteld bent geworden dan kan het kloppen dat je nu een eisprong hebt, is wel iets laat maar het kan prima. De pijn aan 1 kant van je navel is dan ook goed te verklaren: dat is dan je eierstok. Een eitje springt de ene maand vanuit je rechter eierstok en de maand erna vanuit de linker (dus om en om). Als je dus over een maand ongeveer hetzelfde meemaakt maar dan met pijn aan de andere kant dan weet je zeker dat dit het is. Het is ook heel normaal dat je borsten dan gevoeliger zijn.

Duizelig zijn kan vele oorzaken hebben, bijvoorbeeld een lage bloeddruk.

Hou het wel in de gaten, mocht je meer pijnklachten krijgen dan is een bezoekje aan de huisarts wel aan te raden. Niet omdat je dan mogelijk zwanger bent, maar omdat er ook andere oorzaken kunnen zijn voor pijnklachten.

En dan nog de hamvraag: heb je wel veilige sex gehad? Want anders is een soatest toch wel een aanbeveling.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 12:34

Janine1990 schreef:
Echt, het gaat over... Je bent 18, was ik toen ik dat steeds dacht ook... :P En aangezien het drie maanden geleden is, vraag ik me af, is het misschien dezelfde situatie???? Verkering uit, angst dat....

Ik zie niet in waarom je meteen met een psych moet gaan praten, ik denk dat iedere vrouw dit wel eens meemaakt. Altijd maar die woorden: "Je moet met iemand gaan praten..." Pfff, wat een onzin zeg...
Nee, geloof me, het gaat wel weer over hoor!

vorig jaar ongeveer had ik ook wel wat last van deze angst, maar toen wist ik niet beter dan dat je niet meer ongesteld zou worden als je zwanger bent, dus zodra ik ongesteld was, was ik weer opgelucht. Maar nu ik op internet allemaal andere dingen lees, waar het lijkt dat je altijd zwanger kunt zijn, helpt ongesteld worden niet meer. |o

Ik stop inderdaad maar met klachten opzoeken op internet...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:35

CleovG schreef:
Ik ben sinds zondag gestopt met deze pil omdat ik klachten heb die daar idd wel van kunnen zijn, ook migraine en nog wat kleinere klachten. Dit keer slikte ik de dianette (diane 35 is dat geloof ik)
1,5 jaar geleden heb ik de pil ook geslikt, deze keer de yasmin, hiervan kreeg ik meteen hele zware bijwerkingen zoals 3x per week migraine, veel gewichtstoename, altijd moe, lusteloos etc.

Ik dacht dat het met deze pil wel mee viel, maar bijwerkingen kunnen ook later optreden toch? deze pil slikte ik vanaf maart.

Ik ben inmiddels al bijna drie jaar aan de prikpil, waar zowel ik, als anderen in mijn omgeving die deze gebruiken, nooit geen enkele vorm van bijwerking hebben gehad...
Geen gewichtstoename, niet overdreven moe, niet lusteloos. Migraine ben ik niet gevoelig voor, heb ik ook nog nooit gehad. M'n zusje (gebruikt ook prikpil) heeft laatst migraine gekregen op school, maar dat is overduidelijk door de lucht daar gekomen, want daar gaan er elke schooldag voor een hele klas aan paracetamol doorheen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:36

CleovG schreef:
vorig jaar ongeveer had ik ook wel wat last van deze angst, maar toen wist ik niet beter dan dat je niet meer ongesteld zou worden als je zwanger bent, dus zodra ik ongesteld was, was ik weer opgelucht. Maar nu ik op internet allemaal andere dingen lees, waar het lijkt dat je altijd zwanger kunt zijn, helpt ongesteld worden niet meer. |o

Ik stop inderdaad maar met klachten opzoeken op internet...

Haha, ja, dat wist ik al eerder gelukkig. En zoals ik hierboven al beschrijf gebruik ik de prikpil, dus word ik niet ongesteld... :P Dus ja, dan ben je nog wat angstiger.

Inderdaad niet zoeken naar symptomen!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 12:43

@ Kannely: Dat is idd wat ik denk, dat ik te laat ben voor abortus, want 3 maanden is dan toch echt te laat.

@ Lifaya: Ik heb gezegd dat ik seksueel contact zonder penetratie heb gehad, volgens mij noemen ze zoiets "handwerk" :+ Ik neem aan dat iedereen deze beschrijving wel begrijpt, of moet ik nou echt in detail gaan treden? :+

@NUage: Hoelang duurt een eisprong dan? Ik ben trouwens rond de 26ste ongesteld geworden. Nu je het zegt was het vorige maand wel ongeveer dezelfde tijd dat ik wat steken kreeg...

Nuage

Re: Altijd bang om zwanger te zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:51

De eisprong zelf duurt niet zolang (1 dag), maar veel vrouwen kunnen het voelen. Het is vaak een stekende pijn in 1 vd 2 eierstokken. Je kunt in de dagen ervoor en erna ook al wat last hebben van hormonen, buikpijntjes e.d.

Als je de 26e ongesteld bent geworden dan past het perfect in het plaatje. Je hebt namelijk ongeveer 10 dagen na de eerste dag van ongesteldheid je eisprong. En dat is precies nu dus :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:52

je hebt ook andere dingen hoor TS :+ nee dan kan je echt nergens bang voor zijn op dat gebied :')

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:55

CleovG schreef:
Ilsemarie schreef:
maar waarom zou je je nu al willen laten helpen? de kans is wel groot dat je er over 15 jaar anders over denkt... ;) Lijkt me wel erg radicaal!

Ben wel benieuwd of het ook aan de pil zelf ligt dat je bang bent, want dan kan je ook overstappen op andere anticonceptie.

Ik ben sinds zondag gestopt met deze pil omdat ik klachten heb die daar idd wel van kunnen zijn, ook migraine en nog wat kleinere klachten. Dit keer slikte ik de dianette (diane 35 is dat geloof ik)
1,5 jaar geleden heb ik de pil ook geslikt, deze keer de yasmin, hiervan kreeg ik meteen hele zware bijwerkingen zoals 3x per week migraine, veel gewichtstoename, altijd moe, lusteloos etc.
Ik dacht dat het met deze pil wel mee viel, maar bijwerkingen kunnen ook later optreden toch? deze pil slikte ik vanaf maart.

Ik bedoelde niet zozeer de pilsoort maar meer van de pil overstappen naar nuvaring/mirena of wat er anders nog zoal op de markt is.
Ik vond zelf pil geen veilig idee en ben daarom overgestapt op nuvaring (bovendien is dat nog veel makkelijker ook nog).
snap je wat ik bedoel?

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:55

Nuage schreef:
De klachten die jij omschrijft klinken eigenlijk als een eisprong. Als je half september ongeveer ongesteld bent geworden dan kan het kloppen dat je nu een eisprong hebt, is wel iets laat maar het kan prima. De pijn aan 1 kant van je navel is dan ook goed te verklaren: dat is dan je eierstok. Een eitje springt de ene maand vanuit je rechter eierstok en de maand erna vanuit de linker (dus om en om). Als je dus over een maand ongeveer hetzelfde meemaakt maar dan met pijn aan de andere kant dan weet je zeker dat dit het is. Het is ook heel normaal dat je borsten dan gevoeliger zijn.

Duizelig zijn kan vele oorzaken hebben, bijvoorbeeld een lage bloeddruk.

Hou het wel in de gaten, mocht je meer pijnklachten krijgen dan is een bezoekje aan de huisarts wel aan te raden. Niet omdat je dan mogelijk zwanger bent, maar omdat er ook andere oorzaken kunnen zijn voor pijnklachten.

En dan nog de hamvraag: heb je wel veilige sex gehad? Want anders is een soatest toch wel een aanbeveling.

Alleen was ze tijdens het ontstaan van de klachten nog aan de pil en dan heb je geen eisprong...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:57

Als het goed is niet nee dat klopt helemaal :j
Maar soms heb je nog wel een eisprong terwijl je de pil slikt, alleen in dat geval heb je de verkeerde pil en wordt het een heel ander verhaal.
Ik begreep dat TS nu met de pil gestopt was?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 13:02

@ Lifya: Dan ben ik nu wel benieuwd wat je bedoelde in je vorige berichtje, wat je pas wou zeggen als je wist wat ik gedaan had, haha

@ Ilsemarie: Ik snap het ja, over de nuvaring heb ik nog niet zoveel gehoord, breng je die op dezelfde manier in als een tampon ongeveer?

@ Kattenbak en Nuage: Ik ben nu met de pil gestopt, maar dat is pas sinds zondag... Dus dan zou het verhaal van de eisprong idd niet opgaan, of zou ik een te lichte pil gehad hebben? Mijn menstruatie is ook zeker niet minder geworden dan voor dat ik er mee begon.

Nogmaals bedankt voor al jullie berichten!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:04

Kattenbak schreef:
Alleen was ze tijdens het ontstaan van de klachten nog aan de pil en dan heb je geen eisprong...

ik kan mij herinneren juist wel,maar een onvruchtbaar eitje ;)

klinkt ook een beetje alszijnde darmklachten
als je hormoonhuishouding door een situatie veranderd kan dit invloed hebben op je darmen...

gewoon even een bezoekje HA om de rust te vinden?
als je gaat stressen ,dan worden je brains gek en ga je dingen voelen en zien die er niet zijn.....

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:09

Je gebruikte een pil gelijk aan de Diane35 toch? Toen ik die slikte had ik bijwerkingen die veel op de jouwe leken, kramp enzo, niets geks maar wel heel irritant!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 17:41

@ Ikdoemaarwat: Misschien komen die klachten idd van dat ik me te druk maak en dat ik hierdoor lichamelijke klachten krijg...

@ Yessy: Ik ging er eerst niet vanuit dat het van de pil zou zijn want in het begin ging het prima, terwijl ik bij de vorige al meteen last kreeg en bij deze pas vanaf september terwijl ik hem vanaf maart gebruikte.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 20:34

Ik heb eigenlijk nog een vraagje...

Wat voor soort buikpijn heeft iemand die zwanger is eigenlijk? Want ik hoor iedereen er wel altijd over maar op welke plek etc?

tinkerSophia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:11

Heb je beginpost even gelezen..
Je hoeft je niet druk te maken, helemala niet als het al 3 maanden geleden is..

ik ben nu 19 weken in verwachting en de buikpijn die ik heb.. is alleen steken in mijn liezen, de zogenoemde bandenpijn.. maar het is voro iedereen anders.. dus daar kan ik verder niets overzeggen.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:18

Dan doe je toch gewoon eens per maand een zangerschapstest? Deed ik ook altijd. Ik was ook altijd bang dat ik zwanger was. Toen dat ook een keer echt zo was, was het minder rampzalig dan ik had verwacht (maar ik heb wel meteen een overtijdbehandeling ondergaan :P ). Nu ben ik gelukkig gesteriliseerd. Kinderen passen niet in mijn leven.

Maar gewoon maandelijks een testje doen. Bij de Hema hebben ze voordelige testjes.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:32

CleovG schreef:

Wat voor soort buikpijn heeft iemand die zwanger is eigenlijk? Want ik hoor iedereen er wel altijd over maar op welke plek etc?

Maak je niet zo gek joh :)
Maar zal toch antwoord geven op je vraag: zwanger zijn geeft mij in mijn buik ongeveer hetzelfde gevoel als menstrueren en als mijn banden oprekken met de groei van de baarmoeder voelt het alsof ik spieren in mijn buik verrek.
Maar vrouwke toch, hoe groot is de kans nou helemaal dat je zwanger bent, hij is er niet eens in geweest?! :(:)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:33

Ik merkte het in elk geval erg duidelijk toen ik zwanger was. En leuk was het bepaald niet, ik vond het een verschrikking, al was het maar vier weken ofzo. :')

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:35

Nou spreek ik mezelf een beetje tegen lijkt het, maar fysiek vond ik het een verschrikking. Geestelijk was ik niet erg ontdaan, maar wel vastbesloten om er zo snel mogelijk een einde aan te maken (aan die zwangerschap dan :P ).

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:40

eigenlijk denk ik dat je meer baat hebt bij een haptotherapeut om wat meer rust te krijgen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 19:20

tinkerSophia schreef:
Heb je beginpost even gelezen..
Je hoeft je niet druk te maken, helemala niet als het al 3 maanden geleden is..

ik ben nu 19 weken in verwachting en de buikpijn die ik heb.. is alleen steken in mijn liezen, de zogenoemde bandenpijn.. maar het is voro iedereen anders.. dus daar kan ik verder niets overzeggen.

Waarom helemaal niet als het al 3 maanden geleden is?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 19:29

Urielle schreef:
CleovG schreef:

Maak je niet zo gek joh :)
Maar zal toch antwoord geven op je vraag: zwanger zijn geeft mij in mijn buik ongeveer hetzelfde gevoel als menstrueren en als mijn banden oprekken met de groei van de baarmoeder voelt het alsof ik spieren in mijn buik verrek.
Maar vrouwke toch, hoe groot is de kans nou helemaal dat je zwanger bent, hij is er niet eens in geweest?! :(:)

Hij is er inderdaad niet in geweest, maar dan ben ik toch bang dat er iets op z'n handen beland is en dan op die manier toch naar binnen gekomen kan zijn. En dat dan mijn pil niet goed werkt ofzo... En op die manier kan ik dus helemaal gek worden.

Rakni: Misschien is dat idd wel wat, ik ben over het algemeen al redelijk neurotisch maar over dit onderwerp is het echt heel erg. Maar aan de andere kant is de stap om dat soort therapie te gaan volgen erg groot...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:32

Meid, gewoon een tip. Klik eens op je eigen 'geplaatst door' en lees je eigen posts door. Je hebt geen idee hoe ongelooflijk neurotisch je wel niet bezig bent? Dit zijn geen normale gevoelens van 'zorgen maken' meer, dit is een angst waarvoor je gerust bij een therapeut terecht kunt. Of ben ik nu de enige die dit echt niet normaal vind? Je hebt imo gewoon echt hulp nodig om je van deze angst af te helpen.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:22

CleovG schreef:
Rakni: Misschien is dat idd wel wat, ik ben over het algemeen al redelijk neurotisch maar over dit onderwerp is het echt heel erg. Maar aan de andere kant is de stap om dat soort therapie te gaan volgen erg groot...

Die stap is inderdaad groot! Ik weet er alles van! Maar het is wel een weg om uit deze paniek te komen!