Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Janine1990 schreef:Echt, het gaat over... Je bent 18, was ik toen ik dat steeds dacht ook...En aangezien het drie maanden geleden is, vraag ik me af, is het misschien dezelfde situatie???? Verkering uit, angst dat....
Ik zie niet in waarom je meteen met een psych moet gaan praten, ik denk dat iedere vrouw dit wel eens meemaakt. Altijd maar die woorden: "Je moet met iemand gaan praten..." Pfff, wat een onzin zeg...
Nee, geloof me, het gaat wel weer over hoor!
CleovG schreef:Ik ben sinds zondag gestopt met deze pil omdat ik klachten heb die daar idd wel van kunnen zijn, ook migraine en nog wat kleinere klachten. Dit keer slikte ik de dianette (diane 35 is dat geloof ik)
1,5 jaar geleden heb ik de pil ook geslikt, deze keer de yasmin, hiervan kreeg ik meteen hele zware bijwerkingen zoals 3x per week migraine, veel gewichtstoename, altijd moe, lusteloos etc.
Ik dacht dat het met deze pil wel mee viel, maar bijwerkingen kunnen ook later optreden toch? deze pil slikte ik vanaf maart.
CleovG schreef:vorig jaar ongeveer had ik ook wel wat last van deze angst, maar toen wist ik niet beter dan dat je niet meer ongesteld zou worden als je zwanger bent, dus zodra ik ongesteld was, was ik weer opgelucht. Maar nu ik op internet allemaal andere dingen lees, waar het lijkt dat je altijd zwanger kunt zijn, helpt ongesteld worden niet meer.![]()
Ik stop inderdaad maar met klachten opzoeken op internet...
Dus ja, dan ben je nog wat angstiger.
Ik neem aan dat iedereen deze beschrijving wel begrijpt, of moet ik nou echt in detail gaan treden?
nee dan kan je echt nergens bang voor zijn op dat gebied

CleovG schreef:Ilsemarie schreef:maar waarom zou je je nu al willen laten helpen? de kans is wel groot dat je er over 15 jaar anders over denkt...Lijkt me wel erg radicaal!
Ben wel benieuwd of het ook aan de pil zelf ligt dat je bang bent, want dan kan je ook overstappen op andere anticonceptie.
Ik ben sinds zondag gestopt met deze pil omdat ik klachten heb die daar idd wel van kunnen zijn, ook migraine en nog wat kleinere klachten. Dit keer slikte ik de dianette (diane 35 is dat geloof ik)
1,5 jaar geleden heb ik de pil ook geslikt, deze keer de yasmin, hiervan kreeg ik meteen hele zware bijwerkingen zoals 3x per week migraine, veel gewichtstoename, altijd moe, lusteloos etc.
Ik dacht dat het met deze pil wel mee viel, maar bijwerkingen kunnen ook later optreden toch? deze pil slikte ik vanaf maart.
Nuage schreef:De klachten die jij omschrijft klinken eigenlijk als een eisprong. Als je half september ongeveer ongesteld bent geworden dan kan het kloppen dat je nu een eisprong hebt, is wel iets laat maar het kan prima. De pijn aan 1 kant van je navel is dan ook goed te verklaren: dat is dan je eierstok. Een eitje springt de ene maand vanuit je rechter eierstok en de maand erna vanuit de linker (dus om en om). Als je dus over een maand ongeveer hetzelfde meemaakt maar dan met pijn aan de andere kant dan weet je zeker dat dit het is. Het is ook heel normaal dat je borsten dan gevoeliger zijn.
Duizelig zijn kan vele oorzaken hebben, bijvoorbeeld een lage bloeddruk.
Hou het wel in de gaten, mocht je meer pijnklachten krijgen dan is een bezoekje aan de huisarts wel aan te raden. Niet omdat je dan mogelijk zwanger bent, maar omdat er ook andere oorzaken kunnen zijn voor pijnklachten.
En dan nog de hamvraag: heb je wel veilige sex gehad? Want anders is een soatest toch wel een aanbeveling.

Kattenbak schreef:Alleen was ze tijdens het ontstaan van de klachten nog aan de pil en dan heb je geen eisprong...

). Nu ben ik gelukkig gesteriliseerd. Kinderen passen niet in mijn leven.CleovG schreef:Ik heb eigenlijk nog een vraagje...
Wat voor soort buikpijn heeft iemand die zwanger is eigenlijk? Want ik hoor iedereen er wel altijd over maar op welke plek etc?

). tinkerSophia schreef:Heb je beginpost even gelezen..
Je hoeft je niet druk te maken, helemala niet als het al 3 maanden geleden is..
ik ben nu 19 weken in verwachting en de buikpijn die ik heb.. is alleen steken in mijn liezen, de zogenoemde bandenpijn.. maar het is voro iedereen anders.. dus daar kan ik verder niets overzeggen.
Urielle schreef:CleovG schreef:Ik heb eigenlijk nog een vraagje...
Wat voor soort buikpijn heeft iemand die zwanger is eigenlijk? Want ik hoor iedereen er wel altijd over maar op welke plek etc?
Maak je niet zo gek joh
Maar zal toch antwoord geven op je vraag: zwanger zijn geeft mij in mijn buik ongeveer hetzelfde gevoel als menstrueren en als mijn banden oprekken met de groei van de baarmoeder voelt het alsof ik spieren in mijn buik verrek.
Maar vrouwke toch, hoe groot is de kans nou helemaal dat je zwanger bent, hij is er niet eens in geweest?!
CleovG schreef:Rakni: Misschien is dat idd wel wat, ik ben over het algemeen al redelijk neurotisch maar over dit onderwerp is het echt heel erg. Maar aan de andere kant is de stap om dat soort therapie te gaan volgen erg groot...