kans dat ik een bril nodig heb?!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 12:52

oke. dus echt een bril op is niet handig met rijden haha..
kan toch ook gevaarlijk zijn als je valt en je glas (in je oog) breekt? hoorde ik 'ns.
en gaan je ogen meer achteruit als je eenmaal een bril hebt of is dat een fabeltje :j

@ lif oke dat is wel chill dan! dus ze zullen me niet raar aankijken :p

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:52

Ik ben laatst ook naar de opticien geweest omdat ik ook vaak pijn in mijn hoofd heb.

Mijn ogen waren nog helemaal goed, en dan gaan ze echt niet raar staan kijken hoor. je komt er toch om het zeker te weten.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:55

laura_power schreef:
@ truf: maar heb je je bril ook met rijden op of niet? en brillen zijn btw best duur he? wordt dat gedekt door verzekering of hoe zit dat....

Helaas rij ik door oa medische redenen niet meer, dus daar kan ik geen zinnig antwoord op geven. Ik heb em altijd op, alleen niet als het flink hard regent, dan heb ik er toch geen voordeel meer van.
Bij onze verzekering wordt tot 350,- aan glazen gedekt, maar dat is alleen vanaf een sterkte van -1 of +1. Hier pb ik je nog even over ;)

Over brekende glazen, wat moeten die mensen dan die de bril wel heel hard nodig hebben? Heb er nog niet van gehoord dat iemand dat had.
Denk dat je ogen wat luier worden, ze zijn nu gewend om extra hard te werken om er toch nog een redelijk beeld van te maken.

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:11

Nou ik zou gewoon naar de huisarts gaan, en meld je gewoon dat je denkt dat de hoofdpijn vanuit je rug komt. Dan krijg je waarschijnlijk een verwijsbriefje voor de fysio.

Het heeft bij mij ook een tijdje geduurd voordat ik eindelijk wist wat het was.
We hebben 2 artsen een vrouw en een man.
Ik was eerst een keer bij de vrouw geweest, dat is echt een kwakzalver die gooit alles op stress en ik kreeg ibuprofen 600 mee voor de pijn.
Daarna ben ik bij de man geweest en die stuurde mij naar de fysio en ben ik een aantal malen "gekraakt" na die keren zei de fysio "er iets in je lichaam waardoor je wervels weer terugschieten in de foute houding"
Daarna ben ik nog een keer bij de mannelijke dokter geweest en die heeft mijn houding wat beter bekeken, en zag dat ik scheef was. Vandaar de verwijzing naar Mensendieck.

Meid, ik zou gewoon naar de huisarts gaan, daarvoor zijn die mensen er, en kunnen ze er ook wat aan doen.
Het is natuurlijk niet niks als je dagen met hoofdpijn op je stage moet zitten.
Ik heb nu ook een kantoorbaan waar ik 38 uren achter de computer zit, zonder klachten.

laura_power

Re: kans dat ik een bril nodig heb?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 13:14

nu ben ik wel erg sneu. snik snik. moet ik naar de huisarts en de oogarts :P hoop dat het helpt!! :D echt super bedankt voor al jullie tips en ervaringen etc. ik ga er vanmiddag heen dus laat t rond uur of 5 meteen weten! ben benieuwd.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:35

Enneh, een bril met rijden kan wel hoor ;)
Je hebt ook plastic glazen. Die zijn lichter en schijnen minder snel te breken.
Maar ik heb mijn bril ook regelmatig laten vallen van het nachtkastje bij het afdoen (donker, alleen de tv nog aan die daarna ook uit gaat) en toen ging ie ook niet stuk, terwijl hij echt op een harde laminaatvloer valt.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:39

Het eerste dat ik dacht na het lezen van je stage op kantoor was; houding!

Tuurlijk kun je je ogen na laten meten maar als daar niets uitkomt zou ik ook even naar een fysio gaan om eens te laten kijken naar je rug/nek.
Vaak komen hoofdpijnklachten uit nek/schouders/rug en vooral mensen die lang achtereen in dezelfde ( verkeerde ) houding zitten hebben daar last van.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:40

Ik ben ook een brildrager. Rijdt gewoon met bril hoor!
Wil niet aan de lenzen omdat een bril mij echt prima bevalt.

Hoor ook van mensen met lenzen dat ze last hebben van het stof tijdens het rijden, dat lijkt me dan ook niet ideaal.

Ook met bril wel eens van het paard gekukeld maar doordat je een cap op hebt blijft je bril in mijn geval prima beschermd.

Gewoon ff laten testen bij de opticiën en dan hoor je wel of het nodig is.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:42

laura_power schreef:
maar ik vraag me af, staat het niet raar als ik daarheen ga. terwijl ik wel goed kan zien??

Nee hoor.
Ik heb -0,25 en -0,30 en ik zie dus perfect maar als ik veel lees krijg ik wel hoofdpijn.
Dus ik ben ook gewoon bij de opticien geweest dan kijken ze je echt niet raar aan de een die ziet slecht en de andere heeft enkeld de hoofdpijn

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:55

gewoon even binnenlopen inderdaad :j
maar ik zie dat je dat ook al van plan bent. over het rijden met bril: ik deed het niet toen ik nog niet zo'n hele hoge sterkte had. toen ik zonder bril gewoon niet meer genoeg zag ben ik hem ook met rijden op gaan doen, en dat gaat eigelijk best goed :)

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 16:03

ik ben binnengelopen en ze hebben met een heel simpel plaatjes apparaat opgemeten. links heb ik een cilinder van 3,5 zei die. en rechts heb ik -0.25

maar op dat briefje staat precies:

Links

s c a
+0.25 - 0.75 7
+0.25 -0.75 8
+0.00 -0.75 1
<+ 0.25 -0.75 7>

dus weet niet precies wat links nu inhoud??? iemand suggesties?

morgen ochtend ga ik naar de huisarts. moet echt naar fysio. of wat dan ook. het gaat al echt heel erg lang slecht met mn rug en op kantoor alleen maar erger!

Jamayka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:11

Je zegt dat je ook last van je nek hebt en dat klinkt voor mij eerder als een ander bekend "computer-houding" probleem. Tegenwoordig zijn de lettertjes op het scherm zo klein dat je automatisch je hoofd wat meer naar voren houdt terwijl je achter je computer zit. En daar kun je verschrikkelijk veel last van je nek van krijgen. Dit trekt door naar je hoofd waardoor je hoofdpijn krijgt. Let er maar eens op of je dat doet als je achter de pc zit.

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 16:12

nee dat is het niet;) want rug klachten heb ik altijd al. of ik nou wel of niet op kantoor zit. het is de laatste tijd alleen hevig vergergerd. dus vandaar ook morgen, naar de dokter!

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:19

En?? wat zei de arts?

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 09:27

de dokter zei dat het waarschijnlijk door stress komt.. en hij vroeg of ik eerst m'n ogen wilde laten testen en dan kijken wat daar uit komt.. dusja. echt een dokters advies haha

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:30

Ik heb ondertussen ook al 12 jaar een bril en heb hem ook gewoon met paardrijden op hoor ;) Kan prima, heb er speciaal glas in zitten wat eigenlijk niet kan breken, is ook geen echt glas, maar een soort hard plastic ofzo. Ben alleen maar heel erg blij met mijn bril, kan anders geen hand voor ogen zien :o Ook met andere sporten heb ik hem altijd op en er is in al die jaren nog nooit iets ergs mee gebeurd, op een paar keer een mega scheve bril na ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:31

Goed dat je je ogen hebt laten testen, weet je al wat voor een bril je wilt?

Ik ben gewoon de opticien ingelopen, omdat ik graag een bril wilde als accessoire. Toen moest ik ook eerst mijn ogen laten opmeten, terwijl ik dacht dat ik gewoon goed zag. Bleek dat ik met mijn linker oog maar 50% zie en dat rechts heel hard werkt om dat bij te trekken.

Ik sport er trouwens niet mee, want ik zie voldoende zonder.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:38

Ben even heel nieuwsgierig, die cilinder van 3,5, is dat veel???