Sonja Bakker en 's avonds honger.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:43

Maar Vjesta, dat je hoort van iedereen dat er geweldige resultaten van komen, is heel makkelijk uit te leggen.
Wanneer iemand veel afvalt, gaan ze dat natuurlijk tegen iedereen zeggen dat het dieet dat ze volgen geweldig is. Maar denk je dat als diegene als hij stopt met het dieet en weer 20 kg aangekomen is, dat gaat rondbazuinen? Dan hoor je er niets meer van.

Ik kan je verzekeren dat het Sonja dieet misschien op de korte termijn werkt, maar op de lange termijn is het alleen maar schadelijk voor je lichaam.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 21:45

savasan schreef:
Maar Vjesta, dat je hoort van iedereen dat er geweldige resultaten van komen, is heel makkelijk uit te leggen.
Wanneer iemand veel afvalt, gaan ze dat natuurlijk tegen iedereen zeggen dat het dieet dat ze volgen geweldig is. Maar denk je dat als diegene als hij stopt met het dieet en weer 20 kg aangekomen is, dat gaat rondbazuinen? Dan hoor je er niets meer van.

Ik kan je verzekeren dat het Sonja dieet misschien op de korte termijn werkt, maar op de lange termijn is het alleen maar schadelijk voor je lichaam.

Mijn baas is vorig jaar 32 kilo afgevallen en ziet er nogsteeds geweldig uit...

savasan

Re: Sonja Bakker en 's avonds honger.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:04

Dan heeft je baas misschien een behoorlijk doorzettingsvermogen, want meestal is dat niet zo.

Diëtisten krijgen tegenwoordig behoorlijk wat mensen binnen die het SB dieet gevolgd hebben, en daarna weer terug gevallen zijn naar hun oude gewicht.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:12

waarom ga je iemand ontmoedigen die zo goed met een dieet bezig is? :=

misschien kan je ook eerst je tussendoortje doen dan, en dan om een uur of 9 je echte eten? :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 22:14

Loose schreef:
waarom ga je iemand ontmoedigen die zo goed met een dieet bezig is? :=

misschien kan je ook eerst je tussendoortje doen dan, en dan om een uur of 9 je echte eten? :=

Dat is ook wel een goed idee. Misschien dat ik dat nog wel kan proberen. En dan kan k na het eten nog lekker n rondje lopen of een eindje wandelen.

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:20

Ik heb een paar jaar terug SB gedaan....ben er toen 11 kg mee kwijt geraakt en dat is er nooit meer bijgekomen, dus dat jojo effect, was er bij mij niet....omdat ik het moeilijk vond vol te houden, gunde ik mezelf een keer per week een patatje, dan was het even geen Sonja en heb er in 9 weken toch die kg's afgekregen.

Laat je lijf wennen aan het niet savonds eten, het wordt steeds makkelijker.....het is juist slecht om savonds nog een snack te nemen, als je wilt afvallen, want deze energie die je verkrijgt verbrand je niet meer, daar je de beweging niet meer hebt en snel gaat slapen, deze snack wordt dan dus omgezet in vet. Dus de tip om overdag een snack minder te pakken en deze savonds te eten is niet echt slim.
Gewoon even doorzetten en als je het voor je zelf wat makkelijker wilt maken, gewoon een avondje in de week lekker ff SAS avond. Dan ben je misschien een weekje langer bezig, maar houd je het wel makkelijker vol.

En natuurlijk ga je weer aankomen als je na Sb weer in je oude eetpatroon vervalt. Doel van Sonja is je een goed eetpatroon aan te leren....daarna gewoon gezond blijven eten...en heb je een keer een dag dat je wat meer calorieen eet, let je de dag erna weer even extra goed op, dan is er niks aan de hand.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 02:19

Het is echt dikke vette BS dat je aankomt van laat eten. Wat uitmaakt is dat je minder eet dan dat je nodig hebt --> je valt af.
Of je dit 's avonds of overdag eet, maakt helemaal niets uit.

Ook 's nachts gaat je lichaam door met bestaan. Als je slaapt staat je lichaam niet ineens magisch 'uit'.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 06:54

Helemaal waar wat Phormicola zegt :j Punt is alleen dat mensen 's avonds vaak dingen als chips en chocola gaan eten. Daarom wordt er vaak gezegd, na zo en zo laat niks meer eten. Maar als jij om 11 uur nog een appeltje neemt, prima toch.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:22

op tijd naar bed gaan als je slaapt merk je het niet :+
ik wil zelf 20 kilo afvallen maar lukt nu niet omdat ik 12 weken in het gips zit
ik let wel op wat ik eet
ik eet wel 3 keer per dag en als tussendoortje appels of liga evergreen naturel
als ik straks uit het gips ben en van mijn pijn af ben wil ik bij de fysio gaan sporten 1 op 1
want dan moet ik sporten afspreken en staat er iemand op mij te wachten dus moet ik wel
en voor mijn operatie was ik begonnen met baantjes zwemmen 2/3 keer in de week dat wil ik ook weer oppakken
in de hoop dat ik met ''normaal'' eten en sporten langzaam maar zeker die 20 kilo kwijt raak
al doe ik er 2 jaar over maakt me niet uit

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:24

Focussed schreef:
Klopt, las laatst een heel onderzoek waarin uitkwam dat het beter is om hetzelfde te blijven eten (mits je natuurlijk enigzins gezond eet, dus ± 2000 kcal p/d) en daarnaast te gaan sporten.
Met verminderde calorie-opname gaat je metabolisme alleen maar omlaag en kom je uiteindelijk zelfs aan van weinig eten.
Het levende bewijs is mijn moeder die haar hele metabolisme naar z'n grootje heeft geholpen door het dieëten en van 1000 kcal op een dag nog aankomt.

tadaaaaaaa!!!!!! Helemaal mee eens... goede gezonde porties, en flink bewegen.
En geen troep met zoetstoffen enzo...

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:25

phormicola schreef:
Het is echt dikke vette BS dat je aankomt van laat eten. Wat uitmaakt is dat je minder eet dan dat je nodig hebt --> je valt af.
Of je dit 's avonds of overdag eet, maakt helemaal niets uit.

Ook 's nachts gaat je lichaam door met bestaan. Als je slaapt staat je lichaam niet ineens magisch 'uit'.

zelfs met slapen verbrand je calorien dus het maakt ook niet uit
was pas nog een proffessor op tv die uitlegde hoe en wat over eten en verbranden
je verbrand wel s'avonds het is ook een fabel dat je niet na het eten mag gaan slapen want of je nu rusit gop de bank hangt of in bed ligt dat maakte volgens hem dus helemaal niks uit
het ligt er aan wat je eet.
als je 3 keer in de week patat eet ja dan ben je fout bezig natuurlijk
als je een dag slecht voedsel eet kan je dat compenseren door meer te bewegen de dag erna en niet te snoepen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 11:07

Ninx schreef:
Focussed schreef:
Klopt, las laatst een heel onderzoek waarin uitkwam dat het beter is om hetzelfde te blijven eten (mits je natuurlijk enigzins gezond eet, dus ± 2000 kcal p/d) en daarnaast te gaan sporten.
Met verminderde calorie-opname gaat je metabolisme alleen maar omlaag en kom je uiteindelijk zelfs aan van weinig eten.
Het levende bewijs is mijn moeder die haar hele metabolisme naar z'n grootje heeft geholpen door het dieëten en van 1000 kcal op een dag nog aankomt.

tadaaaaaaa!!!!!! Helemaal mee eens... goede gezonde porties, en flink bewegen.
En geen troep met zoetstoffen enzo...

Ja, leuk, daar heb ik niets aan.
1) ik heb zelf niet de dicipline om me te houden aan niet snoepen als ik niet precies verteld krijg wat ik moet eten
2) ik sport al 5 keer in de week.

Dus "tadaaaaaaaaaaaaaa!!!!" Is leuk, maar helpt me geen zak verder. Dat was de vraag ook niet.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:26

Een kop zwarte koffie helpt tegen het 'honger' gevoel. Of eet anders iets wat je lekker vind, en wat ook verantwoord is, bijvoorbeeld rijstwafels, cracottes, komkommer, tomaat... Geen idee of je daar van houd. Of afleiding zoeken, dat helpt bij mij ook altijd erg goed.
En trouwens, het is ook erg belangrijk om af en toe (1 keer in de week) een keer te zondigen, zo kun je het beter volhouden!

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:30

Neem eens een glas cola light.
Door die bubbels krijg ik vaak een vol gevoel.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 07:17

Ga meer ontbijten. Trek 's avonds komt doordat je overdag niet voldoende eet.

Ideaal gezien zou je de omvang van je maaltijden moeten omdraaien, je ontbijt moet de grootste maaltijd van de dag zijn. Kies voor een combinatie van complexe koolhydraten en eiwitten. Let bij ontbijtgranen heel goed op de suikers. Vergelijk maar eens de hoeveelheid suiker in weetabix met die van flakes zoals all-bran of special K en trek je eigen conclusies.

Als je je ontbijt verdeelt in 2 porties, eentje als je opstaat en eentje halverwege de ochtend (in plaats van zo'n suikerhoudend tussendoortje als een liga-koek) heb je een stevige basis waar je de rest van de dag goed op door kunt. Verklein vervolgens de hoeveelheid avondeten, pak gewoon een ontbijtbordje in plaats van een groot bord.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:48

ik begrijp precies wat je bedoelt. 's avonds lekker voor de buis of met een boek op schoot en dan wat lekkers erbij. Er ontstaat een soort gewenning. Het zit dus tussen je oren en er zit niets anders op dan afkicken. Doorzetten dus, uiteindelijk treedt hierin ook gewenning op.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 06:24

zoek extratussendoortjes die voldoende eiwitten en eventueel vezels bevatten om een wat langer "ik hoef niet te eten " gevoel te hebben
la vache qui rit light dippers of puntjes doen het bij mij erg goed
in combi met wat kertomaatjes erg lekker en zit geen fluit in , dus maakt je uiteindelijke inname niet direct veel hoger
of maak een appeltje warm in de magnetron met kaneel erover
een kop drinkbouillon drinken
een dieet volgen prima, maar afwijken met iets wat laag in calorieen is extra te nemen is zeker bij een laag calorie dieet best mogeliijk zonder veel minder resultaat

en voor mij zou gelden , als laatste officiele tussendoorje , niet iets met veel koolhydraten zoals een broodproduct, dan krijg ik alleen maar meer trek