Hoofdpijnpatiënt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:25

Pijn stillers werkten bij ook niet,mijn grijze vullingen zijn verwijderd en daarna ging het heel goed.Later weer hoofdpijn en bleek koemelk en soya de boosdoener te zijn.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 08:27

Naaltje schreef:
@ts; je woont niet toevallig in BredaNoord? want dan zou je haast denken dat 't hier veroorzaakt wordt door iets ''bredaas'' ;)

paracetamol eten ben ik mee gestopt.. omdat het 9 van de 10 keer niet hielp, en ik het zooi vind..
Alleen als ik moet autorijden pak ik ze nog, als ik voel dat het fout kan gaan. Omdat ik autorijden nogal riskant vind met hoofdpijn :o

In de Haagse Beemden....
Maar ik woon pas sinds mijn 18e in Breda en heb al langer last van hoofdpijn....
Paracetamol ben ik aan het minderen, ik slik er niet meer dan 2 per dag nu. Als ik het voel opkomen wil een een paracetamol het nog wel eens de kop indrukken, maar als ik echt al hoofdpijn heb, helpt het al voor geen meter meer.... Dus neem ik het dan ook niet meer in.... Bovendien probeer ik zwanger te worden en heb het gebruik van medicijnen toch al tot een minimum beperkt...

chanicha

Re: Hoofdpijnpatiënt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:36

Ik loop bij de kraker omdat ik ook bijna iedere dag hoofdpijn heb, vanuit mijn nek trekt het naar boven.
Ik heb jaren geleden een aandoening gehad waarbij hoofdpijn een klassieke klacht was, alleen had ik het toen nooit!
Na de operatie heb ik het wél gekregen, alleen de laatste maanden is het bijna dagelijks!

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 08:38

Chanicha, wat voor aandoening was dat, als ik vragen mag? Mag per PB ;)

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:39

Ongeloofelijk, ik dacht dat ik de enige was die niet meer normaal kon functioneren met hoofdpijn. Ik heb zelfs een keer gehad dat ik in de auto zat en naar rechts keek, daarna weer vooruit en dat het leek alsof mij rechteroog naar rechts bleef staan.....heel erg eng als je in de auto zit.

Bij mij uit de hoofdpijn zich bij onspanning. Het zijn bij mij dan ook spanningshoofdpijnen. Ze komen vanuit je nek, je voelt het al aankomen, en trekken over mijn hoofd naar mij ogen. vooral op rechts. Ik kan daarbij ook mijn neus niet meer aanraken, die doet zo veel pijn en mijn rechter jukbeen ook. Het is dus gewoon een spierenprobleem....denk ik! Zeker omdat ik ook rugklachten heb in de onderrug en rond de schouderbladen, staat volgens mij allemaal met elkaar in verbinding.

Mijn arts zei overigens dat je op moet passen met de pijnstillers die ibuprofen bevatten, daar krijg je weer afhankelijkheidshoofdpijnen van. Dat valt met paracetamol mee. Als ik een echt knaller heb neem ik gewoon een Advil 400 gr, die haalt het scerpen er vanaf. als ik op tijd ben met innemen, haalt die de hele hoofdpijn weg. Maar het is wel op basis van Ibuprofen, dus moet er weer mee oppassen.

Ik heb een tijdje accupunctuur gehad, heeft mij geweldig geholpen, maar moet wel na zoveel tijd weer herhaald worden. Verder ben ik nu begonnen met Centered Riding (een les gehad), en dat was voor mij ook een hele opluchting. Je leert dan, op of naast je paard, je lijf te ontspannen. Dat gaat mij echt helpen, daar ben ik van overtuigd.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:44

wat ik er trouwens erg heb is als de hoofdpijn erger word me londje korter kan steeds minder hebben en word heel snel heel boos

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 08:46

Dat valt bij mij wel mee.... Wel ben ik heel stilletjes, de mensen om mij heen merken wel aan mij dat ik hoofdpijn heb en laten me een beetje...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:48

ik reageer inderdaad zo min mogelijk, omdat elke beweging hoofdpijn erger maakt.
Dus word ik inderdaad, zoals denise zegt ''stilletjes''

net een mailtje gehad van stage, ik had gestuurd dat ik graag thuis aan de gang ging. Krijg terug, dat dat niet mag. Ik moest vandaag gaan paardrijden, wandelen oid, maar niet voor stage aan het werk :o jeetje ik ben echt blij met dat plek :)

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 08:50

Wauw fijn hoor.... Bij mij op het werk zijn ze heel anders. Ik heb van april t/m augustus in de ziektewet gezeten i.v.nm. vage rugklachten (bleek uiteindelijk een ontsteking te zijn) maar genoeg collega's die me niet geloofden en vonden dat ik me aanstelde.... Ga straks wel de huisarts weer een keer bellen om een afspraak te maken, kijken of hij me kan doorverwijzen misschien....

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:00

De mensen die mij goed kennen zien het ook aan mijn kleur. Ik krijg een soort grijze grauwe kleur volgens mijn vader. En mijn ogen gaan heel raar staan.

Mensen weten dan dat ze mij met rust moeten laten, anders heb ik wel een kort lontje ja!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:03

Ik heb ook altijd enorme hoofdpijn, ik heb erg last van stekende pijn vanuit m'n nek naar m'n hoofd en ook steken in m'n oren.
Op m'n werk zijn ze helaas alles behalve begripvol, ik zit gemiddeld 9 uren per dag achter de PC, en dat is nou ook niet bepaald "goed". Ben ook helemaal bek af als ik thuis kom, ;(

Edit; ik wordt dan ook altijd heel stil, wat op mijn werk weer omgezet wordt in "ongeinteresseerd"

gvmf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:21

Ik heb ook veel last van hoofdpijn. Vroeger was het voornamelijk in de zomer, bij warm weer kon ik gewoon niks doen. De druk in mijn hoofd word door de warmte te groot met als resultaat hoofdpijn die bijna niet te stillen was met pijnstillers.

Sinds een jaar of 2 begint het ook steeds erger te worden in de wintermaanden. Dus inmiddels het hele jaar door. En waarom, alle redenen die je maar kan bedenken. Stress==> hoofdpijn, druk weekend --> hoofdpijn, warmte--> hoofdpijn, verkouden --> hoofdpijn, etc.

Het zit vaak rechts boven mijn oog. Een zeurende pijn die gepaard gaat met af en toe een flinke steek. Vorige week stond ik onder de douche en ging ik bijna van mijn stokje door de pijn. En als het echt echt erg is dan voel ik niet eens meer of het nou rechts, links of midden zit. Alles doet dan zeer...

Ik word vaak ook stil of krijg een enorm kort lontje...

Donderdag ga ik naar de huisarts en ben benieuwd wat er nu van gezegd wordt...

Ben een paar jaar eerder al een keer geweest en heb toen zwaardere ibuprofen gekregen op recept. Alleen...ik wil gewoon niet dat ik me vol prop met die medicijnen steeds terwijl het maar een fractie helpt...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:26

mijn ma heeft net ook 'n afspraak gemaakt bij de huisarts.. ^) heb totaal geen vertrouwen in 't fiet dat dat gaat helpen, maargoed :)
morgenmiddag.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:50

Ik herken de klachten ook wel een beetje, al heb heb ik continu hoofdpijn. Er is geen moment dat het weg is en dat wil wel eens heel frustrerend zijn....

Je moet echt oppassen met grote hoeveelheden paracetamol en ibuprofen. hier kan medicijnafhankelijke hoofdpijn van ontstaan.

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:17

Ik ben echt heel erg benieuwd wat de huisarts gaan zeggen Naaltje.....ik heb er nooit echt vertrouwen in. Mijn oude huisarts had altijd de neiging om te zeggen dat het wel weer overging of dat het tussen mijn oren zat. Nou dan zou ik ook graag geholpen worden, zelfs als het tussen mijn oren zit. Je kan wel janken als het zo zeer doet, maar dat doe je niet, want dan wordt het nog erger!!

Hopeloos gevoel heb ik er altijd van! Ik voel mij dan net een klein zielig vogeltje!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:26

m'n ma heeft nou gebeld ''ja ze is 20, en als ze dan al gewoon niet meer kan functioneren van de hoofdpijn is er iets fout, vorige keren werd ze afgescheept, en dat gaat nu niet gebeuren''
:=
Het is bij mij nu erger aan het worden.. Maar heb dan ook niet echt m'n gemak gehouden (2 wasjes, afwas, beddegoed verschonen, afvoeren ontstoppen :o )

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:04

Ik ben nu al keer of 8 bij huisarts geweest, eindelijk doorgestuurd naar neuroloog. Mri scan gehad, niks gevonden..neuroloog vond het met mijn hoofdpijn belachelijk dat ik nooit doorgestuurd was. Enorm enge medicijnen gekregen, maar daar wil ik eigenlijk niet aan. Vorige week 4 dagen plat gelegen, ik bijna in tranen naar huisarts werd eruit egschopt dat ik maar paracetamol moest nemen :(.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:15

Pinacolada: Slik je de medicijnen van de neuroloog niet? Mag ik vragen welke medicijnen het zijn? Het is dan neem ik aan gewoon pijnstilling als ze niet weten wat het is.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:16

Topamax, mag je sowieso tijdje niet mee autorijden, zijn verslavend en heftige bijwerkingen. Is mij wat te gortig.

lisanne112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:50

hier nog eentje..
ben nog niet zo oud, ( 16 ) maar heb al sinds klein afaan veel hoofdpijn.
heb nooit een ongeluk gehad met mijn hoofd ect. wel vroeger veel in het ziekenhuis gelegen omdat mijn nier voor de helft is afgestorven. daavoor wel veel medicijnen gehad. maar kan geen link leggen dat het daar iets mee te maken kan hebben.
ik heb ook vaak 3/4 x per week last, ik kan er af en toe ook zo boos om worden. het verpest voor mij vaak veel dingen.ben 2 weken geleden naar de dokter geweest en moet een soort van '' dagboek'' bijhouden, hoevaak ik het heb, wanneer, wat ik er voor slik, of ik misselijk ben enz enz.
asprine helpt af en toe wel en af en toe niet, soms word ik ook wakker met hoofdpijn. dan helpt niks er tegen!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:50

hmm, niet mee mogen autorijden is idd al flink beperkend..
zou ik ook niet willen/kunnen dan..

ik ben benieuwd naar morgen :)

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:54

Ook ik heb dit vroeger gehad, na vele bezoekjes aan de HA, chiropracter, fysio, opticien alles. Uiteindelijk bleek het bij mij groteldeels te komen doordat ik chronische voorhoofdontsteking had. Oftewel non stop aan de speciale neusspray en het gaat stukke beter. Heb nog wel momenten dat ik enorm veel last heb maar het is nu veel meer onder controle te krijgen.

betssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:03

Body Stress Release heeft erg goed bij mij geholpen (heb aantal maanden geleden ook een topic geopend over hoofdpijn)... Misschien de moeite waard om eens te proberen?

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:05

lisanne112 schreef:
hier nog eentje..
ben nog niet zo oud, ( 16 ) maar heb al sinds klein afaan veel hoofdpijn.
heb nooit een ongeluk gehad met mijn hoofd ect. wel vroeger veel in het ziekenhuis gelegen omdat mijn nier voor de helft is afgestorven. daavoor wel veel medicijnen gehad. maar kan geen link leggen dat het daar iets mee te maken kan hebben.
ik heb ook vaak 3/4 x per week last, ik kan er af en toe ook zo boos om worden. het verpest voor mij vaak veel dingen.ben 2 weken geleden naar de dokter geweest en moet een soort van '' dagboek'' bijhouden, hoevaak ik het heb, wanneer, wat ik er voor slik, of ik misselijk ben enz enz.
asprine helpt af en toe wel en af en toe niet, soms word ik ook wakker met hoofdpijn. dan helpt niks er tegen!

houd dat dagboek maar goed bij!!!! daardoor zijn we bij mij op de diagnose & juiste behandeling gekomen!!!!!!!

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:11

ik had ook jarenlang last van verschrikkelijke hoofdpijn. Sinds ik gestopt ben met het eten en drinken van zuivelproducten is het bijna over. Alleen als ik weer melk drink of regelmatig vla eet heb ik meteen weer hoofdpijn.