Stoppen met roken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 19:14

Dankjewel!
mistid schreef:
Ik moest ook van de ene op de andere dag stoppen (boze ouders die er achter kwamen..). Opzich is het te doen, maar niet als ze je er bijna elke dag mee gaan confronteren :\ . Mijn ouders zijn namelijk heel erg tegen. Dus niet uit vrije wil gestopt.
Het is vooral moeilijk met uitgaan, nee zeggen als iemand je aanbied...

Ja dat snap ik, zal het ook nog wel moeilijk krijgen met uitgaan denk ik, daar zie ik ook best tegen op. :\ Maar dan denk ik gewoon aan mijn pappie die blij is dat ik stop en dan is het niet meer zo moeilijk om af te slaan haha en aan zwarte longen enzo.

Nanne

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:19

TS,

Ik wil je ook even succes wensen!

Ik ben nu bijna twee weken gestopt. Ik rookte ook Marlboro 6 euro pakjes.
Alleen iets meer dan jou. Ik rookte anderhalf pakje per dag.
Veel stress laten we maar zeggen.

Ik ben van de een op de andere dag gestopt en tot nu toe gaat het goed!

Dus succes!!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:25

wat goed allemaal!!!
al die stoppers (bijna stoppers) bij elkaar!!!

in mijn hoofd praat echt nog de nicotine, als ik dit allemaal zit te lezen heb ik ook zoiets van: ik ga ook stoppen!!
en dan klinkt de nicotine: wel nee, is nergens voor nodig, is toch lekker in de auto, op stal, op het werk, gewoon tegen de verveling.....

het is gewoon dom dat zoiets je denken kan bepalen, want waar hebben we het nou over: je bent jezelf langzaam aan het vergiftigen, en je zoekt gewoon een uitleg daarvoor!!!!

ik heb nog 2 pakjes liggen (net gekocht) maar daarna gaat het ook gebeuren!!
ik ga ook stoppen, kost gewoon veel te veel geld en energie!!!

succes de andere stoppers!!!
ik ga mee blijven lezen en supporten!! (en hopelijk ook gesupport worden)

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 19:35

Goedzo Mister01! Maar dan moet je het wel echt doen he! Dus ik wil een post zien hier als die pakjes op zijn. ~~}>

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:40

ja het gaat zeker gebeuren!!!

ik heb nu en morgen nachtdienst, dus tegen die tijd zijn die pakjes wel een heel eind op denk ik (op mijn werk rook ik heeeeeeel veeeeel)
tegen de verveling!!!

ik rook nu al 15 jaar!!! het wordt echt tijd om te stoppen, en een gezond leven te gaan lijden.

zal zeker op het werk wel heel erg moeilijk worden, want iedereen om mij heen rookt hier ook!!!
maar ik ga stoppen en het gaat lukken!!!

*krijg al bijna paniek aanval bij het idee om weg te gaan zonder sigaretten bij me te hebben* :o

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 19:46

Haha, ik snap het := Maar je kunt het wel!
Ik denk dat ik vooral mijn sigaretje 's ochtends mis op het perron voordat de trein komt, die is altijd zo lekker :o

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:52

het scheelt dat ik niet echt van die vaste tijden heb om te roken, wel van die vaste rituelen!!

altijd als ik op mijn werk kom, altijd als ik op mijn paard stap (heel slecht!!!!), als ik met de hond wandel enz.

ik rook ook best wel veel eigenlijk (als ik er nu zo over nadenk!!!)
dus gewoon stoppen!!!

we kunnen elkaar nu steunen!!! zal echt wel heel erg tegen vallen ben ik bang!!!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 19:56

Haha voor jou is het waarschijnlijk moeilijker dan voor jou!
Ik rook pas een jaar, jij al 15 jaar. En ik rook ook een stuk minder.

En ik rook op schooldagen het meeste. Als ik op het perron sta, als ik naar school loop. Dan kom ik op school en moeten we wachten op een docent en rook ik nog een sigaret, dan hebben we een kwartier pauze rook ik een sigaret, hebben we een half uur pauze dan rook ik er 2 of 3.. Enzv. Erg vervelend.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:57

Meliaforever schreef:
Lifaya.. Ik ben van dag op dag gestopt met roken, vanaf februari. Ben nog steeds gestopt. Had al eerder geprobeerd door idd te gaan minderen, maar echt niet dat dat lukte. :P
Je moet van dag tot dag leven.

Bij mij is dat afbouwen dus wel gelukt, maar zou ook heel goed per persoon kunnen verschillen :D ik was vroeger wel echt een nicotinejunk. Nu dus absoluut niet meer en ben ook helemaal niet mee verslaafd :) Als ik rook, rook ik dus enkel mijn eigen sigaretten uit egypte, als die op zijn stop ik helemaal, tot ik weer naar Egypte ga en weer die sigaretten kan kopen :') Ik heb dus zoiezo 3 jaar dik als een locomotief gerookt. Sinds ik gestopt ben, ben ik wel wat meer gaan eten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:59

MyHorseGirl schreef:
btw, ik lees net over dat afbouwen, geen aanrader.. Ging ik ook proberen maar ik dacht, joh 1tje extra kan wel.. 2 ook wel... 3 ook wel.. Van dag op dag lijkt me veel beter. Hebben mijn ouders ook gedaan 10 jaar geleden. Ze zijn nu echt definitief gestopt.

Maar dat is niet afbouwen :+ Je moet grenzen voor jezelf stellen. Als je meteen stopt heb je meer kans op terugval dan dat je het afbouwd omdat je nicotine-level dan ook drastisch word verminderd :D

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 20:01

Ik was juist dunner toen ik niet rookte haha. Heb ook wel een losgeslagen periode gehad dat ik blowde, rookte en dronk als een bezetene, toen woog ik 5 kilo meer. Al die vreetbuien :') Gelukkig nu niet meer.
Ik ga trouwens niet afbouwen, want ik denk niet dat dat werkt haha, ik ken mezelf wel een beetje :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:04

hihi je moet doen wat het beste bij jou zal werken :) het verschild echt per persoon :D ik was een losgeslagen tiener, veel uitgaan etc :+ maar ben nu helemaal "heilig" geworden :')

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:06

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 20:08

Naja ik ben 16, het hoort er gewoon bij. Maar ik vind het gewoon zonde van m'n geld. En het is nergens voor nodig want zonder al die dingen ben ik ook een leuk persoon, dus het is gewoon doelloos B-) :+
amazone77 schreef:

Ik zag het net ja, maar toen had ik het topic al geopend.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:08

afbouwen wordt hem bij mij ook niet, dan ben ik ook zo van: ach kan nog wel eentje!!! :o
nee, gewoon straks als ze allebei op zijn dan is het klaar!!! :j

ik ben alleen wel een beetje bang voor de toeren die ik ga uithalen, ik zal maar alvast een lading lollies ofzo in huis gaan halen ofzo, dan heb ik iets anders om te pakken.

het schijnt idd wel dat je gaat aankomen als je stopt, omdat al het eten opeens een stuk lekkerder gaat smaken.
gelukkig ben ik niet zo'n food-minded type.
ik eet omdat het een noodzakelijk kwaad is, maar anders deed ik dat ook niet. :n

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 20:11

Haha ik zit op een horeca school, dus voor m'n opleiding is het wel beter. :P En ik hou ook wel van eten, maar ik eet net zo lief een appeltje als een zak chips.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:15

nou dat scheelt dan alweer een hoop snackjes!!!

ik ben wel benieuwd hoe mijn lichaam zal gaan veranderen als je echt nicotine vrij bent!!!
ik heb nu regelmatig druk op mijn borst (nu ook) en dat komt ook puur van het roken.
verder natuurlijk ook conditie verbetering, althans, dat hoop ik, ben al moe als ik een stukje met mijn hond ren!!
en wat nog meer????

ben echt benieuwd!!!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 10:29

Nou vandaag de eerste dag zonder sigaretjes, gaat goed tot nu toe :+

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 10:37

Peuk schreef:
Nou vandaag de eerste dag zonder sigaretjes, gaat goed tot nu toe :+

+:)+

Ben stiekem wel heel benieuwd wie als eerste gaat smokkelen, ik hoop dat ik het niet ben want dan heb ik een dik probleem thuis _O- .

Wow Mister, voor jou zal het wel een hele opgave worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 10:38

Succes Peuk en Mister01. Toen ik nog rookte was ik ook echt een bushalte-roker om het zo maar te noemen. Bij alles waar ik even ergens moest wachten, kwam er een peuk tevoorschijn. Aanvankelijk was ik ook 'bang' dat ik die gewoonte en behoefte niet los zou kunnen laten, maar gek genoeg verdwijnt dat allemaal vanzelf na vrij korte tijd :j.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 11:16

Ja klopt, bij mij is het vooral tegen verveling, en als ik stress heb dan rook ik 3 sigaretten achter elkaar en dan ben ik weer rustig := Morgen op school wordt wel moeilijk denk ik, moet nog tot 4 uur ook.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:19

o ik wil ook zo graag stoppen !!!!
Misschien moet ik maar mee doen met jullie .

Ik heb echt wel steun nodig , anders red ik het nooit.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 11:32

Nou gewoon doen dan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:34

Nee, juist niet meer doen :D. Gewoon ophouden een peuk op te steken, het scheelt je nog moeite ook.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:36

Mister01 schreef:
nou dat scheelt dan alweer een hoop snackjes!!!

ik ben wel benieuwd hoe mijn lichaam zal gaan veranderen als je echt nicotine vrij bent!!!
ik heb nu regelmatig druk op mijn borst (nu ook) en dat komt ook puur van het roken.
verder natuurlijk ook conditie verbetering, althans, dat hoop ik, ben al moe als ik een stukje met mijn hond ren!!
en wat nog meer????

ben echt benieuwd!!!

ik ben nu bijna 2 jaar gestopt met roken...rookte bijna 2 pakjes camel per dag weg....slof in de week,200 euro in de maand. :o ....18 jaar lang.(zelfs niet kunnen stoppen tijdens mijn zwangerschappen,wel veel en veel minder gerookt,maar niet gestopt,en zelfs toen mijn moeder 7 jaar geleden overleed aan longkanker (door het roken) pafte ik ''gewoon'' door.
ik was heel erg verslaafd,roken was mijn levensbehoefte nr 1!

ik zelf was het roken al heel lang beu,maar gewoon stoppen lukte mij niet.
ik ben gestopt met hulp van een laser behandeling. http://www.prostop.nl
en nu bijna 2 jaar verder (28 december 2008) nog steeds geen peuk meer aangeraakt.

mijn conditie was ook 0,0 misschien nog wel minder ;)
en nu kan ik 5 km aan 1 stuk hardlopen!!!!
sinds ik gestopt was kreeg ik steeds meer energie,moest bewegen haha
helaas wel 12 kilo aangekomen door het extra eten wat ik deed,maar nu nog maar een paar te gaan en ik zit weer op mijn ouwe gewicht!

zie het stoppen niet als een straf,maar als een bevrijding van een hele nare verslaving,onderschat het niet!
als het je zo niet lukt kan je altijd naar je huisarts gaan om hulp te vragen.

heel veel succes allemaal. :D