Hoeveel tijd tussen jouw kinderen, en zou je het anders doen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:58

[quote="AngeliqueB"]Tussen de oudste en de middelste zit 22 mnd, maar zij kwam bij ons uit China met 10 mnd en toen was hij bijna 3.
De jongste en middelste schelen 17 mnd, ook deze is uit China geadopteerd en kwam bij ons toen hij 2 jaar en 9 mnd was. De andere 2 waren toen 4,5 en 6 jaar oud.
Maar ik zeg er erlijk bij, ik moet er niet aan denken dat ik drie keer in 3,5 jaar zelf een baby had moeten krijgen!! Zwanger raken als je baby net 8 mnd is, dat lijkt me zo zwaar!!!![/quote]

Dat valt wel mee hoor,als het gebeurt,dan weet je niet beters en gaat alles vanzelf.
Als je een drieling zou krijgen weet je ook niet beter en gaat dat ook vanzelf.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:59

HIer ook iemand die geen kinderen heeft.

Maar ik en mijn broertje en zusje (tweeling) schelen ongeer 6 en half jaar. Soms is het wel handig. Ik heb nu gwoon mijn rijbewijs en kan rustig de auto van pa en ma mee nemen en hoef hem niet te delen met mijn broertje en zusje.
Maar in bijvoorbeeld de vakantie's was ik altijd alleen en hadden hun elkaar.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:05

Tussen mijn kindjes zit 18 maanden, ik denk dat aan beide wel een voor- en nadeel zit (veel of weinig tijd ertussen). Ik vind het wel druk, maar ze hebben ook veel aan elkaar. Als ik de tweede het eerst had gekregen had ik misschien wel langer gewacht met de tweede (qua niet doorslapen en de keet afbreken :D ).

Vind wel dat mijn lijf een opdonder heeft gehad, vraag me af hoe vrouwen dat vroeger deden, met 10 kinderen enzo...

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:08

Mijn kids schelen exact 21 maanden. Toen mijn dochter 1 jaar werd ben ik gestopt met de pil en ik was gelijk zwanger van mijn zoon. Dochter is van 19-11-1997 en zoon is van 19-08-1999. Ik had het niet anders willen doen. Want als dochterlief 2 zou zijn geworden en ik dan nog niet zwanger zou zijn van de tweede zou ze alleen zijn gebleven.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:10

mijn zoon word zondag 7 jaar,en mijn dochter in januari 4,er zit dus 3 jaar en 3 maanden tussen.
en als ik het op nieuw mog doen,dan deed ik het pressies hetzelfde.
ze gaan erg goed met elkaar om,en tijdens de zwangerschap van de laatste is de oudste ook steeds mee geweest,na de 20 weken echo wisten we dat hij een zusje zou gaan krijgen,en hebben dit hem ook verteld,en ook al gelijk haar naam gegeven.......zo was het voor hem al net of hij een zusje had.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:11

Niet uit eigen ervaring, maar we hadden het er toevallig van de week over :D
Zowel m'n vriendin als m'n collega hebben 3 kinderen. Tussen de 1e en 2e zit bijna 3 jaar. Tussen de 2e en 3e een jaar....
Beiden gaven echt aan dat het TROPEN JAREN waren toen ze klein waren!!! De 1e zat nog niet op school toen de 3e baby was. Ze kunnen haast nog niets zelf en dat is een voordeel als er wat langer tussen zit.
Als ik ze zo hoorde praten, zou ik er persoonlijk niet voor kiezen, heel kort op elkaar :P

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:27

Ik heb mijn drie kinderen achter elkaar gekregen. De oudste en de middelste schelen 21 maanden en de middelste en jongste 2,5 jaar.
Het waren drukke jaren, maar als je zo druk bent wen je eraan. Het goede ervan is dat je niet overnieuw hoefde te beginnen. Ze sliepen nooit uit die kleine rakkers. Nu zijn ze wat ouder en slapen allemaal uit, douchen en tanden poesten doen ze ook allemaal zelf.
Nu heb ik het druk met taxi spelen en helpen met huiswerk. De meeste kinderspeelgoed is al het huis uit. ( dus die eeuwige troep is ook weg). Ze schelen niet veel dus hebben altijd samen gespeeld vooral de meiden. Ik zou het zo weer doen. Nu pluk ik de vruchten ervan.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:31

Ik heb (nog) geen kinderen, maar zou ook trachten om het kort op elkaar te houden.
Het liefst zou ik zelfs een tweeling krijgen :) Het lijkt me handiger om op relatief korte periode
uit de luiers te zijn.

Nu uiteraard...Mijn mening kan nog altijd veranderen na m'n 1ste he :)

Ik heb trouwens zelf geen 'echte' broers of zussen. Wel een stiefzus (16j ouder als ik)
en een stiefbroer (14j ouder dan ik). Uit eerste huwelijken van mijn ouders.
Ik ben dus het nakomertje :)

Miranda40

Re: Hoeveel tijd tussen jouw kinderen, en zou je het anders doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:37

Willen en kunnen zijn natuurlijk 2 verschillende dingen. Het moet ook maar net lukken en goed gaan. Ons oudste zoontje is 8,5 jaar. Na miskramen en EUG's was ik in juni dit jaar zwanger van ons tweede kindje. Helaas is ons zoontje tijdens de zwangerschap overleden. Als het wel goed was gegaan dan had er 9 jaar tussen gezeten. Soms heb je het niet voor het kiezen.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:40

Mijn kinderen schelen 1,4 jaar. Ik vind het ideaal. Zou het zo weer doen. Het is wel even heel erg druk maar ach dat went.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:41

Miranda40 schreef:
Willen en kunnen zijn natuurlijk 2 verschillende dingen. Het moet ook maar net lukken en goed gaan. Ons oudste zoontje is 8,5 jaar. Na miskramen en EUG's was ik in juni dit jaar zwanger van ons tweede kindje. Helaas is ons zoontje tijdens de zwangerschap overleden. Als het wel goed was gegaan dan had er 9 jaar tussen gezeten. Soms heb je het niet voor het kiezen.

:(:)

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:59

Naomi is nu bijna 15 maanden oud, als ik geen miskraam had gehad had ik er een tweede bij als ze 17,5 maand oud zou zijn. Heel snel voor mijn idee het was dan ook niet helemaal gepland, maar wel zeer gewenst. Om mijn lichaam nu eerst even te laten herstellen en weer even mijzelf op plek nummer 1 te zetten wachten we nog even met een tweede. Ik wil nu volop van haar genieten en leuke dingen doen. Ze heeft nu een leeftijd dat ze zich volop aan het ontwikkelen is en ik daar geen seconde van wil missen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:42

mijn ouders hebben 4 kinderen. tussen de oudste 2 zit precies 4 jaar. 10 jaar later kwam zusje nr.3 en 4 jaar daarna nr. 4.
dus ouders hebben het goed uitgekient, tussen nr.1 en nr.3 zit precies 10 jaar en tussen nr.2 en nr.4 zit 10 jaar. wij zijn nu dus 31, 27, 21, en 17 jaar :D
mijn moeder heeft expres zoveel tijd ertussen laten zitten. toen ik net op school zat had ze alle tijd voor mijn pasgeboren zusje.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:53

2 kids: oudste is van februari 2002 en jongste van december 2004. Dus bijna 3 jaar.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:46

Tussen mijn zoon (24 juni 2008) en dochter (30 juli 2010) zit 2 jaar en 1 maand.
Ik heb voor dat ik zwanger raakte van mijn dochtertje een miskraam gehad, anders had er ong 20 maanden tussen gezeten.
Ik vind het tot nu toe een erg leuk leeftijdsverschil, of ze veel aan elkaar gaan hebben kan ik nu nog niet zeggen natuurlijk.
Wel vond ik het pittig dat toen ik zwanger was van de 2e ik mijn zoon nog in en uit bed/bad moest tillen, van de trap af, etc etc.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:49

3 jaar tussen die van ons. Vond het ideaal, want de oudste maakte het bewuster mee en vond het geweldig om te helpen met het badje en de fles. Nee, had het niet anders gewild.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:50

zoon 19-10-1994
zoon 03-06-1998
dochter 05-04-2003.

vond het heerlijk , de 1 net op school en alle tijd voor de kleine.
Nu zijn ze bijna 16, 12 en 7 .

Zou het niet ander shebben gewild .

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:53

Ik verschil met mijn zus 1 jaar en 10 maanden. Ik vind het persoonlijk ontzettend fijn dat dat we zo weinig van leeftijd verschillen, hierdoor is ze niet alleen mijn grote zus, maar ook een hele goede vriendin.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:00

Mijn oudste twee kinderen schelen niets, zijn nl. een tweeling. De jongste is geboren toen de tweeling 1,5 jaar was.

Was erg druk, maar ik wist niet beter, daarbij de twee oudsten kinderen waren geen moeilijke kinderen. Nu ben ik blij met het geringe verschil.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:10

Mijn oudste zoon is geboren in november 1987, zijn zus kwam 2 en een half jaar later in juli 1990. Heel lang getwijfeld over nummer 3, maar toen we beloten hadden datwe nog een derde kindje wilde was ik direct zwanger. De jongste dochter kwam in maart 1994. Tussen nummer 2 en 3 zat 3 en half jaar. Dat laatste vond ik wel fijn. Zoonlief was behoorlijk druk, dus ik had nog wel meer tijd willen hebben tussen nummer 1 en 2. Maar het is allemaal gelukt, ze zijn nu behoorlijk groot geworden. Uiteindelijk heb je niets te kiezen over leeftijdsverschillen; je moet het nemen zoals het komt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:13

4 jaar verschil, en vind het heerlijk. ALs de oudste op school is heb ik nog tijd om met de jongste te tuttelen. De oudste is ook echt gek met de jongste (andersom nog iets minder hahaha) Wil nog kinderen en gezien mijn leeftijd kan ik niet zo lang meer wachten, en hik er wel wat tegenaan hoor, twee van die ukjes die aandacht vragen!

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:00

Tussen de oudste en de tweede zit 14 maanden, tussen de tweede en de derde zit een jaar en 2 weken en de vierde zal 21 maanden schelen met nummer 3.
De derde was niet gepland, die is door alles heen gekomen, en ik heb van de 40 weken 26 weken op bed gelegen, maar ik zou het zo weer doen.
Nu ben ik dan zwanger van nummer 4 (wel "gepland") en daarna hopen we nog voor een vijfde kindje te gaan.

migomirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:12

tussen mijn zoon en mijn dochter zit 3,5jaar. Had de tussentijd liever kleiner gehad, maar door studie (verplicht van het werk) was dit onmogelijk. Maar nu vind ik het ook wel lekker. Meneer is naar school, heb ik lekker tijd voor mijn meissie! en toen zij geboren werd kon hij bewust van haar genieten. Ging gelukkig ook heel goed. moet zeggen ben blij dat zij nu bijna 2 is. Wordt steeds zelfstandiger, maar hij ook! heerlijk

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:02

Ik heb 2 oudere zussen, de ene is 3 jaar ouder, de andere 5 jaar ouder. Met degene die 3 jaar ouder is, heb ik als kindje erg veel gespeeld en eigenlijk helemaal niet met de oudste! Maar toen ik ouder werd, kwam ik weer beter overeen met mijn zus die 5 jaar ouder is, erg raar dus! Momenteel kom ik met beide heel erg goed overeen ;)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:06

toen mijn oudste 1 jaar werd zijn we gaan 'werken' aan de 2e. ;) dat lukte 2 maanden later, dus er zit 21 maanden leeftijdsverschil tussen mijn meiden. Ik vind dit een heel fijn verschil. Ik zat toen toch nog in de luiers en in het ritme van middagslaapjes enzo. Een nieuw babietje bracht toen niet zo heel veel veranderingen. Ze hebben veel aan elkaar met spelen en doen veel samen. Nu zijn ze inmiddels 8 en bijna 10, en begint het af en toe wat te botsen doordat de oudste al wat puberneigingen krijgt. maar tot nu toe vind ik het prima gaan eigenlijk.

zelf scheel ik 4 jaar met mijn jongere zus, en dat vond/vind ik eigenlijk wel een groot verschil. we hebben toen we klein waren nooit echt leuk gespeeld (in mijn herinnering dan) en veel ruzie gemaakt. Nu gaat het gelukkig een stuk beter :)
Laatst bijgewerkt door juval op 07-10-10 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt