ik ben ziek, maar het kan niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 10:54

ja, het is ws beter om het even rustig aan te doen, wie weet is het vanavond al wat beter, dan kan ik tenminste nog even het paardje gedag zeggen.

Abeltje77 schreef:
kun je niet relaxt blijven bokken vandaag? of download een gaaf pc-spel ofzo, en maak een pot thee en ga lekker computeren ofzo.

haha, heb je een suggestie :D

manna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:59

eempiej schreef:
Ik zou ipv de ibuprofen, paracetamol nemen. Pcm werkt namelijk meer koortsverlagend! dus dan zul je je ook wat beter gaan voelen denk ik.
Verder wel lastig om je zo beroerd te voelen. Ik zeg, alles achter elkaar doen en daarna weer lekker je bedje in ;)

Denk eraan dat je per dag max 1200 mg ibuprofen mag en dat betekent dus niet in een keer, maar met tussenpozen van zo'n 4 a 6 uur. Advil heeft precies dezelfde werkzame stof (ook ibuprofen) en werkt misschien alleen iets sneller doordat het in een vloeistof is verwerkt ipv in een tablet.
Daarbovenop is het ontzettend slecht voor je maag en werkt paracetamol, zoals eempiej zegt, ook koortsverlagend, maar zonder de nare bijwerkingen van ibuprofen.
Max 3 gram paracetamol (= 6 tabletten) op een dag nemen en verder inderdaad gewoon rust.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:02

abeltje_xx schreef:
ja, het is ws beter om het even rustig aan te doen, wie weet is het vanavond al wat beter, dan kan ik tenminste nog even het paardje gedag zeggen.

Abeltje77 schreef:
kun je niet relaxt blijven bokken vandaag? of download een gaaf pc-spel ofzo, en maak een pot thee en ga lekker computeren ofzo.

haha, heb je een suggestie :D

jazeker wel! maar dan wel eentje die je in 1 dag niet uitgespeeld krijgt:
http://www.gamezebo.com/download-games/ ... cat/review

Een zoek/mysterie spel. Maar je moet dan wel een beetje handig zijn met het downloaden via nieuwsgroepen....

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:04

Ik ben ook ziek. :7

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:08

Tussen de besmetting en het ontstaan van de verschijnselen zit vaak een periode van ongeveer twee tot drie weken. Dit wordt de incubatietijd genoemd. De bof wordt in eerste instantie meestal gekenmerkt door lichte koorts, een algeheel gevoel van ziek zijn, verlies van eetlust en hoofd-, keel-, en spierpijn. Door ontsteking van de oorspeekselklier, die voor het oor ligt, kunnen aan één of beide zijden de wangen opzwellen. Eten, kauwen, slikken en het wijd openen van de mond zijn dan pijnlijk. De zwelling neemt eerst gedurende een paar dagen toe en verdwijnt dan langzaam. Ook de speekselklieren onder de tong en bij de kaak kunnen ontstoken raken.
De bof is besmettelijk van ongeveer vijf dagen voor tot ruim een week na het optreden van de verschijnselen. De verschijnselen verdwijnen meestal binnen één tot twee weken. Na het doormaken van de ziekte is er levenslange bescherming tegen de bof.
Naar schatting verloopt ongeveer een derde van de bofinfecties zonder klachten.

zou je dit misschien kunnen hebben? zeker omdat er laatst ook vanuit ggd werd geadviseerd om opnieuw te laten enten bij studenten...
ik heb even de symptomen die jij volgens het stukje hebt wat groter gelaten;)

abeltje_xx

Re: ik ben ziek, maar het kan niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 11:12

oeh dat klinkt naar, de symptomen die ik heb klinken idd eng precies. maar ik heb geen opgezwollen wangen en ik kan mijn mond opendoen zonder pijn. slikken is dan weer wel pijnlijk. en de kieren die bij mij pijn doen zitten meer aan de zijkant van mijn nek en onder mijn kaak.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:40

Beterschap!

Hier ook 1 ziek! Snot loopt als water uit mijn neus, heb tranende ogen, hoofdpijn, bijholtes doen zeer, oren 'kraken' bij het slikken en gapen, jeuk in oren en in keel en alleen al bij het traplopen ben ik buiten adem.

Doe je wel voorzichtig met ibuprofen? Das best link spul, helemaal wanneer je er drie achter elkaar zit op te smikkelen. Ibuprofen is erg slecht voor je maag. Zeker wanneer je met een lege maag zit, kan het je maagwand doorbranden. Dus beetje mee oppassen hoor!

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 11:43

millennium schreef:
Beterschap!

Hier ook 1 ziek! Snot loopt als water uit mijn neus, heb tranende ogen, hoofdpijn, bijholtes doen zeer, oren 'kraken' bij het slikken en gapen, jeuk in oren en in keel en alleen al bij het traplopen ben ik buiten adem.

Doe je wel voorzichtig met ibuprofen? Das best link spul, helemaal wanneer je er drie achter elkaar zit op te smikkelen. Ibuprofen is erg slecht voor je maag. Zeker wanneer je met een lege maag zit, kan het je maagwand doorbranden. Dus beetje mee oppassen hoor!

is IP zo erg dan? dat wist ik helemaal niet.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:44

melli_bel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:48

Bluhg ik ben ook ziek mannetje ook (en hij is natuurlijk veeel zieker)
kindje voelen zich juist weer wat beter dus zijn helemaal hyper

waarom worden mamas ziek en zijn papas altijd veeel zieker }>

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:50

Beterschap, het zit je niet mee.. :(:)
Hier heerst het ook al, zo fijn is dat :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:52

Hier nog eentje die ziek op het werk zit en absoluut geen tijd heeft om ziek te zijn. Rijden, dieren verzorgen... :=