Je haar iedere dag wassen is slecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:43

Jammer dan dat het slecht is, ik was mijn haar elke dag. Ik rij 's avonds paard en sleep de bak elke dag met de tractor dus ik ruik naar paard en diesel als ik thuiskom. Zo ga ik niet naar bed. Dus poedelen. Mijn haar doe ik elke avond met shampoo en 2 tot 3x per week doe ik er een conditioner achteraan.
En 's morgens ga ik ook de deur niet uit voor ik lekker fris gedoucht ben. Mijn haar was ik dan niet met shampoo, 's morgens spoel ik het alleen uit (want ik ga met nat haar slapen dus je wilt niet zien hoe ik eruit zie 's morgens := ) Daarna gaat er mousse in en föhn ik het. Nog op de warmste stand ook. Agossie... :D

Ik heb overigens een flinke bos met vrolijke krullen die niet echt lijken te lijden onder het wasgeweld :D

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:43

_Marinke_ schreef:
Mijn haar wordt juist beter behandelbaar met cremespoeling.. :)

Dat van mij ook. Neem altijd cremespoeling voor extra volume. :j
Heb namelijk super stijl en dun haar. :=

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:44

Ik was mijn haar ook om de dag. De dag dat ik mijn haar niet was met shampoo, steek ik ze met douchen gewoon op (heb lang haar) zodat ze droog blijven. Werkt prima, niet snel last van vet haar (gelukkig)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 08:46

Cremespoeling gebruikte ik altijd alleen toen ik lang haar had.
Nu niet nodig.
Ik gebruik ook andrelon en dat bevalt eigenlijk prima.
Maar mijn kapster vroeg laatst hoe vaak ik mijn haar was, omdat mijn kleur licht was geworden.
Maar merk niet echt dat mijn haar hieronder lijd.
Als dat al zo is zal mijn geverf daar ook mee te maken hebben en met kort haar is het er vaak zo uit geknipt.
Verder heb ik megadik en heel veel haar en dat zit nog allemaal even stevig.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:46

Door het vele wassen en het gebruik van verkeerde producten ( shampoo etc die bij de gewone drogist te koop zijn ) ben ik van een volle bos haar naar een iel bosje gegaan.

Ik ben nu bezig om het weer gezond te krijgen dmv goede producten van de kapper, en proberen naar 1 a 2 x per week te wassen te gaan.
Dusja; iedere dag je haar wassen, was in mijn geval slecht. Ben naar een kwart gegaan van het haar wat ik eerst had.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 08:48

Neroo schreef:
Door het vele wassen en het gebruik van verkeerde producten ( shampoo etc die bij de gewone drogist te koop zijn ) ben ik van een volle bos haar naar een iel bosje gegaan.

Ik ben nu bezig om het weer gezond te krijgen dmv goede producten van de kapper, en proberen naar 1 a 2 x per week te wassen

Oei wat vervelend, hopelijk komt het allemaal goed.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:49

Ik was mijn haar ook (bijna elke) dag. In ieder geval als ik bij de paarden ben geweest... dus elke dag ;-)

Maar wat ik me afvraag, die mensen die 2x in de week wassen, hoe doen jullie dat dan? Dan stink je toch naar paard? De geur van paard blijft altijd in je haar hangen....

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:50

Ik was mijn haar om de 2 dagen, maar douche wel elke dag..
Ik gebruik altijd alleen shampoo en geen creme spoeling..

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:51

Ik vraag me altijd af of een shampoo van 30,- echt zoveel beter is dan een shampoo van 3,-

Ik bedoel: haar is dood. Hoeveel invloed kun je hebben op dood materiaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:51

muc schreef:
Maar wat ik me afvraag, die mensen die 2x in de week wassen, hoe doen jullie dat dan? Dan stink je toch naar paard? De geur van paard blijft altijd in je haar hangen....

Dat vraag ik me ook af... Klinkt niet zo fris eerlijk gezegd...

taart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:52

Ik was mijn haar ook iedere dag. Soms alleen met cremespoeling, maar dan niet dat siliconen spul waar het zo zwaar van wordt, maar natuurlijke. Soms ook alleen met water, maar meestal gewoon met een lichte shampoo van de bodyshop.

Als ik het een dag niet was of spoel dan wordt het inderdaad een beetje vet, en dan voel ik me die dag gewoon vies en vervelend dus dat doe ik niet. En waarom is het slecht dat het in een dag of anderhalf vet wordt, als ik toch nooit zo lang wacht met wassen ;) M'n haar ziet er prima uit en ruikt altijd fris.

Neroo

Ik hoop het ook Jesito.
Heb wel een hoop nieuwe haartjes zei de kapper, en ook een hoop afgebroken haren die de kans niet kregen om te groeien doordat ze neit de goede voeding kregen.
Andrelon, pantene etc leggen een laagje om je haar heen ipv echt te voeden. Het voelt wel zacht aan, maar het wordt dus niet gevoed.
En daar is het bij mij fout gegaan, en is alles gaan afbreken en uitvallen :\

_Marinke_

Sonja schreef:
muc schreef:

Dat vraag ik me ook af... Klinkt niet zo fris eerlijk gezegd...

Luchtjes erin spuiten? Deo's of parfums? :=

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:53

Abeltje77 schreef:
Ik vraag me altijd af of een shampoo van 30,- echt zoveel beter is dan een shampoo van 3,-

Dood haar moet er sowieso af, maar een shampoo van een kappersmerk is wel beter voor je haar.
3 euro shampoo leggen een laagje over je haar ipv het echt te voeden en erin te trekken ( wat kappersshampoo's wel doen )

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:55

In shampoo zit sodiumlarielethersulfaat en een detergent. Die zorgen ervoor dat je haar schoon word. In cremespoeling zit dat niet, en daarom heeft het dus geen zin om enkel cremespoeling ipv shampoo te gebruiken.

Tellie

Hoe duur is kappersshampoo? Heb namelijk echt geen idee in welke prijscategorie ik moet denken. :=

Abeltje77

Neroo schreef:
Abeltje77 schreef:

Dood haar moet er sowieso af, maar een shampoo van een kappersmerk is wel beter voor je haar.
3 euro shampoo leggen een laagje over je haar ipv het echt te voeden en erin te trekken ( wat kappersshampoo's wel doen )

Haar is gewoon dood. Er is geen levend en dood haar. Haar bestaat uit dood materiaal.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:56

Ik heb dus precies hetzelfde. Als ik bijv. een cap op heb gehad dan voelt het dus vaak vies of vettig aan of zit het niet mooi meer. Dus daarom was ik het dan ook bijna elke dag. Ik weet wel dat het slecht is maar ik gebruik verder ook niets geen middeltjes in m'n haar qua haarlak oid en föhn of steil het ook nooit.
Ik heb zoiets van, dan maar wat vaker, er zijn wel meer dingen niet goed. Wil er gewoon fris bijlopen :Y).

taart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:56

Abeltje77 schreef:

Nee, niet zo veel is mij verteld door de kapper, maar wel op de haarwortel. En die kan verstopt raken door siliconen in de meeste drogist-shampoos en cremespoelingen. Daarom heb ik nu spul zonder siliconen, en dat is ook gewoon bij de bodyshop te krijgen voor minder dan 10,-.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 08:56

Neroo schreef:
Ik hoop het ook Jesito.
Heb wel een hoop nieuwe haartjes zei de kapper, en ook een hoop afgebroken haren die de kans niet kregen om te groeien doordat ze neit de goede voeding kregen.
Andrelon, pantene etc leggen een laagje om je haar heen ipv echt te voeden. Het voelt wel zacht aan, maar het wordt dus niet gevoed.
En daar is het bij mij fout gegaan, en is alles gaan afbreken en uitvallen :\

Heb je al eens gedacht aan iets dat van binnenuit iets kan stimuleren, iets van een supplement.
Dat lijkt me inderdaad heel erg, zulk haar kan dan inderdaad niet veel hebben.

Neroo

Re: Je haar iedere dag wassen is slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:58

Ik heb een tijdje vitamines geslikt, maar dat hielp niet.

Ligt echt aan de producten die je gebruikt volgens mijn kapster.

Prijzen vallen imo wel mee, 12.95 per fles shampoo of conditioner.
Heb je echt een klein beetje van nodig, dus je doet er een stuk langer mee :)

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:58

Ik ga elke dag in de douche, was me haren met shampoo en cremespoeling
En ik wil er gewoon fris bijlopen :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:00

Ik was mijn haar om de dag :j ik heb geen paarden dus stinken ga ik niet.
Ik sport alleen wel op dinsdag/donderdag/zondag en dan ga ik meestal op zaterdag avond ook nog douchen en haren wassen :j

ik vind vet haar echt vreselijk. Ik ben ook wel benieuwd naar de shampoo's van de kapper :j Wie heeft er ervaring mee? Zaterdag ga ik naar de kapper voor een knipbuurt en ik wil toch wel een goede shampoo gaan gebruiken :j
Merk wel dat door het gebruik van cremespoeling mijn haar sneller vet wordt :j Maar zonder is er echt geen doorkomen aan :n

*edit* :+ Ik was mijn haar dus om de dag, maar ik douche wel elke dag, doe mijn haar dan even in een staartje ofzo
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 28-09-10 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:01

Ik vind dus echt naar om te douchen zonder me haren te wassen, dan voelt het nog niet lekker schoon. Dus ja, ik was me haar elke dag.
Tis dan misschien beetje droog, maar die schuld geef ik liever aan het verven.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:01

@ Neroo, veel van die doorzichtige drilpudding eten (elke dag) Dat wordt van botten gemaakt en daar groeien je haren en nagels sneller van. (Is geen fabeltje, dit wordt bv. door kanker patienten gedaan na chemo)