Tandvlees verdoving .... AUW?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:15

Hmm, bij mij mocht dat dus niet, maar ik weet niet wat voor ingreep ze deden (bij een gaatje vullen is meestal minder verdoving nodig dan bij een kies trekken bijv). Mij werd vertelt dat het niet mocht.

Ik vind niet dat je er helemaal niks van voelt, het is wel even een scherp prikje maar goed ik ben voor veel dingen gevoelig ;) dus wie weet hebben andere mensen er wel helemaal geen last van.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:17

Valt mee. Het is even een vervelende prik, maar liever even die prik dan alles voelen wanneer ze trekken. Maar met die crème denk ik dat er van de prik ook niet zoveel voelt. Heb zelf geen ervaring met de crème. Sterkte ermee!

tamary

Re: Tandvlees verdoving .... AUW?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:23

Juist omdat die naald heel scherp is voel je er weinig van. ALs je verdovingscreme krijgt voel je dus helemaal niks. Creme smeren op je tandvlees zal ong. net zo voelen als bodylotion op je huid en volgens mij doet dat nooit pijn.

Let op je ademhaling terwijl je in de stoel ligt, neem eventueel een mp3 speler mee met rustige muziek en spreek een handsignaal af met je tandarts voor als die even moet stoppen. Dat laatste spreken de meesten van te voren al een signaal voor af trouwens.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:30

Annetje, dat naaldje is ZO klein, je merkt er echt weinig van, maak je alsjeblieft niet druk! Het valt echt wel mee, de angst voor het onbekende is vaak erger dan wat je te gebeuren staat.............. voor je het weet sta je weer buiten en vraag je je af waar je je nou zo druk om gemaakt hebt!
Succes hoor!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:32

Ik heb er werkelijk NIETS van gemerkt toen ik geprikt werd in mn gehemelte. Kwijlde wel enorm :D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:39

valt heel erg mee!

in je tandvlees voel je bijna niks van, en in het gehemelte vond ik het voelen alsof je gehemelte helemaal opzwelt. :P

bij mocht he wel aan 2 kanten tegelijk, ik moest er 1 gewone en 1 melkkies linksboven en 1 gewone kies rechtsboven. wou het alleen zelf niet, :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:41

Meid, in je tandvlees valt hartstikke mee!
Ik heb hem in mijn gehemelte gehad, en dat was pas echt een gemene prik.
Ik heb al heel wat prikken gehad in mijn leven, maar die was op afstand de ergste!!
Het ergste was dat ie hem nog een seconde of 10 moest vasthouden ook.

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:48

Het vervelende is dat wanneer je zenuwachtig wordt, zoals je denk ik wel een beetje bent, je gevoeligheid erger wordt. Dus probeer er gewoon niet teveel aan te denken en vertel gewoon dat je het een beetje eng vind. De gehemelte is idd het vervelendst. Ik heb zo vaak prikken gehad en de eerste keer vond ik het doodeng (ik was toen wel nog een kind) maar als je het eenmaal achter de rug vraag je bij jezelf toch af waarom je je er zo druk over hebt lopen maken.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:51

Ah, ben ik in ieder geval niet de enige die het een gemene prik vond :=
Ik heb hem 100 keer liever in mijn tandvlees dan 1 keer in m'n gehemelte!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:55

Ik ben zelf bang voor de tandarst en doe àlles behalve de controle met verdoving. Je voelt het wel, het is wat vervelend maar het is niet zo dat je door de grond gaat ofzo. :) Het is goed vol te houden vind ik. Ik weet niet waar ze bij mij prikten maar heb wel eens een kies laten trekken. Tot nu toe zijn ze me mee gevallen.

Sterkte in ieder geval!

Probeer jezelf te ontspannen, ookal is het moeilijk, maar het valt mee!

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:58

Ik heb ook meerdere keren verdoving gehad. Prikken in het tandvlees vond ik niet erg, in mn gehemelte vond ik minder.. Je "huid" zit daar behoorlijk strak.. Echt pijn deed t niet, maar t was gewoon niet prettig, kreeg dr tranen van in mn ogen (reflex ofzo?).

Eerste keer verdoving was links en rechts. Volgens mij mag dat alleen als je alleen aan de bovenkant zit? Dan heeft de verdoving geen invloed op je tong.. Toen moest ik kiezen laten trekken voor mn beugel.

2e keer was wel behoorlijk gevoelig, maarja, toen was mn verstandskies ook ontstoken en die moest eruit.. Toen boven en onder eruit laten trekken.

6 weken ofzo later 3e x verdoving, toen moesten mn verstandskiezen aan de andere kant worden getrokken.. Want had echt geen zin in weer die pijn van een ontstoken verstandskies (auwauwauw!!!)

Wat ik het vervelendste vond was het uitwerken van de verdoving na het trekken van mn verstandskiezen.. Wat voelde ik me toen zielig ;( .. Maarja, das 1 dagje.. Deed geen pijn ofzo, maar was gewoon ontzettend vervelend. Praten ging slecht, eten ging slecht.. En dat terwijl ik zo van kletsen en eten houd :oo ..
Nouja, 1 dagje zielig doen en vertroeteld worden door mam was stiekem ook best lekker :P

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:02

nou de prik in het gehemelte verloor ik toch echt even de bewoonde wereld
wat deed die pijn was voor een wortel kanaal behandeling

vervolgens had de tandarts de ampul met vloeistof verkeerd in de spuit zitten zodat hij deze opnieuw moest prikken
het zweet liep in straaldjes van mijn hoofd

niet normaal
in het tandvlees wang vind ik ook geen lekker prikken maar ik heb ontzettend gevoellige tanden en zonder verdoven val t er bij mij niet te boren slijpen of vullen wegens de ontzettende kou die vrijkomt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:29

Bij de prik in m'n gehemelte had ik enorm de neiging de spuit uit zijn handen te tikken. Hij moest hem even vasthouden (aantal seconden) en het deed echt gemeen zeer, maar ja het moest gebeuren.
Barstte in tranen uit :=

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:43

Lekker?? Nee
Vervelend?? Ja
Pijnlijkl? Nee ;)

Het is gewoon een rottig gevoel, maar echt pijn is het niet :n :)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:46

Aah dat doet geen pijn :) Ben ook een watje, maar de enige prik die ik écht pijn vond doen is binnen-onderkaak prik := brr zat te shaken.

maar gehemelte, tandvlees (naast kiezen buiten kant) en zelfs boven mn voortanden viel het reuze mee ;)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:52

Ik vind het ook niet heel erg. Het is geen fijn gevoel maar verder ook niet super pijnlijk.

Ik heb ook een paar keer in mijn gehemelte en dat is wel iets pijnlijker dan 'gewoon' zeg maar. Maar nog steeds goed te doen vind ik. Heb verder wel een hoge pijngrens, zeker in mijn mond (nogal een geschiedenis erop zitten met tandartsen ;) ).

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:58

Ik zelf vond de prik erg pijnlijk maar ik ben ook echt een schijterd met prikken.
Veel succes en maak je niet te druk :(:)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:49

vraag een kies trekken met ontsoken zenuw doet dat pijn, ik verga nu...

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 06:30

Ik moet er ook een in mn gehemelte , die doe ik denk niet hoor . ik vind dat echt onnodig voor een melkkies.....
Ik kan wel laten zien waar ik ze moet laten trekken ....

Waar rode streepje bij staat , die moeten er volgens mij uit....
Afbeelding

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 06:48

Ik denk dat de tandarts of kaakchirurg zelf dat wel beter weet of het wel of niet in het gehemelte moet.
Je kan zeggen ik doe het niet, met gevolg dat de pijn van het trekken vele malen erger is dan wat je voelt bij het injecteren van de verdoving.

Ik heb een naaldenfobie, maar dat viel reuze mee. Voelde je niks van, heel klein prikje.
Gewoon je ogen dicht doen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:05

ImkeTarek schreef:
Ik heb ook meerdere keren verdoving gehad. Prikken in het tandvlees vond ik niet erg, in mn gehemelte vond ik minder.. Je "huid" zit daar behoorlijk strak.. Echt pijn deed t niet, maar t was gewoon niet prettig, kreeg dr tranen van in mn ogen (reflex ofzo?).

Eerste keer verdoving was links en rechts. Volgens mij mag dat alleen als je alleen aan de bovenkant zit? Dan heeft de verdoving geen invloed op je tong.. Toen moest ik kiezen laten trekken voor mn beugel.

2e keer was wel behoorlijk gevoelig, maarja, toen was mn verstandskies ook ontstoken en die moest eruit.. Toen boven en onder eruit laten trekken.

6 weken ofzo later 3e x verdoving, toen moesten mn verstandskiezen aan de andere kant worden getrokken.. Want had echt geen zin in weer die pijn van een ontstoken verstandskies (auwauwauw!!!)

Wat ik het vervelendste vond was het uitwerken van de verdoving na het trekken van mn verstandskiezen.. Wat voelde ik me toen zielig ;( .. Maarja, das 1 dagje.. Deed geen pijn ofzo, maar was gewoon ontzettend vervelend. Praten ging slecht, eten ging slecht.. En dat terwijl ik zo van kletsen en eten houd :oo ..
Nouja, 1 dagje zielig doen en vertroeteld worden door mam was stiekem ook best lekker :P

Nee hoor, ik ben ook wel vaker onder naast m'n tong geprikt (dus aan de binnenkant ;) ). Die voelt ook niet fijn. :n Gehemelte ook vaak genoeg gehad, die is echt vrij naar inderdaad. En achterin je tandvlees (dus helemaal achterin) vind ik ook niet echt een pretje.
Ik vind het echt wel gemeen prikken hoor, 't is niet dat je er niks van voelt. Maar nu heb ik ook de pech dat ik altijd extra verdovingen moet, misschien scheelt dat. ;) Ik krijg nooit "even" een prikje.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:08

Ik heb hem ook weleens onder mijn kies gehad tijdens het trekken.
De kies moest eruit en ik was eerst in het tandvlees verdoofd, maar hij brak af en de verdoving moest nog sterker, dus toen werd het onder de kies verdoofd.
Op de een of andere manier heb ik daar niets van gevoeld, al was ik natuurlijk al wel verdoofd geweest.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:14

Volgens mij is er geen plek waar ik ze niet heb gehad :+ en een keer staken ze de naald erin en toen zat 'ie kennelijk niet goed, duwden ze hem een stukje omhoog. Dat doet echt pijn. ^) En ik ben ook wel eens in een zenuw geprikt. Ook absoluut niet prettig. :n

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:00

Fiffill schreef:
Volgens mij is er geen plek waar ik ze niet heb gehad :+ en een keer staken ze de naald erin en toen zat 'ie kennelijk niet goed, duwden ze hem een stukje omhoog. Dat doet echt pijn. ^) En ik ben ook wel eens in een zenuw geprikt. Ook absoluut niet prettig. :n

Een vriendin van mij heeft geloof ik ook ooit eens gehad dat er in een zenuw werd geprikt (of iets dergelijks), waardoor de verdoving veel langer bleef hangen (in haar geval n dag of 3..) en die invloed had op dr gezicht..
Ze heeft 3 dagen met een half scheef gezicht gelopen, omdat die kant niks deed, heeeel grappig als ze moest lachen. Ze had dr zelf ook best schik om :P !

Oke.. misschien kan ik dit beter niet plaatsen.. Lekkere horrorverhaaltjes..
Maar t was gewoon zo grappig :P

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:08

Ik wist niet dat er een verdovende creme was? Volgende week maandag mag ik ook naar de tandarts, zie er nu al tegenop :') Kan je zo'n creme bij de tandarts krijgen of ergens anders? :)